HTML of Java

Plaats reactie
SIR
Pro Member
Pro Member

Hallo iedereen,

Ik ben op den moment bezig mijn html bij te scholen. Heb op het school (4 jaar geleden) de basis wel gezien, maar heb het sinds dien niet meer gebruikt.

Op een van de tutorials over html heb ik gelezen dat het beter is Java te gebruiken dan html. Dit omdat Java door elk OS kan worden verwerkt.

Een collega van mij ontkent dit echter en zegt dat html ook door de andere OS'en verwerkt kan worden.

Wie heeft er gelijk????
Mijn collega of de tutorial.
Gast

onnoooezel manneke :eek:

volgens mij kunde beter ne toeter gebruiken dan ne stylo

t hangt er misschien een beetje vanaf wat ge wilt doen he..
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Haal je hier geen 2 dingen door mekaar?
Java = programmeertaal
HTML= opmaak-beschrijvings-taal

Je kan in HTML niet de dingen die in Java kunnen en in Java kan je geen dingen die HTML kan.
Java is platformonafhankelijk en ook weer niet. Een programma dat voor Windows bedoeld is zal niet altijd op Mac OS werken etc.
HTML is gewoon ascii en in dit opzicht wél platformonafhankelijk, het is maar wat het programma er mee doet (zijnde omvormen naar tabellen, tekst vet zetten etc) dat uiteindelijk het resultaat geeft.

In elk geval is het antwoord op je vraag "mu". Japans voor "Ik kan je geen antwoord geven, want de vraag is fout".
SIR
Pro Member
Pro Member

't kan goed zijn dat ik 2 dingen door elkaar haal. Ken namelijk de kl**ten van Java.

Dus als ik het goed begrijp vervangen beide talen elkaar niet, maar vullen ze elkaar aan.

Dus zou ik wel Java scripts (net zoals VB-scripts) kunnen gebruiken om speciale dingen te doen in een website die zijn layout heeft gekregen via HTML-code.

Of zit ik er weer compleet naast???
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Anonymous schreef:onnoooezel manneke :eek:

volgens mij kunde beter ne toeter gebruiken dan ne stylo

t hangt er misschien een beetje vanaf wat ge wilt doen he..
Dit hoort niet thuis op dit forum als reply, op een vraag...
Een slecht voorbeeld dus, hoe het niet moet, blijf dus beter van userbase weg als je niet bekwaam bent om iets zinvol neer te pennen.

Nu terug on-topic.

@SIR
Java wordt dus inderdaad gebruikt om bepaalde trukjes uit te halen binnen HTML, ik geef je hier een link naar een bepaalde pagina van mijn website.
Indien je deze pagina met de rechter muisknop aanklikt (neven de foto) kan je zien naar de broncode. En zie je ook dus hoe dat zoomen in zijn werk gaat.

Experten van de Crew kunnen je nog wel meer informatie geven daarover.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oké, nu noem je een derde speler die weeral niets met de andere te maken heeft:
Javascript: scriptingtaal
Java = programmeertaal
HTML= opmaak-beschrijvings-taal

Java = een applicatie (die kan in je html-pagina draaien, die in een browser wordt opgeroepen), maar ook losstaand kan draaien, mits het daar voor geschikt is.
Javascript: om bewerkingen op formulieren te doen, invoer te controleren bvb, om dynamic in een pagina te krijgen, maar dit dus allemaal vanuit HTML.
HTML: ja, da's <html> eh :-)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

met javascript kan je extra functionaliteit in je website steken en zoals meon zegt is html een markup-taal.
dan heb je ook nog css waar mee je de opmaak van je site kunt vergemakkelijken.
dan heb je ook nog xhtml enz enz...
(gehaal naast de kwestie dus)
de pispaal <<
Gast

Blue-Sky schreef:Dit hoort niet thuis op dit forum als reply, op een vraag...
Een slecht voorbeeld dus, hoe het niet moet, blijf dus beter van userbase weg als je niet bekwaam bent om iets zinvol neer te pennen.

naar analogie met het vakjargon van een clown leek mijn antwoord zeer duidelijk: mu

Blue-Sky schreef:Java wordt dus inderdaad gebruikt om bepaalde trukjes uit te halen binnen HTML

dit moet dus javascript zijn ipv java
SIR
Pro Member
Pro Member

Anonymous schreef:
Blue-Sky schreef:Dit hoort niet thuis op dit forum als reply, op een vraag...

naar analogie met het vakjargon van een clown leek mijn antwoord zeer duidelijk: mu

Blue-Sky schreef:Java wordt dus inderdaad gebruikt om bepaalde trukjes uit te halen binnen HTML

dit moet dus javascript zijn ipv java

Als ge niks anders te doen hebt dan het kleuterke uit te hangen kunde altijd <a href = "http://www.studio100.be/samson/default.asp">hier</a> u tijd verdoen i.p.v. op dit forum te zitten lullen.
crapiecorn.

Mr.Cide schreef:dan heb je ook nog xhtml enz enz...

xhtml is gewoon een gekuiste vorm van html,niets speciaal dus

voor html info,.. kan je best eens zien op http://www.w3.org zodat het van het begin juist zit.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ga hier ook eens kijken: http://www.w3schools.com
Daar vind je een paar goede tutorials.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

als je nieuwe dingen is het natuurlijk wel beter om van 0 te beginnen en stapsgewijs nieuwe dingen bijleert. En niet van het prinicipe uitgaan van ik wil een site maken, leer me hoe ik dit doe en alles opzoeken.
En html is heus niet zo moeilijk kan je vlug leren
de pispaal <<
SIR
Pro Member
Pro Member

Ik ben de afgelopen dagen intensief bezig geweest met html-experimenteren.

Ik ga beginnen met een website te bouwen waarbij het meest gesofisticeerde een form is.

Als dat gelukt is zal ik het verder uitbreiden.
SIR
Pro Member
Pro Member

Lukse schreef:Ga hier ook eens kijken: http://www.w3schools.com
Daar vind je een paar goede tutorials.

Had deze al gevonden (bovenste bij google als je "html" "tutorial" intypt).

Zijn zeer goede tutorials om heel snel de basis te leren.
bollewolle

Allez, ik zal ook eens ne keer iets posten. Voor een wel heeeeeel goede html handleiding kan je terecht bij: http://www.handleidinghtml.nl/ (what's in a name right :-D ). Daar heb ik zowat alles geleerd van html dat ik ken.

Enjoy
Plaats reactie

Terug naar “Development”