OVH VOIP: opgepast met nummer overdragen en trage support (eigen ervaring)
Geplaatst: 24 jun 2021, 18:27
Hallo,
Er moet mij toch iets van het hart: OVH support s cks!
Een paar weken terug vroeg ik een OVH VOIP SIP lijn aan met het doel om mijn huidige SCARLET nummer naar daar over te dragen.
Aanmaak van deze lijn duurde een dikke week, maar gezien de melding van "langere oplevertijd door drukte" op de website, kon ik hier gerust mee leven.
De opgeleverde lijn met nieuw Belgisch nummer op de PBX geconfigureerd en werkt perfect. So far so good.
Dan was het tijd om mijn bestaande SCARLET nummer (ex-Telenet nummer btw) te porten naar OVH.
<START>ELLENDE</START>
- Aanvraag portering gedaan via procedure van OVH met gewenste datum 16/06
- Na enkele dagen zonder beweging, dan toch maar PDF gedownload, manueel getekend en terug geupload (hoewel dit volgens hun digitale procedure niet meer nodig zou zijn)
- De dag erna schiet de procedure weer in gang en zou de portering door OVH worden aangevraagd bij SCARLET voor 16/06
- Op 15/06 stuur ik een mail naar SCARLET met de melding dat er een portingsrequest aankomt en dat ik dus ENKEL mijn telefoonnummer wil porteren, maar voor internet bij SCARLET blijf --> SCARLET antwoordt dat ze hiermee rekening houden
- Op 16/06 krijg ik in de loop van de dag de melding van OVH dat de portering succesvol is gebeurd en dat mijn ex-SCARLET nummer nu bij OVH beschikbaar is
- Op 16/06 's avonds bel ik met GSM op geporteerde nummer --> SCARLET lijn rinkelt nog ... hmmm ff wachten tot morgen dus
- Op 17/06 's ochtends bel ik met mijn GSM op geporteerde nummer --> "NUMMER NIET TOEGEKEND! Gelieve 1212 te bellen voor bla bla bla..."
- Vanaf hier ben ik dus niet meer bereikbaar op mijn geporteerde ex-SCARLET nummer. Kudos hier voor SCARLET want internet lijn is nooit down gegaan.
- 17/06/2021 09:36 : maak ik eerste support ticket via de Engelse interface in het Engels bij OVH (aangezien ook http://www.crdc.be toont dat de provider nu OVH is)
- 18/06/2021 12:36 : dag later nog geen reactie van OVH support, dus maar beste Frans bovengehaald en gebeld naar OVH Support. Ahja, meneer, maar uw ticket is in het Engels. Dat gaat niet he Swat, dus OVH persoon maakt, overigens zeer vriendelijk, voor mij een nieuw ticket in Frans. Hij noteert het probleem, overloopt configuratie (die trouwens juist stond/staat) en besluit dat het een probleem is dat moet verder onderzocht worden. Ik stem hiermee in (do I have a choice?) en besluit in te haken. Ze houden mij op de hoogte.
* KNIP -- veel dagelijks over en weer getokkel dat ik jullie bespaar - overigens van mijn kant ook heel vriendelijk en afwachtend in de begindagen naar vriendelijk doch kordaat naarmate de dagen vorderen en de frustratie toeneemt *
- 24/06/2021 17:58 (nu dus) : Ondertussen ben ik na 7 dagen nog geen stap verder tot een oplossing. Heb net voor de zoveelste keer aan dezelfde persoon mijn probleem nogmaals bevestigd via de support requests. Ik ben nog steeds onbereikbaar op mijn geporteerde nummer en zie niet snel een oplossing van OVH in zicht. Ondertussen heb ik ook nog een support request bij SCARLET ingediend met het te verwachten antwoord: meneer, uw nummer is weg bij ons, dus u moet de support van OVH contacteren.
*ZUCHT*
En nu?
In eerste instantie deel ik dit om mijn frustratie kwijt te raken en mogelijke nieuwe klanten te waarschuwen.
En verder wil ik eventueel van iemand weten wat ik nog zou kunnen doen hiervoor?
Bestaat er een instantie in Belgie die de toekenning van de nummers overziet en die ik om hulp zou kunnen vragen?
Groeten!
Er moet mij toch iets van het hart: OVH support s cks!
Een paar weken terug vroeg ik een OVH VOIP SIP lijn aan met het doel om mijn huidige SCARLET nummer naar daar over te dragen.
Aanmaak van deze lijn duurde een dikke week, maar gezien de melding van "langere oplevertijd door drukte" op de website, kon ik hier gerust mee leven.
De opgeleverde lijn met nieuw Belgisch nummer op de PBX geconfigureerd en werkt perfect. So far so good.
Dan was het tijd om mijn bestaande SCARLET nummer (ex-Telenet nummer btw) te porten naar OVH.
<START>ELLENDE</START>
- Aanvraag portering gedaan via procedure van OVH met gewenste datum 16/06
- Na enkele dagen zonder beweging, dan toch maar PDF gedownload, manueel getekend en terug geupload (hoewel dit volgens hun digitale procedure niet meer nodig zou zijn)
- De dag erna schiet de procedure weer in gang en zou de portering door OVH worden aangevraagd bij SCARLET voor 16/06
- Op 15/06 stuur ik een mail naar SCARLET met de melding dat er een portingsrequest aankomt en dat ik dus ENKEL mijn telefoonnummer wil porteren, maar voor internet bij SCARLET blijf --> SCARLET antwoordt dat ze hiermee rekening houden
- Op 16/06 krijg ik in de loop van de dag de melding van OVH dat de portering succesvol is gebeurd en dat mijn ex-SCARLET nummer nu bij OVH beschikbaar is
- Op 16/06 's avonds bel ik met GSM op geporteerde nummer --> SCARLET lijn rinkelt nog ... hmmm ff wachten tot morgen dus
- Op 17/06 's ochtends bel ik met mijn GSM op geporteerde nummer --> "NUMMER NIET TOEGEKEND! Gelieve 1212 te bellen voor bla bla bla..."
- Vanaf hier ben ik dus niet meer bereikbaar op mijn geporteerde ex-SCARLET nummer. Kudos hier voor SCARLET want internet lijn is nooit down gegaan.
- 17/06/2021 09:36 : maak ik eerste support ticket via de Engelse interface in het Engels bij OVH (aangezien ook http://www.crdc.be toont dat de provider nu OVH is)
- 18/06/2021 12:36 : dag later nog geen reactie van OVH support, dus maar beste Frans bovengehaald en gebeld naar OVH Support. Ahja, meneer, maar uw ticket is in het Engels. Dat gaat niet he Swat, dus OVH persoon maakt, overigens zeer vriendelijk, voor mij een nieuw ticket in Frans. Hij noteert het probleem, overloopt configuratie (die trouwens juist stond/staat) en besluit dat het een probleem is dat moet verder onderzocht worden. Ik stem hiermee in (do I have a choice?) en besluit in te haken. Ze houden mij op de hoogte.
* KNIP -- veel dagelijks over en weer getokkel dat ik jullie bespaar - overigens van mijn kant ook heel vriendelijk en afwachtend in de begindagen naar vriendelijk doch kordaat naarmate de dagen vorderen en de frustratie toeneemt *
- 24/06/2021 17:58 (nu dus) : Ondertussen ben ik na 7 dagen nog geen stap verder tot een oplossing. Heb net voor de zoveelste keer aan dezelfde persoon mijn probleem nogmaals bevestigd via de support requests. Ik ben nog steeds onbereikbaar op mijn geporteerde nummer en zie niet snel een oplossing van OVH in zicht. Ondertussen heb ik ook nog een support request bij SCARLET ingediend met het te verwachten antwoord: meneer, uw nummer is weg bij ons, dus u moet de support van OVH contacteren.
*ZUCHT*
En nu?
In eerste instantie deel ik dit om mijn frustratie kwijt te raken en mogelijke nieuwe klanten te waarschuwen.
En verder wil ik eventueel van iemand weten wat ik nog zou kunnen doen hiervoor?
Bestaat er een instantie in Belgie die de toekenning van de nummers overziet en die ik om hulp zou kunnen vragen?
Groeten!