Moeizaam activatieproces Proximus
Geplaatst: 19 maa 2021, 18:46
Situatieschets: momenteel bij EDPnet + TADAAM.
Verbouwingen ten huize zijn bezig, de plaats waar de koper in de voortuin naar de rooilijn loopt, daar komen regenputten. Het aftakpunt op de rooilijn dient dus 10meter verder te komen (wachtbuizen liggen klaar op het nieuwe punt).
Waarom overstappen? Wanneer ik klant word bij Proximus, doen ze deze aanpassing gratis (ipv 90 eur) + Hun Flex abonnement is 19eur/md voordeliger dan mijn huidige setup (+ nog wat kortingen).
03/03/2021: aanvraag telefonisch helemaal doorlopen + copij e-id toegestuurd
04/03/2021: contact opgenomen met pxs (ik zag nog iets in mijn winkelkarretje zitten - was dit nog een eigen simulatie, of moest ik nog iets bevestigen? 'Nee alles ok'). Mail van pxs: "e-id niet ontvangen" (niet opnieuw toegestuurd gezien op 03/03 verstuurd)
08/03/2021: Nieuwe mail van pxs "e-id niet ontvangen". Nogmaals toegestuurd.
11/03/2021: Naar planningsdienst pxs gebeld 'we hebben nog geen goedkeuring van edpnet ontvangen'. Naar edpnet gebeld 'we hebben nog niets van pxs ontvangen'. Naar pxs gebeld "uw e-id is nog niet verwerkt".
15/03/2021: ontvang thuis een brief waarop gemeld wordt dat het gekende emailadres niet correct is (mét het juiste emailadres op de brief!?).
15/03/2021: chatfunctie pxs: "u heeft de bestelling nog niet bevestigd"
17/03/2021: Gebeld naar pxs "vreemd, ander emailadres proberen; dag wachten, u heeft evenmin op de sms-geantwoord": geen sms'en of linken ontvangen! 'we maken een ticket aan, u mocht niet het wok-systeem zitten' ???)
18/03/2021: ontvang thuis een brief waarop gemeld wordt dat het gekende emailadres niet correct is (mét het juiste emailadres op de brief!?).
19/03/2021: gebeld naar pxs voor status "zal ik uw bestelling annuleren en een nieuwe aanmaken" Van de regen in de drup.. Schrijnend
Ik vraag me waarlijk af, ben ik een ongeduldige - veeleisende klant Welke timing mag je als klant verwachten om een administratie in orde te krijgen? Ik spreek dan niet over de timing van lassen van de koper (wat ook vooruit mag gaan gezien die verbouwingen).
* Is het gebruikelijk dat een bedrijf niet in staat is om een gmail-adres in haar systemen te zetten?
* Is het normaal dat een bedrijf meldt dat ze een overstap aan een ander bedrijf vraagt en een ander bedrijf van niets weet?
* Is het van deze tijd dat een e-id niet digitaal aangeleverd kan worden (bv itsme of e-id reader)?
* Is het anno 2021 logisch dat een bedrijf na 2 weken u nog steeds niet 'kan aanmaken als klant' en hier ook 0-timing op kan aangeven?
* Nergens een e-mailadres om een formele klacht kenbaar te maken, steeds kom je bij Mifratel terecht.. en deze mensen doen echt hun best, maar kunnen helaas geen verschil maken.
Mijn zin om een nieuw telecom verhaal te starten begint wel wat te minderen. Jammer dat edpnet niet met een goeie tv-combo bestaat.
Verbouwingen ten huize zijn bezig, de plaats waar de koper in de voortuin naar de rooilijn loopt, daar komen regenputten. Het aftakpunt op de rooilijn dient dus 10meter verder te komen (wachtbuizen liggen klaar op het nieuwe punt).
Waarom overstappen? Wanneer ik klant word bij Proximus, doen ze deze aanpassing gratis (ipv 90 eur) + Hun Flex abonnement is 19eur/md voordeliger dan mijn huidige setup (+ nog wat kortingen).
03/03/2021: aanvraag telefonisch helemaal doorlopen + copij e-id toegestuurd
04/03/2021: contact opgenomen met pxs (ik zag nog iets in mijn winkelkarretje zitten - was dit nog een eigen simulatie, of moest ik nog iets bevestigen? 'Nee alles ok'). Mail van pxs: "e-id niet ontvangen" (niet opnieuw toegestuurd gezien op 03/03 verstuurd)
08/03/2021: Nieuwe mail van pxs "e-id niet ontvangen". Nogmaals toegestuurd.
11/03/2021: Naar planningsdienst pxs gebeld 'we hebben nog geen goedkeuring van edpnet ontvangen'. Naar edpnet gebeld 'we hebben nog niets van pxs ontvangen'. Naar pxs gebeld "uw e-id is nog niet verwerkt".
15/03/2021: ontvang thuis een brief waarop gemeld wordt dat het gekende emailadres niet correct is (mét het juiste emailadres op de brief!?).
15/03/2021: chatfunctie pxs: "u heeft de bestelling nog niet bevestigd"
17/03/2021: Gebeld naar pxs "vreemd, ander emailadres proberen; dag wachten, u heeft evenmin op de sms-geantwoord": geen sms'en of linken ontvangen! 'we maken een ticket aan, u mocht niet het wok-systeem zitten' ???)
18/03/2021: ontvang thuis een brief waarop gemeld wordt dat het gekende emailadres niet correct is (mét het juiste emailadres op de brief!?).
19/03/2021: gebeld naar pxs voor status "zal ik uw bestelling annuleren en een nieuwe aanmaken" Van de regen in de drup.. Schrijnend
Ik vraag me waarlijk af, ben ik een ongeduldige - veeleisende klant Welke timing mag je als klant verwachten om een administratie in orde te krijgen? Ik spreek dan niet over de timing van lassen van de koper (wat ook vooruit mag gaan gezien die verbouwingen).
* Is het gebruikelijk dat een bedrijf niet in staat is om een gmail-adres in haar systemen te zetten?
* Is het normaal dat een bedrijf meldt dat ze een overstap aan een ander bedrijf vraagt en een ander bedrijf van niets weet?
* Is het van deze tijd dat een e-id niet digitaal aangeleverd kan worden (bv itsme of e-id reader)?
* Is het anno 2021 logisch dat een bedrijf na 2 weken u nog steeds niet 'kan aanmaken als klant' en hier ook 0-timing op kan aangeven?
* Nergens een e-mailadres om een formele klacht kenbaar te maken, steeds kom je bij Mifratel terecht.. en deze mensen doen echt hun best, maar kunnen helaas geen verschil maken.
Mijn zin om een nieuw telecom verhaal te starten begint wel wat te minderen. Jammer dat edpnet niet met een goeie tv-combo bestaat.