Fire detectors van AliExpress

Plaats reactie
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Heeft er iemand weet of er zijn die gelinkt kunnen worden met mekaar ? (zodat als er 1 afgaat , de rest ook afgaat)
Heb geen zin om veel geld te betalen zoals die van Nest.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

https://nl.aliexpress.com/i/32971138151.html

Moet lukken met tuya smoke alarm
de koe zegt boe
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Electronica die mogelijk je leven kan redden bestellen uit China lijkt mij niet zo betrouwbaar ...
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Gluurbuur schreef:Electronica die mogelijk je leven kan redden bestellen uit China lijkt mij niet zo betrouwbaar ...
goh... op jouw elektronica die je hier koopt staat thans ook erg vaak gewoon made in china hoor.
het komt er gewoon op neer een betrouwbare verkoper te vinden, net zoals hier (alleen dan iets moeilijker)

je moet alleen opletten voor 1 ding: tuya zelf is geen kleintje, maar ze leveren het platform en niet altijd de hardware.
bij tuya kan je dus ook een slecht product hebben (bring your own hardware).


maar je kan ze ook gewoon hier krijgen:
https://draadloze-alarmsystemen.be/tuya ... /pst-ws001
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Splitter schreef:goh... op jouw elektronica die je hier koopt staat thans ook erg vaak gewoon made in china hoor.
Een iPhone komt uit China. Evenals de OPPO Neo. Een wereld van verschil, alhoewel ze er hetzelfde uitzien.
Splitter schreef:het komt er gewoon op neer een betrouwbare verkoper te vinden, net zoals hier (alleen dan iets moeilijker)
Een verkoper die betrouwbaar is of niet gaat m.i. het verschil niet maken. Het is het product dat telt. En dan speelt doorgaans het merk een rol. Ik wil maar zeggen, een Kidde (onder de vleugel van United Technologies dat ook in Diegem de Europese zetel heeft), of een First Alert hebben een grotere naam, reputatie en verantwoordelijkheid tegenover first-world overheden te onderhouden dan pakweg - random verkoper op Amazon - "ShenzhenshiZhengbaoshengElectronicCommerce Co.Ltd" met het befaamde thuismerk "HONZZ". Of was het "NeoJoy"?

Doorgaans zal een grote naam met hogere kwaliteit van componenten werken dan een merk dat ze voor 5 EUR met gratis verzending verkoopt. Garanties zijn er nooit, maar de kansverdeling is wel duidelijk.

Ik zou iig toch ook aanraden om op veilige grond te blijven als het over toestellen als deze gaat.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

CCatalyst schreef:Een iPhone komt uit China. Evenals de OPPO Neo. Een wereld van verschil, alhoewel ze er hetzelfde uitzien.
wereld van verschil... misschien, maar oppo is toch een betrouwbaar merk (hoort bij BBK) en voor zijn tijd was die neo ook niet slecht gespect.
dus de vergelijking geeft mij meer het idee "jep, dus beide zijn goed maar de oppo is gewoon goedkoper voor hetzelfde"...
CCatalyst schreef:Een verkoper die betrouwbaar is of niet gaat m.i. het verschil niet maken. Het is het product dat telt.
klopt, ik had specifieker moeten zeggen "een betrouwbare verkoper met betrouwbaar materiaal" (bv of je nu dahua camera's hier koopt of ginds, het zijn exact dezelfde camera's, dus dat kan je perfect doen, maar koop niet gewoon een random no-brand - hoewel dat voor cams nogal meevalt)
CCatalyst schreef:Ik zou iig toch ook aanraden om op veilige grond te blijven als het over toestellen als deze gaat.
persoonlijk heb ik mijn brandalarm liever gekoppeld met het alarmsysteem zelf, en dat is ook wat ik hier heb gedaan.
iot-brandmelders, het klinkt leuk en het werkt mogelijks goed, maar ik vertrouw liever mijn alarmsysteem ermee dan google.
(en die doet ook alle melders afgaan, alleen is er geen stemmetje dat me zegt waar de brand is, maar daar krijg ik dan sms/tel van en zo weet ik het ook)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Er komt inderdaad veel spul uit china, brandmelders waarschijnlijk ook. Dat is op zich geen probleem.

Ik zou zo iets belangrijks als een branddetector echter ook nooit op AliExpress kopen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

De tuya is door tuya zelf gemaakt (kijk maar op de tuya developpers site) ... en tuya is geen kleintje. Die maken ook de smartprodukten voor lidl, action, hema, ...
Zijn geen topprodukten, maar wel betrouwbaar. De nest zal zoiezo beter zijn, maar kost ook 5x zoveel
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

bambipower schreef:De tuya is door tuya zelf gemaakt (kijk maar op de tuya developpers site)
dat zeg ik hierboven inderdaad ook, maar ik zeg er gewoon bij dat je moet opletten, want het is niet altijd omdat er tuya bijstaat dat het hun eigen product is.
tuya levert voor heel veel spelers het platform, wat wil zeggen dat er ook verkopers gaan zijn die het tuya logo gaan dragen zonder dat de effectieve hardware van tuya is, enkel omdat ze tuya compatible zijn.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

devastator schreef:Er komt inderdaad veel spul uit china, brandmelders waarschijnlijk ook. Dat is op zich geen probleem.

Ik zou zo iets belangrijks als een branddetector echter ook nooit op AliExpress kopen.
Beter één van Ali dan géén :wink:

Heb er ook een aantal bijkomende geïnstalleerd en die reageren sneller op rook dan een gekend merk aan een veelvoud van de prijs + de batterijduur is merkelijk langer.
Ik zou er m'n leven niet mee vertrouwen maar goed genoeg voor in een tuinhuis / houtkot, ...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Heb je zo'n officieel goedgekeurde detector al eens gedemonteerd om te kijken wat daarin zit? Een ledje en een fotodiode, en dan een paar weerstanden en transistoren voor de detectie. Niet bepaald state of the art elektronica. Wat wil je ook, als je ze voor nog geen 10 eur kan kopen. De "10 jaar" detectoren zijn identiek dezelfde, maar met een lithium 9V batterij ipv een alkaline.
Ik denk niet dat een Chinese slechter is dan wat ze hier verkopen, de "rookdetectie" module is sowieso maar een fractie van de totale kost dus ik denk niet dat daar nog veel op bespaard kan worden.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb deze
https://tweakers.net/pricewatch/452034/ ... sor-2.html
Wel prijzig maar ik hoop van goede kwaliteit. heb er nu 3 en moet er nog 2 bijkopen.
Voornaamste reden is omdat ik toch zeker wilde zijn dat het goed werkte met home assistant.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb deze:

https://www.bol.com/nl/p/elro-connects- ... oductTitle

Koppelbaar en meldingen via app. Ik heb er ondertussen 6 rookmelders en 1 hittemelder aan gekoppeld.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

johcla schreef:Ik heb deze:

https://www.bol.com/nl/p/elro-connects- ... oductTitle

Koppelbaar en meldingen via app. Ik heb er ondertussen 6 rookmelders en 1 hittemelder aan gekoppeld.
Wat doe je met een app?
Tegen dat je thuis bent is het waarschijnlijk toch al te laat...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Klopt, ik heb ze gekocht omdat ze koppelbaar zijn.

De app is bijkomstig. Je kan er wel testen mee uitvoeren en zien waar de boosdoener is als je een vals alarm zou hebben.
Als je niet thuis bent, zou je eventueel je buren kunnen bellen om te gaan kijken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ik zou in iedergeval gaan voor melders die je aan elkaar kan koppelen.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”