De zaak Jürgen Conings

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Gesloten
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik zou graag eens de mening willen weten van de nuchtere UB'er over dit onderwerp.

Zelf weet ik het niet goed meer wat ik er van moet denken. Wat een sensatie in de pers. Wat een heksenjacht in het echt. En dan de reacties van de publieke opinie die me van mijn stoel gooien. Het enerzijds verheerlijken van zijn daden, anderzijds hebben anderen dan weer begrip voor zijn situatie door wat hij allemaal heeft meegemaakt. Nog een ander deel ziet het als één groot complot.

Precies of we in één of andere blockbuster terecht gekomen zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Pengu schreef:Ik zou graag eens de mening willen weten van de nuchtere UB'er over dit onderwerp.
Zelf weet ik het niet goed meer wat ik er van moet denken. .
ik snap het ook niet goed hoor
waarom doet die mens wat 'm doet? 2 dagen eerder nog vrolijk met de madame de 1e pint gaan pakken en dan 4 raketlanceerders meepakken om ... voor ...
en dan de enorme mobilisatie

een motief zou wel handig zijn, als het alleen maar om Ranst te doen is ... straf
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

We gaan nog spijt hebben als COVID weg is en de kranten geen gemakkelijke bladvulling meer hebben, waardoor zaken als deze weer overdreven aandacht krijgen.

Publieke reacties zijn degene die je kan verwachten, ik ben iig niet op de hoogte van wat hij allemaal "meegemaakt" heeft maar ik weet dat het niets goedpraat. Het leidt ook af van de echte problematiek: dat een extreemrechts individu in Defensie kon werken en toegang kreeg tot wapens, en wanneer het dan misloopt slaagt de overheid er niet in om haar eigen werknemer te vinden. Jammer dat het falen van de overheid hierin niet breder belicht wordt, men concentreert zich volop op de dader maar de overheid heeft hem wel onmisbare hulp verleend. Ik hou de popcorn klaar voor de "we zagen/wisten dat er iets mankeerde aan hem maar daar werd nooit iets mee gedaan"-reacties van de collega's.

Ik vraag me bovendien sterk af of hij zich wel bevindt waar ze denken dat hij zich bevindt. Laat de Amerikanen of Israëlieten met hun materiaal overkomen en het mysterie wordt opgelost, de eersten doen het in 24 uur, de tweede in 12 uur (maar ook dubbel zo duur). Dan gewoon rechtbank en gevangenis en done. Hij zal nog wel eens kunnen ontsnappen maar ze vinden hem wel terug.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik vraag me echt af wat iemand drijft om zo ver in die waanzin te gaan.
Als je kijkt naar juhadisten die vanuit België vertrekken kan je nog ergens een doel zien. Hier zijn ze niets en zien ze geen toekomst, ginder zien ze zichzelf als helden die naar 40 maagden geen. Er is ergens een soort van doel.

Wat is zijn doel? Eeuwige roem (die 2 weken gaat mee gaan)? Iets anders zie ik echt niet...

Als het hem echt over Van Ranst ging, had hij geschoten het moment dat hij voor zijn deur stond. Nu maakt hij er een heel circus van.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cadsite schreef:Wat is zijn doel? Eeuwige roem (die 2 weken gaat mee gaan)? Iets anders zie ik echt niet...
Het doet er totaal niet toe en je moet er ook geen aandacht aan geven, anders inspireer je alleen copycats want welk signaal geef je nu toch, doe zo'n zaken en dan pas geven we aandacht aan jouw ideologie?

Informeer u over wat er in de wereld gebeurt ipv uw bereik te limiteren tot huis-tuin-keukenfeitjes in de straal van 200 km rondom u.
cadsite schreef:Als het hem echt over Van Ranst ging, had hij geschoten het moment dat hij voor zijn deur stond. Nu maakt hij er een heel circus van.
Nee, de overheid en de media maken er een circus van. De overheid als de aapjes in het circus, de media als het publiek op de banken.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 22 mei 2021, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Belgisch leger, Duits leger, Luxemburgs leger, 400 tegen 1. Hoe 1 man het hele systeem te kakken zet. Had hij nog een Hitler groet uitgebracht, dan kon er ook nog eens het Frans leger bij betrokken worden. Trouwens, vanaf wanneer ben je extreem? Zonder zijn rechts gedachtegoed ging hij in de krant staan als een verwarde man. Kind moet een naam hebben, niet ? Kan verder mij iemand zeggen wat zijn misdaden zijn? Wapens gestolen, ja. Doden ? Gewonden? Verminkten? Aanslagen? Voort van de rest wachten slachtoffers en nabestaanden van maalbeek en Zaventem nog steeds op een compensatie en werden er daar geen 400 mensen ingeschakeld om daders te vatten.
@CCatalyst: correct, overheid en media maken er een circus van. Emo nieuws, de nieuwe manier van berichtgeving.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Ik kan nog steeds niet geloven dat er nu zoveel politiemensen en militairen worden ingezet voor 1 persoon terwijl in de probleemsteden ook personen zijn die op ocad lijst staan en waar ze niets aan/mee doen (te bang???). Ik ben geen racist maar als Jurgen een andere huidskleur had dan was er al die heisa niet geweest en liep die nog vrij rond ook al had hij motieven.

En overheid is ook op de hele lijn schuldig... Als je iemand ontslaat.... hoe kan die dan nog toegang hebben tot gebouwen etc.

PS. in Amerika is dit dagelijkse kost
Laatst gewijzigd door guntherstassen op 22 mei 2021, 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

't Heeft lang geduurd...

Iemand die rondloopt met oorlogswapens en weet hoe ze te gebruiken, ach...
Hij heeft concrete plannen om mensen de vermoorden, ach...
Kijk eens elders, dààr gebeuren de echte dingen. :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Juist guntherstassen. Steekpartijen, granaat aanslagen in Antwerpen om maar iets te zeggen. Maar elke journalist van de regimepers beleeft nu echt wel hoogdagen. Die mannen krijgen het ene orgasme na het andere telkens ze "extreemrechts" schrijven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik vind het hallucinant wat er nu gaande is en ik hoop dat er snel een einde aan komt. En hopelijk met een goede afloop, dat wil zeggen: arresteren en een correct vervolgen omwille van zijn daden. Ik vind het echt te gek voor woorden dat ze hem direct gaan afknallen? Ik hoop dat dit maar sensatie zoeken is. :bang:

En ook de kost van heel dit grapje zal niet min zijn.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Pengu schreef:Ik vind het hallucinant wat er nu gaande is en ik hoop dat er snel een einde aan komt. En hopelijk met een goede afloop, dat wil zeggen: arresteren en een correct vervolgen omwille van zijn daden. Ik vind het echt te gek voor woorden dat ze hem direct gaan afknallen? Ik hoop dat dit maar sensatie zoeken is. :bang:

En ook de kost van heel dit grapje zal niet min zijn.
Waar heb je dat gelezen dat ze hem direct gaan afknallen?

In februari kregen 4 iraniers 15+ jaar celstraf voor het beramen van een aanslag. Dat is min of meer hetzelfde als dit. Lijkt me wel de gepaste straf.
Laatst gewijzigd door dragonflo op 22 mei 2021, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Pengu schreef:dat wil zeggen: arresteren en een correct vervolgen omwille van zijn daden.
Welke daden? Voorlopig staat de teller op 1 misdaad, het stelen van wapens.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Al een heel jaar denk ik dat de wereld rond mij zot aan't worden is......ineens heeft iedereen schrik van een griepje & worden alle maatregelen klakkeloos opgevolgd... Elke dag dat die zever langer duurt vraag ik mezelf telkens weer af wie hier eigenlijk de zot is, ik of die andere 99%?
Maar weeral blijkt dat het toch die andere 99% is die het mis heeft, nu weer met al die verheerlijking op fb van een losgeslagen zot.
Als er iemand in het begin van deze zever zij "er komt (burger)oorlog van" verklaarde iedereen die voor gek, 1j later staat social media vol steunbetuigingen voor een labiel persoon met veel te veel wapens op zijn rug :bang:
1 voordeel, zolang die zot rondloopt, zit dien andere zot in zijn kot :angel:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:
Pengu schreef:dat wil zeggen: arresteren en een correct vervolgen omwille van zijn daden.
Welke daden? Voorlopig staat de teller op 1 misdaad, het stelen van wapens.
Het beramen van aanslagen is voor zover ik weet ook niet toegelaten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

cadsite schreef:
Jack Daniels schreef:
Pengu schreef:dat wil zeggen: arresteren en een correct vervolgen omwille van zijn daden.
Welke daden? Voorlopig staat de teller op 1 misdaad, het stelen van wapens.
Het beramen van aanslagen is voor zover ik weet ook niet toegelaten.
Euh, die mens is al dagen spoorloos. Hoe kan iemand weten dat hij een aanslag ging plegen? Heeft hij dat gezegd bij zijn ondervraging? Dus, wapendiefstal. En al de rest is praat voor de vaak. Wordt er door iedereen bij gefantaseerd, niet in het minst in slaafse navolging van onze regimepers.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Laat het duidelijk zijn, het vermoeden van onschuld geldt nog steeds tot hij schuldig bevonden wordt door een rechtbank (niet de media of de politici), en zelfs bij schuld is de doodstraf ook afgeschaft, dus nee "afknallen" mag niet tenzij uit wettige zelfverdediging. Echter weet men ook op voorhand welk vlees men in de kuip heeft en moet men dus de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen waardoor "wettige zelfverdediging" niet zo gemakkelijk ingeroepen kan worden als bv in het geval van een inbreker 's nachts.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ff contrasten:

abdeslam: 150 man afknallen, rustig grensje oversteken en na een tijdje gepakt worden door een klein korpske.
jurgen: niemand afknallen, half de nato achter em aan met een kill on sight order

Typisch België zeker?

(En daarmee wil ik niet zeggen dat ze onze Jurgen moeten laten loslopen hé)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Stop nu maar met Jürgen Conings te verdedigen. De man wordt verdacht van volgende terroristische daden:

“moordpoging in een terroristische context en verboden wapenbezit in een terroristische context”

In de achtergelaten wagen van Conings is trouwens een boobytrap gevonden die op scherp stond: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210521_95281238
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn woorden over de slaafse volgelingen van de regimepers zijn nog niet koud of daar hebben we de eerste reactie al. Ik neem aan dat je ons ook een relaas van de feiten kan geven RAF? Wat die moordpoging betreft, niet de boobytrap.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

fryelectro schreef:Ff contrasten:

abdeslam: 150 man afknallen, rustig grensje oversteken en na een tijdje gepakt worden door een klein korpske.
jurgen: niemand afknallen, half de nato achter em aan met een kill on sight order

Typisch België zeker?

(En daarmee wil ik niet zeggen dat ze onze Jurgen moeten laten loslopen hé)
dan zou ik dringend nog eens de begindagen na de aanslag herlezen in de pers, want toen was er ook sprake van grootscheepse politieactie en dergelijk

en kill on sight is altijd zo als ze op zoek zijn naar zo'n gevaarlijk persoon
Of er mag geschoten worden indien speciale eenheden oog in oog komen te staan met de gezochte militair, daarover wordt niet gecommuniceerd. Maar P., ex-lid van een speciale politie-eenheid, is duidelijk. “Bij dit soort interventies geldt dat altijd. Als de verdachte gewapend is en een gevaar betekent, mag hij uitgeschakeld worden. Daar is geen extra toestemming voor nodig. Als hij aanstalten maakt om te vuren naar de politie, mag men hem neerschieten.”
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Die man weet toch gewoon dat hij hier niet levend uitkomt ?
Verder is hij gevaarlijk maar hij niet de eerste die zo'n actie onderneemt, overlaatst in frankrijk en ook in duitsland als ik me niet vergis.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Jij leest misschien een andere pers maar ik heb toen nooit iets gelezen van grootschalige acties, al zeker niet met 400 man en nog minder met buitenlandse strijdkrachten. BTW: mag het Duits leger hier zo maar opereren op Belgisch grondgebied?
En Joe doet er nog een schepje bovenop. Want hij weet nu al wat die militair weet. Namelijk er niet levend uit komen. Roeping gemist als toekomstvoorspeller?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Wat er nu gebeurt lijkt me een logisch maatschappelijk gevolg...na 20 jaar jihadi aanslagen en pamperbeleid in west Europa. Nu ontspoort er eens eentje van de andere kant van het spectrum.

My2cents
Als je zo een circus opzet voor 1 iemand te vinden wees concequent en doe dat voor elke jihadi of andere terroristen dan ook.

Het is toch een publiek geheim dat Brussel de draaischijf is voor illegaal zwaar oorlogsmateriaal, hoe komt de drugsmaffia aan al die granaten? Hoe komen die boefjes in Amsterdam aan 10tallen automatische machinegeweren?

Life goes on...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:Jij leest misschien een andere pers maar ik heb toen nooit iets gelezen van grootschalige acties, al zeker niet met 400 man en nog minder met buitenlandse strijdkrachten. BTW: mag het Duits leger hier zo maar opereren op Belgisch grondgebied?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20151121_01982944
https://www.tvl.be/nieuws/politie-valt- ... zien-24431
https://www.hrw.org/nl/report/2016/11/03/295698
https://www.knack.be/nieuws/belgie/nieu ... 1621675980
https://www.demorgen.be/nieuws/salah-ab ... ~bd50df93/
Nog linken nodig?

De reden dat er buitenlandse militairen erbij zouden zijn is omdat hij de manier van werken kent van de Belgische en dat de buitenlandse een andere insteek kunnen hebben






@Fryelectro: hier nog even een relaas van de dagen na de aanslagen van 15 november en wat er allemaal gebeurd is toen
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20151118_01977891
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Onzen Jack is nog in staat het zonlicht te ontkennen...

Er is een afscheidsbrief vrij gegeven, kan het nog duidelijker zijn?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Laat het duidelijk zijn, het vermoeden van onschuld geldt nog steeds tot hij schuldig bevonden wordt door een rechtbank (niet de media of de politici).
Inderdaad. Ik ken het hele verhaal niet en ik ken de mens niet dus ga ik er ook geen oordeel over vellen. Wel is geweld zelden de goede oplossing en is (be)dreigen ook niet netjes natuurlijk. Geweld heeft hij tot zover ik weet nog niet gepleegd (al was er ergens sprake van slagen en verwondingen in een brief en een booby trap aan zijn voertuig, dat belooft eigenlijk niet veel goeds).
Dus, ik ga niet oordelen over die mens, maar blijkbaar zijn er anderen wel van oordeel dat hij gevaarlijk is. Of misschien is de omvang van de actie gewoon het gevolg van diegene die angst heeft (politici?) want dan kan ineens heel veel. Het zal achteraf misschien wel blijken of dit disproportioneel was of niet. Maar ja, beter teveel dan te weinig zeker, maar dan mochten ze dat inderdaad bij alle dreigingen zo doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Wat mij vooral tegen de borst stuit is de lichtzinnigheid waarmee het Belgisch leger handelt.
Ofwel is het risico van die man sterk overdreven, en dan was het niet erg dat ze hem de sleutels van het wapendepot toevertrouwden.
Ofwel klopt het en is die man levensgevaarlijk.

Eerst die man de sleutels geven, waarna hij doodleuk met zware verboden wapens kan weglopen, en dan 400 man optrommelen om hem te gaan zoeken omdat hij een gevaarlijke terrorist is, enkel in een idioot land kan zoiets.
Hoeveel moet heel die zoektocht niet kosten?

Wat gaan ze hier nog doen?
Dutroux verantwoordelijk maken voor een kinderdagverblijf?
Een veroordeelde pyromaan brandweercommandant maken?
...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

cadsite schreef:Onzen Jack is nog in staat het zonlicht te ontkennen...

Er is een afscheidsbrief vrij gegeven, kan het nog duidelijker zijn?
Ik maak hier helemaal niks uit op, jij wel. Ik houd mij aan de feiten en laat mij niet leiden door emoties, in tegenstelling tot anderen. Er is een brief, dat bewijst helemaal niks. Er zal altijd wel een categorie mensen zijn die er van alles bij fantaseren. Ik heb nooit begrepen waarom ze dat doen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 22 mei 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus als je oordeelt dat hij niet te gevaarlijk is om de sleutels van de wapenkluis te hebben en je blijkt je te hebben 'vergist' dan mag je er niet alles aan doen om de man te gaan zoeken net omdat je de sleutels gegeven hebt ?
Een beetje een rare redenering, toch ?

En je moet de man niet kennen om te weten dat iemand met een raketlanceerder, die ook nog een bedreiging uit, gevaarlijk is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Volgens mij gaan ze mij ook opsporen als ze weten dat ik na op fora wat stoere uitspraken doe, afscheidsbrieven schrijf en met zwaar geschut aan de haal ga. Maar ok ... die Jürgen mag dat allemaal want die heeft ptsd opgelopen in Afghanistan ?

Man man man .... iedereen staat zot, ook diegene die het heeft goedgekeurd dat ze die met 400 man en pantservoertuigen mogen gaan zoeken. Ik wil de kostprijs ni weten denk ik.

Kerel is, voor zover wij dat weten, ook niet van plan om een terroristische aanslag te plegen op burgers. Maar dat hij moet opgepakt worden en berecht worden als een crimineel is reeds een feit. Hij heeft al wel wat strafbare feiten gepleegd natuurlijk.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
cadsite schreef:Onzen Jack is nog in staat het zonlicht te ontkennen...

Er is een afscheidsbrief vrij gegeven, kan het nog duidelijker zijn?
Ik maak hier helemaal niks uit op, jij wel. Ik houd mij aan de feiten en laat mij niet leiden door emoties, in tegenstelling tot anderen. Er is een brief, dat bewijst helemaal niks. Er zal altijd wel een categorie mensen zijn die er van alles bij beginnen te fantaseren. Ik heb nooit begrepen waarom ze dat doen.
er is de brief in combinatie met het meenemen van wapens in combinatie met eerdere doodsbedreigingen aan bepaalde mensen in combinatie met tuchtstraffen voor racistische uitspraken...


Wat fantaseren daar mee te maken heeft?



edit @Sasuke: blijkbaar zou hij ook een 2de doelwit hebben nl een moskee (met de nadruk op zou). Dus wel degelijk een terroristische aanslag op burger
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210522_91963275
Laatst gewijzigd door quovadis op 22 mei 2021, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Z'n vriendin Gwendy deed gisteren een oproep op het VTM Nieuws: "Jürgen, maak geen slachtoffers".

Ik neem aan dat hij als sluipschutter bij missies in ex-Joegoslavië, Bosnië, Kosovo, Libanon, Irak en Afghanistan levensgevaarlijk genoeg was voor de vijand.

Dus het zou totaal onlogisch zijn om hem niet als levensgevaarlijk te beschouwen als hij in z'n afscheidsbrief schrijft dat hij "enemy of the state" zal zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Joe de Mannen schreef:Dus als je oordeelt dat hij niet te gevaarlijk is om de sleutels van de wapenkluis te hebben en je blijkt je te hebben 'vergist' dan mag je er niet alles aan doen om de man te gaan zoeken net omdat je de sleutels gegeven hebt ?
Een beetje een rare redenering, toch ?
Hij stond op de OCAD terrorismelijst.
Als je je dan nog 'vergist', ben je gewoon een idioot.
En natuurlijk moeten ze hem nu zoeken en vinden, maar dat groot licht dat hem die functie gegeven heeft, mogen ze stante pede ontslaan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier zitten er een paar die de inhoud van die brief gelezen hebben. Kunnen ze een link bezorgen? Dan kan ik die ook eens lezen. De oproep is gericht aan raf1 en quovadis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:Hier zitten er een paar die de inhoud van die brief gelezen hebben. Kunnen ze een link bezorgen? Dan kan ik die ook eens lezen. De oproep is gericht aan raf1 en quovadis.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210521_97198981
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Betalend artikel, kan niks lezen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

boulder schreef:
Joe de Mannen schreef:Dus als je oordeelt dat hij niet te gevaarlijk is om de sleutels van de wapenkluis te hebben en je blijkt je te hebben 'vergist' dan mag je er niet alles aan doen om de man te gaan zoeken net omdat je de sleutels gegeven hebt ?
Een beetje een rare redenering, toch ?
Hij stond op de OCAD terrorismelijst.
Als je je dan nog 'vergist', ben je gewoon een idioot.
En natuurlijk moeten ze hem nu zoeken en vinden, maar dat groot licht dat hem die functie gegeven heeft, mogen ze stante pede ontslaan.
Dat is een ander punt natuurlijk.
Maar ik denk dat de timing hier ook belangrijk is, hoelang staat hij al op die lijst ? hoelang heeft hij die 'sleutelfunctie' al ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

quovadis schreef: Nog linken nodig?

De reden dat er buitenlandse militairen erbij zouden zijn is omdat hij de manier van werken kent van de Belgische en dat de buitenlandse een andere insteek kunnen hebben
Mja, vijgen na Pasen hee. De tientallen doden en honderden gewonden waren op dat moment al een feit.
Enne, de vraag was: mag een Duitse krijgsmacht hier zo maar operaties uitvoeren op Belgisch grondgebied?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:Betalend artikel, kan niks lezen.
Hier wordt verwezen naar de brief

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/22 ... -zaterdag/
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

@JackDaniels, dus ... ongeacht van de media heuse ... jij vindt dus dat hij nog geen overtredingen heeft gepleegd en dat er geen enkel probleem is om met zware wapens rond te lopen nadat je hebt opgeroepen dat je het niet meer ziet zitten ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”