Pagina 1 van 2

Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 12:55
door zaf
Op hun algemen voorwaarden pagina staat er een rare vermelding over Fiber. Heeft er iemand weet over concrete plannen bij Scarlet om ook fiber te gaan aanbieden?

link: https://www.scarlet.be/nl/wettelijke-ve ... rden/trio/

[img]
scarletfiber.PNG
[/img]

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 13:02
door Bababa
Dat stond er eind 2020 ook al op, dus het lijkt me niets te betekenen (helaas)
https://web.archive.org/web/20201206021 ... rden/trio/

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 13:59
door svermassen
Zou dat niet zijn voor nieuwbouw verkavelingen?
Daar steken ze toch geen koper meer, enkel glas had ik begrepen.
Alé, Proximus

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 14:29
door quovadis
svermassen schreef:Zou dat niet zijn voor nieuwbouw verkavelingen?
Daar steken ze toch geen koper meer, enkel glas had ik begrepen.
Alé, Proximus
ik heb enkel Fiber en ik kan/kon alvast geen klant worden bij Scarlet in het verleden. Zal anders de vraag anders weer eens stellen bij hen

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 14:45
door boonpwnz
Het is ook zo waar er glasvezel ligt mag er geen vdsl meer aangesloten worden en waar nog vdsl klanten zijn worden die na een aantal jaar onverbiddelijk overgeschakeld.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 15:04
door svermassen
Ja, maar dat wist ik wel.
Maar dat Scarlet bij enkel glas niet mag/kan aansluiten, lijkt mij weer zo een van kromme Proximus-regels :bang:

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 30 maa 2021, 15:27
door Sinna
Kortom: Scarlet moet er vroeg of laat tussenuit wegens niet meer aansluitbaar. Van een verkapte prijsverhoging gesproken...
Gelukkig is edpnet nog een optie (toch zeker voor de cord cutters).

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 31 maa 2021, 15:26
door zaf
Een goeie twee jaar geleden kon Scarlet me ook niet aansluiten op Fiber. Het is toch al een tijdje geleden dat Scarlet zijn producten heeft vernieuwd? Misschien staat het ondertussen weer op de roadmap.

Toen ze hier proximus fiber kwamen installeren, stond er in de info brief dat men het VDSL netwerk ging afbouwen op korte termijn. Als proximus klant werd je dus verplicht om over te stappen naar een fiberpack. Raar dat Scarlet nog steeds vdsl-only abonnementen heeft.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 31 maa 2021, 15:59
door boonpwnz
Dat laatste klopt Zaf


Ten laatste begin 2023 is VDSL hier afgeschakeld en tot op heden nog geen fiber in huis.(wel in de straat)

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 02 apr 2021, 19:27
door peroxide
Ik heb op een site van Proximus nog interessante informatie gevonden: https://www.proximus.com/nl/investors/f ... date.html#
Slide nummer 23 van 'Webcast presentatie' impliceert dat er toch zeker plannen zijn om Scarlet ook op fiber aan te bieden (op korte termijn?).

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 02 apr 2021, 20:05
door fvhbrugge
Intéressant inderdaad.

Uiteraard zal scarlet op fiber gaan.
Uit de slide duidelijk dat dit low-cost en low-speed zal zijn.
Scarlet 50Mbps.
Proximus 100Mbps, met upgrade naar 350Mbps, 500Gbps en 1000Gbps.

350 Mbps betaalbaar 5€ extra.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 24 apr 2021, 13:47
door fluppie
Kzie het ook,slide nr 23 presenteert zich ook voor Scarlet,jammer genoeg ook met de snelheid zoals Scarlet Trio (50 mbps).
Ik vraag mij dan wel af wat er met de abonees van Scarlet One zal gebeuren,tot nu toe hebben die recht op de hoogst mogelijke snelheden,en betalen dan ook 53€ per maand.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 10 sep 2021, 11:34
door Vaganzza
Nog geen verder nieuws hierover? We zijn ondertussen weer een half jaartje verder...

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 10 sep 2021, 13:14
door Freec
Ik ben ook afwachtend. Edpnet bevalt me niet...

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 10 sep 2021, 19:03
door jphermans
Freec schreef:Ik ben ook afwachtend. Edpnet bevalt me niet...
En waarom niet dan als ik vragen mag?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 11 sep 2021, 09:08
door Freec
Trage support. ik zit nu 6 dagen zonder internet. De updates die ik krijg van support lopen veel te veel achter... de update die ik gisteren kreeg, wist ik al 3 dagen via mijn buurvrouw (proximus fiber klant). Ik krijg nieuws dat ze er aan bezig zijn, terwijl ik zie dat het niet is.

En ik weet het, edpnet kan er niks aan doen.... dat proximus hun voorziet van oud nieuws, maar ik ben geen proximus klant, dat zijn mijn zaken niet.

Ook support vind ik niet echt top. Elke dag vraag ik update, maar blijkbaar word je dan een moeilijke klant. En zeggen ze letterlijk, dat ze daar geen tijd voor hebben, alsof ik tijd heb voor vingergewijs naar proximus.

Mijn buur is geholpen geweest met een hotspot (gratis 4g) tot het probleem is opgelost. En gisteren hebben ze afgesproken om hen tijdelijk van vdsl te voorzien.. omdat het probleem nog lang kan duren. Bij edpnet krijg je gewoon oud nieuws en ’er is geen ERT’
Als ik dan vraag aan edpnet, of ik me beter even voorzie van tadaam, een gezucht aan de andere kant. Beetje constructief meedenken, is blijkbaar teveel moeite

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 11 sep 2021, 10:22
door Yator
Edpnet is goed in het segment budget provider
Voor interne problemen hangt het sterk af met wie je spreekt maar volgt vaak wel een oplossing, voor externe problemen is hun communicatie waardeloos.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 11 sep 2021, 11:48
door Freec
Ik vraag me dan af, of ze het express doen, zodat ik niet uitkijk naar alternatieven

Of

Dat ze echt veel te veel hun info te laat doorkrijgen. Maar dan moeten ze maar een klacht doen, bij het bipt, zodat ze dezelfde info kunnen doorgeven, dan proximus kan aan hun klanten.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 11 sep 2021, 12:27
door WalterB1
Misschien een niche voor een bedrijfje;
Back-up internet Inc.

Een soort van pechverhelping voor internet, zoals VAB of Touring assistance
Je moet elke maand een abonnement betalen. Je moet klant zijn bij een goedgekeurde ISP. Als dan de internetverbinding down gaat bel je dat bedrijf en dan bezorgen die je zeer snel een tijdelijke internetoplossing. Via 3G-4G-5G veronderstel ik.

Dienstverlening is dus zeer snel de klant terug online krijgen in afwachting tot de ISP het gaat oplossen.

Wie geen abonnee is kan ook gebruik maken van de dienst maar tegen een veel hogere prijs. Eventueel ook een formule met een 'standby-pakket'. Dat de klant een doos heeft met de spullen klaar voor gebruik voor wanneer het nodig is.

Zeker met al het thuiswerk zou zoiets zijn nut kunnen hebben. Nu kun je niet veel anders doen dan of structureel twee gewone abonnementen hebben, bijvoorbeeld via kabel en VDSL voor het geval van. Of iets gaan afsluiten bij een panne dat niet ideaal is; zoals een abonnement op Orange esay internet@home of Tadaam.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 25 okt 2021, 18:36
door zaf
Zag toevallig dit passeren op Facebook vandaag. Zie bijlage.
Blijkbaar zijn er concrete plannen voor fiber in de maak.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 28 nov 2021, 10:12
door fluppie
Men kan zich ook de vraag stellen wat voor een prijzen Scarlet dan zal aanrekenen,is ook nog niets over gekend.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 15 dec 2021, 13:00
door MarkDQ
Gisteren werd fiber in onze straat gelegd. Ik bel naar Scarlet klantendienst, die weinig uitleg kunnen/willen geven. Ik begrijp dat nieuwe klanten niet meer aangesloten worden, dat bestaande klanten (Scarlet Trio met VDSL) voorlopig verlengde worden "tot er een beslissing van het management van Proximus of Scarlet val, daarvoor ontvang je tijdig een e-mail". Proximus rekent het bestaande tarief plus 5€.

Conclusie: de hardware (glasvezel kabel) ligt er, de dienstverlening loopt achter (aanbod, tarieven, informatie).

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 15 jan 2022, 16:29
door teaser
Ik kreeg gisteren onderstaande mail.
Stopzetting van je Scarlet-abonnement

Beste klant,

Tijdens de vernieuwing van de infrastructuur in december 2022 zal Proximus het huidige DSL-netwerk buiten dienst stellen om glasvezel uit te rollen. Omdat Scarlet enerzijds gebruik maakt van het Proximus-netwerk en anderzijds zelf nog geen abonnementen via glasvezel aanbiedt, betekent dit dat je abonnement zal stopgezet worden op 1 december 2022.

Concreet:
• Je Scarlet-abonnement blijft actief tot en met 30 november 2022 .
• Wil je eerder opzeggen? Geen probleem, dit kan kosteloos.

Deze werken hebben enkel betrekking op internetabonnementen thuis. Ben je ook Scarlet Mobile-klant? Dan kun je dit zonder problemen behouden.

Ondertussen werken we zelf ook aan een internetabonnement via glasvezel. Hou onze website dus zeker in de gaten.

Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantendienst op 02 275 27 27.

Met vriendelijke groeten,
Het Scarlet-team

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 15 jan 2022, 17:38
door devilkin
Da's grof. Gelukkig wel ruimschoots op tijd, maar toch.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 15 jan 2022, 19:06
door Joe de Mannen
Inderdaad grof, heel grof omdat je weet dat ze het zelf in handen hebben.
J.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 15 jan 2022, 20:23
door Freec
Mooi trukje om de klant naar de dure proximus te krijgen

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 08:00
door honda4life
Meen je dat nu???
Kunnen ze toch beter fiber met een snelheidslimiet van VDSL aanbieden ofzo :lol:

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 09:42
door philippe_d
Sedert vorige maand is Scarlet geen (onafhankelijke) dochter meer van Proximus, maar heeft Proximus Scarlet volledig "opgeslorpt" als een afdeling binnen Proximus: Proximus slorpt Scarlet volledig op.

Hier zie je nu waarschijnlijk al één van de eerste resultaten van deze structuurverandering???

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 09:47
door Ratface
Ik vermoed dat deze mails locatiegebonden worden verstuurd? Zelf heb ik nog niks ontvangen namelijk.

Op de locatie waar TS aangesloten is verdwijnt VDSL signaal eerder dan dat Scarlet zelf fiber in het aanbod heeft. Staat ook letterlijk zo in de mail dat ze zelf werken aan een fiber aanbod.

Heeft TS gewoon enorm veel malchance?

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 10:48
door Jelly
Uit commercieel standpunt kan ik deze communicatie echt niet inbeelden.

In plaats van promotie te voeren voor Fiber dat beschikbaar komt op de locatie en eventueel een aantrekkelijk voorstel bij omschakeling naar Proximus...

Dit is letterlijk zeggen, wij bieden niets meer voor u aan, zoek zelf een andere oplossing. Terwijl de oplossing bij Scarlet (Proximus) in house is... :roll:

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 11:50
door fluppie
Ik vind het erg dat je als klant zo word afgeschreven,Scarlet heeft blijkbaar geen enkel alternatief,en wil dit blijkbaar ook nog niet de geesten zijn daar nog niet gerijpt,bljkbaar mss. is de volledige inlijving in Proximus inderdaad de oorzaak.
Zou het kunnen dat je kan overschakelen naar EDP-Fiber dan?? dan heeft U nog de mogelijkheid om via een app TV Vlaanderen in huis te nemen,eventueel dan.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 11:54
door philippe_d
Natuurlijk kan je dan overschakelen op EDPNET, daar gaat het niet over.
Maar dat Scarlet zomaar zijn klanten eruit gooit (met 1 jaar vooropzeg) omdat ze (nog?) geen Fiber aanbod hebben, is toch grof.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 11:59
door proximusboyke
waarom vind iedereen dat erg. Ze sluiten gewoon een oude technologie af. Hoeveel fabrikanten geven bvb geen updates meer voor oude toestellen.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 12:02
door philippe_d
Wij vinden het absoluut niet erg dat er oude technologie afgesloten wordt. We juichen dat zelfs toe :-) .
Wij vinden het wel erg dat Scarlet gewoon het VDSL2 abonnement opzegt, en geen internet meer aanbiedt via de nieuwe technologie :-( .

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 12:13
door Belgissschenaap
Vergelijking voor 'gelijkwaardig' tv en internetpack.
(Mijn excuses voor layout, jullie moeten mij maar zeggen hoe ik dit beter kan :p )
[code]
Beschrijving Proximus met korting Proximus zodner korting EDPNET MET router en android tv EDPNET EDPNET 2e jaar
Abbo per maand € 54,99 € 64,99 € 34,95 € 34,95 € 34,95
Activatiekost € - € - € 50,00 € 50,00 € -
Modem € - € - € 100,00 € - € -
TVV € - € - € 9,95 € 9,95 € -
Android box € - € - € 80,00 € - € -
Total op jaarbasis € 659,88 € 779,88 € 768,80 € 588,80 € 419,40

Heel conservatief, zelfs ongustig gekozen prijzen voor router en android box. Je kan hier zelf maximaal in kiezen. Goedkoopste of duurdere versies. Bij scarlet kan je vaak je router behouden in al hun chaos
[/code]


Het is eigenlijk duidelijk dat een scarletgebruiker dan toch gewoon weg gaat bij Proximus. Ervan uitgaand dat een Scarlet gebruiker een prijsbewuste gebruiker is?
Eerste jaar is proximus goedkoper, maar na de eenmalige kosten, verdien je dat super snel terug. Denk dat met een android TV box echt nog goed te doen is voor een gelijkwaardige ervaring.
Of zelfs met native VRTny en VTM apps werken...

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 12:24
door Freec
Geloof mij, 70% van vlaanderen heeft nog nooit van edpnet gehoord.
En dat weten ze bij proximus maar al te goed. En zelf al ga je naar edpnet, dan verdiend proximus er nog aan.

Dit is echt een trukje, om veel goedkope scarlet abbo’s om te zetten naar een duur proxi abbo

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 12:32
door Joe de Mannen
Wat ze dus eigenlijk zeggen is dat er voor eind 2022 geen fiberaanbod van Scarlet komt.
J.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 16 jan 2022, 19:59
door fluppie
Freec schreef:Geloof mij, 70% van vlaanderen heeft nog nooit van edpnet gehoord.
En dat weten ze bij proximus maar al te goed. En zelf al ga je naar edpnet, dan verdiend proximus er nog aan.

Dit is echt een trukje, om veel goedkope scarlet abbo’s om te zetten naar een duur proxi abbo
Dat klopt volledig,en soms schrik ik er nog van,onlangs bij een kameraad,en zijn zoon was er ook,het ging om de Telenet prijzen.
Waarbij ik eens EDPnet liet vqllen;eventueel ,met een app tv Vlaanderen(een van 15 Euro dan) en zijn zoon viel gewoon uit de lucht,daar had hij nog nooit van gehoord ik denk het overgrote deel v/d bevolking niet,men moet er dus rekening mee houden dat zelfs de jongere generaties het niet kennen en dat vind ik wel straf.

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 20 jan 2022, 13:02
door Ratface
teaser schreef:Ik kreeg gisteren onderstaande mail.
Stopzetting van je Scarlet-abonnement

Beste klant,

Tijdens de vernieuwing van de infrastructuur in december 2022 zal Proximus het huidige DSL-netwerk buiten dienst stellen om glasvezel uit te rollen. Omdat Scarlet enerzijds gebruik maakt van het Proximus-netwerk en anderzijds zelf nog geen abonnementen via glasvezel aanbiedt, betekent dit dat je abonnement zal stopgezet worden op 1 december 2022.

...

Met vriendelijke groeten,
Het Scarlet-team
Welke regio?

Re: Scarlet via fiber

Geplaatst: 21 jan 2022, 17:17
door boonpwnz
Sommige klanten van Scarlet kregen daarom al te horen dat hun abonnement zal worden stopgezet. Proximus wil die klanten opvangen door ze gedurende twee jaar een Proximus-abonnement aan het veel lagere Scarlet-tarief te geven. Mogelijk nog dit jaar zou Scarlet bovendien alsnog glasvezelabonnementen gaan aanbieden. Er zijn nog geen prijzen bekend.