Steeds trager en trager profiel

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Een tijd geleden ben ik van Dommel (terug) naar Edpnet gegaan. Alles ok in het begin, VDSL @ 100mbit/s. Na enige tijd verlaagd naar 85mbit/s. Dit is meer dan een jaar zo gebleven, nooit een probleem van gemaakt. Voor de rest ook tevreden klant..

Nu sinds gisteren ben ik nogmaals verlaagd, deze keer naar 70mbit/s.. Ik heb een ticket geopend, maar aangezien ze daar niet altijd de snelste zijn kom ik hier eens horen of iemand wat meer weet..

Iemand een idee wat er aan de hand is en/of wat ik er zelf eventueel aan kan doen?

Ik heb een screenshot van m'n "DSL information" hieronder toegevoegd.. Attainable throughput 132417 kbit/s, Current throughput 70000 kbit/s..huh? :banana:
DSL.png
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Ik heb een 100/30-profiel met ongeveer dezelfde lijnwaarden.

Iets is niet pluis.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

In je screenshot, beetje naar beneden nog, zie je daar (hoge) aantallen errors? Valt de verbinding soms weg (kijk ook eens in tabblad statistics)? In het tablad spectrum, met optie minimum en maximum waarden, zie je daar een groot verschil tussen?
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Hier een gelijkaardig probleem gehad, ik heb wel een 7430. Attainable 120/40, en toch maar sync op 70/35 (na vroeger op 100/35 te hebben gestaan). Ik zag af en toe de error counter stijgen en in het spectrum een dip op bepaalde frequenties. De errors leken enkel in de downstream direction te komen.

Uiteindelijk op het tabblad line settings de downstream 3 buttons in het midden gezet tussen maximum stability en maximum performance, en kort daarna terug naar 100/35 gegaan. Na een factory reset waren die terug gezet naar maximum performance en na een paar dagen stond ik weer op die 70/35, dus deze setting lijkt wel effectief effect te hebben. Ondertussen terug gezet in het midden en weer sync op 100/35.

Dus misschien ook wel het proberen waard om wat meer naar 'stability' over te schakelen en te zien wat er gebeurt...
linesettings.png
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik had dat ook met mijn 7360, lang een 85/25 gehad, dan naar 70/25. En toen was ie dood. Toen maar een 7530 gekocht, en binnen een maand zat ik op 100/30.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor de respons.

Ik zie geen errors. En de verbinding valt niet geregeld weg, maar ik zet wel geregeld mijn modem uit, vooral 's nachts als ik ga slapen..en ik reset hem ook dikwijls. Misschien heeft dat een negatief effect?

Onlangs was ik wel aan het online gamen en mijn verbinding viel plots weg..maar dat gebeurt bijna nooit..of toch niet langs de kant van Proximus/Edpnet. EA gooit me soms wel eens van hun servers, maar voor de rest geen problemen.

Screenshot "Spectrum" toegevoegd.

Ik heb de 3 bolletjes bij Line Settings in het midden gezet.. Tot hiertoe geen verschil. Misschien komt dat nog?
Spectrum.png
Misschien mijn modem firmware eens updaten? Als ik dan eerst een System > Backup uitvoer, is dat voldoende om mijn Edpnet-settings te bewaren en eventueel te herstellen indien het fout loopt? Ik heb hier ook nog een 7530 liggen, maar die gebruik ik liever NOG niet. Hopelijk gaat mijn 7360 nog niet direct dood..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TomMe schreef:Als ik dan eerst een System > Backup uitvoer, is dat voldoende om mijn Edpnet-settings te bewaren en eventueel te herstellen indien het fout loopt?
Ja, op voorwaarde dat je de backup bewaart met een goed paswoord (en dit paswoord onthoudt :-) )
TomMe schreef: Ik heb hier ook nog een 7530 liggen, maar die gebruik ik liever NOG niet
Dat begrijp ik niet. Als je die toch hebt liggen, waarom zou je die niet gebruiken?
Je kan de backup van de 7360 inlezen in de 7530, en (bijna) al jouw oude settings recupereren ...
TomMe schreef:En de verbinding valt niet geregeld weg, maar ik zet wel geregeld mijn modem uit, vooral 's nachts als ik ga slapen..en ik reset hem ook dikwijls. Misschien heeft dat een negatief effect?
Dat kan door DLM geïnterpreteerd worden als een onstabiele lijn. Vooral dat resetten (waar is dat voor nodig??)
Mijn advies:
  • 1) EDPnet vragen voor een "TBF"
    2) Jouw modem gedurende enkele weken niet meer aanraken :-)
Je kan ook via een tijdschema jouw WiFi uitzetten 's nachts ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

De 7530 heeft niet alleen betere vdsl modem, maar ook de wifi is vele malen beter...
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
TomMe schreef:Als ik dan eerst een System > Backup uitvoer, is dat voldoende om mijn Edpnet-settings te bewaren en eventueel te herstellen indien het fout loopt?
Ja, op voorwaarde dat je de backup bewaart met een goed paswoord (en dit paswoord onthoudt :-) )
In orde. ;)
TomMe schreef: Ik heb hier ook nog een 7530 liggen, maar die gebruik ik liever NOG niet
Dat begrijp ik niet. Als je die toch hebt liggen, waarom zou je die niet gebruiken?
Je kan de backup van de 7360 inlezen in de 7530, en (bijna) al jouw oude settings recupereren ...
Goed om weten.

Die 7530 is reserve voor in het geval de 7360 plots de geest geeft, of om eventueel over te stappen naar fiber.. Ik ben een spaarzame persoon en gebruik graag eerst op wat ik al heb. Plus..if it works, it works.
TomMe schreef:En de verbinding valt niet geregeld weg, maar ik zet wel geregeld mijn modem uit, vooral 's nachts als ik ga slapen..en ik reset hem ook dikwijls. Misschien heeft dat een negatief effect?
Dat kan door DLM geïnterpreteerd worden als een onstabiele lijn. Vooral dat resetten (waar is dat voor nodig??)
Mijn advies:
  • 1) EDPnet vragen voor een "TBF"
    2) Jouw modem gedurende enkele weken niet meer aanraken :-)
Je kan ook via een tijdschema jouw WiFi uitzetten 's nachts ...
Ik zal zien wat ik kan doen en naar een TBF vragen. Bedankt voor het advies.
qless schreef:De 7530 heeft niet alleen betere vdsl modem, maar ook de wifi is vele malen beter...
Ik gebruik geen wifi. :) En uit nieuwsgierigheid, op welke manier is de modem dan beter?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

op welke manier is de modem dan beter?
De DSL driver wordt steeds beter en beter bij nieuwere versies, het lijkt me dan ook verstandiger om je 7360 als backup te gebruiken en de 7530 in gebruik te nemen.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Excuses voor de late reactie..moeilijke periode.
Joachim schreef:
op welke manier is de modem dan beter?
De DSL driver wordt steeds beter en beter bij nieuwere versies, het lijkt me dan ook verstandiger om je 7360 als backup te gebruiken en de 7530 in gebruik te nemen.
Bedankt voor de respons. Wat betekent dit dan concreet in de praktijk? "Beter" en "nieuwer" klinken nogal vaag.. Wil dit zeggen een stabielere en snellere connectie? Niet meer van de server gegooid worden net als ik schitterend bezig ben in Battlefield? Of kan dat bovenstaand probleem oplossen? Want zoals gezegd, voor de rest heb ik niks om over te klagen (wat internet betreft).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik ben echt benieuwd welk voordeel het heeft om de 7530 ongebruikt te laten liggen … :roll:
De nadelen ken je ondertussen :lol:
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

TomMe schreef:Bedankt voor de respons. Wat betekent dit dan concreet in de praktijk? "Beter" en "nieuwer" klinken nogal vaag.. Wil dit zeggen een stabielere en snellere connectie? Niet meer van de server gegooid worden net als ik schitterend bezig ben in Battlefield? Of kan dat bovenstaand probleem oplossen? Want zoals gezegd, voor de rest heb ik niks om over te klagen (wat internet betreft).
Tja, snellere processoren, DSP's, drivers die beter worden, ervaringen die meegenomen worden, en daarbij de 7360 is ondertussen EoL dus daar wordt sowieso al jaren geen energie meer ingestopt.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

duizend schreef:De nadelen ken je ondertussen :lol:
Nee niet echt, anders zou ik het niet vragen.. :roll:
Joachim schreef:Tja, snellere processoren, DSP's, drivers die beter worden, ervaringen die meegenomen worden, en daarbij de 7360 is ondertussen EoL dus daar wordt sowieso al jaren geen energie meer ingestopt.
Het enige nadeel dat ik daarbij kan bedenken in mijn geval is dat er dan mogelijk geen nieuwe firmware updates meer komen, wat een security risico kan zijn.. Maar van wat ik gehoord heb zijn Fritzboxen vergeleken met andere merken nogal redelijk veilig..

Voor de rest ben ik eigenlijk niet echt overtuigd om hem te vervangen, en dat is geen persoonlijke kritiek op iemand. Maar misschien met oog op security valt het te overwegen.. Misschien "Fritz" zelf eens contacteren en vragen wat hij er van denkt. :-D

Even terzijde, ik heb een hekel aan al die "planned obsolescence" en het creëren van onnodig afval. Nu ja, dat is sowieso iets dat niet kan blijven duren aangezien we waarschijnlijk in de eindfase zitten van het huidige economisch model..
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

TomMe schreef:
duizend schreef:De nadelen ken je ondertussen :lol:
Nee niet echt, anders zou ik het niet vragen.. :roll:
Bij elke firmware upgrade (zo goed als elke) wordt niet alleen het OS geupdate (bugs, security patches etc), maar ook de DSL driver. Deze laatste wordt echt niet geupgrade voor niks (is ook steeds een nieuwe certificatie bij Proximus). Kortom nieuwer = beter.

TomMe schreef: Even terzijde, ik heb een hekel aan al die "planned obsolescence" en het creëren van onnodig afval. Nu ja, dat is sowieso iets dat niet kan blijven duren aangezien we waarschijnlijk in de eindfase zitten van het huidige economisch model..
100% akkoord, maar... je gooit toch niks weg, je houdt je oude als reserve, je nieuwe gebruik je gewoon, dus op het einde evenveel afval. Jouw redenering klinkt een beetje als, ik eet het nieuwe brood van vandaag niet op, ik eet het oude van gisteren eerst op, dan eet ik het nieuwe van vandaag morgen wel op, kortom ik eet elke dag oud brood :?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

TomMe schreef:
duizend schreef:De nadelen ken je ondertussen :lol:
Nee niet echt, anders zou ik het niet vragen.. :roll:
Ik ben nog altijd zeer benieuwd naar de voordelen van een nieuw toestel ongebruikt te laten liggen "als backup" :roll:
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Joachim schreef:
TomMe schreef:
duizend schreef:De nadelen ken je ondertussen :lol:
Nee niet echt, anders zou ik het niet vragen.. :roll:
Bij elke firmware upgrade (zo goed als elke) wordt niet alleen het OS geupdate (bugs, security patches etc), maar ook de DSL driver. Deze laatste wordt echt niet geupgrade voor niks (is ook steeds een nieuwe certificatie bij Proximus). Kortom nieuwer = beter.
Wordt deze automatisch geupdatet door Edpnet als ik dit zo instel in de router-instellingen? Of moet ik een firmware manueel downloaden en dan uitvoeren? Moet ik daarbij achteraf dingen opnieuw instellen? Verlies ik mijn telefoonboek? Of blijft dit alles behouden? Eventueel eerst een backup uitvoeren = voldoende?

TomMe schreef: Even terzijde, ik heb een hekel aan al die "planned obsolescence" en het creëren van onnodig afval. Nu ja, dat is sowieso iets dat niet kan blijven duren aangezien we waarschijnlijk in de eindfase zitten van het huidige economisch model..
100% akkoord, maar... je gooit toch niks weg, je houdt je oude als reserve, je nieuwe gebruik je gewoon, dus op het einde evenveel afval. Jouw redenering klinkt een beetje als, ik eet het nieuwe brood van vandaag niet op, ik eet het oude van gisteren eerst op, dan eet ik het nieuwe van vandaag morgen wel op, kortom ik eet elke dag oud brood :?
Zo doe ik dat ook, lol. :-D Ontbijtgranen blijven blijkbaar nog lang goed na vervaldatum heb ik geleerd..
duizend schreef:Ik ben nog altijd zeer benieuwd naar de voordelen van een nieuw toestel ongebruikt te laten liggen "als backup" :roll:
Ik heb ook veel vragen waar ik nooit een antwoord op zal vinden.. :cry:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

TomMe schreef:Wordt deze automatisch geupdatet door Edpnet als ik dit zo instel in de router-instellingen? Of moet ik een firmware manueel downloaden en dan uitvoeren? Moet ik daarbij achteraf dingen opnieuw instellen? Verlies ik mijn telefoonboek? Of blijft dit alles behouden? Eventueel eerst een backup uitvoeren = voldoende?
Geen idee hoe snel EDPnet de FB's update (TR68) maar je kan dat perfect zelf (ik heb ingesteld me te verwittigen als er een update is maar die NIET automatisch te installeren.
Voor de zekerheid maak ik een backup voor de update maar ik heb die nog nooit nodig gehad, alle settings blijven bewaard.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

TomMe schreef: Ik heb ook veel vragen waar ik nooit een antwoord op zal vinden.. :cry:
Ja gast, moet er nog zand zijn ook misschien?
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

on4bam schreef:Geen idee hoe snel EDPnet de FB's update (TR68) maar je kan dat perfect zelf (ik heb ingesteld me te verwittigen als er een update is maar die NIET automatisch te installeren.
Voor de zekerheid maak ik een backup voor de update maar ik heb die nog nooit nodig gehad, alle settings blijven bewaard.
Bedankt, ik zal daar eens naar kijken.
duizend schreef:Ja gast, moet er nog zand zijn ook misschien?
Je ben er enkel op uit om me te bekritiseren en in de clinch te gaan. Daar heb ik geen interesse in (met eender wie), en ook geen energie voor.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Als je bijvoorbeeld services zoals vpn of telefonie gebruikt kan het interresant zijn om een gesupporteerde fritzbox te gebruiken. Dan blijft deze up-to-date kwa vulnerabilities. Alles wat op het internet hangt wordt continue gescanned door enthousiastelingen. Als men dan iets kwetsbaar vindt kan dit misbruikt worden.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

TomMe schreef:Je ben er enkel op uit om me te bekritiseren en in de clinch te gaan. Daar heb ik geen interesse in (met eender wie), en ook geen energie voor.
Bwa, jij vraagt om hulp en ze geven jou de raad om jouw recenter dus beter toestel te gebruiken en je negeert die raad compleet, je gaat er niet eens op in. Ik weet niet waarom je dan zo reageert op duizend, want ik begrijp zijn frustratie wel. Ok, hij gebruikte nogal veel roll-eyes-smiley in zijn repliek (en persoonlijk heb ik ferm het schijt aan mensen die dat doen), maar los daarvan ben ik wel benieuwd naar jouw reden om de raad de 7530 te gebruiken straal te negeren.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

joriz schreef:Als je bijvoorbeeld services zoals vpn of telefonie gebruikt kan het interresant zijn om een gesupporteerde fritzbox te gebruiken. Dan blijft deze up-to-date kwa vulnerabilities.
Dat kan je perfect zelf, hoor. Mijn FB stuurt een mail als er een update is en dan kies ik zelf wanneer ik de update uitvoer. Het niet omdat een update meestal 's nachts wordt gedaan dat dit niet op een ongelegen ogenblik gebeurt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Uiteraard :-)
Maar als er geen updates meer zijn wegens EOL zit je met een outdated toestel.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dat moet je dan zelf ook maar in het oog houden en tijdig een nieuwe FB aanschaffen.
Mijn vorige was niet EOL maar vermits er ondertussen vectoring was heb ik die zelf vervangen. Mogelijk wordt mijn huidige FB dus ook vervangen wegens veranderende technologie voor die EOL is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

JamesEarlGray schreef:Bwa, jij vraagt om hulp en ze geven jou de raad om jouw recenter dus beter toestel te gebruiken en je negeert die raad compleet, je gaat er niet eens op in. Ik weet niet waarom je dan zo reageert op duizend, want ik begrijp zijn frustratie wel. Ok, hij gebruikte nogal veel roll-eyes-smiley in zijn repliek (en persoonlijk heb ik ferm het schijt aan mensen die dat doen), maar los daarvan ben ik wel benieuwd naar jouw reden om de raad de 7530 te gebruiken straal te negeren.
Waarom is hij gefrustreerd? Is nergens voor nodig. In mijn woordenboek is nieuwer niet gelijk aan beter, dikwijls het tegenovergestelde en daar heb ik al veel ervaring mee. Dus ik vraag gewoon om daar wat meer in detail over te gaan. Het is een legitieme vraag van mijn kant en daar moet niemand passief agressief voor uit de hoek komen.

Ik negeer ook niks maar heb in mijn leven ook al geleerd om niet zomaar blindelings het advies van anderen te volgen. Ik lees aandachtig wat er hier allemaal geschreven wordt, neem alles in overweging en denk dan ook nog eens voor mezelf na. Ik heb ook nooit gezegd dat ik hem niet ZAL gebruiken, maar ik voel ondertussen de "peer pressure" wel..

Ik vraag me ook af hoe het verhaal er zou uitzien moest er uptodate open source firmware op de 7360 draaien..geen idee of dat kan in feite.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Ok duidelijk.

Ik gebruik trouwens ook nog een 7360v2 als modem, geen idee of er winst valt te behalen door te upgraden. Ik heb ook nog een FB4040 als centraal AP in mijn netwerk hangen, diens WiFi is toch al een pak beter dan die van de 7360.

EDIT: maar ongeacht wat uw mening is over of nieuwer beter of slechter is, kunt ge op zijn minst eens proberen? Dan sluiten we meteen uit dat het misschien aa nde 7360 kan liggen.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray op 03 jul 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Hey mannekes, het zal gaan zeker.
Gefrustreerd door een topic op UB, die dag moet ik nog meemaken.

In het woordenboek van iedereen zegt men duidelijk dat dat de specs van de 7530 een pak beter zijn. Als je dat niet wil geloven fine, maar los dan je problemen zelf op.

Het minste dat je kan doen is het eens proberen ipv hier blijven te pleuren naar de 5 waaroms.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Niet nodig om zo "op de man" te spelen.
  • - TomMe vraagt adviezen.
    - Hij krijgt veel en duidelijke adviezen.
    - Hij overweegt alles .
    - Hij maakt zijn eigen conclusies.
Niets mis mee?
Ik volg ook niet altijd het advies dat ik krijg, ik overweeg en maak mijn eigen beslissingen. :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Ondertussen is de snelheid op magische wijze terug gestegen naar 85/30 en blijft het voorlopig stabiel.. Modem (nog) niet vervangen. Aan de support van Edpnet heb ik ook niet veel gehad..één of ander grietje die wat tests doet en mijn vragen niet beantwoordt. Het nieuwe normaal met klantenservice heb ik de laatste tijd al gemerkt..
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt voor de tip Blatruwe! Van 70/18 naar 85/18 gegaan door de line settings te veranderen.
blatruwe schreef:
Uiteindelijk op het tabblad line settings de downstream 3 buttons in het midden gezet tussen maximum stability en maximum performance, en kort daarna terug naar 100/35 gegaan.

linesettings.png
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”