installatie netgear orbi router

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik lees volgende stappen om je orbi te connecteren aan je modem (in mijn geval de bbox3v+)

Unplug your modem's power leaving the modem connected to the wall jack

Plug in and turn on your modem

Mijn vraag is waarom er gevraagd wordt om eerst de modem af te zetten als je hem daarna toch meteen weer aan moet zetten. Maakt het veel uit indien ik deze stap oversla.?

En stel dat ik hem uit en terug aanzet, wacht ik dan best tot de modem helemaal opgestart is alvorens ik de orbi ermee verbind?



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb vorige week een RBK 742 geïnstalleerd bij mijn neef, weliwaar in combinatie met zijn telenet-modem.

ik heb de orbi modemr gewoon in AP- modus geplaatst om de gekende typische problemen te voorkomen met 2 modems/routers in 1 netwerk en vervolgens het AP met de andere unit die eigenlijk fungeert als extender, laten connecteren. Alles werkte direct zonder de modem eerst opnieuw op te starten ... Op zijn telenet modem heb ik de wifi uitgezet omdat hij 1. de wifi sterkte van deze modems verwaarloosbaar is en 2. hij toch geen gebruik maakt van wifree.

Was wel even zoeken naar een voor de vrouw des huizes esthetisch veantwoorde plaats voor de satelliet waar deze nog kon verbinding maken met de als AP fungerende router.

Ik weet ook niet waarom je specifiek voor de installatie de modem zou moeten herstarten: misschien omdat dan updates binnen gehaald kunnen worden, verband met ip-adressen?, ... Andere redenen zie ik niet direct maar ik ben maar een leek op het vlak van netwerk technologie.
Anderzijds is het herstarten van een bbox nu toch ook niet een dramatische ingreep ... ?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”