Pagina 1 van 1

Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 15 mei 2021, 15:14
door sddt
Sinds een paar dagen, na jaren een super stabiele lijn gehad te hebben, een drop in het profiel naar 85/35
De maximale waarden zijn nog steeds hetzelfde gebleven, modem ook nog steeds dezelfde.

Ik zie niet direct waarom dit plots zo gezakt is, alle waarden zien er mij goed uit.
Heb reeds een lijntest gedaan, maar die blijven op deze waarden zitten.

Is hier misschien een PX technieker die even zou kunnen kijken of aan de waarden iets ziet? Per pb kan ik mijn lijnnummer wel even doorgeven :)

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   84 999 kbps
Upstream current bit rate:     35 000 kbps

Downstream max bit rate:       136 657 kbps
Upstream max bit rate:         42 267 kbps

Downstream attenuation:        11,5 dB

Downstream noise margin:       23,9 dB
Upstream noise margin:         10,2 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            244 m

Proximus profile name:         85/35
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
Alvast dank voor jullie feedback!

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 15 mei 2021, 16:16
door EotT
Wachten tot DLM je weer op 100/35 zet?

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 15 mei 2021, 16:21
door sddt
Is een mogelijkheid, echter vraag ik me af waarom dit plots gezakt is?
Is er misschien een achterliggende reden en komt het misschien nooit meer op 100/35?

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 15 mei 2021, 17:30
door jackho

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 15 mei 2021, 17:41
door EotT
Een lijntest gaat je bij mijn weten niet meteen op het hoogst mogelijke profiel zetten, maar kan wel DLM weer triggeren. Ik denk niet dat dit zal helpen, aangezien DLM duidelijk actief is (het heeft het profiel immers verlaagd). Met zulke lijnwaarden moet je zeker 100mbit halen, geen idee waarom het profiel verlaagd is. Ik denk dat je normaal gezien met een beetje geduld wel terug naar 100 zal gaan.

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 15 mei 2021, 18:21
door elBartoDR
Ik heb net hetzelfde voor (wel EDPnet klant), na jaren zonder enig probleem heb ik plots een "onstabiele" lijn.
Ik ben van 85/35 naar 70/35 gezakt. 2 weken geleden (29/4) plots DSL sync kwijt na hersync op het 70/35 profiel uitgekomen.
Uitleg was: "De oorzaak is gelegen in de kwaliteit van de bekabeling" .
Er is hier niks veranderd sedert de 2 jaar dat ik hier woon en kijkend naar de gegevens van de Fritzbox is het enigste verschil de snelheid.
De theoretische max is zelfs gestegen (van 102 naar 105).
Ik heb hier nog enkele posts zien voorbij komen met soortgelijke problemen, dus lijkt me het eerder een PX bekabelingsprobleem te zijn.

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 07 jun 2021, 15:59
door proximusboyke
hoe en waar kan je u lijnwaarden zien bij een bbox 3V+

Re: Lijnwaarden gezakt

Geplaatst: 07 jun 2021, 16:52
door M_016
@proximusboyke als ik uw vraag goed begrijp .... via de Bboxtool ....
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902