Maestro dubbel afgerekend (CARREFOUR<->ING)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Ter info:
-In de (Hyper)carrefour de boodschappen betaald op 24/04/2021
-1x kaart aangeboden + pincode ingegeven
-verliep via maestro
=> in het weekend was het verschil tussen de saldi rekening correct (detail tractactie nog niet aanwezig)
=> vandaag is het detail transactie 2x aanwezig (saldo rekening effectief 2x verlaagd)

Bellen naar de klantendienst leert me dat het "een gekend probleem, bij vele klanten, dat met hoge prioriteit behandeld word door de ICT diensten"

Ik ben wel benieuwd wie hier in de fout gaat:
-carrefour (lijkt me niet)
-carrefour zijn payment provider? (zou vreemd zijn, controle op geoorloofde transactie zit verderop nog?)
-beheerder van maestro systeem? (dat zou kunnen => 2x aangeboden als "trusted party"?)
-ing zelf? (mogelijk ook, temeer omdat mijn saldo nu plots negatief is - terwijl ik dat normaal niet kan)
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Los van het probleem raad ik je aan zo snel mogelijk een positief saldo op je zichtrekening te hebben. De rentevoet daarop bij ING bedraagt 9,5%.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

U bent niet de enige, mijn zoon heeft ook prijs, ook op 24/4 en betaald met Maestro ( KBC).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

lirec schreef:Ik ben wel benieuwd wie hier in de fout gaat:
Zijn beide transacties gepost of is er 1 die gepost is en een ander die "pending" is (weliswaar met het saldo geblokkeerd)?

In ieder geval, juridisch maakt het niet uit, jouw contract is enkel met Carrefour, niet met al die achterliggende spelers waar je geen relatie mee hebt. Carrefour moet de onverschuldigde betaling wettelijk ASAP terugbetalen, zij mag er niet mee talmen. U kan een ingebrekestelling sturen, vanaf dan begint de wettelijke interest op het bedrag te lopen.

De bank maakt geen fout - je kan wel degelijk altijd "onder nul" gaan, hoewel de bank doorgaans een middelenverbintenis (maar geen resultaatsverbintenis) aangaat om dat te helpen voorkomen als het niet geoorloofd is. Of het geoorloofd is of niet hangt af van uw overeenkomst. Itt hierboven vermeld kost een niet-geoorloofde debetstand u geen arm en een been voor zover ze tijdig geregulariseerd wordt (binnen de 45 dagen) - de kost die de bank kan vragen werd gelimiteerd door de wetgever.

Zonder verdere details over de transactie, het kasticket en over de informatie die de terminal en de kassa gegeven hebben is het moeilijk om definitieve conclusies te trekken over wie technisch in fout is. Maar gezien de melding hierboven van een gelijkaardig probleem met dezelfde handelaar en een andere bank, zou ik in de eerste plaats denken aan een softwarefout nav een update van de betaalterminal (Ingenico dacht ik) of de kassa.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Flying schreef:Los van het probleem raad ik je aan zo snel mogelijk een positief saldo op je zichtrekening te hebben. De rentevoet daarop bij ING bedraagt 9,5%.
Ik zou zeggen dat moet er nog aan mankeren als het door een fout van hen is, maar langs de andere kant ik wacht ook nog op een terugstorting die ik nooit zal krijgen. En zo zijn er nog wel fratsen.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zie dat het hier ook gebeurd is, Carrefour, zondag, 2x afgeschreven bij KBC.
Bizar dat dit kan gebeuren, blijkbaar op grote schaal.
Benieuwd of ze het proactief gaan rechtzetten.. veel klanten die er niet op letten natuurlijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ook niet bij iedereen, daarnet doorgegeven aan enkele mensen waarvan ik weet dat ze regelmatig naar Carrefour gaan en daar niks aan de hand (KBC en Fortis).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Blijkbaar is het een nationaal probleem, volgens onze lokale Carrefour Market. Ze hebben het op Facebook gepost. Probleem zou bij Worldline liggen en Worldline en de banken zijn bezig de dubbele betalingen te annuleren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Worldline ontkent verantwoordelijkheid, verwijst naar Carrefour.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/26 ... etalingen/

Carrefour stelt dat het probleem zich enkel op zaterdag voordeed.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb ook prijs, ik veronderstel dat ze het bedrag wel automatisch geen terugstorten.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Valt mij trouwens op dat ze eindelijk carrefour.be in hun bezit hebben. Dat domein was sinds jaar en dag - toen Carrefour nog gewoon Grand Bazar (GB) was - in bezit van een vereniging die opkomt voor Franstaligen in de Vlaamse rand. Ze vroegen 2,5 miljoen EUR aan Carrefour voor de domeinnaam, waardoor Carrefour noodgedwongen de awkward "carrefour.eu" moest gebruiken voor onze markt. Op 25 november 2019 heeft die vereniging het domein laten droppen, maar het werd onmiddellijk opgevist door een dropcatcher.

Ik kan uit de registratie niet meteen opmaken wanneer Carrefour het dan in handen kreeg, maar Archive toont wel dat de domeinnaam eind februari van dit jaar in veiling stond, alhoewel Carrefour op 19 januari van dit jaar al haar eerste carrefour.be certificaat heeft aangevraagd. 't Zal niet voor 2,5 miljoen EUR gegaan zijn denk ik :-)

Edit: blijkbaar hebben ze het al op 12 mei 2020 kunnen aftroggelen van de veilingsite (via arbitrage, niet met te betalen) maar zijn ze het pas sinds begin dit jaar ook actief gaan gebruiken. Veilingsite vroeg er 20k EUR voor, toch een mooie korting van 99.2% op de oorspronkelijke 2,5 miljoen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb al een hele week problemen met Carrefour om te betalen. Zo zie ik in mijn Curve app dat vorige woensdag ook 2x hetzelfde bedrag staat, maar op mijn kredietkaartuittreksel staat het wel maar 1x. Gisteren ook 2x moeten proberen om te betalen.

Ik denk dat Carrefour zijn betaalsysteem hapert en dat ze daar naar moeten kijken.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Flying schreef:Los van het probleem raad ik je aan zo snel mogelijk een positief saldo op je zichtrekening te hebben. De rentevoet daarop bij ING bedraagt 9,5%.
Zo snel mogelijk? Een debet van 100 euro kost nog geen 3 cent per dag aan intresten... Echt dringend zou ik dat nu ook niet noemen [emoji57]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hier ook 2* afgeboekt (Argenta) :-( .
Gelukkig heb ik deze keer geen 150€ cash bijgevraagd, anders was er >300€ van de rekening :-).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Idem argenta. Godver, mijn zuur verdiende 8 €!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Carrefour erkent dat het dan toch niet aan Worldline lag.

Nu ligt het zogezegd aan hun bank en Mastercard.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik had toch tenminste een mailtje met uitleg verwacht van Carrefour.
Van de meeste klanten (met een Carrefour kaartje) hebben ze toch het mailadres?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210427_91948568
Supermarktketen Carrefour heeft afgelopen weekend verschillende meldingen gekregen van dubbele betalingen. Het probleem is intussen opgelost en het bedrag wordt binnen enkele dagen terugbetaald.
Carrefour zegt dat Worldline iets fout gedaan heeft:
Carrefour bevestigt dat er iets is fout gelopen met het versturen van de transacties naar de banken. ‘Elk betaalbestand is twee keer naar de bank gestuurd, waardoor de betaling dubbel is uitgevoerd. De fout ligt dus niet bij Carrefour, maar bij betaalbeheerder Worldline’, zegt Siryn Stambouli, woordvoerder van Carrefour België.
En Worldline (EWL) ontkent
Worldline heeft maandag alle systemen grondig onderzocht, maar heeft geen fouten vastgesteld. ‘We hebben het met alle afdelingshoofden bekeken en er is bij ons geen fout gemaakt’, zegt woordvoerder Eric Spapens. ‘Ook al onze andere klanten hebben afgelopen weekend geen problemen ondervonden. Het gaat duidelijk om een appreciatiefout bij Carrefour.’
Wel bizar dat de (zogezegde) fout van EWL enkel bij Carrefour-betalingen gebeurd is en niet bij andere bedrijven. Het is duidelijk waar het misgelopen is: bij Carrefour zelf.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Dat dacht ik eerst ook, maar Torfs heeft hetzelfde voor.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ook prijs. Keytrade zichtrek. En nog geen storting ontvangen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Het bedrag werd vandaag teruggestort door KBC.
Detail verrichting: Correctie - Betaling met KBC-Debetkaart via Maestro.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tegen morgenavond zouden alle terugstortingen gebeurd moeten zijn.

Ik heb nergens informatie gevonden dat Torfs ook betrokken was.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

torfs maakt blijkbaar ook gebruik van de diensten van "market pay", een dochteronderneming van carrefour, die de fout maakte: https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 27965.html

ik kreeg vandaag de terugbetaling. Tot daar ok dus.

wat mij wel enorm stoort/verontrust in dit verhaal is echter het volgende:
-ondanks dat ik mijn bankkaart en pincode 1x aanbied
-waarna er een controle is van mijn banksaldo bij mijn eigen bank of dit nog kan
-kan naderhand blijkbaar een payment provider (en zo zijn er vele) zonder alarmbellen deze info 2x (en dus ook 3x, 4x,...) aanbieden
ergens klopt dit verhaal niet en schort er iets stevig aan de veiligheidsprocedures. :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Wel, er is niets mis met de veiligheid, niemand heeft kwaadwillig geld gestolen of zijn boodschappen met de kaart van een ander betaald. Het waren telkens door jouw bank geautoriseerde betalingen die twee keer gesettled zijn. Dat is een verschil met Bancontact waar er maar 1 fase is (betaling), bij Maestro zijn het er 2 (autorisatie en settlement, zoals bij een kredietkaart).

Het blijft weliswaar vragen oproepen over hoe dat kon en waarom er in geen enkele stap van de verwerking een safeguard was tegen het hergebruik van de autorisatie of minstens een detectie van dubbele betaling. Helaas, gezien het een dochteronderneming van Carrefour zelf betreft, is de kans dat we het te weten gaan komen zo goed als nul. Fransen en eerlijkheid/transparantie, dat gaat anno 2021 nog altijd niet door 1 deur.

Toch niet vergeten hoe Carrefour eerst alles en iedereen beschuldigde (Worldline, een Franse bank, Mastercard) alvorens toe te geven dat het gewoon bij henzelf lag.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zo'n probleem komt niet enkel voor bij Maestro betalingen.
Zelf hebben we dit al twee keer gehad met CC (Mastercard). Eén keer werd een restaurantbetaling twee keer aangerekend maar de reden daarvan zal bij het restaurant gelegen hebben (kaart door de reader waarna andere ober eerst zijn afrekening doet en "onze" ober daarna verder afrekent). Na telefonisch contact met MC direct opgelost.
Tweede keer was veel erger. We gingen in Hawai tanken en kaart werd geweigerd, omdat dat bij sommige apparaten toen al een kon gebeuren geen aandacht aan geschonken tot we een paar uurtjes later een uitstap moesten afrekenen ('s avonds,middle of nowhere), gelukkig hadden we ook traveller's cheques om te betalen. Op de terugweg ('s nachts) nogmaals geprobeerd om te tanken (het werd wat dringend)... noppes. Om 2 uur 's nachts (14u in BE) gebeld met MC waar bleek dat we onze limiet hadden bereikt en dat we in de bank de limiet moesten laten verhogen. Ik moest zeker een kwartier volhouden dat dit niet kon (we schreven alles op) en dat we hoogstens de helft hadden uitgegeven en dan vonden ze eindelijk dat al de vakantiebetalingen dubbel geboekt waren. 's Morgens konden we onze lege tank weer vullen. Wel stress als je halfweg de vakantie zonder CC valt (we hadden er maar 1 en niet voldoende TC's/cash).

Dubbele aanrekeningen kunnen dus ook zonder externe partners van Wordline.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Goede info betreffende authorisatie <=> settlement, waarvoor dank.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

snap nog steeds waarom maestro gebruikt werd als je (in mijn geval toch) gewoon bancontact wou ... We zitten toch niet in het buitenland ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Bancontact <=> maestro keuze zag ik vroeger al eens verschijnen voordat ik de code moest ingeven.

De laatste jaren heb ik dat niet meer gezien en lijkt het me dat handelaars dit standaard laten voorprogrammeren bij hun payment provider en/of in hun kassasysteem?

Voorbeeld: In tienen is er een colruyt + colruyt drankencentrum (ze delen enkel de parking)
Doorgaans (maar ook niet altijd!) doet de ene vestiging maestro en de andere bancontact....

Het zal allicht wel te maken hebben met kostenstructuur van die transactie voor de handelaar?
Deze laat programmeren wat de goedkoopste formule is voor elke individuele transactie. Ik geeft een voorbeeld met fictieve kosten:
-bancontact = 0,05€ fixed + 0,1% van bedrag => gekozen voor bedragen tot 50€ (kostprijs: 0,05 tot 0,10)
-maestro= 0,10€ fixed price => gekozen voor bedragen vanaf 50€ (kostprijs: 0,10)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik kreeg een klein uurtje geleden volgende mail van Carrefour:
Beste klant,

Vorig weekend werd het bedrag van je aankopen met een debetkaart
in Carrefour-winkels tweemaal aangerekend. Hoewel de oorzaak van
dit technisch probleem niet bij Carrefour ligt, begrijpen wij het ongemak
en willen wij ons hiervoor verontschuldigen.

Wat de terugbetaling betreft, zal je bank ervoor zorgen dat deze fout
wordt rechtgezet. De terugbetalingen zullen ten laatste vandaag
zichtbaar zijn op je bankafschriften.

Voor meer informatie staat onze klantendienst tot je beschikking van
maandag tot zaterdag van 8u tot 20u via ons contactformulier, per
telefoon op het gratis nummer 0800/9 10 11, of via Whatsapp.

Nogmaals hartelijk dank voor je begrip,

Het Carrefour Belgium team
Het ligt vooral niet aan Carrefour zelf, want een dochteronderneming van Carrefour Group is niet Carrefour :roll:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:Het ligt vooral niet aan Carrefour zelf, want een dochteronderneming van Carrefour Group is niet Carrefour :roll:
Hé, zo werkt het.

Belfius is ook helemaal dexia niet hoor. :roll:
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

maestro is een buitenlands betaling, niet via een betaalprovider uit Belgie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:en dan vonden ze eindelijk dat al de vakantiebetalingen dubbel geboekt waren
Wat een bizar verhaal toch weer. "Alle vakantiebetalingen dubbel geboekt". Hoe kan dat?

Bedoel je gewoon dat er nog heel veel pre-authorisaties openstonden? Dat kan soms wel eens gebeuren tijdens reizen met bv veel wisselende hotels en heel veel uitgaven op dezelfde kaart.

Dat is ook een van de redenen waarom ik AMEX aanraad voor reizen, daar is er geen voorafbepaalde limiet dus men is daar wat flexibeler op dat vlak.
on4bam schreef:Wel stress als je halfweg de vakantie zonder CC valt (we hadden er maar 1 en niet voldoende TC's/cash).
Idd, nooit afhankelijk zijn van 1 enkel betaalmiddel, wat het ook is. Altijd 2 kredietkaarten meehebben, anders zal Murphy toeslaan.
Vaganzza schreef: Het ligt vooral niet aan Carrefour zelf, want een dochteronderneming van Carrefour Group is niet Carrefour :roll:
Triest. Ze zijn nog altijd in hun trots gekrenkt dat hun snelle verklaring dat het aan Wordline ligt niet klopte blijkbaar.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

cadsite schreef:
Vaganzza schreef:Het ligt vooral niet aan Carrefour zelf, want een dochteronderneming van Carrefour Group is niet Carrefour :roll:
Hé, zo werkt het.

Belfius is ook helemaal dexia niet hoor. :roll:
Nee, maar Carrefour weet zelf ook wel dat niet Atos maar Market Pay hun betalingen verwerkt en toch die de vinger wijzen? Dat mag en kan allemaal maar??
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:Wat een bizar verhaal toch weer. "Alle vakantiebetalingen dubbel geboekt". Hoe kan dat?

Bedoel je gewoon dat er nog heel veel pre-authorisaties openstonden? Dat kan soms wel eens gebeuren tijdens reizen met bv veel wisselende hotels en heel veel uitgaven op dezelfde kaart.
Neen, geen pre-autorisaties, "gewoon" elke betaling dubbel geboekt. Elke tankbeurt, elk restaurant, uitstap, huurwagens, echt alles. We hadden toen 1 kaart en hadden naast cash ook nog traveller's cheques bij aangezien we op uitzondering van de vlucht nog niets op voorhand hadden betaald. We hadden maar 3 logementen, 3 auto's enz (op 3 eilanden).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:Neen, geen pre-autorisaties, "gewoon" elke betaling dubbel geboekt. Elke tankbeurt, elk restaurant, uitstap, huurwagens, echt alles.
???????
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb de indruk dat ze nu het omgekeerde probleem hebben, of ze zijn eerst alles aan het driedubbelchecken. Heb zondag bij Carrefour een kleine contactloze betaling gedaan en daar is nog helemaal niets van te zien op mijn rekening. Nochtans gisteren en vandaag ook al diverse betalingen gedaan elders en die zijn ook telkens onmiddellijk zichtbaar.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

@Tomby: maestro heeft de gewoonte altijd pas een paar dagen later te verschijnen bij je uitgaven. Is bij mij althans altijd al zo geweest. Je ziet echter wel dat het gereserveerd staat. Als er bvb €1250 op je rekening staat en je gaf €50 uit staat er €1250 saldo, €1200 beschikbaar. En van zodra de uitgave verschijnt staan ze alle 2 op €1200.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

antutu schreef:@Tomby: maestro heeft de gewoonte altijd pas een paar dagen later te verschijnen bij je uitgaven. Is bij mij althans altijd al zo geweest. Je ziet echter wel dat het gereserveerd staat. Als er bvb €1250 op je rekening staat en je gaf €50 uit staat er €1250 saldo, €1200 beschikbaar. En van zodra de uitgave verschijnt staan ze alle 2 op €1200.
Dit is bij mijn weten toch de eerste keer dat 2 dagen na de betaling er nog totaal niets te zien is. Zoals je zegt staat er normaal dat het gereserveerd is ('in behandeling') of soms gaat het er gewoon direct af. Dit is altijd met dezelfde gewone bankkaart. Weet niet of dat dan allemaal 'Maestro' betalingen zijn. Moet toegeven dat ik niet goed weet wat het verschil is tussen Maestro, Bancontact, etc... Voor mij is dat gewoon allemaal dezelfde kaart.
Bvb vandaag in apotheek en bakker contactloos betaald en dat is er al af. Gisteren bij tandarts met PINcode betaald, en dat staat in behandeling.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

De dingen die er meteen afgaan zijn idd Bancontact betalingen, en die die in behandeling zijn Maestro idd. Als klant merk je (buiten dus dat het er niet meteen afgaat) er geen verschil tussen en dat gaat idd allemaal via jouw eenzelfde bankkaart.

Ik merk dat kleine handelaars (lokale frituur, pizzeria etc) vaker met Maestro werken dan met Bancontact, misschien dat dat goedkoper uitkomt voor hen oid, dat weet ik niet.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”