- Op 25/11 heb ik mijn aanvraag gedaan op de site van EDPnet en daarbij mijn easyswitch code meegegeven: Hiermee gaat alles vanzelf! Handig toch?
- Een tijdje later krijg ik mijn nieuwe fritzbox modem toegestuurd (beste modem/router die ik ooit gehad heb overigens) en op 07/12 merk ik dat ik geen vdslverbinding meer kan maken met scarlet. Fritzbox geinstalleerd met edpnet credentials, en alles werkt perfect. 2 dagen later is ook telefonie in orde. Ik blij.
- Op 28/12 krijg ik een bericht van edpnet: Ze laten me weten dat ze de easyswitch overdracht niet in orde krijgen, want ze krijgen na meermaals proberen nul respons van scarlet. Dus vragen ze of ik zelf scarlet kan contacteren. Ok dan, op 29/12 bel ik naar scarlet, en zij laten me weten dat ik de opzeg via de site moet doen (let op, vdsl werkt ondertussen al bijna een maand niet meer). Ik krijg nu een bevestigingsmail dat mijn opzeg ontvangen is en mijn diensten op 29/12 worden stopgezet.
- Op 31/12 krijg ik opnieuw dezelfde bevestigingsmail, alleen staat er nu 31/12 als datum
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- Op 04/01 terug een mailtje van edpnet: scarlet heeft aan hen laten weten dat de easyswitch niet doorging omdat de diensten reeds stopgezet waren
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- Op 03/02 krijg ik een factuur van scarlet: 45 euro voor mijn trio abonnement voor de maand januari. Ietwat gepikeerd bel ik nu naar scarlet. Zij hebben hun excuus klaar: "jamaar, telefonie is niet opgezegd". Ik weet donders goed dat ALLES opgezegd is geweest, zowel via easyswitch code als via scarlet site. Dame dringt aan, maar jammer voor hen hebben zij zowel naar mij als naar edpnet gemailed dat al mijn diensten opgezegd zijn, alsook is mijn telefoonnummer begin december getransfereerd geweest. Na hierop te wijzen biedt ze toch maar aan om de factuur te crediteren. "En mijn abonnement dan?" "ja, ik krijg het niet opgezegd, zal het escaleren".
- Op 17/02 krijg ik een telefoontje van scarlet: Met de vraag of ik als scarlet klant geen interesse heb om mijn gsm abonnementen ook bij hen te zetten. Verbouwereerd door het lef heb ik de dame toch eens de huid volgescholden. Sorry! Jij doet ook maar je job!
- Op 22/02 (vandaag) krijg ik opnieuw een reminder voor een onbetaalde factuur. Ik bel terug naar scarlet. Die creditering? "Nog niet in orde, maar ik zal het escaleren". Is mijn abonnement nu opgezegd? "Nog niet in order, maar ik zal het escaleren".
Het helpt niet dat scarlet BIJZONDER moeilijk bereikbaar is: Ze hebben hun email en online formulier kanaal volledig afgesloten en via de telefoon hang je minstens een halfuur aan de lijn voor je iemand kan spreken.
Ik ben iemand die geregeld eens van leverancier verandert. Verander regelmatig van energieleverancier via groepsaankoop, al een paar keer van ISP veranderd, maar zoiets absurds als bij scarlet heb ik nog NOOIT meegemaakt. Weet iemand of dit daar de normale gang van zaken is, of heb ik hier nu echt zoveel pech?