Windows 11 download

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Is er iemand waarvoor deze procedure https://www.tomshardware.com/how-to/cle ... windows-11 werkt ?

Ik krijg verschillende keren...
[DL:0B][#988567 496KiB/37MiB(1%)][#81ed0d 544KiB/37MiB(1%)][#f4d8df 0B/0B][#35c9c3 0B/0B][#799e06 128KiB/81MiB(0%)]
07/13 17:25:53 [ERROR] CUID#121 - Download aborted. URI=http://tlu.dl.delivery.mp.microsoft.com ... BFPw%3d%3d
Exception: [AbstractCommand.cc:313] errorCode=1 Network problem has occurred. cause:A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

De simpelste manier is de insider beta whatnot optie aanzetten in Windows 10.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Hier net eens geprobeerd, uiteindelijk toch een .iso bekomen zonder verdere foutmeldingen
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Heb gisteren ook een iso gedownload en geïnstalleerd in een virtuele machine. Kan ik ook eens kijken hoe Win 11 er uit ziet. :wink:
Bedankt voor de tip.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

streulma schreef:https://uupdump.net/
Die tool gebruik ik (zoals je kan lezen in de link)... maar daar gaat het dus fout dat hij een aantal bestanden niet wil downloaden.

Ondertussen ben ik even op een andere PC bezig... en nu lijkt het prima te werken ?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

En wanneer je met unraid en docker werkt dan kan deze container je helpen met de download van de iso.
https://hub.docker.com/r/spaceinvaderon ... 11_insider
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Installatie verliep vlot... ik kreeg enkel RDP niet aan.

Fix is dit...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Gisteren ook uit pure nieuwsgierigheid WIN11 gedownload.

Aanmelden als insider voor WIN11 lukte niet wegen "cpu niet compatibel". Via een workaround - en er zijn er voldoende op internet te vinden - dan toch WIN11 vlekkeloos geïnstalleerd op een ASUS laptop die aan alle specs voldoet behalve wat de processor betreft; een Intel Core i7-6700HQ.

Wat blijkt. WIN11 draait vlekkeloos en zeer soepel. Updates worden zonder problemen geïnstalleerd; zelfs drivers worden via "update" aangeleverd zonder enig probleem.

Na de 1° upgrade van WIN10 dan maar de clean install.

Idem. Win 11 draait vlekkeloos en zeer soepel op dit toestel. Waarom is dan de processor voor Microsoft niet OK? Is het de verwachting dat iedereen om WIN 11 te kunnen draaien maar nog over een degelijke oude of "oude" laptop beschikt die nog perfect werkt, kosten gaat doen? Microsoft zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen dan.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Het gaat Microsoft absoluut niet over de snelheid of performantie van de processor, maar omwille van de security features. Microsoft vereist een TPM 2.0 compatibele CPU/chip zodat ze hun Security features daarop kunnen laten steunen. Dat is eerder een soort van 'indekken' dan iets anders.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ja OK maar laptop die zoals in mijn geval aan alle specs voldoen (dus ook qua TPM- feature), uitgezonderd de processor (maar als ik kijk naar de belasting is dat hetzelfde bijna als in WIN10) worden dan zo maar overboord gegooid ... Nieuwe toestellen met WIN11 is ook toch inkomsten uit nieuwe licenties niet?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Hier op de bak, i9, draait die perfect en zelfs veel stabieler dan de 10.
Op de laptop, i7, draait die ook super, maar daar de melding dat die niet compatibel is.
Toch blijft die wekelijks updates binnenhalen :eek:
Ondanks het gedoe van de security t.o.v. TPM 2.0 vind ik dat idioot.
Die laptop is nog perfect, ondanks dat die 7 jaren is.
Enkel de batterij is naar de haaien.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

@Koenraaddeconick: Microsoft ondersteunt die reeks CPU's niet.
Dat wilt zeggen dat ze ook niet zullen testen of het werkt, maar niet dat het niet kan werken.
Dit wilt wel zeggen dat indien er problemen optreden, iets instabieler wordt (BSOD), of als ze een bepaalde CPU instructie gebruiken die pas in een latere CPU-reeks ingebakken werd (geen idee of er nadien nog instructies gemaakt zijn), je geen recht hebt van klagen.

Ze moeten ergens de lijn trekken natuurlijk hé...

Daarnaast verdienen ze geen geld aan upgrades (voor home users).
Iedereen die een windows 7 of 8 had, kreeg gratis een windows 10 licentie.
Iedereen die een windows 10 licentie heeft, krijgt gratis een windows 11 licentie.
Koop je een nieuw toestel, dan hebben ze wel een OEM licentie verkocht.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Iemand een gedacht hoelang MS nog Windows 10 zal ondersteunen? Met die technische eisen zullen er nog redelijk veel mensen blijven steken op Windows 10.

Migraties gaan langzaam. Mijn werk-PC is pas overgestapt vorig jaar van Windows 7 naar Windows 10.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

blaatpraat schreef:Ze moeten ergens de lijn trekken natuurlijk hé...
Zekern maar in de huidige tijden, denk ik niet dat iemand een laptop die nog perfect werkt en 3 jaar oud is, zo maar overboord gaat gooien voor WIN 11. En inderdaad, zelfs niet zo lang ze nog werken.

Alleen zullen we dus in 2025 weer geforceerd moeten aankopen, rekening houdend met de wegvallende ondersteuning van WIN10 en alle veiligheidsissues daarmee gepaard gaand.
blaatpraat schreef:Daarnaast verdienen ze geen geld aan upgrades (voor home users).
Maar wel aan OEM licenties op nieuwe toestellen ...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ze ondersteunen CPU's die 5 jaar oud zijn.
In technologisch evoluerende tijden lijkt mij dat al goed.
In principe schrappen ze ook maar 2 jaar ten opzichte van nu: nu worden 5th gen CPU's nog ondersteund met windows 10, met windows 11 wordt dit 7th gen.

Als er een laptopbouwer nog CPU's van 3 jaar oud gebruikt, tjah... dan kan je inderdaad met een laptop van 3 jaar oud zitten die een ongesupporteerde CPU heeft.

Het grootste verschil zit er hem zo te zien in: bij windows 10 met een niet ondersteund systeem kon je toch doorklikken om te downloaden.
Bij windows 11 zal je al een ISO op stick moeten zetten en installeren, niets automatisch.
Vermoedelijk hebben ze veel klachten binnengekregen van mensen die een niet ondersteund systeem hadden, en willen ze het nu zo counteren.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Intel vanaf 8ste generatie (beginnen Q4 2017 dus Intel CPU's van max 4 jaar oud), uitzondering voor i7 7820HQ in 3 modellen:
Dell Precision 5520
Lenovo ThinkPad T470p
Surface Studio 2

Supported CPU's https://docs.microsoft.com/en-us/window ... processors
https://docs.microsoft.com/en-us/window ... ed-systems

Op Android of iOS houd het ook eens op bij een bepaalde versie van de OS.
Windows 10 loopt van 2015 tot 2025 10 jaar. Lijkt mij redelijk.

FYI Ik heb een Dell 5480 met i7 7820HQ dus die gaat geen upgrade naar W11 krijgen BTW.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Yep, de NUC7i7 van mijn vrouw valt af
https://ark.intel.com/content/www/us/en ... i7bnh.html

In 2025 gaat die 8 jaar oud zijn en wordt ie vervangen door een "desktop" in een SFF van <2L.
Tegen dan ondersteunt een W11 of W12-versie zo'n ouwe CPU's natuurlijk wel gewoon en wordt het een HTPC of iets anders om mee te knutselen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik moet eerst de firmware van mijn MSI Tomahawk MAX bordje uitvoeren blijkbaar. Dus denk dat iedereen dat even zal moeten nakijken eerst. :)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

En TPM optie aanzetten vaak (Intel's Platform Trust Technology (PTT)) of AMD (fTPM)), staat niet altijd standaard aan.
UEFI Secure Boot moet ook actief zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Bron: theverge.com

"Microsoft is announcing today that it won’t block people from installing Windows 11 on most older PCs. While the software maker has recommended hardware requirements for Windows 11 — which it’s largely sticking to — a restriction to install the OS will only be enforced when you try to upgrade from Windows 10 to Windows 11 through Windows Update. This means anyone with a PC with an older CPU that doesn’t officially pass the upgrade test can still go ahead and download an ISO file of Windows 11 and install the OS manually.

Microsoft announced its Windows 11 minimum hardware requirements in June, and made it clear that only Intel 8th Gen and beyond CPUs were officially supported. Microsoft now tells us that this install workaround is designed primarily for businesses to evaluate Windows 11, and that people can upgrade at their own risk as the company can’t guarantee driver compatibility and overall system reliability. Microsoft won’t be recommending or advertising this method of installing Windows 11 to consumers. In fact, after we published this post, Microsoft reached out to tell us about one potentially gigantic catch it didn’t mention during our briefing: systems that are upgraded this way may not be entitled to get Windows Updates, even security ones. We’re asking Microsoft for clarification.

Overall, it’s a big change that means millions of PCs may not be left behind, technically. Consumers will still need to go to the effort of downloading an ISO file and manually installing Windows 11, which the vast majority probably won’t do. But for those happy to install Windows manually, the actual minimum Windows 11 specs mean that CPU generations don’t matter, as long as you have a 64-bit 1GHz processor with two or more cores, 4GB of RAM, and 64GB of storage."
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

@koenraaddeconinck: ik vermoed dat je naar https://www.theverge.com/22644194/micro ... rs-changes verwijst. Dat artikel is al van eind augustus en mogelijks achterhaald.
Computer(k)nul
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Via de Windows 11 Installation Assistant kan ik in elk geval geen upgrade doen naar Windows 11 op 3 oude machines hier (5 à 7 jaar oud) zelfs al hebben ze allemaal TPM 2.0. Best wel stom eigenlijk.

Ik mis eigenlijk wel al direct de customizable tiles van het W10 Start Menu. Vond het toch wel handig van applicaties te kunnen groeperen naar mijn wensen. Nu kan je enkel pinnen en staan ze allemaal naast/onder elkaar zonder groepering.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Als het niet officieel ondersteund is dan best niet doen, althans mijn mening.
Waarom willen mensen kost wat kost upgraden via "trukjes", naderhand geven ze Microsoft de schuld dat het niet goed meer werkt of beveiligd is.
Je kan een Android telefoon via root ook van een nieuwe versie voorzien als er geen officiele versie meer komt vanuit de fabrikant, heb je veel kans dat je de app van de bank niet meer kan gebruiken.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Tja, ik ga het toch wagen. Enkel mijn processor is "outdated" en voor de rest voldoet de laptop nog aan alle specs.

Mocht het echt onmogelijk zijn periodiek te updaten dan ga ik terug naar WIN10. Verder werken alle apps die ik gebruikte ook prima.

Ik weet het, in termen van IT, is 4 jaar een oude pc / laptop. Maar in deze barre econmische tijden vermoed ik dat veel mensen de voorkeur zullen geven aan verwarming tgo. een nieuwe laptop / pc die WIN11 compatibel is.

Ik heb nog een 2° laptop die wel volledig compatibel is maar het intrigeert me echt of ik ooit met WIN11 op dit niet geschikte toestel tegen grenzen ga aanbotsen en zo ja, wanneer.

Wanneer je meer zonder slinkse trucken en zetten een installatie op een "ongeschikt" toestel kan uitvoeren, is er nog een nuanceverschil. Een android phone / tablet rooten om er niet ondersteunde versies op te zetten is m.i. nog een stap verder.

Eigenlijk zou Microsoft er moeten voor zorgen dat op niet ondersteunde pc's / laptops het nieuwe OS dan niet kan geïnstalleerd worden vind ik, ook niet met één of andere workaround.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Windows 10 blijft ondersteund tot oktober 2025, ik weet niet waarom er het idee gewekt wordt dat oude PC's niet meer zullen werken.
Of dat je verplicht W11 moet draaien.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Gisterenavond deze nog geïnstalleerd toen ik het nieuws zag dat ze officieel gereleased is.
Toch een kleine bug kunnen detecteren in de updater: deze meldde me dat ik Virtualbox moest updaten naar de laatste versie.
Ok, ik draaide inderdaad een versie van een jaar oud... Dus maar even de update uitgevoerd.

Opnieuw de windows 11 updater draaien: opnieuw klagen dat ik eerst Virtualbox moet updaten, en met een link naar de website...

Dan maar Virtualbox verwijderd, upgrade van windows is daarna vlekkenloos verlopen.
Heeft me zo'n 20 minuten tijd gekost. Alvast minder lang dan een Windows 10 upgrade...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hier sinds deze namiddag W11, gewoon uit nieuwsgierigheid. Draait als een zonnetje..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Ik haal mijn iso hier meestal op

https://tb.rg-adguard.net/public.php
Deze maakt een linkje voor je om te downloaden via microsoft servers .
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Net installatie gestart ... gestopt ... je kan nu niet meer lokaal account gebruiken, je moet eerst met een MS account aanmelden. Terug naar windows 10. Daar kan je nog wel , zonder internet, lokale account gebruiken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zowel bij Home als Pro kan je nog een lokale account gebruiken.

https://tweakers.net/reviews/9180/upgra ... iteit.html
Zo installeer je Windows 11 Home met een lokaal account
1. Start de installatie zonder actieve netwerkverbinding.
2. Als je op het scherm komt dat om een netwerkverbinding vraagt, druk je op Shift+F10 om een commandprompt te openen.
3. Type nu het volgende commando, gevolgd door een enter: taskkill /F /IM oobenetworkconnectionflow.exe
4. Sluit de commandprompt.
5. Als je nu om een reguliere accountnaam wordt gevraagd, heb je de verplichting voor een Microsoft-account succesvol omzeild.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Hier geïnstalleerd op ASUS-N752VX met I7 van de 6° generatie die uitgezonderd de processor aan alle minimale specs voldoet.

Geen probleem.

Via update worden ontbrekende drivers perfect aangeleverd en geïnstalleerd alsook alle andere updates (defender, schadelijke software verwijderen, ...).

Verder: installatie op minder dan 10 minuten achter de rug en het is dan nog een clean install. Draait zeer vlotjes niet zoals preview versie.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

koenraaddeconinck schreef:Draait zeer vlotjes
Op Tweakers las ik dat de performance winst ~0% is (soms wat +, soms wat -).
Ik zie geen reden om haastig mijn niet-knutsel pc's op W11 te zetten.
Don't fix if it ain't broke
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

heist_175 schreef:Zowel bij Home als Pro kan je nog een lokale account gebruiken.

https://tweakers.net/reviews/9180/upgra ... iteit.html
Zo installeer je Windows 11 Home met een lokaal account
1. Start de installatie zonder actieve netwerkverbinding.
2. Als je op het scherm komt dat om een netwerkverbinding vraagt, druk je op Shift+F10 om een commandprompt te openen.
3. Type nu het volgende commando, gevolgd door een enter: taskkill /F /IM oobenetworkconnectionflow.exe
4. Sluit de commandprompt.
5. Als je nu om een reguliere accountnaam wordt gevraagd, heb je de verplichting voor een Microsoft-account succesvol omzeild.
Ow wist ik niet, bedankt voor de tip !
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

heist_175 schreef:
koenraaddeconinck schreef:Draait zeer vlotjes
Op Tweakers las ik dat de performance winst ~0% is (soms wat +, soms wat -).
Ik zie geen reden om haastig mijn niet-knutsel pc's op W11 te zetten.
Don't fix if it ain't broke
Tja, en toch start deze laptop vlugger op. Ik weet niet hoe het komt maar het opstarten duurt niet zo veel langer dan het opstarten van een TV.
Om in de BIOS te geraken - op het moment dat ik het ASUS logo zie - vergt een reactie snelheid van niet meer dan een seconde om op F2 te duwen.

Ook bv. de nieuwste beeldschermdriver van NVIDIA voor de graka, wordt zeer snel geïnstalleerd. Vind dat ook apps sneleer opstarten

Ik kan alleen maar meegeven wat ik meen te ontwaren. Ik been een multimedia en elektronica fanaat, dus geen kenner, en ik experimenteer wel eens graag. Ik was ook zo benieuwd naar die nieuwe interface. Het ziet er allemaal al wat beter uit maar voor sommige apps / features val je toch nog terug op een interface à la WIN 10 / 8. Verder zal er onder de motorkap wel veel verandert zijn.

Persoonlijk ben ik zeer geïnteresseerd op het draaien van android apps in de WIN11 omgeving alhoewel dit nog niet voor direct zal zijn.

Ik had gisteren een aantal drivers die een downloadfout opleverden maar in apparaatbeheer zie ik nu geen ontrbrekende stuurprogrogramma's meer en ook mijn win geschiedenis is volledig opgekuist in die zin dat de "mislukte" downloads niet meer vermeld worden.

Deze morgen weer vlekkeloos enekele updates binnen gehaald en nog geen problemen met apps die niet meer werken ....

Ik ben nieuwsgierig hoe lang dit zal blijven duren. Deze laptop is 4 jaar oud - gisteren aankoopfactuur Coolblue nog eens bekekend - maar met al iets oudere I6- processor. Nogmaals, hij voldoet met uitzondering van de cpu aan alle overige specs en dit zelfs ruimschoots ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Heist, ben je zeker dat die oplossing nog werkt? Dit werd als optie gegeven bij de eerste versies van W11 maar werkt het nu ook nog?

Zelf kijk ik nog even de kat uit de boom. Heb een recente PC en alles draait hier goed en met lokaal account. Als er na enkele maanden geen ernstige problemen opduiken kan ik nog overstappen.

Waar kan je de test vinden om te zien of je kan upgraden? Ik heb een AMD en zal in de bios waarschijnlijk nog wat moeten aanpassen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Het volgende werkte bij mij op de laptop van mijn zus wat local account betreft: hier alvast de link - https://fossbytes.com/create-local-account-windows/

1. On the Account Login Screen, click on Sign-In Options.

2. Click on the option that reads “Offline account” option.

3. Windows will again prompt you to go for a Microsoft account instead, but you have to click on “Limited Experience” option.

4. Next, Windows will ask for your name since you’re setting up a Local Account. Fill in the details and click Next.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dizzy schreef:Heist, ben je zeker dat die oplossing nog werkt? Dit werd als optie gegeven bij de eerste versies van W11 maar werkt het nu ook nog?
Geen idee, ik las het op Tweakers.net dus ik veronderstel dat het correct is?
Nog niet zelf geprobeerd.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”