Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb nog steeds de minimodem niet ontvangen.
Vermoedelijk omdat ik "moeilijk" zou kunnen doen, dat het in begin misleidend aangegeven stond.
Dit is zo te zien aangepast en de prijs staat er bij. Ik heb ook gelijk aangegeven dat ik deze voorlopig niet meer moet hebben.
Welke ZTE type is dit de minimodem eigenlijk?

Voor de rest ben ik tevreden van deze overstap.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Unicorn1 schreef: Wat zijn de bv 3-5 prioriteiten?
Eerlijk gezegd vind ik de upload wel belangrijk, zelfs met One ligt die 50% hoger. Daarnaast zou ik graag via Apple TV willen kijken. Flow is daarin wel beter, enige compromis dat ik daarin moet sluiten is dat er geen BBC ingebrepen is (voor snooker :) ).

We kijken amper TV via de decoder, meestal via de apps van VRT, VTM (native Apple TV) en GoPlay. Maar als al die zender in 1 app zitten, maakt dat het toch wel een pak gemakkelijker.

Maar zoals gezegd, wacht ik nog even op Orange of zij ook nog zaken gaan veranderen (bv snelheid). Want op zich ben ik in een combo met 2 GSM nummers 14,5€ meer kwijt dan bij Orange (wel maar met 8GB per sim, bij TN is dat "onbeperkt").
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef:We kijken amper TV via de decoder, meestal via de apps van VRT, VTM (native Apple TV) en GoPlay. Maar als al die zender in 1 app zitten, maakt dat het toch wel een pak gemakkelijker.
Me is konfjoesd: dan kijk je toch gewoon via de decoder? Dan zit alles samen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Nee, want wij kijken ook vaak naar TV op pc of ipad in ons bed bv.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Dan kijk je toch via de app van Telenet? Daar heb je ook alles samen.
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

TiTanium schreef:Ik heb nog steeds de minimodem niet ontvangen.
Vermoedelijk omdat ik "moeilijk" zou kunnen doen, dat het in begin misleidend aangegeven stond.
Dit is zo te zien aangepast en de prijs staat er bij. Ik heb ook gelijk aangegeven dat ik deze voorlopig niet meer moet hebben.
Welke ZTE type is dit de minimodem eigenlijk?

Voor de rest ben ik tevreden van deze overstap.
Als ik op de foto's op de site van telenet kijk, zou het om deze gaan. Het is wel al een ouder model als je goed kijkt naar de website van zte.

Zelfde foto als op telenet site: https://www.bol.com/nl/p/zte-mf971-4g-m ... 006401638/

En hier kun je zien welke er nu uit zijn op de site van zte: https://ztedevices.com/en-gl/zte-4g-ufi-mf971r/

Dus denk dat telenet oude toestellen goedkoop heeft gekocht en duurder door verkoopt.

Maar dit is ook nog smerig van telenet dat ze u 4g snelheid ook nog limiteren als je enkel one heb en geen one up. Staat zo op telenet site.

Je Minimodem zet het mobiele netwerk om in wifi. Hoe snel je surft via de wifi van je Minimodem, hangt dus af van de snelheden die je via 4G haalt. Koos je voor ONE? Dan surf je aan een maximale theoretische downloadsnelheid van 30 Mbps en uploadsnelheid van 5 Mbps. Heb je ONEup? Dan is je snelheid niet beperkt.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Op zich ziet deze er niet slecht uit, ik ga toch zien voor een alternatief.
Ik heb via LTE al meer dan 330Mbps gehaald. Ik vind de cap op 30/5 belachelijk laag. Uiteindelijk kost de gewone "one" ook genoeg.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb duo sim en moet zeggen dat telenet nog veel werk heeft ivm mobiel netwerk.
Nog verdomd veel plaatsen waar je nauwelijks 1 blokje hebt.
Proximus scoort veel veel beter op de meeste plaatsen waar ik kom.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Een tip , lange tijd Telenet gsm hier, zet je mobiel manueel op 3G/3G+ of combi 3g/2g, werkt pakken beter.

4G is op vele plekken buiten grotere steden gewoon slecht, op enkele uitzonderingen na
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Unicorn1 schreef:Ik heb duo sim en moet zeggen dat telenet nog veel werk heeft ivm mobiel netwerk.
Nog verdomd veel plaatsen waar je nauwelijks 1 blokje hebt.
Proximus scoort veel veel beter op de meeste plaatsen waar ik kom.
Hier ook duo sim icm met Orange. Zelfde ervaring als jou. Telenet altijd slechtere ontvangst. Zelf op 3G geforceerd merk ik dat op veel plaatsen binnen het bereik bijna nihil is. Dat is ook de reden waarom ik nog steeds mn nummer niet heb overgedragen naar Telenet. Jammer dat het vroegere Base netwerk dus nog steeds de slechtste van de klas is.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Base blijft steeds achterop hinken.
Morango
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2021, 20:42

Beste mensen,
Ben reeds heel lang klant telenet. De nieuwe formules zijn bestemd voor gebruikers met nieuwe tech. Zoals android tv enz.. het basispakket one/one up zonder extra pakketen valt nog mee tot Orange is telenet voordeliger. De app telenet flow is een andere aanpak. Alleen vraag ik me af of nog opnames kunnen worden gedaan? De huurprijs decoder is af en door de datavolume is het sowieso nog aan de goedkoper. De extra pakketten zou ik toch niet nemen films zijn ondermaats en geen blockbusters van het grote scherm.
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je kan programma's tot 60 dagen bewaren. Beetje zoals opnemen dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door TiTanium op 17 mei 2021, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Indien je op het voorgaande antwoord... dien je niet opnieuw alles te quoten.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

De overgang van Wigo naar One verliep bij mijn moeder in de facturatie niet zo vlot.

Ze waren vergeten de resterende periode van Wigo te crediteren, zodus betaalde ze eigenlijk dubbel en kreeg ze het verschil niet terug.

Ze hebben dit manueel moeten verrekenen.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

streulma schreef: Ze waren vergeten de resterende periode van Wigo te crediteren, zodus betaalde ze eigenlijk dubbel en kreeg ze het verschil niet terug.
Ge zou je toch afvragen in een digitale leefwereld als van vandaag hoe zoiets kan he :D Maja, het kan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

streulma schreef:Ze waren vergeten de resterende periode van Wigo te crediteren, zodus betaalde ze eigenlijk dubbel en kreeg ze het verschil niet terug.
Ben je daar zeker van ? Zoals Bollegijs zegt is het sowieso al raar dat er individuele gevallen verkeerd zijn.
Maar in mijn geval dacht ik ook dat het niet klopte, want mijn eerste factuur met ONE was hoger dan zowel de prijs van mijn Whoppa voorheen als van de nieuwe One, terwijl ik ergens tussenin verwacht had. Heb de factuur dan toch eens goed moeten bekijken om te zien waardoor dit kwam. De reden dat het hoger was, was eigenlijk simpel. Je betaalt voor de maand die komt, dus als je halfweg switcht naar iets dat duurder is, moet je ook nog wat bijbetalen voor de voorbije maand.

Op de factuur was dit zichtbaar als 3 bedragen: 1) proportionele creditering van je vorige formule voor de periode vanaf het moment dat je One actief werd, 2) proportionele aanrekening voor diezelfde periode voor je One, 3) normale aanrekening van One voor de maand die komt. Aangezien voor mij One een paar euro duurder is dan Whoppa was 1+2 positief en moest ik dus wat meer betalen dan 1 maand One.

Dus op jouw factuur stonden maar 2 bedragen dan en ontbrak (1) ?
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Tomby schreef:Op de factuur was dit zichtbaar als 3 bedragen: 1) proportionele creditering van je vorige formule voor de periode vanaf het moment dat je One actief werd.

Dus op jouw factuur stonden maar 2 bedragen dan en ontbrak (1) ?
Inderdaad ja, werd niet verrekend.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Bij ons was dit ook het geval. Gingen het in orde brengen bij volgende factuur
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Gewoon nieuw juist factuur vragen.
Waarom zou je bank spelen voor telenet
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

diederik schreef:Bij ons was dit ook het geval. Gingen het in orde brengen bij volgende factuur
En vandaag nog een geval...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Iemand enig idee hoe het zit met de Telenet Wifree? Blijft dat nog werken?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sylvester schreef:Iemand enig idee hoe het zit met de Telenet Wifree? Blijft dat nog werken?
Dat werkt nog altijd, ja.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Zijn er mensen die zijn overgestapt van Orange naar Telenet?
Hoe ervaren jullie het verschil qua mobiel netwerk van Base?
En in roaming?

Overweeg sterk om over te stappen, het vaste netwerk is sowieso in orde voor mij maar Orange inruilen voor base voelt als een stap terug in de tijd..
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

@macamba:

Er zijn er vele die niet erg blij zijn van het Base-netwerk. Ikzelf heb niet te klagen. (ik heb er geen aandelen hoor :))
Mijn eigen bevindingen, op de plaatsen waar ik kom, zijn goed. Goede verbinding en vlot genoeg om te doen wat ik moet doen. Bellen, sms'en en 4G'en. Ik verstook ook wel serieus wat GB's door foto's en video's rond te sturen of eens in de wagen iets te kijken (als mijn vriendin chauffeur is hè!)

Mijn vriendin heeft orange. Ook zij heeft niet te klagen. Dit weekend waren we op wandel in een klein gehuchtje in West-Vlaanderen. Zowel Base (Telenet) als orange gaven maar 2 streepjes verbinding aan. Misschien waren we verbonden met dezelfde mast maar gewoon elk hun apparatuur? Ik ken daar niet genoeg van. Ik deed op beide gsm's een speedtestje. Het verschil was eerder miniem.

Wel heb ik al veel klachten gehoord over Base en treinen... Lijkt daar nog niet goed in te werken. Ikzelf reis nooit met de trein dus geen ervaring mee.

Ik denk... DENK, dat het verschil misschien al serieus weggewerkt is met vroeger? :)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Proximus zal nog beter zijn met pak 99% dekking, maar woon maar eens net in die 1%.

Om per locatie en per provider te zien, heb ik OpenSignal op de gsm: https://www.opensignal.com/apps#section-os-app

Of hun rapport van Maart: https://www.opensignal.com/reports/2021 ... experience
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wel ik zou daar nu precies niet zeker van zijn. Mijn neef werkt hartje brugge lab9 en verschiet niet (want dat heb ik wel gedaan) hij heeft edge.
Dus kan hij natuurlijk niet begrijpen dattest aankoop proximus uitroept tot beste netwerk. Hij vind base noge beter :-D ( en dat uit zijn mond te horen is heel raar)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Wat ik zeg, Proximus kan de beste dekking hebben in BE, maar er zullen altijd gebieden zijn waar een andere net beter is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

proximusboyke schreef:wel ik zou daar nu precies niet zeker van zijn. Mijn neef werkt hartje brugge lab9 en verschiet niet (want dat heb ik wel gezien) hij heeft edge.
Dus kan hij natuurlijk niet begrijpen dattest aankoop proximus uitroept tot beste netwerk. Hij vind base noge beter :-D ( en dat uit zijn mond te horen is heel raar)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb via een Nederlandse operator, Simyo (KPN) een prepaid esim kunnen activeren.. hiermee kan ik zowel op Base als Orange netwerk. Heb deze nu op Base vast gezet om het netwerk te kunnen testen dus. 10 euro geïnvesteerd in een databundel, dat is de moeite wel waard voordat ik overstap. Eens zien wat het geeft.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

De nieuwste studie van test aankoop zegt dat Telenet Proximus van de troon heeft gestoten als beste netwerk: https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... rkoperator
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Telent/base is absoluut niet zo goed als proximus en orange.
Ik ben op 40 verschillende plaatsen geweest.
Uitzonderlijk ja is er eens hier en daar een plaatske waar base net wat beter is maar in zijn totaliteit is proximus & orange beter.
Wel ook heel wat gelijkestanden moet ik ook wel bij zeggen.
Maar toch, vd x tal plaatsen waar er toch duidelijk verschil zit? Yup, proxi en orange nog steeds beter.

De snelheden moet ik nog eens testen en checken en eens wa sites enzo laden. Dat kan idd mss zo zijn dat base/telenet wel eens iets sneller opent, laat ik binnekort weten.

Maar snelheid is niet het belangrijkste:
4G en meer dan geen of 1 blokjes hebben dat is belangrijker.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Vannacht de overdracht van TV Iconic naar TV Flow aangevraagd, maar jongens dat duurt lang seg!
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

thomiwilli schreef:Vannacht de overdracht van TV Iconic naar TV Flow aangevraagd, maar jongens dat duurt lang seg!
Bij mij een week en drie telefoontjes..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

TonySuperPony schreef:
thomiwilli schreef:Vannacht de overdracht van TV Iconic naar TV Flow aangevraagd, maar jongens dat duurt lang seg!
Bij mij een week en drie telefoontjes..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Het apparaat waarmee ik ga kijken, is sneller geleverd dan het appje dat geactiveerd moet worden :? Telenet :-D
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ondertussen ben ik overgeschakeld naar One Up (komende van Whoppa). Na wat rekenen zag ik enkele welgekomen voordelen met een kleine verhoging van 10 euro in mijn totaalpakket (Whoppa, 2 Orange GSM abonnementen). Vooral het onbeperkt GSM abonnement met veel data, meer upload en download bandbreedte was een pluspunt in die volgorde.
Helaas geen nieuwe TV boxen voorradig dus voorlopig mag/kan ik mijn oude digicorder en kaartje blijven gebruiken tot de nieuwe beschikbaar zijn.

Het omzetten inclusief nummer-overdracht is zonder problemen verlopen. Ik was in die winkel op 10 minuten buiten. Eerst dacht ik "Dat kan niet, komt niet goed!". Maar geen enkel probleem, TV blijft werken, internet blijft werken. Als het goed is mag het ook eens gezegd worden.

Eveneens heb ik (als test) mijn oude CV7160E modem-only (nog) niet vervangen. De man van het Telenet center zei dat ik het eens moest proberen. Normaal gezien kan die technisch die snelheid aan. Als er een snelheidsprobleem zou zijn, krijg ik een nieuwe modem zonder wifi, waarschijnlijk met MAC passthrough.
Nu zie ik inderdaad dat NA HERSTART van de modem deze een hogere down en up heeft. Up gaat tot bijna 40 Mpbs, maar down blijft 'hangen' op 380 Mbps (1 PC rechtstreeks met ethernet kabel aan de modem). Dat was voorspeld, denk ik.

Toch merk ik een eigenaardigheidje. Ik heb een 3-tal asus routers (RT-AC68u, één als echte router geconfigureerd) in een wifi mesh systeem geplaatst. AiMesh heet dat, het kan maar een naam hebben. Ik zie dat die wifi max. 250 tot 300 Mbps haalt. Zou dat te maken hebben met die capped modem? Zou ik toch hoger halen met een snellere modem? Of moet ik ergens een probleem gaan zoeken?
Aan de bekabeling ligt het niet want op elk van die 3 Asus routers kan ik met UTP kabel connectoren en haal ik dezelfde max. snelheid van de modem ttz 380 Mbps.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Sylvester schreef: Ik zie dat die wifi max. 250 tot 300 Mbps haalt. Zou dat te maken hebben met die capped modem?
Hoe meet ge de snelheid van uwen wifi?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Voor alle duidelijkheid, het is de snelheid naar 'buiten' via wifi, het gaat dus niet over de interne wifi. Ik doe dus een speedtest naar één of andere server buiten, meestal die van Telenet zelf. Als ik iets anders neem zie ik niet veel verschil.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Sylvester schreef:Toch merk ik een eigenaardigheidje. Ik heb een 3-tal asus routers (RT-AC68u, één als echte router geconfigureerd) in een wifi mesh systeem geplaatst. AiMesh heet dat, het kan maar een naam hebben. Ik zie dat die wifi max. 250 tot 300 Mbps haalt. Zou dat te maken hebben met die capped modem? Zou ik toch hoger halen met een snellere modem? Of moet ik ergens een probleem gaan zoeken?
Aan de bekabeling ligt het niet want op elk van die 3 Asus routers kan ik met UTP kabel connectoren en haal ik dezelfde max. snelheid van de modem ttz 380 Mbps.
Als je wired 380 Mbps haalt en wireless via diezelfde ASUS router slechts 250 a 300 Mbps dan lijkt het me duidelijk waar het probleem zit (in je ASUS router of je wireless clients namelijk).
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Morgen komt men hier ook One up installeren bij mij. Ik kom van Epic Combo fiber. De reden van overstap is ook het unlimited mobiele data. Ben benieuwd wat het wordt :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”