Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zou fiber toch niet opgeven :p
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

buthead schreef:Ik zou fiber toch niet opgeven :p
Ja maar de snelheid hier met fiber is op dit moment gecapped op 350 Megabit. Bij Telenet ga ik zowiezo sneller hebben nu. En dan nog snelheid is geen prioriteit bij mij. Mobiele data is dat veel meer.
Eigenlijk de enige reden dat ik fiber heb genomen was dat de installatie gratis was op het moment ze de straat hier open hebben gedaan.
Andere reden om voor telenet te gaan is dat men daar Formule 1 kan kijken. Bij Proximus kan dat niet. Nuja de fiber ligt er. Indien niet tevreden kan ik terug overschakelen :)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Voor formula 1 moet ge toch niet speciaal bij Telenet zijn.
Ge kunt ook gewoon een abonnement afsluiten bij F1 zelf.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

redman schreef:Voor formula 1 moet ge toch niet speciaal bij Telenet zijn.
Ge kunt ook gewoon een abonnement afsluiten bij F1 zelf.
Neen moet je idd niet maar is wel handig als het kan bij je provider. Netflix hoef je ook niet bij je provider te nemen maar is wel handig als het kan en alles op 1 factuur. Is juist hetzelfde. Nogmaals, het is vooral de mobiele data die mij aanspreekt bij deze formule en Proximus kan daar niet aan tippen (nog niet).
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ik ben nieuwsgierig naar de ervaring op gebied van snelheid van wie overgeschakeld is naar ONE en komt van een hoger snelheidsprofiel.
Ik zit zelf nog met een Whoppa van 200/20 en vraag me af of die snelheidsdowngrade naar 150/50 150/15 bij ONE voor een teleurstelling gaat zorgen.
Laatst gewijzigd door Flippi op 31 mei 2021, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

150/50?
50 is wat veel hè
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Flippi schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de ervaring op gebied van snelheid van wie overgeschakeld is naar ONE en komt van een hoger snelheidsprofiel.
Ik zit zelf nog met een Whoppa van 200/20 en vraag me af of die snelheidsdowngrade naar 150/50 150/15 bij ONE voor een teleurstelling gaat zorgen.
Ik kan er u deels op antwoorden: ik had de one en nu de one up.

De one is goed genoeg tenzij je met bv meerdere gamers thuis bent of als je bv iets download en alle snelheid gaat naar den download (zoals bij mij), dan had ik miserie met de 150mbps. Ik was onderussen bv op de smartphone aant surfen en dat was traaggg en soms kon ik youtube niet opstarten enz..etc... ook als ik wow aant spelen was vaak de ms mega hoog en tspel speelde niet vlot meer.

Ik heb de one up nu en nu natuurlijk 0.00 problemen want bv de download haalt zijne max niet via ne vpn hier dus ik heb snelheid over waardoor ik tv kan streamen + smartphone tokkelen + gamen op de 2de laptop. Ik ben een multitasker, soms staat er hier 4-5 dingens terzelfdertijd open.

Conclusie: heel wat mensen hebben genoeg aan 150mbps maar als je met 3-4 man thuis begint op het net te gaan en gamen online en iet downloaden dan ist beter da ge den up neemt.

En tbeste is en blijft via de utp kabel werken in den laptop.
Alleen als ik eens naar mijn ouders ga en alleen ben dan doe ik het via wifi, thuis zo goed als altijd via utp kabel.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Flippi schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de ervaring op gebied van snelheid van wie overgeschakeld is naar ONE en komt van een hoger snelheidsprofiel.
Ik zit zelf nog met een Whoppa van 200/20 en vraag me af of die snelheidsdowngrade naar 150/50 150/15 bij ONE voor een teleurstelling gaat zorgen.
Wij komen van WIGO 300/30, naar One gegaan en we merken geen verschil in snelheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk niet dat een vermindering van 200/20 naar 150/15 (vast internet) een teleurstelling zal zijn, je zal dat amper voelen.

De teleurstelling zou wel eens de (4G) snelheden kunnen zijn van de GSM's in de One bundel:
  • bij One is de 4G snelheid beperkt tot 30 Mpbs download en 5 Mbps upload.
  • bij One Up is de upload/downloadsnelheid mobiel (4G/5G) onbeperkt.
Dat is bij mobiel surfen wel een enorm verschil ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ik moet eens zien wat de surfsnelheid is bij Mobile Vikings, want dat is het enige nummer dat we zouden overzetten naar ONE.
Het verbruiik is tussen de 700 MB en 1 GB per maand, 't is niet dat dat intensief gebruik kan genoemd worden.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Sylvester schreef:Toch merk ik een eigenaardigheidje. Ik heb een 3-tal asus routers (RT-AC68u, één als echte router geconfigureerd) in een wifi mesh systeem geplaatst. AiMesh heet dat, het kan maar een naam hebben. Ik zie dat die wifi max. 250 tot 300 Mbps haalt. Zou dat te maken hebben met die capped modem? Zou ik toch hoger halen met een snellere modem? Of moet ik ergens een probleem gaan zoeken?
Ik heb via de wifi (UDM / Flex HD / Mesh) al 540Mbps gehaald.
philippe_d schreef:De teleurstelling zou wel eens de (4G) snelheden kunnen zijn van de GSM's in de One bundel:
bij One is de 4G snelheid beperkt tot 30 Mpbs download en 5 Mbps upload.
bij One Up is de upload/downloadsnelheid mobiel (4G/5G) onbeperkt.
Belachelijk dat ze hier een cap op zetten. Maar dat is puur om iedereen naar de up te pushen.
Maar voor te streamen, surfen, mailen, ... is dat natuurlijk meer dan voldoende.

Hoogste LTE downspeed tot hiertoe is 338 Mbps Upload lijkt een cap te hebben op +/- 40Mbps, tenzij er iemand al over geraakt is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sylvester schreef:Eveneens heb ik (als test) mijn oude CV7160E modem-only (nog) niet vervangen. De man van het Telenet center zei dat ik het eens moest proberen. Normaal gezien kan die technisch die snelheid aan. Als er een snelheidsprobleem zou zijn, krijg ik een nieuwe modem zonder wifi, waarschijnlijk met MAC passthrough.
Nu zie ik inderdaad dat NA HERSTART van de modem deze een hogere down en up heeft. Up gaat tot bijna 40 Mpbs, maar down blijft 'hangen' op 380 Mbps (1 PC rechtstreeks met ethernet kabel aan de modem). Dat was voorspeld, denk ik..
De man van het Telenet Center heeft jouw slecht geïnformeerd :oops: .
De oude CV7160E (EMTA) 24*8 kan technisch gezien inderdaad 1 Gbps aan (volgens de specificaties zelfs 1.2 Gbps) maar wordt door Telenet voor de OneUp klanten gecapt op 400 Mbps download.

OneUp klanten zijn dus verplicht om over te schakelen naar één van de nieuwe Docsis 3.1 modellen om gigabit snelheden te halen:
  • CV8560E of E-router: dat is het model zonder WiFi en IPv4 Mac pastrough.
  • de CH8568LG: dat is de HGW met WiFi (de toren). Pas op: dit model heeft een ventilator, wat door sommige gebruikers als zeer storend wordt ervaren.
De Wigo klanten met de gigabit speedoptie kunnen (voorlopig?) de oude 24*8 modems blijven gebruiken zonder cap (CH7465LG-TN, CV7160). Snelheid zal gemiddeld wel rond de 850 Mbps zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

philippe_d schreef:Ik denk niet dat een vermindering van 200/20 naar 150/15 (vast internet) een teleurstelling zal zijn, je zal dat amper voelen.

De teleurstelling zou wel eens de (4G) snelheden kunnen zijn van de GSM's in de One bundel:
  • bij One is de 4G snelheid beperkt tot 30 Mpbs download en 5 Mbps upload.
  • bij One Up is de upload/downloadsnelheid mobiel (4G/5G) onbeperkt.
Dat is bij mobiel surfen wel een enorm verschil ...
Had hier ook “schrik” voor, maar vreemd genoeg haal ik mobiel nog altijd snelheden rond de 100 mbs.
PNG-afbeelding.png
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Flippi schreef:Ik zit zelf nog met een Whoppa van 200/20 en vraag me af of die snelheidsdowngrade naar 150/50 150/15 bij ONE voor een teleurstelling gaat zorgen.
Ik ben zelf op dag 1 overgeschakeld van Whoppa naar ONE. Ik merk eerlijk gezegd bijna niets van de downgrade. Ik merk het eigenlijk enkel door een grote Crashplan backup, die nu uiteraard nog slechts aan 15Mbps loopt ipv 20Mbps. Uploads duren maw 33% langer, maar grote uploads en downloads zijn zaken waar je sowieso dan even moet op wachten en ik ondertussen wel iets anders ga doen. Die (theoretische) 1000/40 van ONE Up is me zeker de €20 per maand niet waard.

Ik vind het nu een enorme verbetering vooral doordat de limiet opgetrokken is van 750GB naar 3TB. Met Whoppa zat ik toch constant op te passen dat ik alles zoveel mogelijk in daluren deed, en dan nog ging ik tegen het einde van de maand over de 750GB. Met die 3TB moet ik nu echt op niets meer letten, terwijl ik nog niet in de buurt van de 3TB ga komen. Games downloaden, maakt niet meer uit wanneer... Crashplan, kan nu 24/7 draaien ipv alleen tijdens daluren. Enz..
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ben echt eens benieuwd wat ze met de business kant gaan doen in september.
Dat is in theorie wel iets anders.
Ik haal sowieso ook niet 1 Gbit, max zit rond 600-700.
Maar kan dan ook weer met het verhaal van de modem te maken hebben betreffender 24*8.
Heb het ook niet nodig, maar ik mij voorstellen dat er toch bedrijven zijn waar de noodzaak wel is.
Mij hebben ze ooit een fabeltje vertelt dat business voorrang krijgt op het netwerk, maar daar geloof ik ook niet echt.
Echt hoopvol dat die Fiber hier gaat komen, maar wanneer ... dat is en blijft een raadsel.
Want dan is het direct naar EDPnet
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Heb me precies nog ingehouden deze maand, kga waarschijnlijk op 1.3-1.5TB uitkomen.
750GB is gelukkig weg.
Zit wel stuk in de daluren bij dat wel maar dan nog, 3TB is echt zalig nu, geen zorgen meer hier.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Telenet, Is dat nu zo moeilijk om dat zo te houden?
Schermafbeelding 2021-06-01 om 17.33.33.png
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Gisteren de technicus gekomen en alles geinstalleerd alsook de 3 nummer overdrachten goed gekomen. al bij al een zeer vlotte overgang van Proximus naar Telenet One Up.
Nu alles een beetje testen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sylvester schreef:Telenet, Is dat nu zo moeilijk om dat zo te houden?
Kan er bij mij ook niet in dat ze de ONE lancering niet aangrepen om permanent deze uren te stellen. Is ondertussen al een jaar zo, en het is duidelijk dat hun netwerk daar totaal geen last van ondervond. Maar bij elke communicatie halen ze weer aan dat dit tijdelijk zo is omwille van Corona. Dit gaat toch echt niet goed vallen bij veel klanten als ze dit ineens gaan terugdraaien naar 12u ipv 17u. Ben benieuwd.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Als 5G nu (ooit) is naar Telenet zou komen, lijkt me dat die €20 extra /maand voor Up dan weer wel waard.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

LTE snelheden zijn toch niet zo traag? Waarom zou 5G € 20 meer waard zijn?
Ik zit meestal boven de 100Mbps.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Zonet even een speedtest gedaan op LTE met one up en heb toch ongeveer 120Mbits down hoor. Binnen in huis dan nog. Mij hoor je niet klagen :)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Afbeelding

Ik klaag ook niet :) [binnenhuis]
Chance dat er genoeg data voor is nu :lol:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

TiTanium schreef:LTE snelheden zijn toch niet zo traag? Waarom zou 5G € 20 meer waard zijn?
Ik zit meestal boven de 100Mbps.
Nee, maar ik zit nu al rond de 100 mbs (One, zie eerdere post) dus waarom meer betalen? Met 5G heb je snelheden tot 1 GB/s, en vooral véél hogere uploadsnelheden. Samen met de Giga-snelheden op WiFi van Up maakt dat die €20/maand extra wel meer waard vind ik.
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

thomiwilli schreef:Nee, maar ik zit nu al rond de 100 mbs (One, zie eerdere post) dus waarom meer betalen? Met 5G heb je snelheden tot 1 GB/s, en vooral véél hogere uploadsnelheden. Samen met de Giga-snelheden op WiFi van Up maakt dat die €20/maand extra wel meer waard vind ik.
Verwacht eerder maar dat je met 5G dezelfde snelheden gaat krijgen als met 4G. Die extreme snelheid die je als voorbeeld haalt is met behulp van mmWave en veel daarvan zal je de eerste jaren er nog niet van zien.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Ze gebruiken daar toch een heel vreemde data “cap” (4G, One (30/5 mbs)) bij telenet ;)
71076D02-7DAB-459A-835D-759344EEA204.png
Tibo
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

amedeeus schreef:Na deze aanpassing stellen de business abbonementen niet veel voor. Als ik hetzelfde wil zit ik zelf 100€ duurder…
Internet 1gbit / 2 gsm abbonementen / 80gb mobiel data / extra datasim / tv
Mag van telenet ook niet als firma die abbonementen pakken…
Dan maar prive pakken en met onkosten nota werken. Wat een zever…
Kan iemand uitleggen hoe dat precies gaat met een onkostennota?

De BTW kan je in dit geval niet recupereren via de BTW-listing.
Maar kan je de BTW dan ook inbrengen als onkosten?

En op welke naam moet het abonnement staan?
Kan dit op naam van het bedrijf, of weigert Telenet dat?

Als het abonnement op naam staat van de zaakvoerder, moet er dan telkens een nieuw abonnement komen (met de nodige kosten) als er een andere zaakvoerder is?

Of mag het abonnement op naam van de persoon die op het adres van het bedrijf gedomicilieerd is en gebruik maakt van het Tv-abonnement ?
Ik veronderstel dat je het TV-gedeelte van de rekening sowieso niet kan inbrengen, ook niet met een business-abonnement.

Als de persoon die op het adres woont een consumenten abonnement op zijn naam neemt, kan het bedrijf dan het internet-gedeelte + de BTW op dit gedeelte inbrengen als onkosten?

Dat zijn veel vragen, maar ik veronderstel dat er nog lezers zijn voor wie het interessant is om te weten wat de mogelijkheden zijn.
k995
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2015, 16:51

Flippi schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de ervaring op gebied van snelheid van wie overgeschakeld is naar ONE en komt van een hoger snelheidsprofiel.
Ik zit zelf nog met een Whoppa van 200/20 en vraag me af of die snelheidsdowngrade naar 150/50 150/15 bij ONE voor een teleurstelling gaat zorgen.
Ik kom van 300/30 en neen, merk het niet. 2 kids (tieners)netflix/plex/amazon en nu TV via streaming en nog nooit last van gehad van iets traag .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tibo schreef:Of mag het abonnement op naam van de persoon die op het adres van het bedrijf gedomicilieerd is en gebruik maakt van het Tv-abonnement ?
Ik veronderstel dat je het TV-gedeelte van de rekening sowieso niet kan inbrengen, ook niet met een business-abonnement.
In een All-in business abonnement (KLIK) staat de prijs van TV niet apart vermeld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Vandaag om een nieuwe modem gegaan, want de CV7160E kwam niet boven de 400. Nu met de 8560 wel.
Maar het ging niet zo vlotjes als vorige keer.
Ik wilde Mac passthrough instellen en zag dat de oude modem er nog was. Modem was blijkbaar niet geactiveerd in het Telenet center ondanks dat men in de winkel gezegd had dat het wel zo was.
Enfin, na een belletje was hij zo geactiveerd en alles in orde.
Wifi nog steeds niet snel genoeg maar dat staat los van de One-Up upgrade.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sylvester schreef:Wifi nog steeds niet snel genoeg maar dat staat los van de One-Up upgrade.
Staat ook los van de modem, want de 8560 heeft geen WiFi :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ja, dat bedoel ik, weet ik wel. 't Is maar omdat ik eerder in dit topic melding had gemaakt van die trage wifi en capped modem.
Tibo
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: In een All-in business abonnement (KLIK) staat de prijs van TV niet apart vermeld.
Kan het TV abonnement dan ook ingebracht worden als onkosten voor het bedrijf?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Tibo schreef:
philippe_d schreef: In een All-in business abonnement (KLIK) staat de prijs van TV niet apart vermeld.
Kan het TV abonnement dan ook ingebracht worden als onkosten voor het bedrijf?
Waarom niet?
Dat lijkt me wel.
Zoals een krantenabonnement.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat is een vraag voor jouw boekhouder :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

jutuiz schreef: Dat lijkt me wel.
Zoals een krantenabonnement.
Tv-abonnement op een privéadres mag niet afgetrokken worden; tenzij er een VAA wordt aangerekend wordt. Het tv-abonnement wordt immers niet gebruikt voor zakelijke doeleinden.
Een krantenabonnement mag standaard ook niet afgetrokken worden, tenzij relevant voor de job (dus niet voor de elektricien etc)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Tibo
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Wat is een VAA ?
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Dringend een boekhouder nodig..

Voordeel alle aard.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik kan bij een nieuwbouw kiezen voor 6 maanden gratis one, one up voor 6 euro per maand. Business abbos kan ook maar is veel minder interessant, daar is het klik s (internet gsm tv) gratis of klik 10 GB voor 10,19 ex btw. + gratis installatie en gratis activatie.

Ik zou dus voor de one up gaan ( heb gsm wel niet nodig en vaste lijn maar soit ).

Andere ideeën ?

Welke modem vraag ik het beste om toch semi bridge mode te hebben ?
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Telenet trekt op 16 augustus de prijs van een deel van zijn abonnementen voor internet, tv en telefonie op met 1 procent. De betrokken klanten worden de komende weken op de hoogte gebracht, zegt het telecombedrijf.

De laatste prijsaanpassing dateert van 25 oktober vorig jaar. Toen verhoogde Telenet de abonnementsprijzen met 1,05 procent. De nieuwe verhoging is volgens het bedrijf nodig om de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van producten en diensten te blijven verbeteren.

De nieuwe abonnementsformules die Telenet eind april lanceerde, blijven wel buiten schot. Het gaat om One, OneUp en Easy Internet. Ook de prijzen van BASE-abonnementen en entertainmentpakketten zoals Streamz en Play Sports blijven ongewijzigd.

https://www.hln.be/consument/telenet-ve ... ~aaab179c/
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”