Robotstofzuiger/dweiler

cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Hi,

Heeft hier iemand een robotstofzuiger/dweiltoestel?
Ik woon op een klein appartement van 100 m². Ik dacht me bijvoorbeeld volgende te kopen:
https://www.irobot.be/Combo

Iemand hier ervaringen mee? Of met andere goede toestellen? Is dat de moeite? Ik heb hier een tapijt liggen met iets langere 'haren' (dus geen vuil ;-)), zou ie daar bvb al op vastlopen?

Ik wil niet teveel geld uitgeven, 400 EUR maximum. Indien ik daarvoor een ietwat aanvaardbaar toestel heb, doe ik het, maar indien ik er enkel 'problemen' voor in ruil krijg en geen goed resultaat, dan koop ik liever helemaal niets.

Jullie inzichten? Ik weet uiteraard dat ik zal moeten blijven poetsen, maar indien ik bvb tussendoor met dit toestel al eens zou kunnen poetsen, zou dat wel welkom zijn.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Heb je al eens gekeken op VacuumWars ?

Je hebt ook nog de RoboRock S7, die tilt de dweil op als ie tapijt detecteert. Dat zal natuurlijk niet veel helpen als het een hoog tapijt is.
Zelf heb ik 2 weken geleden de Deebot T9 (+) gekocht, die ontwijkt tapijt. Het is werkelijk niet te geloven wat dat ding allemaal opzuigt (en dweilt) als je al vindt dat je huis zuiver is. M'n vrouw vond het een gadget te veel, maar nu kan ze niet meer zonder :-)
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben zeer tevreden van mijn Roborock S5 max.
Iedere ochtend stofzuigt hij mijn beneden om 11u05
Ik laat hem dweilen als ik niet thuis ben
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Nog een tevreden Roborock gebruiker hier :-D

Ik heb de S6 MaxV met camera's voor obstakelherkenning. Werkt niet altijd 100% maar over het algemeen vermijdt die heel goed kabels en dergelijke.
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Hier rijd een Roborock S5 al een goede 3 jaar rond een paar keer per week.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Vorig jaar eveneens een roborock S5 Max aangekocht. Rocky doet dat goed! :lol: Maar verwacht ook niet teveel van de dweil functie. Met de s7 las ik dat het al iets beter is.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

De deebot T8 en T9 hebben vibrerende platen. Ik ben er echt heel tevreden van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Roomba E5 hier. Zou ik zo weer voor gaan, fantastisch toestel en absoluut zijn prijs waard.
Dweilen doet ie niet, maar dat doe ik liever zelf wat grondiger gebeurd dan bij die toestellen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

devastator schreef:Heb je al eens gekeken op VacuumWars ?

Je hebt ook nog de RoboRock S7, die tilt de dweil op als ie tapijt detecteert. Dat zal natuurlijk niet veel helpen als het een hoog tapijt is.
Zelf heb ik 2 weken geleden de Deebot T9 (+) gekocht, die ontwijkt tapijt. Het is werkelijk niet te geloven wat dat ding allemaal opzuigt (en dweilt) als je al vindt dat je huis zuiver is. M'n vrouw vond het een gadget te veel, maar nu kan ze niet meer zonder :-)
+1 voor https://www.youtube.com/c/VacuumWars
Zo heb ik een Tineco A11 master accu stofzuiger gekocht na veel video's te hebben bekeken.
Jammer dat Vacuum Wars niet veel dweil robots test.

Vind wel over de Roborock S7


Deze reviewer laat verschil zien tussen Deebot T9 en Roborock S7 als is het maar zeer eenvoudig.


Leuk topic om te volgen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt alvast voor de reacties. Ik ga al eens kijken naar de Xaoimi die hier genoemt worden.

Nog een vraagje:
- Dweilen/stofzuigen jullie zelf nog veel?
- Normaal doe ik (of mijn poetsvrouw) hier om de 2 weken stofzuigen en dweilen (manueel dus): doen jullie zelf nog vloeren?

Uiteraard snap ik dat je nog eens moet kuisen in hoekjes en uiteraard kasten/tabletten en dergelijke: maar de vloer waarop de robot rijdt: doen jullie die nog veel manueel?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Om de 2 weken?

Mijn huis is nog nooit zo zuiver geweest. Elke dag doet ie het hele huis (afhankelijk van of we thuis zijn of niet in de turbo stand). De keuken wordt na iedere maaltijd gedaan.

Dweilen laat ik em 1x/week doen en de poetsvrouw stofzuigt ook nog eens 1x/week. De robot kan nl niet overal onder, en sommige dingen moeten verzet.

Maar zelfs voor de robot werd 1x/week gestofzuigd

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Xiaomi Roborock S6 MaxV: wreed content van :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben ook eens naar zo een robot aan het kijken.
Hebben jullie daar zo een ledigingsstation bijgekocht of is dat op zich niet echt nodig?

En gebruiken jullie dat bijvoorbeeld enkel voor beneden, of kan je die bijvoorbeeld bij wijze van spreken oppakken en ook boven of op andere plaatsen gebruiken? Of moet je eerst een soort mapping van de kamer(s) ingeven?

//EDIT
Heb net eens dat vacuumwars roborock s7 filmpje gezien, en blijkbaar is dat station pas vanaf augustus beschikbaar.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

T9 met basisstation hier, wel zo handig. Dat bakje kan niet super veel in. Middels HomeAssistant zet ik "autoclean" van dat bakje uit voor de nachtelijke runs. Als niemand thuis is, geef ik de opdracht dan om em leeg te zuigen.

Multifloor support, ik kan em gewoon boven zetten en bij het starten gaat ie bepalen waar ie precies is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
A teaspoon of baking
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 4 keer

Hier al een paar dagen de Roomba i3 (enkel stofzuiger) aan het testen. Voorlopig heel tevreden van, zowel van stofzuigresultaten als het gebruiksgemak :).
SonOfJames
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Iemand op de hoogte welke informatie deze toestellen allemaal doorsturen naar de fabrikant?
Kunnen ze ook enkel lokaal verbonden worden zonder toegang naar servers buiten het netwerk?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

S5max hierzo sinds een maand.
Dweilfunctie is eens met nat rondgaan, veel stelt dat niet voor.
Maar over de stofzuiger ben ik tevreden, vloer is en voelt properder aan dan met een gewone stofzuiger.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

SonOfJames schreef:Iemand op de hoogte welke informatie deze toestellen allemaal doorsturen naar de fabrikant?
Kunnen ze ook enkel lokaal verbonden worden zonder toegang naar servers buiten het netwerk?
Maken vd map etc gebeurd allemaal in de cloud, daar is de chip op de robot niey snel genoeg. Mogelijks navigatie ook. Ik heb em hier op een aparte IoT vlan staan

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Net Roborock s7 besteld, woensdag hier. :-)
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt voor alle reacties so far.
Denk erover na om nu een Roborock S5 max aan te schaffen :-)
346 incl verzending & taxes kan ik hem vinden als ik wat zoek.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Net de S5max van Xaoimi besteld.
Wel de zwarte versie blijkbaar, hoewel ik had aangeduid op Banggood dat ik de white wou... :oops:
Support ticket geopend om het te laten swappen naar de white (zelfde prijs).

Ik zie wel wat er toekomt en houd jullie op de hoogte. Levering is voorzien voor 07/08/21 blijkbaar.... Ben zéér benieuwd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hallo ik denk eraan de s4max te kopen want heb de dweilfunctie niet van doen. Prijs op amazon.fr is 365. Denken jullie dat hij elders goedkoper te vinden is? Wat zijn de nadelen van de s4max naast het ontbreken van dweilfunctie?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

SonOfJames schreef:Iemand op de hoogte welke informatie deze toestellen allemaal doorsturen naar de fabrikant?
Kunnen ze ook enkel lokaal verbonden worden zonder toegang naar servers buiten het netwerk?
Ik gebruik een RoboRock S5 Max, zonder de app op de GSM en zonder toegang te geven tot de lokale WiFi.

Doet perfect zijn werk, kan autonoom kamers mappen door rond te rijden langs de randen en alles te scannen met zijn LIDAR (roterende laser scanner) en dan (in geval van een te grote ruimte, bv. living) te kiezen om eerst een deel van de kamer te stofzuigen of dweilen vooraleer die de rest doet.

Het is ook mogelijk mits wat geprul, i.e. volledige demontage en daarna wat low-level debugging via JTAG com-port debugging om root te verkrijgen en er een lokaal OS op te krijgen, bv. https://valetudo.cloud/ Hiermee draait de RoboRock zélf een webserver met webinterface die gelijkaardig is aan wat de app aanbiedt qua functionaliteit.

Demonteren van de Roborock:

Rooten van de Roborock: https://valetudo.cloud/pages/general/ro ... tions.html

Specs van de meeste Robostofzuigers: https://dontvacuum.me/robotinfo/ (blijkbaar draaien de meeste modellen gewoon Ubuntu server)
devastator schreef:Maken vd map etc gebeurd allemaal in de cloud, daar is de chip op de robot niey snel genoeg. Mogelijks navigatie ook. Ik heb em hier op een aparte IoT vlan staan
Bwa nee, volgens mij dient die verbinding enkel om de app te laten werken met de robot: om gebieden af te bakenen op de gemapte ruimte, of om andere zaken te doen zoals vanop afstand de robot in het oog te houden, om bij dweilen de intensiteit van het watergebruik te regelen, etc.

Maar bij mij lukt de basisfunctionaliteit perfect zonder verbinding en zonder gebruik van de app en dat "slim" gedrag door mappen gebeurt perfect ook enkel lokaal op het machien.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

De Roborock S5 max is hier vandaag toegekomen :-)

Een eenvoudig vraagje:
- Eerst moet je hem een plan van je huis laten maken en je kamers enzo.
- Het spreekt voor zich dat je hiervoor zeker goed moet opruimen: geen dingen op de grond, stoelen buiten, schoenen buiten die anders op de grond staan en dergelijke.
- Ik heb een aantal heel lage meubelen staan (staan minder dan 2cm van de grond). 2 keer per jaar zet ik die op mijn terras om eens goed te stofzuigen daaronder en te dweilen.
- Bij het maken van de map zet je die lage meubelen toch niet weg? Of wel?
Het heeft IMHO weinig zin: de stofzuiger zal de kamer dan kleiner inschatten dan ze is door die meubelen, maar hij gaat er toch nooit onder stofzuigen of dweilen: dus die kan ik laten staan denk ik?

Of ben ik te dom door deze vraag? :lol:
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

cyberbozzo schreef:De Roborock S5 max is hier vandaag toegekomen :-)

Een eenvoudig vraagje:
- Eerst moet je hem een plan van je huis laten maken en je kamers enzo.
[...]
Het heeft IMHO weinig zin: de stofzuiger zal de kamer dan kleiner inschatten dan ze is door die meubelen, maar hij gaat er toch nooit onder stofzuigen of dweilen: dus die kan ik laten staan denk ik?
Het is niét nodig om je stofzuiger eerst te laten mappen. Gewoon in een kamer zetten, die kamer afbakenen met obstakels (bv. deuren toe, eventueel een stoel op zijn kant of een poef zetten waar die niet door mag, etc) en laten stofzuigen.

En inderdaad, laat staan wat je gewoonlijk zou laten staan, zet uit de weg waar je gewoonlijk wilt laten stofzuigen. Wij zetten alle stoelen omgekeerd op tafel, maar laten uiteraard de zetel (met hoge poten dus mogelijk om eronder te stofzuigen) gewoon staan.

Wij laten de stofzuiger élke avond rondrijden en we zijn altijd verbaasd over hoeveel smeerlapperij er nadien in dat bakje zit: dat lag dus allemaal op grond, hé. :eek:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De S4 max is hier net besteld, aan 366 € op amazon.fr . Ik ben ook wel benieuwd. Ons vorig stofzuigerrobotavontuur was niet zo positief, ik hoop nu op meer tevredenheid!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Gisteren nieuwe roborock s7 laten stofzuigen en dweilen. Ook al was de poetsvrouw dag daarvoor geweest. Toch nog redelijk veel vuil in bin. 0-1 voor roborock. Met hoogpolig (echt hoog) tapijt heeft hij wel wat moeite.
Dweilen nog te vroeg om iets over te zeggen.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Hier de Roborock S5 Max ontvangen. Eerste indrukken zijn vrij positief, vangt wel degelijk wat dingen op terwijl ik dacht dat het huis al proper was.
Dweilfunctie beter dan ik had verwacht (ik doe een klein scheutje allesreiniger op de dweildoek zelf, weet niet of dat mag).

Nadelen tot nu toe:
- Je kan de side brush niet uitschakelen wanneer ie tapijt detecteert. Gevolg: die side brush rijdt zich hier continu vast aan het tapijt. Zijn al veel vragen over gesteld op forums om dat te implementeren (blijkbaar kan ie zuigkracht aanpassen op tapijt, dus hij kan wel degelijk tapijt detecteren, dan moet het kleine moeite zijn om de side brush uit te schakelen).
- Er is één zone waar ie één keer in gekuist heeft (achter de zetels die ongeveer 40 centimeter van een raam staan), maar nu wilt ie daar nietmeer komen! Als ik die plaats aanduidt op de map dat hij daar moet gaan poetsen, gaat ie er naartoe en zegt ie opeens: could not reach zone en hij keert terug naar dock. Klein beetje smal om daar te passeren, maar zeker niet te smal, heb hem al door smallere dingen zien gaan... Zal toch nog iets moeten uitzoeken dus hoe dat nu komt.

Weet wel niet of ik hem ga houden, 310 EUR voor dingen zoals vastlopen op tapijt (ik moet er dan maar een no go zone van maken.... hmmz) en het is wel proper, maar er gaat toch niets op tegen echt eens zelf goed poetsen. We zien wel.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Als ik dat hier lees, 95% blije gezichten over die Roborock.. Ik heb zelf een Roomba 870. Die staat hier thuis meer stof te vergaren dan wat hij op zuigt. Dat ding ramt echt letterlijk tegen alles aan, dus je bent verplicht om eerst uw huis robo proof te maken. Vergeet je een kattenspeeltje, dan zit het vast tussen de rollen. Luidsprekerdraad zelfs al in twee gekregen. Rijdt zich vast onder een kast waar hij net niet onder kan en al twee keer de batterij stuk omdat hij zo weinig wordt gebruikt natuurlijk. Is ook al van de trap gereden, heeft de houtjes van de tuin dus gestofzuigd.

Echt, ik krijg het van dat ding, een uur voor 1 ruimte, hoe zot is dat? Die rijdt ook super ongestructureerd rond, sommige plekken 20 keer, een andere plek niet.

Die Roborock doet overduidelijk niet zo'n idiote dingen? De Roomba was in alle geval zijn geld niet waard.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het jeukt om ook een robot aan te schaffen, maar als ik de reviews lees van consumenten is het duidelijk dat inderdaad een nette ruimte nodig is om te kunnen kuisen. Met onze kleuters in huis is dat helaas haast onmogelijk.
Als ik dan de testaankoop tests er op na kijk zou je je afvragen waar al die positieve ervaringen vandaan komen...

Ik ga er mij dus nog even niet aan wagen en ga een evolutietrapje lager overwegen (van stofzuiger met draad naar steelstofzuiger only).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik raad je echt af om enkel een steelzofzuiger te kopen, tenzij misschien zo'n dure Dyson (geen eigen ervaring mee). Wij hebben u alle drie staan sinds vandaag (Roborock 4 max net toegekomen! :-)):
- normale sleestofzuiger met zak (Nilfisk): voor het "zware" werk één keer per week
- steelstofzuiger: voor af en toe eens "bij te klussen", voornamelijk kattebakvulling of als we iets morsen in de keuken
- robotstofzuiger: om met de nodige regelmaat het huis propoer te houden tussen de wekelijkse grondige stofzuigbeurt in

Die steelstofzuiger kan niet de normale stofzuiger vervangen in ons geval. Totaal niet dezelfde zuigkracht. Vermoedelijk wordt dien u trouwens quasi overbodig dankzij de robot.

De roborock is een indrukwekkendstaaltje techniek. in 45 minuten heeft hij bij mij onze keuken, living, eetplaats, één kamer en de gang gedaan. Overal waar hij is geweest, heeft hij nu ook "gemapped" dus volgens keer zal het nog sneller gaan. We hebben wel de stoelen op tafel gezet. Vroeger had ik een neato, ik kan alleen zeggen dat de techniek de laatste 5 jaar nog serieus vooruit is gegaan!

Nukem: toen wij nog kleuters hadden, ging dat ook niet om een robot rond te laten gaan. Maar het ging eigenlijk evenmin om normaal goed te kuisen :-).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

cyberbozzo schreef:Weet wel niet of ik hem ga houden, 310 EUR voor dingen zoals vastlopen op tapijt (ik moet er dan maar een no go zone van maken.... hmmz) en het is wel proper, maar er gaat toch niets op tegen echt eens zelf goed poetsen. We zien wel.
Wil hem wel voor een prijsje overkopen. :)

Waar heb je die aan 310 euro gevonden als ik zo vrij mag zijn?
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik wilde toch even naar aanleiding van sommige reacties over obstakels het volgende posten:



Deze is ook leuk:



Er is ook een instelling die je kan inschakelen als je huisdieren hebt en dan zou hij nog beter op obstakels (of bv. uitwerpselen van de dieren) moeten letten, maar wel ten nadele van de efficiëntie.
Screenshot_2021-08-07-21-55-02-59.jpg
Nog een leuke (maar iets minder nuttige) functie is dat hij foto's neemt van de obstakels en zijn zekerheid dat het is wat hij denkt dat het is (confidence). Maar na de eerste paar keer kijk je daar wel niet meer echt naar, haha.

De robot beweegt best wel slim. Hij gaat eerst langs de buitenste kanten van de kamer rond om vervolgens heen en weer te gaan binnen de ruimte, heel gestructureerd. De gewone Roborocks zonder camera's doen dat ook maar zoals in de filmpjes te zien vermijden ze geen voorwerpen die onder de hoogte van de lidar-sensor komen.
IMG_20210807_220824.jpg
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Overal waar ik lees spreekt men over een update om in kruisvorm patroon te zuigen. Die zit er blijkbaar al sinds 2020 aan te komen. :roll:

Is het de moeite eigenlijk om te kiezen voor de s7? Is 150 euro meer, zou (veel) beter dweilen, wat stofzuigen betreft gelijk met de s5 max. Kan tapijten herkennen en ook weergeven op de app (ook al heb ik niet veel tapijt)

Wat ik niet begrijp is dat die bij amazon.nl als Amazon's choice 843 euro kost terwijl die bij een andere verkoper op 549 komt. Ik zie niet meteen een verschil?
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Kom ook van een neato, nog ouder dan 5j. Idd groot verschil qua snelheid en lawaai.
Ik heb hem (s7) via amazon.de voor 549€ gekocht.
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn S7 komt morgen aan, idd ook 549.
Heb er wel ook die empty dock bijgekocht, zodat hij zichzelf leegt, moet ik niet dagelijks dat bakje legen.
Meer nieuws, voor mensen die willen, woensdag waarschijnlijk...
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Vooral benieuwd naar de dweilfunctie van de roborocks. (hoe nat kan er gedweild worden/ervaring met lichte vlekken te verwijderen...)
Zelf een deebot t8 vorige week ontvangen, dweilt te droog - gaat waarschijnlijk retour.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Lazio schreef:Zelf een deebot t8 vorige week ontvangen, dweilt te droog - gaat waarschijnlijk retour.
Ik heb de T9, ben blij met het dweilresultaat. Wel maak ik de dweil zelf ook nog nat voor ik hem aan zn ronde laat beginnen.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

devastator schreef:
Lazio schreef:Zelf een deebot t8 vorige week ontvangen, dweilt te droog - gaat waarschijnlijk retour.
Ik heb de T9, ben blij met het dweilresultaat. Wel maak ik de dweil zelf ook nog nat voor ik hem aan zn ronde laat beginnen.
Ook al geprobeerd met natte dweil te beginnen. Helaas blijft het resultaat heel wisselvallig - soms een mooie natte streep dan weer een half natte streep (3 lijntjes van de druppelvorming) maar meestal "quasi droog". Ik heb een vervangtoestel gevraagd om te testen of het specifiek aan mijn exemplaar ligt - ook al een s6vmax besteld om het verschil te zien.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Hoe vlak is de ondergrond? Ik heb gemerkt bij kleinere tegels die niet heel effen liggen, dat sommige delen niet zo vochtig zijn door de dweil.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”