Robotstofzuiger/dweiler

warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

SPR schreef:Overal waar ik lees spreekt men over een update om in kruisvorm patroon te zuigen. Die zit er blijkbaar al sinds 2020 aan te komen. :roll:
Ik heb de laatste firmware van mijn Roborock S5 Max geïnstalleerd en die heeft dat in de release notes
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Inderdaad, enkel bij meerdere passes dacht ik (nog niet geprobeerd).
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Had van de week nog wat filmpjes gezien over verschillende stofzuigers en de S7 kwam er eigenlijk zo goed als telkens als beste uit...

Nu, mijn Roomba kwam er ook indertijd als één van de betere uit maar dat was toch echt 800 euro gewoon weggegooid. Erger nog, ik moet het stof er af zuigen met de normale stofzuiger. Zo hard werkt die nog. Ik durf die enkel nog de keuken laten stofzuigen want die bijt kabels over, die duwt dingen omver, kortom. :bang:
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb nu een goeie maand een S7 met auto empty dock. Rijdt dagelijks beneden (automatisch) en dan verzet ik die manueel naar boven es een paar keer per week. Doet super goed zijn werk, zie duidelijk wat hij ophaalt en vloer is proper.
De dweil gebruik ik 2 keer per week en is natuurlijk niet zoals je zelf doet, maar vergelijken met een (natte) swiffer of zo, doet hij wel degelijk zijn ding.
Moest je vragen hebben ivm dit toestel dan hoor ik het wel.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

De mijne komt morgen toe. Zonder het station. We zien wel. Spannend. :banana:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Rubinho schreef:Ik heb nu een goeie maand een S7 met auto empty dock.
ik heb mijn S7 van in het begin, toen het auto empty dock aangekondigd was (dat en het verbeterde dweilen was een van de aanschafredenen).
tevreden van dat auto empty dock? want ik was eens aan het rondkijken, maar dat is best prijzig....
toen ik de S7 kocht dacht ik het dock gaat iets van een 100-150 extra zijn, maar het is meer als het dubbele :roll:

voor dat geld zal ik zelf weleens langs de robot passeren nadat hij gepoetst heeft....
zowiezo moet dat toch voor als je met nat poetst (doekje moet je toch vervangen), en met droog kan ik er mee wegkomen van dat om de 2 of 3 dagen leeg te maken (al boet je dan natuurlijk wel wat in aan performantie)

mijn originele xiaomi robot (toen roborock eigenlijk nog de xiaomi naam nodig had voor reclame) staat hier ook nog.
die is "gedegradeerd" tot mijn bureau-robot en heeft valetudo erop gekregen.
ik hoop wel dat de S7 wat meer "geelbestendige" plastic gebruikt, want deze ziet nu meer geel dan wit
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Met de beste wil van de wereld krijg ik de S7 niet verbonden met het internet, niet met de Orange modem, niet met de router op het 2,4 kanaal.

Begint al goed.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

een keer helemaal resetten en dan opnieuw proberen

maar vooraleer je dat doet: een HEEL belangrijke (heb ik zelf ook moeten opzoeken destijds)...
5. If there are special characters like !@#$ in your wifi name or password, it's suggested to remove them in the router settings.
( https://support.roborock.com/hc/en-us/a ... ion-fails- )

alsook dit:
Note: If your WiFi network is a 2.4GHz/5GHz network, meaning both have the same SSID, you’ll want to change the 5GHz network name until after you’ve finished setting up.
met die 3 stappen was het onmiddelijk in orde.
A teaspoon of baking
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 4 keer

Iemand een suggestie voor een goede robotstofzuiger rond de €250?
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Geen rare karakters in het paswoord. Heb zelfs alles aangepast naar gewon letters en geen cijfers, eens alles naar cijfers...

Al 10x gereset.

SSID is een 2,4GHz netwerk. Het orange netwerk op enkel 2,4 gezet...

Niets werkt.

Sebiet retourneren naar Amazon... Zo simpel is het. Ben al een uur en half bezig, alle mogelijke handleidingen op internet gevolgd. Telkens failed. Toch wel redelijk essentieel voor een connected device dat je er geen fluit mee kan doen als het geen internet heeft.

Ik heb dus ten andere nog nooit gehoord dat de robot zegt: "connecting to wifi". Daarvoor loopt het precies al fout. Ook nog nooit het snel knipperende lampje gezien...
Laatst gewijzigd door SPR op 24 sep 2021, 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Inderdaad, enkel bij meerdere passes dacht ik (nog niet geprobeerd).
Ben net eens 2x met dweil kamers aan het doen... niks te zien van kruisvorm patroon, hij gaat gewoon nog eens hetzelfde traject af... :cry:

Add: en de volgende kamer doet hij wel in kruispatroon... raar :p
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

A teaspoon of baking schreef:Iemand een suggestie voor een goede robotstofzuiger rond de €250?
er zijn er best wel een aantal van xiaomi/mija/roborock:

https://tweakers.net/stofzuigers/xiaomi ... azRM27b9AA

de essential is nieuw van dit jaar en heeft VSLAM ipv SLAM (camera's ipv laser). kost ook maar 150tal euro.
wel geen idee van de kwaliteit, maar dat kan je altijd googlen/youtuben
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb blokada moeten uitzetten voor de registratie. Dus mogelijks een add blocker die je moet afzetten?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Godverd*mme...

Merci Goztow, Blokada uitzetten en tadaaaam! Connecting to wifi!

Holy sh*t! Dat is echt wel DE gouden tip!

Nergens ben ik dat tot nu toe tegen gekomen op een forum.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben er ook een tijd mee bezig geweest om het uit te zoeken ;-).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Mijn eerste bevindingen na 2 runs...

Het verschil met de Roomba is groot. Vooral dat deze niet kriskras door je huis rijdt en vaak stukken over slaat. Je kan perfect op de app mee volgen waar je robot zit. Schoonmaakresultaat wat stofzuigen betreft is beter dan dan van mijn oudere Roomba.

Batterij gaat ook veel langer mee. Ganse gelijkvloerse gestofzuigd of gedweild en nog steeds 50% over. De Roomba stond dan echt wel leeg en had recent nog een nieuwe originele batterij.

Dweilen: ik heb al zeker een maand mijn huis niet gedweild wegens hatelijk klusje. Het zag er dus echt wel vuil uit. Roborock ging er over als niets en het resultaat mag echt wel gezien worden, zowel laminaat als tegels.

Het is echter niet allemaal positief... De matten voor de uitloop van de kat, die sleurt hij gewoon achter zich mee. Net als de deurmat, de mat van het etensbakje van de poes en hij rijdt zich op exact dezelfde plek als de Roomba vast op de grote mat die 10cm van de muur ligt. Blijkbaar is dat een serieus probleem met de robot stofzuigers. Dus echt autonoom zie ik ze bij mij nog niet rondrijden tenzij ik er een verboden zone van maak. :)

Groot voordeel. De keuken is zowat de vuilste plek in huis, behalve voor de kattenbak dan. Wel, je kan mooi je kamers opdelen. Gekookt of wat kruimels gemorst? Druk op de knop en de Roborock poetst bvb enkel de keuken. De virtuele muren van de Roomba werkten ook maar dan gaat je kat er natuurlijk tussen zitten en dan is je Roomba ook vertrokken. Roomba bleef ook ruim 30cm van zo'n muur weg, dus altijd wel even zoeken en je hebt er ook nog eens C batterijen voor nodig die behoorlijk duur zijn en niet overal te verkrijgen zijn, al heb ik deze sinds mijn aanschaf nog nooit hoeven te vervangen.

Ik zie nu eens absoluut niet het nut van een leegmaakstation in. Zelfs met poes in huis en veel uitloop van de kattenbak zat dat bakje niet vol. 30 seconden om dat leeg te maken en klaar.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn woonkamer heeft laminaat en tegels, maar ook een tapijt.

Begrijp ik het goed dat als hij een verhoog vindt (door het tapijt gaat hij 1cm hoger, dik tapijt), dat dan de dweilfunctie wordt uitgeschakeld?
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Klopt. Je kan in de app ook zeggen dat hij die zones moet vermijden als hij dweilt. Dan gaat hij er wel over als hij stofzuigt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Teebee schreef:Begrijp ik het goed dat als hij een verhoog vindt (door het tapijt gaat hij 1cm hoger, dik tapijt), dat dan de dweilfunctie wordt uitgeschakeld?
nee, want dan zou hij natuurlijk bij een klein verhoogje ook stoppen met poetsen waardat hij wel nog moet poetsen :)
maar, de S7 stopt inderdaad wel met het dweilen als hij een tapijt tegenkomt (ultrasone detectie, en dan gaat de dweil een beetje omhoog)
of dat omhoog halen van de dweil hoog genoeg is voor jouw tapijt, moet je natuurlijk een keer zelf uittesten, maar vermoedelijk wel.

alternatief kan je hem ook gewoon zeggen om het tapijt te negeren via de app, door een no-go zone aan te maken.
nbrys
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na dit topic een tijdje te volgen, een S7 besteld. Komt maandag toe!
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Is de S6 maxV duidelijk beter in het ontwijken van obstakels en verloren voorwerpen?
nbrys
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoe kan je de S7 enkel laten stofzuigen?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik dacht gewoon de mop module verwijderen, dan springt hij automatisch naar vacuum only.
en anders gewoon 1 grote no-mop zone maken.

normaal had de app ook een mode om niet te dweilen, maar ik geloof dat die weg is voor de s7
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Waar kopen jullie vervangstukken voor die S7? (oa andere dweil enz...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ali. Gezien de robot made in china is.

Wat het enkel stofzuigen betreft, in de handleiding staat van de mop module te verwijderen wanneer je niet van plan bent om te dweilen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Er staat om de Roborock S5 Max niet buiten te gebruiken.
Zijn er hier avonturiers die dat toch geprobeerd hebben?
Wat kan de reden zijn.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ondertussen beraadt het Vaticaan zich alvast over de heiligverklaring van onze S5 Max, dat nog voor zijn overlijden, gezien de wonderen die hij hier in huis verricht :) echt super tevreden en niet verwacht :)
Originele onderdelen heb ik hier op Amazon besteld:
https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B08CS15WSD
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hier ook een helig verklaring verzocht voor de s4 max
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Gebruikers van een roborock: doen jullie iets van schoonmaak product in het water?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
nbrys
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

devilkin schreef:Gebruikers van een roborock: doen jullie iets van schoonmaak product in het water?
Neen, momenteel niet
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

devilkin schreef:Gebruikers van een roborock: doen jullie iets van schoonmaak product in het water?
Niet in de tank, dat kan schadelijk zijn en de leidingen verstoppen volgens de manual. Ik doe wat product op de dweil zelf. Niet zo heel veel. Ik woon zelf op een klein appartement en deel dat op in 2 "rondes". Tussen die 2 rondes spoel ik de dweil uit en doe ik er nieuw product op. Ik maak de dweil zelf ook al een klein beetje nat (dus water+product) omdat ik vind dat er soms met iets te weinig water gedweild wordt (ook al staat hij op de hoogste stand).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

devilkin schreef:Gebruikers van een roborock: doen jullie iets van schoonmaak product in het water?
jup: van die echt vloeibare allesreiniger, en daar nog wat water bij, pakweg 50/50.
tot op heden nog geen issues mee gehad, niet met de s5max en niet met de s7.

normaalgezien gaat er ajax allesreiniger in, maar wel de gewone zoals deze: https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... -25l-23422
nu is er toevallig de "hygiene" versie besteld, die volgens de collect en go site "corrossief" is, dus dat zal een iets mindere aanrader zijn veronderstel ik.
van die "dikkere" of "stroperigere" allesreinigers of poetsproducten gaan er zowiezo niet in.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Er zijn speciale producten die in een dweilrobot kunnen maar bij mij is het enkel water. Het is niet dat ik van de grond eet en ik heb een kat dus of daar nu de laatste bacterie dood zou moeten, dat heeft geen nut. Het is optisch proper met enkel water. Af en toe eens in het oog houden, als er toch iets van kattenbak of een brokje in de dweil raakt dan werkt dat niet meer dus af en toe eens uitwassen en vervangen dan.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Heel de familie thuis (3 gezinnen) zit aan de Ecovacs T9+. Alle 3 al terug voor reparage binnen het jaar. 2 units waarvan de laadcontacten van het station losgekomen waren, 1 waar de motor van de stofzuiger er een behoorlijk variabel toerental op nahield.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Sinds de laatste firmware update van mijn S7 doet deze wel behoorlijk raar. Hoe dat deze nu zijn patronen maakt. Kriskras door de kamer. Nog erger dan de oude Roomba en hij slaat gewoon ganse kamers over. Iemand dezelfde problemen?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Afgelopen donderdag is 'ons Marleen' (een Deebot T9) niet in staat geweest om in 2de cleaning cycle de trappenhal te detecteren. Gevolg: een vrije val vanaf de eerste verdieping van bijna 2 meter met een onzachte landing op een natuurstenen trap. Daarna een bots tegen de muur waarbij een deel van het stukwerk is losgekomen :-(
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Enkele weken geleden S7 ook van de trap gedonderd, al chance geen brokken.
Daarna toch maar no go zone ingesteld.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ben ik dan de enige sukkelaar met een S7 waarvan de patronen compleet f*** up zijn?

Zal de map eens wissen en kijken of het dan beter gaat.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Iemand ervaring met de Xiaomi Mi robot ultimate 2?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”