Robotstofzuiger/dweiler

Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Het is een nieuwbouw met parketvloer - lijkt me in orde.

Ondertussen een S6 MaxV besteld om het verschil eens te testen, veel beter als Deebot maar toch nog niet onder de indruk.
Foto's:
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Lazio schreef:Het is een nieuwbouw met parketvloer - lijkt me in orde.

Ondertussen een S6 MaxV besteld om het verschil eens te testen, veel beter als Deebot maar toch nog niet onder de indruk.
Foto's:
Heeft de S6 Max ook de trillende dweil, zoals bij de S7?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Absorbeert de houten vloer het water niet meer dan een tegelvloer?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

De S6 MaxV heeft geen trillende dweil. Bij ons is het laminaat en hij vertoont dezelfde "strepen" waar het niet helemaal nat is, zelfs op de "natste" stand. Je kan natuurlijk wel instellen dat hij tweemaal rondgaat. Dat dweilen doen we af en toe en het helpt wel maar het is niet voldoende.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

dean3009 schreef:De S6 MaxV heeft geen trillende dweil. Bij ons is het laminaat en hij vertoont dezelfde "strepen" waar het niet helemaal nat is, zelfs op de "natste" stand. Je kan natuurlijk wel instellen dat hij tweemaal rondgaat. Dat dweilen doen we af en toe en het helpt wel maar het is niet voldoende.
Bedankt om te bevestigen. Voor de rest werkt het precies wel goed, indien er geen S7 promotie komt hou ik de s6MaxV wel.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik vraag me af hoe lang die trillende dweil blijft werken voor het de geest geeft.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik vermoed even lang als de trilmotor in je smartphone?
SPR schreef:Ik vraag me af hoe lang die trillende dweil blijft werken voor het de geest geeft.
Yera
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2021, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

JamesEarlGray schreef: Ik gebruik een RoboRock S5 Max, zonder de app op de GSM en zonder toegang te geven tot de lokale WiFi.

Doet perfect zijn werk, kan autonoom kamers mappen door rond te rijden langs de randen en alles te scannen met zijn LIDAR (roterende laser scanner) en dan (in geval van een te grote ruimte, bv. living) te kiezen om eerst een deel van de kamer te stofzuigen of dweilen vooraleer die de rest doet.
volgens mij dient die verbinding enkel om de app te laten werken met de robot: om gebieden af te bakenen op de gemapte ruimte, of om andere zaken te doen zoals vanop afstand de robot in het oog te houden, om bij dweilen de intensiteit van het watergebruik te regelen, etc.

Maar bij mij lukt de basisfunctionaliteit perfect zonder verbinding en zonder gebruik van de app en dat "slim" gedrag door mappen gebeurt perfect ook enkel lokaal op het machien.
Werkt het “multi level” mappen ook zonder internet en de app?

Leg ik in dat geval een houten balk aan de trap, zodat de robot niet naar beneden valt over de trap
(Moeke leeft enkel nog beneden, dus geen struikelgevaar)
Of kan de robot een trap zelf detecteren?

Voor mijn grootmoeder zou ik een robot aanschaffen en daar is geen internet.
Wifi (lokaal netwerk) zou ik wel kunnen voorzien met een oude smartphone, indien de app ook over lokaal netwerk connectie kan maken
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

De robot ziet perfect wanneer die van de trap zou rijden en stopt dan op tijd. Houd zeker wel de sensoren vooraan-onderaan schoon, want als die niet goed werken kan dat soort detectie de mist in gaan. Puur uit voorzorg, want zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Mijne roomba is al 2x van de trap gereden... Ene keer stond hij zo buiten de houtschilfers op te zuigen...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Slimme Roomba hij wist waar t vuil lag eentje met AI erkers? [emoji1787]
SPR schreef:Mijne roomba is al 2x van de trap gereden... Ene keer stond hij zo buiten de houtschilfers op te zuigen...
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

dean3009 schreef:De S6 MaxV heeft geen trillende dweil. Bij ons is het laminaat en hij vertoont dezelfde "strepen" waar het niet helemaal nat is, zelfs op de "natste" stand. Je kan natuurlijk wel instellen dat hij tweemaal rondgaat. Dat dweilen doen we af en toe en het helpt wel maar het is niet voldoende.
Hints voor alle roborock gebruikers:

- Dweilen is al veel verbeterd door een standaard microvezel doek te gebruiken. (zie foto's) heel tevreden over.
Nog van plan om het op maat te snijden en te naaien zodat het beter op zijn plaats blijft, maar werkt eigenlijk zo al heel gooed.



- Je kan criss-cross dweilen/stofzuigen manuaal aanzetten door hetzelfde gebied 1 keer verticaal en 1 keer horizontaal te selecteren. (zie laatste foto voor meer verduidelijking). De roborock gaat steeds parallel met de langste zijde van de vierhoek.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Dweil jij je parket met gewoon water, of doe je er iets van product bij?
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

charlez schreef:Dweil jij je parket met gewoon water, of doe je er iets van product bij?
Voorlopig met enkel water, als ik handmatig dweil doe ik er HesseLignal bij.
Zou natuurlijk handig zijn om dat er gewoon bij te doen in de roborock maar het wordt officieel niet aangeraden.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Lazio schreef:
dean3009 schreef:De S6 MaxV heeft geen trillende dweil. Bij ons is het laminaat en hij vertoont dezelfde "strepen" waar het niet helemaal nat is, zelfs op de "natste" stand. Je kan natuurlijk wel instellen dat hij tweemaal rondgaat. Dat dweilen doen we af en toe en het helpt wel maar het is niet voldoende.
Hints voor alle roborock gebruikers:

- Dweilen is al veel verbeterd door een standaard microvezel doek te gebruiken. (zie foto's) heel tevreden over.
Nog van plan om het op maat te snijden en te naaien zodat het beter op zijn plaats blijft, maar werkt eigenlijk zo al heel gooed.



- Je kan criss-cross dweilen/stofzuigen manuaal aanzetten door hetzelfde gebied 1 keer verticaal en 1 keer horizontaal te selecteren. (zie laatste foto voor meer verduidelijking). De roborock gaat steeds parallel met de langste zijde van de vierhoek.
Hoe maak je de microvezeldoek vast?
Dat kris kros lukt me niet via de roborock app (S5 Max)
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

- Microvezeldoek voorlopig enkel dubbel geplooid en bleef vanzelf wel min of meer plakken aan de velcro. Ga me nu zo'n doek bestellen om eens uit te proberen. https://www.amazon.nl/gp/product/B07597 ... NIS0&psc=1

- Raar ivm criss-cross, hier is een link met meer info & video. Zo te zien zou het ook moeten werken met de s5max
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Kris Kros lukt inderdaad met 2 rechthoekige, overlappende zones
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ga het toestel toch maar houden (S5max) > de retour kost me teveel en het heeft toch ook wel voordelen :-)

Toch heb ik een vraagje aan de kenners. Ik heb een situatie waar ik 2 kamers heb: zie foto in bijlage.
De tapijt die je ziet liggen: daar mag de robot niet op zuigen! Dat is een tapijt met lange haren en daar loopt de side brush steeds op vast!

Wanneer ik de robot laat stofzuigen, maakt ie een map aan, maar hij denkt dat mijn slaapkamer een deel is van mijn woonkamer en hij ziet mijn slaapkamer groter dan ze is.
Wat ook zo is: doordat de robot niet over het tapijt mag rijden en je met die deur zit, moet je ofwel de deur dicht doen ofwel openlaten: maar dan heeft ie weinig plaats om verder in mijn woonkamer te gaan.
Het is nu zelfs zover gekomen dat ie naar de kamerplant (zie foto helemaal links achteraan) nietmeer durft te gaan: wanneer ik pin en point doe stopt ie 1 meter voor de plant (en draait dan wat rond) en zegt ie op de duur: could not reach destination, returning to dock. De tapijt is intussen aangeduid als no go zone > dus héél veel plaats heeft ie niet om te manouvreren.

Ik dacht aan volgende:
- Alle meubelen weg uit mijn woonkamer samen met die tapijt en de deur dicht. Nadien een no go zone aanmaken voor die tapijt.
- Nadien hem de slaapkamer laten doen ook met de deur dicht.

Wat raden jullie me aan? Doordat je met die tapijt zit, kan hij eigenlijk geen complete/goede map maken: hij loopt vast nog geen 10 seconden nadat ie op die tapijt staat.

In bijlage vindt je ook een screenshot van de map die hij aangemaakt heeft. De slaapkamer is een perfect rechthoek laat ons zeggen (niet te zien op de foto zelf). Dat groene deel aangemaakt op de map klopt maar half en is zéker niet zo groot als hij het inschat.
Bijlagen
Map aangemaakt door Robotzuiger
Map aangemaakt door Robotzuiger
Foto woonkamer / slaapkamer
Foto woonkamer / slaapkamer
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan handmatig kamers opsplitsen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zou zoals je zegt inderdaad eens de tapijt aan de kant leggen en hem die kamer laten stofzuigen zodat hij een volledige scan heeft. Daarna kan je dan correct een no-go-zone instellen.

Om de kamers op te splitsen kan je de "divide"-functie gebruiken als je naar "Edit Map" gaat. Of hij de kamers zal corrigeren als je de deur sluit en kamer per kamer laat stofzuigen weet ik niet.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

We hebben hier twee weken een Dyson geprobeerd, dat was toch maar niets (lomp en zwaar) en werd meer een te dure kruimeldief.
Na heel wat onderzoek dan maar zonet een Roborock S5 Max besteld op Bol en de oude sledestofzuiger wat nieuwe onderdelen gegeven waardoor die weer mee kan. De S7 was me iets te duur en ik heb de betere dweil(of eerder opensmeer)-functie niet echt nodig (ik zie dat meer als hardnekkig stof vegen dan echt vlekken aanpakken) + de S5 Max wordt zowat overal positief onthaald.
Ik ga wel eens goed kijken hoe ik dat ding wat privacy vriendelijk kan houden, er zou ook een alternatieve firmware voor zijn, maar dat is nog niet voor als hij nieuw is natuurlijk :)
Enige wat ik mogelijk ga missen is objectdetectie van kleinere zaken (dus onder de 10cm hoge Lidar) ... kinderen en speelgoed. De s6 Max had dat kunnen oplossen, maar daar lees je niet veel goeds over. En een Ecovacs (t8 of t9) met die functie is ook behoorlijk aan de prijs (+ geen reuseable pads...). De nieuwe S7 (S7s?) zou dat hebben, maar daar ga ik niet op wachten en zal toch boven mijn budget gaan.

Ik ben benieuwd en zal mijn bevinden hier posten (ook eventuele integratie in Home Assistant als ik daarvoor geen privacy of functionaliteit moet opgeven door de Mi Home app te moeten gebruiken).
lifeoverflow
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2021, 22:02

Voor wie een roomba heeft die aan het netwerk hangt. -> https://github.com/NickWaterton/Roomba980-Python

In het weekend eens kijken of ik de mqtt server in de roomba kan aanspreken. Dan is het bye-bye voor de irobot app. Eenmaal met de app de kamers mappen en opsplitsen en klaar met de cloud.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Gewoon op het gastennetwerk laten bollen? Of op een andere vlan ?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

devastator schreef:Gewoon op het gastennetwerk laten bollen? Of op een andere vlan ?
Waarvoor?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De Roborock kan hier lokaal enkel aan poort 53 van de VLAN gateway voor DNS requests (andere DNS-servers worden geblockt). Al de rest (RFC1918) wordt afgeblokt en hij kan voor de rest direct aan het internet. Natuurlijk, als ze hem ooit hacken en een ander IP weten te geven maakt bovenstaande niet uit, want is op IP basis.
Misschien ga ik hem eens op een ander Wifi netwerk steken (IoT VLAN met andere rules), dat is bij nader inzien toch veiliger. Geen idee of IPS hier ook rules voor heeft of gaat hebben ooit (hangt natuurlijk van de ruleset af), maar het stelt toch al gerust dat die IPS er nog tussen zit.
De app op de smartphone zelf geef ik ook enkel maar de basis rechten natuurlijk.

Voor de rest tot nu toe best tevreden van de Roborock S5 max. Het dweilen is natuurlijk niet zoals echt dweilen, maar kom, ik zie het vooral als 'hardnekkiger stof vangen' mogelijkheid dan als 'vlekken eruit schrobben'. Chocoladevlekken op de vloer verdwijnen bv. niet. Desalniettemin is de vod best vuil na een rondje, dus het zal wel iets meenemen...

Afwachten op lange termijn nu. Ik heb al even zitten zoeken achter originele onderdelen (dweil, borstels, filters). Na veel zoeken zijn ze wel te vinden, maar of ze echt echt 100% origineel zijn zal moeten blijken...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hier zitten alle IoT devices op een IoT vlan met ssid. Op wifi staat Layer 2 isolation aan, dus die devices kunnen niet naar een ander connecteren.

DNS is enkel access via mijn eigen dns server, forced. Traffic naar Internet kan alleen naar whitelisted hosts (host names worden via opnsense aliassen resolved naar ip), default is blacklist.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

elke keer als ik iets van test aankoop zie denk ik "zal wel"... en dit is weer net hetzelfde.
Uit onderzoek van Europese consumentenorganisaties, waar ook Test Aankoop aan meewerkte, en de KU Leuven is gebleken dat u maar beter voorzichtig bent met de goedkoopste modellen en merken die dergelijke toestellen aanbieden. Zij blijken makkelijk te hacken:
wat ze vergeten te zeggen is dat prijs er vaak bitter weinig mee te doen heeft.
om bv camerasystemen aan te halen: ja, de goedkope van china (hebben/hadden) een hardcoded wachtwoord en een aantal vulnerabilites,
maar zowel hikvision als dahua (gerespecteerde, grote, dure spelers) hadden dat ook beide...

ze moeten mensen eerder bewust maken dat elk apparaat gehackt kan worden, al dan niet door fabrikant-fouten, en dat je dus de nodige voorzorgen moet nemen.
net zoals fysieke beveiliging: je kan een supergeweldig slot hebben, maar als je het raam openlaat maakt dat natuurlijk niks uit.

en dan hebben ze het nog over een tp-link router die met default wachtwoord komt.... zoals eigenlijk bijna elke router?
en daar kan je als je het goed doet (en default) niet aan vanaf de wan, dus dan zit je al in het netwerk als je die hackt...

echt, ik heb een schijthekel aan test-aankoop, ze geven zelf "cadeaus" die de grootste rommel zijn, en schrijven dan artikels die alles behalve objectief zijn.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zelf ooit ook meegewerkt aan een onderzoek op vraag van testaankoop (testopstelling, DAQ, onderzoek en analyse om goede conclusies uit te trekken). Daar werd veel werk in gestoken en ook opgevolgd door testaankoop. Ze kregen dan op het einde een zeer dik verslag van alles. Daaruit hebben ze dan de paar pagina’s in hun boekje gehaald met enkele algemene scores en conclusies (die wel ok waren trouwens, al moeten ze soms kort door de bocht gaan). Om maar te zeggen dat ik sindsdien de testen toch iets meer apprecieer (en hoop dat ze allemaal zo goed en grondig waren als wij dat gedaan hebben). Testaankoop zelf blijven natuurlijk vooral wat advocaten en marketing mensen die dan eens idd brol weggeven bij een abo (nooit begrepen dat ze dit doen… ze maken mensen die echt veel tijd steken in testen voor hun beetje een beetje belachelijk) en af en toe eens een fout filmpje publiceren (EV range ding bv).
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Nog een video gevonden over de mopping feature van robotstofzuigers
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Rest de vraag nog of een robotstofzuiger/dweiler beter werk levert dan iemand in persoon. :)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

SPR schreef:Rest de vraag nog of een robotstofzuiger/dweiler beter werk levert dan iemand in persoon. :)
Beter niet, véél vaker en zonder morren wél. :-D
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zie het ook niet al vervanging maar als aanvulling om tussendoor even snel alles terug beetje netjes te krijgen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

SPR schreef:Rest de vraag nog of een robotstofzuiger/dweiler beter werk levert dan iemand in persoon. :)
Nee, beter niet.
Maar in mijn geval stofzuigt Marcel (zoals de kinderen hem gedoopt hebben) iedere dag heel de beneden.

UPDATE: dagelijkse beurt zorgt er ook voor dat er dagelijks opgeruimd word. Geen slingerende oortjes, sokken en andere spullen die blijven liggen.
Clean Floor Policy :)

Een beetje zoals een vaatwas waar je af en toe nog een vuil bord of mes in vind.
Als je dat met de hand doet heb je dat niet ;)
Laatst gewijzigd door warpozio2 op 01 sep 2021, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik merk vooral dat het mij rust geeft. Als er vroeger net gestofzuigd en gedweild was, konden de kinderen er snel weer een boeltje van maken. Nu word ik daar minder snel lastig van, want het is geen groot werk meer om de vloer wat in ere te herstellen :-D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Onze Wall-E2 (de 1 is nu bij iemand anders aan het werk :) ) kuist op dinsdag en donderdag de living, eetkamer en keuken. Op vrijdag wordt het ganse huis manueel gekuist. Ik ben content dat er geen kattebakkorrels en kattehaar overal ligt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jewel
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2021, 22:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waar kopen jullie reserve onderdelen en filters voor een roborock?
Yator
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:17
Bedankt: 2 keer

Hou goed werkt een robotstofzuiger om zand op te zuigen

Want nu de school weer begonnen is, komen er weer bergen speelzand in huis
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nog steeds heel tevreden van de roborock hier (koop van het jaar kandidaat).
Reserveonderdelen heb ik gekocht via Amazon.de en goed de review gelezen om te zien of het origineel was. Alles leek hier toch origineel.
Zand lukt wel, al is er na één keer (op Max zuigen met nat) nog een beetje voelbaar. Na een 2de keer is alles weg.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Van de zand op de parket werd ik ook helemaal gek. Geen last meer van nu. Elke dag op normaal stofzuigen, 1x/week op max.

Deebot T9
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”