Intallatie telenet tv box

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Vandaag eindelijk, eindelijk, eindelijk mijn tv box geactiveerd.

Op zich wel leuk toestel maar houd u vast aan de takken van de mast als je instellingen instelt waarvoor de zaak opnieuw moet opstarten:
zoals bv. nieuw profiel, hoog contrast ... Ge zijdt een kwartuur zoet. Het geel embleem van Telenet blijft gewoon een kwartuur staan en dan moet krijg je eerst geluid en na enkele minuten beeld.

Ook als je box even uit de stroom is geweest en hij moet terug an de praat.

Geduld zal een heel mooie en noodzakelijke gave zijn !!
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Een kwartier?

Hier is die binnen 5 mins volledig up & running als ik die van de stroom haal (dagelijks)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

En hier ook al meermaals moeten herstarten ...

Er zou ook ergens een storing bij hen zijn want gisteren hier in de buurt niemand telenet ...

Ik heb nu ook opnieuw opgestart omdat ik na 10 minuten nog geen TV gids had ... Let's hope want de gezinsleden worden heel ongeduldig. Oudste heeft dagje verlof en wil eens olympische spelen zien ..

Als ik hem aan de praat krijg, zal ik just niks van de stroom halen.

Man, man, man, misere, misere, misere

EDIT: kan e-router boosdoener zijn? Normaal niet noch volgens klantendienst, noch volgens andere gebruikers, noch volgens TV- winkel ... ???

EDIT2: wanneer ik switch tussen standaard en eigen profiel of vice versa: beeld weg ...

EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Geen problemen hier met de tv box.
Alleen alst internet plat ligt kan je bv geene terugkijk tv bekijken.
Ik neem ook nog steeds mijn programma's op ook zodat ik die domme reclame kan doorspoelen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
Netwerkverbinding OK wil niet zeggen interactiviteit ...
Interactiviteit heb je pas als jouw TV Box door Telenet correct geprovisioneerd is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Unicorn1 schreef:Geen problemen hier met de tv box.
Alleen alst internet plat ligt kan je bv geene terugkijk tv bekijken.
Ik neem ook nog steeds mijn programma's op ook zodat ik die domme reclame kan doorspoelen.
Werkt dat nog voor VTM?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Opnames kan je doorspoelen bij zenders van DPG, terugkijktv niet.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hier vandaag nieuwe installatie e-router + tv box. Werkt goed ( kan het alleen nog niet beheren maar soit moet 24 uur wachten ).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

philippe_d schreef:
koenraaddeconinck schreef:EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
Netwerkverbinding OK wil niet zeggen interactiviteit ...
Interactiviteit heb je pas als jouw TV Box door Telenet correct geprovisioneerd is?

Inderdaad Philippe, je zit er knal op. Ze sturen me gisteren met een zogenaamd "defecte" box terug naar de TN- winkel. Bij installatie kreeg ik opnieuw de CS1011 fout melding hetgeen er op wees dat de box vermoedelijk niet het probleem was.

Gelukkig was er nog iemand van TBO die mijn probleem wou bekijken. Ik heb die man / vrouw niet aan de lijn gehad maar na een 20- tal minuten was alles opgelost. Ik kreeg inderdaad te horen dat geen van beide boxen correct geprovisioneerd waren. Blijkbaar is zondag - bij een eerste poging tot installatie - een order "aborted" geraakt en ze hebben dus zondag geen TBO'er van wacht. Terug naar digibox kon niet meer natuurlijk ... Dus zondag: TV = njet. Kon ook niet inloggen op tv-app en ook niet meer op yelo-app.

Maandagmorgen was alles opgelost en was "installatie" mogeijk dus ik dacht uit de problemen te zijn ware het niet dat de boxen niet correct geprovisioneerd waren.

Nadat dit opgelost was is de medewerker van de klantendienst bij mij aan de lijn gebleven want ik moest daarna een hard reset van beide boxen uitvoeren.

Ze hebben één gegeven van de eerste versie (met I/O schakelaar achteraan) en één van de recentste. Nadien verliep alles als een trein ...

Lijdensweg van een week met veel heen en weer geloop en gebel gewoon om te bekomen dat je geen opnames meer kwijt speelt bij defect van een toestel.

Het positieve moet ook gezegd. Onze 2 Samsung TV's herkennen de TV box direct en de afstandsbediening van de tv-box is direct ook gekoppeld. Ik vind hun app wel overzichtelijk. En het rangschikken van zenders is ook veel gemakkelijker.
Ik merk ook een toch wel betere beeldkwaliteit met de 4K- upscaling met HDR ondersteuning.

Twee zaken die ik mis is de mogelijkheid om radio zenders toe te voegen aan je favorieten. Je moet dus - tot zover ik nu weet - eerst je tv opzetten en je box om een zender te beluisteren. Vroeger box aan op het nummer van de radio zender. Versterker aan en je had radio via de hifi.

Een tweede iets wat ik mis is de mogelijkheid om bij het programmeren van een programma wat extra tijd te voorzien zodat wanneer een programma uitloopt, je nog altijd de volledige opname hebt. Dit vind ik bj de tv box niet terug als optie. Ik weet niet of TN op het niveau van hun servers "work arounds" heeft om dit op hun niveau te ondervangen ... ?

Uiteraard blij dat uiteindelijk alles werkt en dank voor uw bijdrage, eens te meer.
kdeamandel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2019, 14:41
Bedankt: 1 keer

koenraaddeconinck schreef: Een tweede iets wat ik mis is de mogelijkheid om bij het programmeren van een programma wat extra tijd te voorzien zodat wanneer een programma uitloopt, je nog altijd de volledige opname hebt. Dit vind ik bj de tv box niet terug als optie. Ik weet niet of TN op het niveau van hun servers "work arounds" heeft om dit op hun niveau te ondervangen ... ?

Uiteraard blij dat uiteindelijk alles werkt en dank voor uw bijdrage, eens te meer.
Als ik het me goed voor heb starten de de opnames standaard met een buffer van 10 minuten voor het geplande programma en plus minus 30 minuten na het geplande plande programma.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”