Pakket-brievenbus

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Aangezien we momenteel onze voortuin volledig herinrichten en onze brievenbus in principe wel vervanging kan gebruiken, was ik eens aan het kijken om deze eventueel effectief te vervangen.

Ik kwam nu pakket-brievenbussen tegen waar de postbode pakketjes (van al een redelijke grootte) in kan deponeren en die er dan veilig in zijn (lees: er niet terug uitgehaald kunnen worden zonder sleutel).

Zijn hier mensen die een pakket-brievenbus hebben? Merk? Model? Plus- of minpunten? Waar op letten? Duur? Doen of niet? (Postbode plaatst pakjes nu vaak zo aan de voordeur waar wel een camera op gericht is, maar dat is geen garantie natuurlijk.)
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Deze volg ik ook even, al tijdje op zoek naar een goeie pakket brievenbus .
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Heb er zelf (nog) geen, maar deze staat al een hele poos op de radar: https://www.parcelhome.com/nl-be/
ooh. shiny.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb deze:
Afbeelding

Vooral omdat ik de meeste brievenbussen zo lelijk vind. Er is een vak voor pakketjes maar deze is zo goed weggewerkt dat veel bezorgers ze niet opmerken :lol:
Laatst gewijzigd door Dizzy op 10 mar 2021, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Blijft er dan nog budget over om pakjes te bestellen ? :angel:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Bij ons staat de achterklep van de 'standaard' brievenbus gewoon los. Voor de meeste pakjes is dit voldoende. (3/4, die 1/4 zou toch niet passen)

Bij een subcontractor hebben we een metalen kist met codeslot welke door DHL wordt gebruikt. Handig maar misschien niet zo mooi om in de prive voortuin te plaatsen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Hier veel simpeler omdat we Niko Home Control hebben. Als de postbode aanbelt en we zijn niet thuis, dan spreek ik met hem via de app. Ik vraag dan om het pakket achteraan onder het overdekt terras te leggen.

Maar dezer dagen en in de toekomst zal ik vermoedelijk toch veel blijven thuiswerken...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De brievenbus is te koop rond de 750 EUR. Ik heb er gezien die niet veel goedkoper waren maar wel veel lelijker. Als je er een leven mee doet valt de prijs mee en kijk je dagelijks toch naar iets dat uw huis niet afbreekt. Ze viel trouwens in de smaak want een paar buren hebben "toevallig" dezelfde gekocht :lol:

Er bestaan ondertussen ook wel wat kopies die waarschijnlijk goedkoper zijn. Ik heb er al enkele gezien die wat breder zijn en dus een groter vak voor pakjes maar de elegantie is net het pluspunt van het ontwerp.

Er zit achteraan, beneden een vak voor pakjes maar de pakjesbezorgers gooien gewoon alles voor de deur, inclusief een +1000 EUR beamer :bang:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Hoe groot zijn de pakjes die erin kunnen? Zijn ze dan ook beschermd tegen diefstal (zoals bvb een pakjesbrievenbuis met dubbele klep)?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De afmetingen zijn 13 op 40 cm (diepte). De hoogte ken ik niet. Dat is dus niet voor grote pakjes.

Er zit een klepje aan de achterkant om het deurtje te openen/sluiten maar zonder slot. Iedereen kan er bij wijze van spreken aan maar het is compleet uit het zicht. Na edit: Optioneel met cijferslot i.p.v. sleutelslot!

Het deurtje zit wel laag waardoor mijn bodembedekker de poort soms blokkeert, dat is echter gewoon snel op te lossen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zat zelf meer aan deze te denken (Allux 600)

Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sinds 2017 staat hier naar alle tevredenheid een flexbox. Is ook eenvoudig online aan te kopen en te personaliseren (kleur en tekst+tekening op voorkant).
https://www.flexbox.eu/parcelbox-lovisa (ze hebben ook nog andere modellen)
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik maak gebruik van een bpost (cubee) pakjesautomaat dat op mijn route van/naar werk ligt. Is wel niet thuis aan de deur, maar wel gemakkelijk en je moet er niet voor thuis blijven. En het kost me niets meer dan onderweg even stoppen om het pakje uit de automaat te halen. :-D
Ik vind dat een heel goed alternatief :idea:
Laatst gewijzigd door jaker op 10 mar 2021, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is een ander design, da's alles.

PS De fenix bestaat blijkbaar ook met led-verlichting en is van roestvrij materiaal.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik vind 750€ voor een brievenbus veel geld. Akkoord, ze staat er voor vele jaren, maar toch (onze postbode heeft de huidige al eens een goeie tik verkocht met de wagen, maar bewijs maar eens dat hij het was ...). 200€ zou ik wel nog doenbaar vinden.

Cubee: ik laat ook veel in de cubee toekomen momenteel, maar:
- enkel bpost-pakjes. DHL, PostNL, DPD, ... leveren hier ook al eens.
- Meer als de helft van de tijd is de cubee vol en kan ik toch naar het postkantoor gaan (parkeerplaats vinden, lange wachtrij aan loket, ...)

@NukeM: snappen ze allemaal de bedoeling? Of gaan er toch nog regelmatig pakjes naar een afhaalpunt?
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb al lang zo'n bus willen aanschaffen. Wat me tegen hield:

*Absurd hoge aanschafprijs.
*Wanneer men een handtekening nodig heeft wordt het alsnog afgeleverd in een postpunt bij afwezigheid.
*Buren die meestal thuis zijn.
*Sinds corona wordt niet eens meer aangebeld en toch ergens gedropt. Handig om iemand in mijn veranda te zien staan terwijl ik gewoon thuis ben. Gewoon even wuiven.
*alsnog beperkt in omvang. Zooplus met kattenvoer past er alsnog niet in.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Wij wonen landelijk. Al meer dan 5 jaar deze tuinkast. Goedkoop.
Tot nu toe geen last van diefstal.
De kast is vastgemaakt aan de muur, om niet weg te vliegen en voor diefstal.
Pakjeskast
Pakjeskast
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Hoe weten de bezorgers dat ze daar een pakje in mogen steken? Voor hetzelfde geld staat die kast daar voor het groot vuil.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Er hangt een briefje aan de bel dat bij afwezigheid de pakjes in de kast mogen.
Maar dat is eigenlijk niet nodig: eerst hing er geen briefje en de pakjes zaten ook al in de kast.
Dus, ja, de bezorgers kennen dat.
Velen steken er hun pakje in en bellen niet eens. Dat gaat veel sneller...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb deze gekocht: Logic Box Frontbox bij Loxit in Antwerpen.
Zeer tevreden van. Je kan ze zowel losstaand als ingebouwd monteren.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

LoewieKatorz schreef:Ik heb deze gekocht: Logic Box Frontbox bij Loxit in Antwerpen.
Zeer tevreden van. Je kan ze zowel losstaand als ingebouwd monteren.
Die is inderdaad groter als wat ik al gezien heb. Heb je een foto van hoe die er echt geplaatst uitziet (op een achtergrond is dat beter in te schatten als een gewone foto van de bus alleen).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

bpost is bezig met een massa nieuwe pakjesautomaten te plaatsen. Het gaat over een forse uitbreiding van het bestaand netwerk. Hier 140 meter verder staat er nu een automaat en 170 meter verder staat er ook al ene. Voorheen was de dichtste automaat anderhalve kilometer verder.

Het is niet meer het grote ex-Cubee model maar een kleiner "wijkmodel" met een 15-tal vakken. Er is niet langer een touchscreen, je moet het vakje openen vanuit de bpost app. Het zou dus veel minder maintenance vereisen (hopelijk).

Ze zijn nog niet algemeen ter beschikking gesteld in de API, maar bepaalde grote e-commerce klanten kunnen ze wel al aanbieden. Het zou ook kunnen dat het de bedoeling is dat enkel grote e-commerce klanten ze mogen aanbieden, kwestie van te vermijden dat ze te snel vol zouden zitten.

Afbeelding
Wotere
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 okt 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

pfuhu schreef:
LoewieKatorz schreef:Ik heb deze gekocht: Logic Box Frontbox bij Loxit in Antwerpen.
Zeer tevreden van. Je kan ze zowel losstaand als ingebouwd monteren.
Die is inderdaad groter als wat ik al gezien heb. Heb je een foto van hoe die er echt geplaatst uitziet (op een achtergrond is dat beter in te schatten als een gewone foto van de bus alleen).
Ook wel interesse in een foto in de echte omgeving
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

jaker schreef:Ik maak gebruik van een bpost (cubee) pakjesautomaat dat op mijn route van/naar werk ligt. Is wel niet thuis aan de deur, maar wel gemakkelijk en je moet er niet voor thuis blijven. En het kost me niets meer dan onderweg even stoppen om het pakje uit de automaat te halen. :-D
Ik vind dat een heel goed alternatief :idea:
Ik gebruik dat ook, maar dikwijls zit die vol en dan levert bpost in hun postkantoor dat open is van 9 tot 18u en aan de andere kant van de stad ligt :banana:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

CCatalyst schreef: Het is niet meer het grote ex-Cubee model maar een kleiner "wijkmodel" met een 15-tal vakken. Er is niet langer een touchscreen, je moet het vakje openen vanuit de bpost app. Het zou dus veel minder maintenance vereisen (hopelijk).

Er staat bij ons een groter model van dit model die jij toont bij de postkantoor in mijn buurt. Die is volgens wat ik denk 3 keer zo groot als wat op jou afbeelding staat en is dus qua formaat meer zoals de oude cubee.
Deep4Space
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008, 15:37
Locatie: Zwitzerland
Bedankt: 3 keer

Ik heb deze nu al staan voor bijna 6 jaar (esafe Felix model):

Afbeelding

In het begin heeft dat toch even geduurd alvorens de postbode er weg mee kon maar nu werkt dat fantastisch.
En belangrijk, veel ruimte daar ik regelmatig voor het werk weg ben.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

boonpwnz schreef: Er staat bij ons een groter model van dit model die jij toont bij de postkantoor in mijn buurt. Die is volgens wat ik denk 3 keer zo groot als wat op jou afbeelding staat en is dus qua formaat meer zoals de oude cubee.
Foto is van 1 unit, maar ze kunnen idd meerdere daarvan naast elkaar zetten. 2 of 3 zie je idd op bepaalde plaatsen.

Hoe een en ander werkt is mij niet duidelijk, ik zie niet meteen sporen dat ze er elektriciteit naartoe loopt. Lijkt een heel mobiele setup te zijn die ze gewoon ergens kunnen plaatsen en meer is er niet aan. Draait op zon? Management lijkt volledig off-site via de app/cloud te verlopen zonder intern beheer. Maar hoe krijgt de box dan een signaal om een kluisje te openen, via cellular of via bluetooth met de smartphone die dan ter plaatse is?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Je GSM verbindt idd via bluetooth met de automaat (al een paar keer gebruik van gemaakt)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

silentkiller schreef:Je GSM verbindt idd via bluetooth met de automaat (al een paar keer gebruik van gemaakt)
Oei. Dat zie ik nog slecht aflopen met hele kluisjes die 's nachts netjes en zonder braak leeggeroofd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”