Pagina 1 van 1

Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 01 maa 2021, 15:07
door DiffieHM
Is Telenet bezig met wijzigingen in zijn administratie of zo?

Ik ontvang al jaren mijn factuur op de 26e van de maand en betaal dat meestal samen met andere zaken die ik doe op de 1e van de volgende maand. Nu viel het me vandaag op dat ik nog geen factuur in mijn mailbox had zitten.

Eens even ingelogd op Mijn Telenet. Wanneer ik boven aan op het linkje "Aanrekening" klik scrolt het scherm naar beneden maar er is nergens geen sectie "Aanrekening" te bespeuren?

Nog eens wat verder in mijn mailbox gespeurd en op 25/02 heb ik een mail ontvangen van Telenet met daarin de boodschap dat ik vanaf nu mijn aanrekening op dit email adres ging ontvangen (maar dat is al jaren zo?) en dat telkens vanaf de 21e van de maand.

Ook eens even op de Telenet app gekeken en daar kan ik wel mijn factuur zien voor februari, maar ipv het normale bedrag staat daar een tegoed van €1.76 met als detail "correctie abonnementsperiode 25/02 tot 25/02".

Toch maar eens gebeld naar de klantendienst, en daar mijn verhaal gedaan, maar die kwamen zeer verward over... De persoon aan de telefoon snapte het niet zo goed en ging nog eens mijn factuur opsturen. Maar dus niks ontvangen in mijn mailbox...

Pff daar word ik toch echt onnozel van hè. Heb echt geen zin om in deze periode plots zonder internet gezet te worden. Iemand gelijkaardige ervaringen? Zal morgen nog maar eens terugbellen zeker in de hoop een meer snugerre aan de lijn te krijgen?

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 01 maa 2021, 19:17
door MarkDM
Sinds ze niet meer via Zoomit versturen krijg ik de factuur per post. Die van februari heb ik nog niet gekregen.
Normaal is dat de laatste week van de maand. Ze zitten dus achter.
Ofwel is mijn factuur verloren gegaan.

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 01 maa 2021, 21:50
door DarkV
MarkDM schreef:Sinds ze niet meer via Zoomit versturen krijg ik de factuur per post.
Je kan altijd Doccle gebruiken.

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 01 maa 2021, 21:59
door MarkDM
Ik gebruik Doccle niet !

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 02 jun 2021, 10:52
door Billy.
Telenet heeft momenteel problemen met zijn administratie software. Ze kunnen dus bij bepaalde klanten geen factuur maken. Waarschijnlijk krijg je een van de dagen hier een brief per post over.

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 15 jun 2021, 17:48
door satsurfer
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/z ... 13357.html
Zoomit-moeder bundelt krachten met Telenet voor digitale brievenbus Doccle

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 15 jun 2021, 18:12
door Splitter
"Gebruikers kunnen kiezen van welke van de bijna 90 bij Doccle aangesloten bedrijven en instellingen ze documenten willen ontvangen, "

mijn gat ja, er zijn bedrijven die gewoon quasi weigeren het op een andere manier aan te leveren en dan moet je maar.
ik ontvang mijn facturen het liefst via mail, waar die dan automatisch gefilterd worden en ik ze vervolgens in mijn administratie kan sorteren.

maar nu is het vaak ofwel doccle, ofwel "klik hier om op x in te loggen om daar je factuur te downloaden", alleen maar goed om het overzicht te verliezen.
en zeker het ebox-integreert-met-doccle verhaal vind ik not done (net zoals itsme)

een prive-bedrijf dient niet aan mijn overheid, bank, of identiteitsgegevens te kunnen als dat niet absoluut noodzakelijk is.

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 16 jun 2021, 15:27
door StefkeDB
Ik heb mijn factuur 1 jaar op voorhand betaald voor 12 maanden. Dan krijg je 5 % korting. Beter dan niets.

Re: Geen factuur meer ontvangen

Geplaatst: 16 jun 2021, 18:04
door satsurfer
en bij welke firma?