Rekeningen afsluiten ING

Plaats reactie
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Bij deze zou ik graag de mening van menig userbase user willen weten in deze want het begint vreemd aan te voelen.

Op 18/06 laat ik weten aan ING weten dat ik een afspraak wil om mijn zicht -en spaarrekening wil stopzetten te 01/07. Antwoorden ze dat er geen afspraak hiervoor gemaakt moet worden, dat ik het ook online kan. Ik dat dus proberen, zichtrekening wordt afgesloten binnen de 4 werkdagen wordt er online vermeld en overgezet naar je gekozen rekening. Kzeg godverdomme, waarom kan ik nu geen 01/07 aanduiden? Nuja, het is doorgevoerd online dus kga de moeite niet meer doen om alles proberen te wijzigen.

Nu spaarboekje: die online module heeft foutmelding, je spaarboekje kan je niet afsluiten online. Kzeg kga terug afspraak maken en dat formuleren, eerst wouden ze dat ik het bleef online proberen met allerhande tips. Mijn mails worden op dat punt wat minder professioneel en ik eis mijn afspraak omdat ik menselijke interactie wil. Die afspraak komt er. Kom je toe bij ING krijg je andere persoon voor je neus dan waarmee je afspraak gemaakt heb. We zijn ondertussen 28/06. Goed, die persoon laat mij documenten ondertekenen om mijn spaarboekje af te sluiten op 01/07. Ik krijg geen dubbeltje van dat ondertekend document wat mijn fout jammer genoeg is, maar ook vreemd van ING.

Vandaag zijn we 09/07 en de rekening is nog altijd niet afgesloten, online kan ik niets doen want me login die gekoppeld is aan een afgesloten bankkaart is ook afgesloten. Ik mail naar ING, antwoord: "sluiting dient nog bevestigd te worden door Brussel".

Iets zegt me dat dit niet klopt allemaal en dat ze met mijn voeten aan het rammelen zijn? Het spijtige aan de zaak is dat ik het behoorlijk bedrag nodig heb dus zit ik al met een korte overbruggingskrediet omdat mijn gelden nog steeds niet beschikbaar zijn maar wel aan andere afspraken wil voldoen.

Hoelang zou zoiets vast in Brussel kunnen zitten met al hun moderne digitale technologie?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Waarom heb je niet eerst je rekening leeggemaakt voor je opzeg te starten. Was het allemaal geen probleem dat het zo lang duurde.
Ik heb vorige maand ook mijn rekening opgezegd (omdat het betalend werd), en lukte ook niet via het formulier/wizard
Gewoon chat gestart met ING, en 10 min later was alles geregeld.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Je kan enkel geld storten van je spaarrekening naar zichtrekening, maar die is al afgesloten...

Natuurlijk kan je zeggen, waarom heb je niet alles pro actief eerst op je zichtrekening gezet (zo doen phishers het namelijk ook). Goed punt, maar wie had er in godsmaan gedacht dat er zo grote discrepantie was tussen geld overzetten en rekening stopzetten. En dat anno 2021. Dit maakt het allemaal vreemd tot een punt dat ik de uitleg niet meer geloof.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik snap dat je niet graag wil horen dat je een stommiteit begaan hebt, maar dat is het wel eigenlijk.
Hoe gaat ING dat spaargeld nu op een zichtrekening bij een andere bank krijgen?
- nieuwe zichtrekening openen
- een interne dienst die het vanop een "technische rekening" gaat moeten regelen

Maar hoe gaat die "interne" dienst aan uw goedkeuring en het rekeningnummer geraken waar ze het geld op moeten zetten?
Potentieel is die "interne dienst" ook compleet overbelast met andere mensen die dezelfde fout gemaakt hebben...
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Als je een rekening wil sluiten, gebruik je best altijd de bankoverstapdienst bij je huidige bank.
Je hebt enkel een formulier in te vullen bij je huidige bank, en alles word in 10 werkdagen geregeld.

Zo kan een spaarrekening dan wel overgedragen worden, want anders krijg je het probleem dat je nu hebt.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt voor de reacties. Spijtig dat ik niet genoeg inlichtingen heb gevonden, of waarschuwingen kreeg dat het foutieve manier van werken is die eventuele problemen kan veroorzaken. Het enige dat ING mij waarschuwde was maximaal 4 werkdagen, dit klopte ook ivm de zichtrekening.

Ge moet toch verdorie veel op de hoogte zijn he! Gevoelsmatig voel ik me wel ietsje misleid (of niet correct geholpen) in het mailverkeer met ING, waarschijnlijk door de onrealistische werkdruk (die ze uiteindelijk zichzelf aandoen door mensen zoals mij niet volledig te informeren zoals hier werd aangehaald, en zo escaleert de boel).

Weeral een les geleerd :D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Als ze weten dat je geen klant meer zult zijn, doen ze ook niets meer voor u, integendeel, ze vinden het waarschijnlijk leuk dat je dan nog al die miserie tegenkomt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Is het aan de hand van je bestaande ING niet mogelijk om online een nieuwe zichtrekening te openen, spaargeld daarop overschrijven. Daarna doorsluizen naar andere bank en daarna terug afsluiten?

edit: zie nu pas dat inloggen niet meer lukt.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

bollegijs schreef:Hoelang zou zoiets vast in Brussel kunnen zitten met al hun moderne digitale technologie?
Moderne digitale technologie? Dit is ING waar we het hier over hebben. Gasten kunnen nog niet eens een maandelijkse uitgavenstaat van hun visakaart per mail bezorgen, enkel op papier per post. Die uitgavenstaat wordt denk ik niet door hen verzonden maar als ik dan op mijnkaart.be kijk staat daar dat het wordt verstuurd op de wijze die de banken zelf kiezen, en daar is het dus blijkbaar enkel papier. Klagen er nog mensen over, al sinds 2018.

Ook werken hun visa-kaarten nog stééds niet met Google Pay. :bang:

Deze bank zit echt ki-lo-meters achter op de rest. Het is dat ik van Record Bank ben overgezet naar ING want anders was ik daar geen klant geweest. Moet er toch maar 'ns aan denken om over te gaan naar een modernere bank.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Moderne bank?

Op 27/5 heb ik op hetzelfde moment, zowel ING als Belfius, in dezelfde gemeente,
een mail gestuurd dat ik met een zorgvolmacht de rekeningen van mijn vader wou afsluiten.
Bij ING had ik het eerst een afspraak, kreeg 2 papieren mee die mijn broers en zus (uiteraard)
ook moesten ondertekenen. In hun brievenbus stoppen en klaar.

Bij Belfius mocht ik de week nadien, maar daar moest alles eerst naar het
hoofdkantoor en dan mocht ik na 10 dagen terugbellen voor weer een afspraak.
Mijn ene broer ging dan samen met mijn zus tekenen en hebben
40 minuten moet wachten om een juist maar een krabbeltje te zetten.
De bedragen zijn nog altijd niet overgeschreven naar vaders huisbank KBC.
Conclusie: Het is er aan te zien dat Belfius een staatsbank geworden is...
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Vandaag 15 dagen na het ondertekenen van het document krijg ik een mail dat het bedrag zo hoog is dat ze scans van mijn ID nodig hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”