Advies thuisnetwerk (welk apparatuur)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Voor mijn nieuwe woning binnenkort zou ik wat advies willen qua netwerk apparatuur. Ik ben er wel nog niet helemaal uit of ik edpnet fiber ga nemen of toch Orange met TV. Aan een switch met 16 poorten zou ik genoeg hebben en als ik voor edpnet ga heb ik dus ook zeker een router nodig. In het geval van Orange kan ik ook altijd voor bridge mode gaan en een andere router gebruiken. Op dit moment heb ik al een Unifi AP LR en de unifi controller draait op een intel nuc.
Laatst gewijzigd door springfield op 16 jun 2021, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hangt er een beetje van af of je al dan niet lineaire (kabel) TV wil denk ik, of hoe belangrijk je dat vind ;-) Ik zou persoonlijk voor de EDPnet fiber gaan en eventueel een unifi switch gezien je al een unifi AP hebt. Je kan via EDPnet een geconfigureerde fritzbox router aanschaffen waardoor je ook niet meer moet bridgen.

Wil je toch TV, dan kan je nog steeds voor TV Vlaanderen app tv kiezen (via internet dus).
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Voor de prijs van wat kabel moet je het niet doen.

Voorzie alles in uw huis en je bent vrij om te kiezen voor eender welk aanbod.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik wil dus vooral weten welke switch en router ik best zou kopen :-D Misschien inderdaad niet zo duidelijk uit mijn OP
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

springfield schreef:Ik wil dus vooral weten welke switch en router ik best zou kopen
Goh, vijf personen vijf antwoorden vermoedelijk... de vraag is wat wil je ermee doen en welke kennis heb je.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”