meerwaarde fritzfon

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben recent over gegaan naar EDPnet, dus heb een fritzbox staan.
Leuk, zo kan ik veel meer dingen zelf regelen, zoals (eindelijk) netwerkbased AdGuardHome activeren.

Er komt ook een vaste lijn mee. Tot hiertoe had ik die ook via telenet, maar nu is het bellen niet meer 'gratis', dus dat zal nog minder gebeuren dan vroeger.
Er staat een vast toestel (zonder schermpje), en een oud DECT toestel waarvan de accu zo goed als dood is.

Aangezien bellen voor mij sowieso echt wel compleet bijzaak is wil ik hier niet te veel geld aan geven.

De vaste telefoon kan gewoon blijven staan, maar een wandeltelefoon is niet echt een overbodige luxe. Ik moet dus een nieuwe accu kopen voor mijn eenvoudige siemens gigaset (€10) ofwel koop ik een 2dehands fritzfon aan €20.
Ik ben totaal niet thuis in deze materie, dus wat is de echte meerwaarde van fritzfon's tov andere dect telefoons?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De volledige compatibiliteit met de FB. Het gebruiksgemak, het mooie kleurenscherm, de geluidskwaliteit, de smarthome die je aan kunt sturen, het mooie design (van de C5), de telefoonboeken die in de FB opgeslagen zijn deel je met alle fritzfon toestellen, je bepaalt zelf welk toestel moet rinkelen als je een alarm hebt ingesteld, elke fon geef je zijn eigen naam, meertalig zoals de FB, internet radio streams. Er zijn er nog maar dit is alvast een kleine greep.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Babyfoon, wifi in- en uitschakelen (vb gast wifi), meeluisteren als iemand inspreekt op de voicemail, en dan beslissen om toch op te nemen, oproeplijsten (gemist, aangenomen, gebeld, ...), beluisteren voice berichten (naam omroeper en tijdstip op display), nieuwe fritzbox firmware installeren, enz
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Jammer dat die Fritzfon ook via DEC werkt en niet (ook) via wifi.
Of dat Fritz-reapeters ook niet DEC repeaten. Aparte daarvoor nodig. Als je dan toch een eigen eco-systeem maakt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ok, mooie dingen, maar voor mij waardeloos.
Bedankt.
De accu is besteld voor mijn oude dect.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Klopt, meeste van die functies gebruik je niet of nauwelijks. Maar soms ...
Ik heb verschillende dect telefoons gehad, waarvan er altijd wel iets op aan te merken was, en uiteindelijk toch de fritzfon gekocht.
De fritzfon is een van de weinige dingen die ik blindelings terug koop mocht hij defect gaan, zonder ook maar eens te kijken wat er nog aan alternatieven op de markt is.
Moeilijk uit te leggen en zeker niet objectief of rationeel. :angel:
Maar het werkt gewoon ongelofelijk goed en bovendien op de manier die mij bevalt.

Kortom, een gemiste kans ... :twisted:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Een Fritz!Fon kun je per stuk kopen. Ik dacht dat "gewone" DECT toestellen altijd minimaal per 2 te koop zijn. Tenminste, dat is mijn indruk als ik die te koop zie liggen in winkels.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gigaset handsets zijn per stuk verkrijgbaar, voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/p/gigaset-a116-d ... 069254881/ (26€ nieuw)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Maar ik sluit mij wel aan bij duizend. Ik zou niks anders meer willen dan een Fritzfon
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Wat houdt die smarthome integratie juist in? Ik heb dat in het menu van mijn fritzbox staan maar kan daar niks mee doen. Dat werkt enkel met een beperkt aantal apparaten van AVM zelf dacht ik?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Bij mij is telefoneren echt compleet bijzaak, en al zeker via de vaste lijn.
Ik bel geen 5 minuten per maand.
Ik had 2de hands eentje gevonden aan €15, maar verzending was nog eens zoveel (kreeg ik te horen na mijn vraag hier).
Dus de keuze was snel gemaakt. Een nieuwe accu voor mijn oude aan €10 incl. Verzending.

Toch bedankt voor de antwoorden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

vverbeke schreef:Wat houdt die smarthome integratie juist in? Ik heb dat in het menu van mijn fritzbox staan maar kan daar niks mee doen. Dat werkt enkel met een beperkt aantal apparaten van AVM zelf dacht ik?
Kijk eerst eens hier:
https://nl.avm.de/producten/fritzdect/
Ik heb bv. een FritzDect200, een digitale schakelklok. Die kun je handmatig, via de Fritzfon, via de webinterface van de FB of via Google Calendar in- en uitschakelen. Ik gebruik die Dect200 bv om mijn espresso toestel in te schakelen als ik met de vroege sta. Dat ding heeft een kwartier nodig om op temperatuur te komen, dus die staat via Google calendar geprogrammeerd om de dagen dat ik met de vroege sta, in te schakelen, ongeveer een kwartier voor ik opsta. Let wel op: de Dect200 (en nog andere AVM toestellen van dit type) zijn in België niet te koop. Reden is dat die dingen een rand aarding hebben en geen pen aarding. Dat is trouwens de reden waarom ik een link heb gepost van de Nederlandse AVM website, die DECT timers zijn immers niet beschikbaar op de Belgische site.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

misschien is de Fritz!app fon iets? Dan kun je met smartphone met deze app bellen (en gebeld worden) via die app, moet je geen dect toestel kopen. Via je wifi of via vpn.

https://nl.avm.de/producten/fritzapps/f ... omplett_nl
Handers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2021, 10:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jack Daniels schreef: Dat is trouwens de reden waarom ik een link heb gepost van de Nederlandse AVM website, die DECT timers zijn immers niet beschikbaar op de Belgische site.
Aarding is wel een belangrijk punt van veiligheid!

Promoot het gebruik van die dingen dan ook niet!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Hangt er maar vanaf of je weet waar je mee bezig bent.
Als je toestellen zonder aarding stuurt maakt het geen hol uit.
Veel stekkers met aarding hebben beide, zowel penaarde als randaarde, dus daar ook geen probleem.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@Handers: het zou je sieren moest je lezen wat er staat. Die stopcontacten hebben randaarde. Voor zover ik weet hebben al mijn stekkers in huis een penaarde die overgaat in randaarde en die stekkers zijn ook bij jullie te vinden. Je maakt je eigenlijk druk om niks.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 28 feb 2021, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Het zou je sieren mijn antwoord rustig te lezen. :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ja, weet ik. Je hebt te snel gereageerd want ik heb mijn post aangepast 8)
Laatst gewijzigd door philippe_d op 28 feb 2021, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Handers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2021, 10:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jack Daniels schreef:@Handers en cadsite: het zou jullie sieren moesten jullie lezen wat er staat. Die stopcontacten hebben randaarde. Voor zover ik weet hebben al mijn stekkers in huis een penaarde die overgaat in randaarde en die stekkers zijn ook bij jullie te vinden. Je maakt je eigenlijk druk om niks.
Het zou u sieren moest je leest wat er staat:
Ik heb het erover dat je zo een zaken niet promoot!

Jij kan toch niet weten wat andere, onwetende mensen, allemaal gaan aansluiten op de niet goedgekeurde toestellen die jij hier promoot.
Er zijn namelijk voldoende toestellen die enkel een CEE 7/6 (enkel penaarde) stekker hebben!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Handers schreef:Aarding is wel een belangrijk punt van veiligheid!
Promoot het gebruik van die dingen dan ook niet!
Ik vind jouw opmerking onterecht.
  1. volgens mij is het gebruik van toestellen met randaarde in België niet verboden:
    - het AREI vermeldt alleen dat stopcontacten bij vaste installaties een penaarde moeten zijn, randaarde is verboden.
    - toestellen moeten een keurmerk hebben (in België CEBEC, in Nederland KEMAKEUR), maar een toestel met een ander Europees keurmerk of een Europese (CE) keuring mag in België wel gebruikt worden, toch?
  2. wat betreft veiligheid, zie ik ook geen enkel probleem:
    - de stekker van deze toestellen hebben zowel randaarde als penaarde (CEE 7/7 zoals tegenwoordig alle Europese stekkers).
    - het stopcontact heeft randaarde (CEE 7/3 Shuko), maar daar passen toch alle stekkers in die pen- en randaarde hebben!
    - en de stekkers zonder aarde, zoals de CEE 7/16 (Europlug) en de CEE 7/17 (de stekker zonder aarde met uitsparingen voor rand- en penaarde) passen er ook in.
    Geen idee wat er hier onveilig mee is ...
Handers schreef:Jij kan toch niet weten wat andere, onwetende mensen, allemaal gaan aansluiten op de niet goedgekeurde toestellen die jij hier promoot.
Er zijn namelijk voldoende toestellen die enkel een CEE 7/6 (enkel penaarde) stekker hebben!
De CEE 7/6 stekker wordt hier bijna niet meer gebruikt, en gezien deze rond is zonder insparingen voor randaarde kan deze niet gebruikt worden in een stopcontact met randaarde. Dus wat is de issue met de CEE 7/6 stekker ??
Jack Daniels schreef:Let wel op: de Dect200 (en nog andere AVM toestellen van dit type) zijn in België niet te koop. Reden is dat die dingen een rand aarding hebben en geen pen aarding.
Volgens mij gebaseerd op een verkeerde interpretatie van de Belgische wetgeving / AREI door een vroegere (belgische) Sales Manager, en dus onterecht :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

philippe_d schreef: Volgens mij gebaseerd op een verkeerde interpretatie van de Belgische wetgeving / AREI door een vroegere (belgische) Sales Manager, en dus onterecht :-(
Beetje leesvoer voor philippe_d
https://www.worldstandards.eu/nl/elektr ... ge/belgie/
Vooral "Stekker & contactdoos Type F" lezen want daar gaat het over.
Hoewel daar absoluut geen enkele reden voor is, is het niet toegelaten om stopcontacten van het type F in Belgische huizen te installeren
En die Fritz DECT heeft een type F.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is de vraag niet eerder of de randaarde wel aangesloten is ? Als dat ding zowel inkomend als uitgaand alleen randaarde heeft, is die uitgaande niet verbonden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Joe de Mannen schreef:Is de vraag niet eerder of de randaarde wel aangesloten is ? Als dat ding zowel inkomend als uitgaand alleen randaarde heeft, is die uitgaande niet verbonden.

J.
Uiteraard is die randaarde aangesloten maar België zou België niet zijn als iedereen elkaar tegenspreekt. Geplukt van een website, uittreksel uit een PDF van Vincotte:
Alle stopcontacten zijn voorzien van een aangesloten penaarde (randaarde is verboden) en zijn van het kindveilige type (zodat metalen voorwerpen, zoals een stukje ijzerdraad, niet in het stopcontact gestoken kunnen worden). De stopcontacten, bevestigd op de wand, zijn aangebracht op een afstand van minstens 15 cm boven de vloer in droge ruimten en 25 cm in de andere ruimten, behalve indien ze ingebouwd zijn in plinten of onder bijzondere voorwaarden in de vloer.
In dezelfde PDF staat een paar pagina's verder dan weer (en dit is dus de tegenspraak)
Elektrisch materieel dat voldoet aan de desbetreffende norm wordt geacht veilig te zijn. De overeenkomst met de norm wordt vaak aangegeven door een CE-markering of keurmerk zoals CEBEC, VGS, VDE, KEMA, ...
Zie ook deze kaart op wikipedia. hieruit blijkt eens te meer dat België weer eens averechts moet doen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Landenove ... requenties
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als, en ik zeg als, die randaarde aangesloten is, dan heeft dat ding penaarde aan de 'mannelijke ' kant ?

J.
Edit: blijkbaar wel, dus zie ik het probleem niet
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef: Hoewel daar absoluut geen enkele reden voor is, is het niet toegelaten om stopcontacten van het type F in Belgische huizen te installeren
En die Fritz DECT heeft een type F.
Dus ... zoals ik schreef :wink:
Het verbod geldt voor vaste installaties (AREI), de Fritz DECT behoort niet tot de vaste installatie...

Een Fritz DECT is electrisch materieel, en hiervoor geldt dat ze als veilig beschouwd worden als ze voldoen een de CE markering.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kom er dus op neer dat die DECT wel in België verkocht zou mogen worden? Alleen is dat niet het geval en beroept zowat iedereen zich op een foutieve interpretatie van de regelgeving?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja, dat is mijn overtuiging :-(
Tenzij mij iemand het tegendeel kan bewijzen (niet met een gesponsorde link, maar met een officiële wettekst of regel :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Nog een bijkomend voordeel van de fritzfon is dat hij regelmatig firmware updates (extra features, verbeteringen, bugfix, ...) krijgt samen met het fritzos van de fritzbox.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

De fritzDect bevat ook een thermometer die je via de Fritzbox of een app kan uitlezen.
Handig om in de winter de temperatuur op een andere locatie (vb tweede verblijf) te controleren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De fritzDect bevat ook een microfoon, die het geluidsniveau kan registreren in het lokaal, en op basis hiervan het stopcontact kan schakelen (voorbeeld licht aan). Je kan hiervoor een melding instellen.

Ook handig om een tweede verblijft te controleren (voorbeeld geluid als er iemand binnenkomt) :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Dag Philippe,

Die feature van de microfoon kende ik nog niet. Is daar een bepaalde versie van FritzOS voor nodig? Ik heb een FritzDect die aan een 7360 (OS 6.31) gekoppeld is.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

cadsite schreef:Ik ben recent over gegaan naar EDPnet, dus heb een fritzbox staan.
Leuk, zo kan ik veel meer dingen zelf regelen, zoals (eindelijk) netwerkbased AdGuardHome activeren.

Er komt ook een vaste lijn mee. Tot hiertoe had ik die ook via telenet, maar nu is het bellen niet meer 'gratis', dus dat zal nog minder gebeuren dan vroeger.
Er staat een vast toestel (zonder schermpje), en een oud DECT toestel waarvan de accu zo goed als dood is.

Aangezien bellen voor mij sowieso echt wel compleet bijzaak is wil ik hier niet te veel geld aan geven.

De vaste telefoon kan gewoon blijven staan, maar een wandeltelefoon is niet echt een overbodige luxe. Ik moet dus een nieuwe accu kopen voor mijn eenvoudige siemens gigaset (€10) ofwel koop ik een 2dehands fritzfon aan €20.
Ik ben totaal niet thuis in deze materie, dus wat is de echte meerwaarde van fritzfon's tov andere dect telefoons?
Voor wat het waard is.
Ik bel tegenwoordig veel via de laptop met Microsip. Kan je perfect instellen zodat je met vaste lijn via je laptop belt.
Vind ik een stuk handiger en stabieler dan de Fon-app.

https://www.microsip.org/
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Mijn laptop komt zelden uit zijn tas. Af en toe voor de kinderen, maar verder niets.
Ik heb thuis enkel een desktop waar ik veel op werk.

Maar goed, ik kan alles via mijn gsm, dat is het punt niet. Bij edpnet heb je toch de vaste lijn, en ik heb al 15 jaar een tel. nr., dus wilde dat houden.
Eigenlijk meer 'om te hebben', dan om te gebruiken.
Ook om te dienen als noodoplossing.
Vandaar dat ik er echt geen geld in wil steken. Die €10 voor een nieuwe batterij is zowat het maximum.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Begrijpen we allemaal hoor, maar voor een paar luttele tientjes meer had je wel een fritzfon :angel: :banana: :twisted:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

philippe_d schreef:Ja, dat is mijn overtuiging :-(
Tenzij mij iemand het tegendeel kan bewijzen (niet met een gesponsorde link, maar met een officiële wettekst of regel :wink:
Ik heb op een site een vrij valabele verklaring gelezen voor het gebruik van penaarde in België. België kent als grootste producent van elektrisch materiaal Niko, dat bedrijf heeft een quasi-monopolie voor de productie van stekkers, stopcontacten,... met penaarde. De dag dat randaarde hier toegelaten wordt, krijgt Niko zware concurrentie van (en navenant verlies van marktaandeel aan) Duitse of andere buitenlandse producenten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Handers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2021, 10:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Legrand is thans vele malen groter dan Niko en heeft ook alles voor de belgische markt.
Zelfs tegen betere prijzen...

Broodje aap dus!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Handers schreef:Legrand is thans vele malen groter dan Niko en heeft ook alles voor de belgische markt.
Zelfs tegen betere prijzen...

Broodje aap dus!
Wat is je punt? Als Legrand een Franse firma is, dan houden zij zich ook aan de penaarde. En dan blijft de verkoop hier verboden van dergelijke producten. Mij ging het o.a. Duitse fabrikanten die wel randaarde gebruiken.
Ah, 28 februari pas geregistreerd zie ik. Toch geen connecties met Legrand? Want je haalt al meteen "betere prijzen" en groter marktaandeel aan terwijl het hier gewoon gaat om penaarde vs. randaarde.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Handers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2021, 10:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jack Daniels schreef: De dag dat randaarde hier toegelaten wordt, krijgt Niko zware concurrentie van (en navenant verlies van marktaandeel aan) Duitse of anedere buitenlandse producenten.
Jack Daniels schreef: Mij ging het o.a. Duitse fabrikanten die wel randaarde gebruiken.
Duitse fabrikanten hebben ook penaarde in het gamma: bvb Siemens, toch ook geen kleintje...
Net zoals Niko randaarde in het gamma heeft :beerchug:
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Je kan ook de fritzfon-app op je gsm installeren. Dan kan je bellen via WIFI met je vast nummer via je gsm.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Steven7 schreef:Je kan ook de fritzfon-app op je gsm installeren. Dan kan je bellen via WIFI met je vast nummer via je gsm.
Ja en dat werkt uitstekend. Mijn broer heeft een Fritzbox en een vast nummer via edpnet maar geen DECT toestel. Heb hem ook die app aangeraden, hij wist niet van het bestaan af. En je gebruikt meteen ook het telefoonboek uit de FB. Ik heb het zelf ook ooit geprobeerd maar nu niet meer omdat ik al jaren 2 C5 Fons heb.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”