Wireless USB ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Iemand een idee hoe ik best een usb-webcam+microfoon draadloos maak ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Stap 1 is de gemakkelijkste: draad er af knippen
Nu de andere stappen nog ... :angel:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Koop een USB-over-IP Dongle en hang die aan een accesspoint. Zou moeten werken ! Je zal wel een serieus goeie WiFi verbinding moeten hebben ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wat wil je juist doen?

Een manier die ik kan verzinnen is usb over ip, en een raspberry pi gebruiken om je usb cam op aan te sluiten.

Op die manier kan je die dan over IP (wifi netwerk,...) beschikbaar maken op het doel toestel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dongle in laptop <-> Dongle in webcam aan tv ->
Spype/zoom/teams.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

1. TV/Webcam - USB ==> Dongle (USB over IP) ==> UTP naar dichtsbijzijnde switch of AP
2. Driver installeren op laptop
3. Gebruiken as usual, Windows heeft een virtuele USB poort en ziet de webcam gewoon als usb device
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je een spare android smartphone hebt, kijk anders eens naar droidcam obs. Het enige wat je dan nog nodig hebt is OBS op het doel toestel, en dan wordt je smartphone een virtual cam die je kan gebruiken in teams/...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bedankt,
ik zal deze ff testen volgende week https://www.startech.com/nl-be/industri ... /usb1000ip
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Bekabeld geen optie? Er bestaan USB verlangkabels van 15, 20 en zelfs 30 meter. Die gebruik ik in veel verschillende setups met 720p, 1080p en zelfs 4K (Brio) webcams, werkt perfect.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, ttz, niet vanaf tv naar vergadertafel
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Goh, met 15 meter kabel moet dat zeker te doen zijn, met wat werk kan je die kabel verbergen (valse vloer, vals plafond, houder voor webcam die uit het plafond komt bijvoorbeeld). Kan je zeker iets moois én stabiel (bekabeld) van maken.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

USB device server + Wifi AP in client mode.
Ik gebruik een Silex DS-600, ding kan USB3 tot 700mbit. EUR133 op amazon.nl

USB bluray drive en dan met powerdvd op de laptop over wifi een bluray kijken = werkt zonder probleem
Avermedia live gamer mini en dan hdmi capture over network = werkt zonder issues. Gebruikt om scherm van andere PC over Teams te delen.
Creative X-Fi Surround 5.1 Pro = instant BSOD op Windows 10 zodra ik het USB device koppel in de Silex software. (Creative drivers.. :roll:)

Dus ja, het kan met een USB naar network dongle. Kies er dan wel meteen een deftige uit. De meeste hebben een underpowered CPU of software uit het Windows 95 tijdperk. De DS-600 is de enige die ik vond die deftige software heeft en gegarandeerd de volledige USB 2.0 bandbreedte kan geven. In theorie werkt het met alle USB apparaten maar tijdens testen kreeg ik toch een BSOD toen ik de drivers van een Creative USB geluidskaart installeerde. USB headset werkte zonder issues of haperen dus ik steek de schuld op Creative hun drivers. (Niks veranderd dus de laatste 20 jaar. :lol:)

Afbeelding Afbeelding

Enige wat je dan nog nodig hebt is een wireless access point die je in client mode kan zetten zodat je de device server op je WLAN krijgt. Ik gebruik hier overal Ubiquiti die Wireless uplink/meshing ondersteunen en dan kan je een wired apparaat in de LAN poort van de AP pluggen. Je gaat wel een goed signaal nodig hebben om haperingen te voorkomen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er is netwerk aan de tv...dus dat is het probleem niet.
Wat ik wel vergeten ben = dat ook het laptopscherm op die tv moet komen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

GlennB86 schreef:Creative X-Fi Surround 5.1 Pro = instant BSOD op Windows 10 zodra ik het USB device koppel in de Silex software. (Creative drivers.. )
:eek: welke versie? Want hier geen problemen (maar weet niet of ik al op laatste win10 zit).

Voor het laptopscherm is WiDi een optie, meeste tv's hebben dat ingebouwd tegenwoordig, en anders een stickje.
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

MClaeys schreef:
GlennB86 schreef:Creative X-Fi Surround 5.1 Pro = instant BSOD op Windows 10 zodra ik het USB device koppel in de Silex software. (Creative drivers.. )
:eek: welke versie? Want hier geen problemen (maar weet niet of ik al op laatste win10 zit).
Rechtstreeks op de PC werkt het zonder probleem. Enkel als ik die Creative in de Silex steek geeft hij BSOD. Ik zit op 20H2 met laatste insider updates.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”