Beëindiging van de activiteiten van Rabobank.be

joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Via via gehoord omdat er door Rabobank nog geen enkele communicatie naar hun klanten werd gedaan, enkel via een bericht op hun website:

https://www.rabobank.be/aankondiging-rabobank-groep
Intentie tot beëindiging van de activiteiten van Rabobank.be

De Rabobank Groep heeft op 9 maart 2021 de intentie meegedeeld om de activiteiten van haar online spaarbank Rabobank.be te beëindigen, hetzij door middel van een verkoop, hetzij door het afbouwen van de activiteiten.

Wij willen u in alle openheid op de hoogte brengen. Voorlopig verandert er niets voor onze klanten. Rabobank.be benadrukt dat zij haar wettelijke en contractuele verplichtingen zal respecteren en dat zij, zoals steeds, haar klanten integer zal behandelen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Olé... Mag ik nogmaals de rekeningen van de kinderen gaan verhuizen. Eind deze maand sluiten de Gift accounts nadat het aanbod bij Rabobank.be al eerder teruggeschroefd was.
Computer(k)nul
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Dus ze zoeken een overnemer of anders zeggen ze alles op. Mja de markt zeker toen de rentes hoog waren en iedereen had kapitaal nodig werd er gevist achter iedere euro spaargeld nu is ecb goedkoper en kost spaargeld hen geld dus ze willen het niet meer.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Goed, iemand dan eventueel suggesties naar waar ik de spaarrekeningen van de kinderen en onze spaarrekening kan zetten? Voor de rente moet je het niet doen vandaag de dag. Maar ik wil dat volledig gescheiden houden van onze dagdagelijkse zichtrekeningen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Medirect Dynamic spaarrekening bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Geprobeerd en snel weer van weggelopen omdat ik daar geen overschrijving met gestructureerde mededeling kan doen. De administratieve molen draait er traaag en je moet een bedrag op een rekening storten maar dat blijkt een rekening met nul rente te zijn... Hun webinterface deed het bij mij meer niet dan wel. Deze combinatie van factoren gaf me allesbehalve vertrouwen.
Computer(k)nul
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Keytrade? Al >10 j tevreden klant.

Voor de intresten op de spaarrekening moet je het ook bij hen niet doen maar dat is overal zo hé [emoji3]

Als je een vriendencode wil, pm maar.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Ik gebruik Rabobank als spaarrekening naast een grootbank voor zicht/spaarrekening.
Is het slim om de spaarrekening van Rabobank over te zetten naar een andere grootbank? Zodat wanneer bijvoorbeeld bij het aankopen van een woning (hopelijk dit jaar) beide grootbanken tegen elkaar kan zetten?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Met de rente nu zien ze je liever gaan dan komen met dat geld. Lening ja, maar spaargeld kost hun geld tegenwoordig.
Dat zal ook wel de reden zijn dat rabobank er de brui aan geeft.
Handers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2021, 10:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Op hun website zijn ze heel eerlijk over de reden

https://www.rabobank.be/aankondiging-rabobank-groep

Code: Selecteer alles

Het spaargeld dat via Rabobank.be werd opgehaald is altijd  strategisch en zinvol  geweest om de liquiditeit van de Rabobank Groep veilig te stellen.

De combinatie van lage debetintrestvoeten, een sterke instroom van spaargeld in Nederland en goedkope financiering via de Europese Centrale Bank heeft een negatieve impact op de leefbaarheid van de online spaarbanken van Rabobank in Europa. De spaargelden die Rabobank.be ophaalde voor de Rabobank Groep zijn niet langer nodig en kosten de bankgroep veel geld.

Als de Rabobank Groep een gezonde en stabiele bank wil blijven en haar rentabiliteit ook in de toekomst veilig wil stellen, dienen de intrestkosten af te nemen. Het afbouwen van de Rabobank online spaarbanken binnen Europa is één van de maatregelen die daartoe zou bijdragen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

https://www.tijd.be/ondernemen/banken/r ... 14182.html

Net een mailtje gehad ook.
1/7/2021: verlaging rente naar wettelijk minimum
1/7/2022: overboeking spaargelden naar zichtrekening

KeyTrade lijkt me het meest interessant?
- geen kosten
- rente ligt een fractie hoger (0,01 + 0,15)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Hoe zit het bij Keytrade qua bescherming etc? Moesten zij overkop gaan of zo?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Computer(k)nul
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds januari 2007 maakt Keytrade Bank deel uit van het Belgische Landbouwkrediet, dat op 1 april 2013 werd herdoopt tot Crelan.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Dat is ergens wel geruststellend, dan zal ik nekeer zien om wa rekeningen aan te maken.

Ik wil gewoon niet dat onze spaarrekeingen bij dezelfde bank staan als onze zichtrekening. Kwestie dat ze niet met alles in een keer vandoor kunnen gaan.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Since June 2016, Keytrade Bank is part of the Crédit Mutuel Arkéa Group
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Maar Crelan heeft Keytrade in 2016 verkocht aan het Franse Arkea. Dus voor je garantie zal je bij Frankrijk moeten aankloppen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Los daarvan: ervaring bij Keytrade als je problemen hebt is ronduit slecht. Helpdesk die nauwelijks te bereiken is, en van toetsen of blazen weet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
A teaspoon of baking
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 4 keer

Iemand ervaring met MeDirect als eventueel alternatief voor Rabo?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ja, MeDirect is niet de beste, maar zeker ook niet de slechtste bank om klant bij te zijn. Fondsen en spaarrekeningen, daar ligt hun focus op. In die zin kan je ze zelfs als de spirituele opvolger van Rabobank.be beschouwen.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Santander consumer bank= slechte ervaring, niet op vlak van rente of zo, maar om een of andere reden ("de bank behoudt zich het recht om zich in deze niet te moeten rechtvaardigen") is het niet mogelijk om een Keytrade zichtrekening als referterekening in te geven. Had ik toch juist mij Argenta zichtrekeningen opgezegd en wou ik die bij Santander naar Keytrade laten verwijzen.

Ook de manier waarop: je geeft het nieuwe rekening nummer in en voert een storing uit van Keytrade naar Santander. Een paar dagen later krijgen je een telefoon van een onbekende beller (rechtstreeks naar voicemail bij mij) en sturen ze een mail "we hebben u proberen te bellen maar kunnen u niet bereiken, gelieve ons terug te bellen". Via mail wilt men dan ook niet verder helpen.

Just FYI als je een alternatief zoekt voor Rabo...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

MeDirect valt voor mij af omdat ik geen gestructureerde mededeling kan invoeren, en laat dat nu (in België) zeer gangbaar zijn...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Sinna, als je een gestructureerde mededeling in text ingeeft in het formaat +++xxx/xxxx/xxxxx+++ wordt dit normaal wel aanvaard door de tegenpartij hoor.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

fryelectro schreef:Santander consumer bank= slechte ervaring, niet op vlak van rente of zo, maar om een of andere reden ("de bank behoudt zich het recht om zich in deze niet te moeten rechtvaardigen") is het niet mogelijk om een Keytrade zichtrekening als referterekening in te geven.
Ik denk dat ze refereren dat het geen online bank mag zijn, die referterekening. Echter ziet Santander dat verkeerd, want Keytrade heeft namelijk wel officieel 1 kantoor...

Op zich vind ik Santander wel een prima alternatief als je de rekening open hebt. Het werkt prima en de rente is prima. Ik zorg wel altijd er voor dat dit geld is dat ik niet op 1, 2, 3 nodig heb. Alhoewel de overschrijvingen snel zijn: voor 12u overgeschreven = normaal in de namiddag op je referterekening.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Idd Vagannza, maar zelfs dan nog, waarom zou dit geen online bank mogen zijn, ook al is Keytrade een online bank met een kantoor en dus in de grijze zone.

Ze willen mij niet uitleggen waarom. Gewoon daarom dus. Ik begrijp de redenering niet. Ook Keytrade hiermee geconfronteerd. Zij reageerden ook in de zin van "we begrijpen niet wat Santander zijn beweegreden is, normaal mogen ze dit niet weigeren maar wij kunnen logischerwijze niets voor u doen in deze(begrijpelijk)".
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ja, het is gek... Snap het ook niet.

Ik weet momenteel wel niet veel echte alternatieven met een nog een redelijk deftige rente bij een "deftige" bank... Zeker als je naar dit lijstje kijkt: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html

Ik zou zelf mogelijks nog Aion bank overwegen, maar die bieden geen gezamenlijke rekeningen aan... Da's ook al zo achterlijk als het maar kan zijn. Heb nu zelf even Hello Bank als 2e bank genomen (met de 50€ actie), nu Belfius gezamenlijke rekeningen een kost aanrekent van 0,81€/maand en ik wou ook graag Apple Pay met een Bancontact kaart. Belfius spreekt ook al meer dan een jaar met Apple om Apple Pay in te voeren. Heb eerder de indruk dat Belfius niet wil...

Mocht Aion toch ook eens aan gezamenlijke rekeningen willen beginnen, dan zal ik het wel nemen met 1 of andere peterschapsactie.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Sterker nog: als ik vraag wat dan volgens hen geen online banken zijn krijg ik het antwoord "wij hebben zo geen lijst aangezien dit een continu veranderende materie is" ... wtf dus ik moet gewoon maar een rekening openen en zien of het lukt :bang:

(en nu zwijg ik)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hoe zit het trouwens met maximum bedragen die je mag doen per overschrijving. Ik meen mij te herinneren dat ik ooit eens vanuit mijn 'gewone' bank een aanzienlijk bedrag wou overschrijven en dat dit eerst goedgekeurd moest worden.
Daardoor vermijd ik grote bedragen op mijn 'gewone' bankrekening en met mijn verbouwingen nu betaal ik dan ook alles via Rabobank, nooit een probleem.
Als ik verhuis wil ik toch ook die flexibiliteit behouden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Tot 500k geen probleem, wel bellen met de bank om de limiet (tijdelijk) tot 500k te verhogen, en voor die paar keer dat je eens een miljoentje wil overschrijven doe je dat toch in twee keer zeker...
Wel hallucinant dat dat gewoon met online banking kan...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Stroper schreef:Maar Crelan heeft Keytrade in 2016 verkocht aan het Franse Arkea. Dus voor je garantie zal je bij Frankrijk moeten aankloppen.
FWIW Arkea heeft een betere rating dan bijvoorbeeld BNP of Belfius.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

powaq schreef: FWIW Arkea heeft een betere rating dan bijvoorbeeld BNP of Belfius.
Fitch
BNP Paribas A+ & negative outlook https://www.fitchratings.com/entity/bnp ... a-80359629
Belfius A- & stable outlook https://www.fitchratings.com/entity/bel ... n-80360509
Arkea A- & negative outlook https://www.fitchratings.com/entity/cre ... a-88810064
KBC A+ & negative outlook https://www.fitchratings.com/entity/kbc ... v-80360470
ING A+ & negative outlook https://www.fitchratings.com/entity/ing ... v-85271275

Dus niet beter dan BNP of Belfius, wel gelijkaardig.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Het is maar hoe je het bekijkt... Moody's geeft betere rating.
Het punt is, je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken over de meeste banken die hier beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

powaq schreef:je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken over de meeste banken die hier beschikbaar zijn.
Niet voor de rating, wel voor de Fransen.
Zie je de Franse premier al uitbetalen aan Belgen? Herinner u hoe de Belgen zowel door de Nederlanders (ABN/Fortis) en door de Fransen (Dexia) gerold zijn...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

heist_175 schreef:
powaq schreef:je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken over de meeste banken die hier beschikbaar zijn.
Niet voor de rating, wel voor de Fransen.
Zie je de Franse premier al uitbetalen aan Belgen? Herinner u hoe de Belgen zowel door de Nederlanders (ABN/Fortis) en door de Fransen (Dexia) gerold zijn...
Die 100k is een Europese regelgeving. De Fransen moeten zich er aan houden, elke rekeninghouder uit de EU heeft er recht op. Maar dat maakt op zich weinig uit als je het mij vraagt. Als het zover komt dat zo'n uitbetaling moet gebeuren dan zitten we zo diep in een systeemcrisis dat dat geld er toch niet gaat zijn. Ook bij een "Belgische" bank.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Santander België is gewoon een appartement (nu ja, groot appartement) met alle IT in de kast met electro en nutsmeters.
Als er in 15 jaar niks veranderd is zorgt dat met de huidige warmte voor genoeg problemen dat ze niet echt tijd voor u hebben :lol:
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Vaganzza schreef: Mocht Aion toch ook eens aan gezamenlijke rekeningen willen beginnen, dan zal ik het wel nemen met 1 of andere peterschapsactie.
Ik overweeg Aion als vervanger. Op dit moment is er een peterschapsactie van €100.
Moest er iemand bij Aion zijn of willen samenwerken voor die actie, mag je altijd PM sturen.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Momenteel zit ik met de zicht en een spaarrek bij KBC, alsook Rabobank voor enkel een spaarrek.
Is het interresant om de Rabobank spaarrek over te zetten naar een andere grootbank, bijvoorbeeld Belfius?
Om zo dan KBC <> Belfius tegen elkaar te zetten bij het afsluiten van een hypothecaire lening.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

joriz schreef:Momenteel zit ik met de zicht en een spaarrek bij KBC, alsook Rabobank voor enkel een spaarrek.
Is het interresant om de Rabobank spaarrek over te zetten naar een andere grootbank, bijvoorbeeld Belfius?
Om zo dan KBC <> Belfius tegen elkaar te zetten bij het afsluiten van een hypothecaire lening.
Ik vrees dat ze dat spaargeld liever kwijt dan rijk zijn.. tenzij het over echt grote bedragen gaat.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

powaq schreef:... tenzij het over echt grote bedragen gaat.
Enkel indien je dat wil beleggen, op spaargeld maken ze verlies, op een grotere spaarboek nog meer. ING heeft bv. een maximumbedrag voor je spaarboekje.
Het is voor de banken hoogstens interessant dat iets op je spaarboekje hebt dat ze als onderpand kunnen gebruiken als je je CreditCardrekenig/lening niet kan aflossen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Stroper schreef:
powaq schreef:... tenzij het over echt grote bedragen gaat.
Enkel indien je dat wil beleggen, op spaargeld maken ze verlies, op een grotere spaarboek nog meer. ING heeft bv. een maximumbedrag voor je spaarboekje.
Het is voor de banken hoogstens interessant dat iets op je spaarboekje hebt dat ze als onderpand kunnen gebruiken als je je CreditCardrekenig/lening niet kan aflossen.
Wel ja, dat bedoelde ik. Dat groot geld kunnen ze met upsellen. De gemiddelde belg met een paar 10k gaat niet up te sellen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”