Ongelimiteerd internet is zelden ongelimiteerd

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat is zo een welles nietes spelletje.
Maar je kan hen niks kwalijk nemen, ik heb nog nooit nergenszien staan dat het ongelimiteerd is aan volle snelheid.
Dus strikt genomen is het onbeperkt.
Is het comfortabel NEE maar het is onbeperkt je kan nog verder doen je kan nog emails ontvangen enzo

voor alle duidelijkheid ik vind ook dat het onbeperkt zou moeten zijn aan volle snelheid.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Het probleem dat daarbij onstaat is dat we nu verschillende vormen van 'onbeperkt' krijgen.
Onbeperkt bij EDPNet is zoals het bedoeld is: Je doet maar op zolang je geen hinder veroorzaakt.
Onbeperkt bij proximus is onbeperkt 3TB met gratis bijkopen van volumeblokken.
Onbeperkt bij telenet is 750GB piekuren en dan 10Mbps (pre corona) of 20Mbps (post corona) 'smallband'.
Onbeperkt bij scarlet is 500GB en 3Mbps smallband.
Onbeperkt bij mobiele providers is iets van 20 a 30 GB en daarna 0,5Mbps?

Onbeperkt en smallband hebben zo geen betekenis meer want het is overal iets anders. Het is puur een marketingterm geworden bedoeld om het vergelijken tussen producten moeilijker te maken.

En mensen, zoals jij proximusboyke, die zeggen dat het strikt genomen klopt dat het onbeperkt is omdat je daarna verder kan surfen tegen verlaagde snelheid mogen mij eens uitleggen waarom telenet basicnet niet 'onbeperkt' is. Na 150GB surf je immers verder aan 1Mbps.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Dat wou ik zeggen in een van de eerste reacties :) Wat is nu in feite de echte argumentatie van 'FUP'?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

MaT schreef:En mensen, zoals jij proximusboyke, die zeggen dat het strikt genomen klopt dat het onbeperkt is omdat je daarna verder kan surfen tegen verlaagde snelheid mogen mij eens uitleggen waarom telenet basicnet niet 'onbeperkt' is. Na 150GB surf je immers verder aan 1Mbps.
Ik geef je gelijk hoor, eerlijke terminologie zou een heel pak beter zijn.

Maar maak telenet niet wakker é, volgende week op hun site "alle abonnementen zijn onbeperkt!". :twisted:

Al kan je wel argumenteren dat 20Mbps een aanvaardbare surfsnelheid is en 1Mbps toch echt wel enkel een soort van noodverbinding is.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Voor de één is dat aanvaardbaar, voor de andere niet. Kijk naar Unicorn1 hier voor wie 100Mbps te weinig is.
Er is geen definitie over wat aanvaardbaar is en wat geld als een goede snelheid die mag doorgaan als ongelimiteerd.
Met 20Mbps word je ervaring serieus ingeperkt als je rekent op 300Mbps. Netflix raad 25Mbps+ aan voor een 4K stream bijv. Hoe aanvaardbaar is dat voor u als je €205/maand zou betalen voor een WIGO unlimited...?

Maar strikt genomen is verder surfen aan 1Mbps evenveel 'onbeperkt' als aan 20Mbps. Dat is het punt.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb eens gekeken maar kan bij scarlet geen verbruikcijfers vinden.
De factuur verwijst naar de website maar daar staat niks.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

MaT schreef:Het probleem dat daarbij onstaat is dat we nu verschillende vormen van 'onbeperkt' krijgen.
Onbeperkt bij EDPNet is zoals het bedoeld is: Je doet maar op zolang je geen hinder veroorzaakt.
Onbeperkt bij proximus is onbeperkt 3TB met gratis bijkopen van volumeblokken.
Onbeperkt bij telenet is 750GB piekuren en dan 10Mbps (pre corona) of 20Mbps (post corona) 'smallband'.
Onbeperkt bij scarlet is 500GB en 3Mbps smallband.
Onbeperkt bij mobiele providers is iets van 20 a 30 GB en daarna 0,5Mbps?

Onbeperkt en smallband hebben zo geen betekenis meer want het is overal iets anders. Het is puur een marketingterm geworden bedoeld om het vergelijken tussen producten moeilijker te maken.

En mensen, zoals jij proximusboyke, die zeggen dat het strikt genomen klopt dat het onbeperkt is omdat je daarna verder kan surfen tegen verlaagde snelheid mogen mij eens uitleggen waarom telenet basicnet niet 'onbeperkt' is. Na 150GB surf je immers verder aan 1Mbps.

vooral winst !!!! ik ken veel mensen die snelheid niet belangrijk zijn maar vooral onbeperkt. Al die mensen zouden dan naar basicnet gaan, zo dom is telenet nu ook nie :cry: :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

proximusboyke schreef:
MaT schreef:Het probleem dat daarbij onstaat is dat we nu verschillende vormen van 'onbeperkt' krijgen.
Onbeperkt bij EDPNet is zoals het bedoeld is: Je doet maar op zolang je geen hinder veroorzaakt.
Onbeperkt bij proximus is onbeperkt 3TB met gratis bijkopen van volumeblokken.
Onbeperkt bij telenet is 750GB piekuren en dan 10Mbps (pre corona) of 20Mbps (post corona) 'smallband'.
Onbeperkt bij scarlet is 500GB en 3Mbps smallband.
Onbeperkt bij mobiele providers is iets van 20 a 30 GB en daarna 0,5Mbps?

Onbeperkt en smallband hebben zo geen betekenis meer want het is overal iets anders. Het is puur een marketingterm geworden bedoeld om het vergelijken tussen producten moeilijker te maken.

En mensen, zoals jij proximusboyke, die zeggen dat het strikt genomen klopt dat het onbeperkt is omdat je daarna verder kan surfen tegen verlaagde snelheid mogen mij eens uitleggen waarom telenet basicnet niet 'onbeperkt' is. Na 150GB surf je immers verder aan 1Mbps.

vooral winst !!!! ik ken veel mensen die snelheid niet belangrijk zijn maar vooral onbeperkt. Al die mensen zouden dan naar basicnet gaan, zo dom is telenet nu ook nie :cry: :-D
Klopt onbeperkt aan 50Mb/s is zeker ok voor mij, snel genoeg en dan is het wat langer wachten op een download. Dit gaat telenet zeker nooit doen :p.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb geen probleem met een limiet op zich. Wel dat het toegelaten is blijkbaar dat bedrijven een eigen invulling mogen geven aan de term 'onbeperkt'. Is zoals die reclamecampagnes van het type 'Internet voor slechts 20 euro per maand! (*)'

* gedurende de eerste 3 maanden, daarna 55 euro per maand, exclusief installatiekosten en activeringskosten, minimale contractduur van 24 maanden
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Het zijn inderdaad 2 verschillende onderwerpen:
-Het bestaan van een limiet (zeker op de duurdere abonnementen).
-Het gebruik van 'onbeperkt' voor iets wat niet onbeperkt is.

Ik heb een probleem met beide. Het eerste al een jaar of 17 bijna, sinds de eerste keer dat ik met limieten in aanraking kwam. Anno 2021 zetten we ons daar toch echt mee weg als ontwikkelingsland op gebied van internet. Het tweede omdat het een smerige tactiek is om de consument te misleiden en het vergelijken tussen producten moeilijker te maken.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Unicorn1 schreef:En ik kan niet elders gaan want 100 mbps te weinig.
Ik spreek uit ervaring, als ik hier de boel opentrek en multitask haha, 100 is te weinig en tis meestal nog ietske minder dan 100.
Ja, honderd millibits per seconde is inderdaad niet geweldig snel. Ik heb hier thuis honderd megabits per seconde, toch wel een miljard keer sneller. Lukt best goed, nooit last gehad dat de lijn te traag was voor mijn usecases.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

MaT schreef:Anno 2021 zetten we ons daar toch echt mee weg als ontwikkelingsland op gebied van internet.
Ach, kijk naar de VS, daar zetten ze nu al tig jaar terug limieten in, afhankelijk van waar je zit e.d.
https://www.xfinity.com/support/article ... usage-plan
https://www.xfinity.com/support/article ... mited-data

Qua prijzen en snelheden zitten ze daar dankzij een bepaalde gast bij de FCC welke net "afgestapt" is nog verder in the stone ages als ons...
Met z'n "3mbit upload is enough"
https://arstechnica.com/tech-policy/202 ... al-report/

Het kan dus nog een stukje erger.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja kijken naar de vs. Als we hier naar Nederland is dat misschien een eerlijkere vergelijking ?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

MaT schreef: Qua prijzen en snelheden zitten ze daar dankzij een bepaalde gast bij de FCC welke net "afgestapt" is nog verder in the stone ages als ons...
Met z'n "3mbit upload is enough"
https://arstechnica.com/tech-policy/202 ... al-report/

Het kan dus nog een stukje erger.
Ars Technica schreef:Maintaining the 25/3Mbps standard for home-Internet services
Niet zoveel verschil met wat de UK en EU oplegt (10-24-30/1-3Mbps)
parliament.uk schreef: What is superfast broadband? The UK Government defines superfast broadband as download speeds of at least 24 megabits per second (Mbps), while Ofcom (the UK telecoms regulator), and the EU define it as 30 Mbps.

What is an acceptable broadband speed? a “decent” broadband connection for typical home broadband usage is one capable of delivering a download speed of at least 10 Mbps and an upload speed of at least 1 Mbps.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Voor mij zou je enkel onbeperkt morgen gebruiken, als je nadien nog een deftige, bruikbare verbinding hebt op smallband. Anders is het gewoon een abonnement met een volume van 750GB of 30GB (mobiel)..
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Als telenet bij elke prijsstijging meer debiet zouden geven zaten we allang op 3T. In deze digitale tijd waar alles gebeurd via streaming zou 3T toch het absolute minimum moeten zijn. Spijtig genoeg denkt telenet enkel in de vorm van dollartekens en niet aan de klanten. Ze zijn immers bang dat dan nog meer klanten naar netflix gaan dewelke wel 4K aanbieden in tegenstelling tot hun streamz platform. En met 750 GB kan je niet elke avond per maand 4K streamen en dat weet telenet ook.
Je betaald bijna 90 euro en dan krijg je een gelimiteerd produkt, anno 2021 , eigenlijk niet vatbaar!!!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

boonpwnz schreef:Ja kijken naar de vs. Als we hier naar Nederland is dat misschien een eerlijkere vergelijking ?
je moet een de consumenteprogrammas volgen radar kassa enz. Hoeveel mensen niet hun snelheid halen, en dan heb ik het niet over adsl vdsl maar kabel.
Dus is het daar ook niet alles zulle.
Stradder nog ze bieden glasvezel aan contact 24 maand. Glasvezel gaat niet door te weinig intresse dus terug vdsl maar ze moeten wel 24 maand blijven bij de provider waar ze getekend hadden voor gkasvezel :oops:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

booker schreef: Je betaald bijna 90 euro en dan krijg je een gelimiteerd produkt, anno 2021 , eigenlijk niet vatbaar!!!
Kan je het niet op een andere manier combineren?
Telenet TV: €28/maand https://www2.telenet.be/nl/producten/tv ... elenet-tv/
EDPnet DSL: €35/maand https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
tezamen €63 en wél unlimited
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Kan je het niet op een andere manier combineren?
Telenet TV: €28/maand https://www2.telenet.be/nl/producten/tv ... elenet-tv/
EDPnet DSL: €35/maand https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
tezamen €63 en wél unlimited
Ik was het ook beu om zoveel te betalen.
Dit weekend heb ik toegezegd voor edpnet en ik dacht TV Vlaanderen te gebruiken, maar ik ben nogal ontgoocheld in de nieuwe chromecast omdat die niet deftig spreekt met mijn televisie.
Door de resolutie naar 720p te zetten is het te doen, maar het blijft toch jammer.
Ik zal dus telenet niet volledig stopzetten, maar van whop naar telenet tv overzetten.
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2017, 12:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

We kijken hoofdzakelijk Netflix/Amazon Prime video en we hebben twee tieners die dag in dag uit streamen en gamen. Met 750Gb/maand kwamen we dus niet toe en zijn we een geruime tijd overgestapt naar een business abonnement (Klik).

Met het verplichte thuiswerk stream ik heel veel muziek/radio en is het verbruik gestegen naar gemiddeld 2Tb/maand. Net gekeken op de telemeter en ik zit nu al aan 625Gb en de periode loopt tot 26/2.

Ik heb in het verleden regelmatig geklaagd bij Telenet maar dat had geen zin. Uiteindelijk overgestapt naar het duurdere Klik en sindsdien geen last meer van de FUP.

Proximus is geen alternatief. Ik woon in een klein dorp en te ver van de centrale. VDSL tegen maximaal 20Mbit is het snelste dat kan aangeboden worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

HomeLate schreef:Met het verplichte thuiswerk stream ik heel veel muziek/radio en is het verbruik gestegen naar gemiddeld 2Tb/maand.
Ik doe niet anders qua radio, maar dat verbruikt echt geen hol.
Mijn totale maandverbruik haalt amper 100GB, dus het aandeel radio is nihil.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

cadsite schreef: Ik zal dus telenet niet volledig stopzetten, maar van whop naar telenet tv overzetten.

Slecht plan
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2017, 12:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

cadsite schreef:
HomeLate schreef:Met het verplichte thuiswerk stream ik heel veel muziek/radio en is het verbruik gestegen naar gemiddeld 2Tb/maand.
Ik doe niet anders qua radio, maar dat verbruikt echt geen hol.
Mijn totale maandverbruik haalt amper 100GB, dus het aandeel radio is nihil.
Klopt! De meetings via Teams ook niet. Het is voornamelijk de rest :-)
Philiper
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

cadsite schreef:
boonpwnz schreef:Ik weet niet hoe iemand 111 GB maar kan verbruiken.


Als alleenstaande verbruik ik rond de 400 GB per maand en niet dat ik denk dat ik gekke dingen doe.
Ik zuig dit echt niet uit mijn duim hoor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let wel telenet rapporteert sind covid-19 minder data:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door

Dit is zo het geval bij mijn ouders.
Wat de telemeter zegt:
Afbeelding
En wat de orbi router zegt:
Afbeelding

Telemeter rapporteert dus bijna 1/3 minder
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

9livesuni schreef:
cadsite schreef: Ik zal dus telenet niet volledig stopzetten, maar van whop naar telenet tv overzetten.

Slecht plan
Sterke argumentatie, dat haalt me helemaal over de streep. :roll:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik zit hier niet voor mijn tijdverdrijf, ongeacht wat men schrijft uw gedacht is wellicht toch opgemaakt. Al zou je beter wat meer tijd nemen om te lezen , had je geen verrassingen gehad.

Dat het een slecht plan was kan je over een aantal jaar voor jezelf bedenken, als je alles nog eens narekent.

( maar het was voor de kinderen even leuk bij de papa als de mama :-) )
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Wat een aannames, wat een chaos...

Ik ben nu echt verre van de persoon die hier enkel komt om zijn gedacht bevestigd te zien. Ik lees en overweeg. Ik had nooit aan edpnet gedacht tot het me hier werd aangeraden.
Ik wist niet wat te doen met TV, dus dacht aan orange tot iemand me hier tvvlaanderen aanraadde.
Dat plan valt nu in het water doordat de chromecast niet doet wat het belooft.
Nu wordt telenet tv aangeraden en overweeg ik dat.

Als jij nu iets meer kan zeggen waarom dat dit een slecht plan is, kan ik mijn gedacht behouden, of veranderen.

Wat ik niet goed gelezen heb is me ook een vraag.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

cadsite schreef:Wat een aannames, wat een chaos...

Ik ben nu echt verre van de persoon die hier enkel komt om zijn gedacht bevestigd te zien. Ik lees en overweeg. Ik had nooit aan edpnet gedacht tot het me hier werd aangeraden.
Ik wist niet wat te doen met TV, dus dacht aan orange tot iemand me hier tvvlaanderen aanraadde.
Dat plan valt nu in het water doordat de chromecast niet doet wat het belooft.
Nu wordt telenet tv aangeraden en overweeg ik dat.

Als jij nu iets meer kan zeggen waarom dat dit een slecht plan is, kan ik mijn gedacht behouden, of veranderen.

Wat ik niet goed gelezen heb is me ook een vraag.
Telenet is het duurste der is maar in mijn ziens nog steeds het beste.
Wat ik niet moet hebben bij telenet is die cloud decoder: teveel miserie mee. Liever met een schijf van 500GB er in.

Ik heb orange nu: weinig klagen om eerlijk te zijn, beetje goedkoper, ik heb wel voetbal bij en de 400 mbps boost.
Niet perfect ook maar dat is geen enkele provider. Het is al aantal keer gebeurt dat opeens van een bepaalde zender tv gids foetsie is = geen opnames weken lang, gelukkig via mijn ouders hun account terug kijk tv of via hun decoder opgenomen. Internet zelf ligt hier zeer zelden plat, belangrijkste voor mij.

Proximus heb ik helaas de meeste problemen gehad, teveel internet pannes, internet uit was tv ook plat lol. Had ik dat niet gehad zou ik iets meer openstaan voor proximus hier.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@cadsite

Telenet klassiek TV abo (ca 18€/maand?) gebruiken via DVB-C tuner is goedkoper en betrouwbaarder...
En je nieuwe chromecast zou in elk geval stabiel moeten werken met Netflix en Disney+ app. Succes :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Proximus is op ons adres maar 30/4 maximum. Is met toch wat traag om met vijf zonen in huis te hebben.
Dus was/is het Telenet netwerk onze enige optie. Maar sinds maart vorig jaar hebben we elke maand wel opnieuw meerdere (tot sommige maanden zelfs bijna twee weken) dagen met een 20/2 verbinding in de piekuren. Elke maand zitten wij toch aan 1,6TB tot zo'n 2,3TB totaalverbruik en ruim boven die 750GB in de piekuren.
Toch best frustrerend wetende dat het eigenlijk een verbinding van een €55/Maand is.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Als je liever wat meer geld kwijt bent dan ongemak door de lage piekuursnelheid, kan je niet kiezen voor een business abo met 3TB of zelfs géén limiet?
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Unicorn1 schreef: Telenet is het duurste der is maar in mijn ziens nog steeds het beste.

Proximus heb ik helaas de meeste problemen gehad, teveel internet pannes, internet uit was tv ook plat lol. Had ik dat niet gehad zou ik iets meer openstaan voor proximus hier.
Telenet is het beste voor jou, maar dat wilt niet zeggen dat het goed is voor iemand anders.
De Telenet limieten tijdens piekuren zijn er om dat het netwerk van Telenet ook dusdanig overbelast is en ze raken daar ook niet van weg of ze willen daar niet in investeren.
Overbelasting wilt ook zeggen dat de latency de hoogte in gaat. Dat is iets wat bij Proximus echt wel pakken beter is omdat de latency op elk moment hetzelfde is. In mijn ogen speelt lage latency meer mee dan hoge snelheid, dit voor teams meetings, gaming enz.
Dat het dan bij Proximus en andere VDSL providers al dan niet ongelimiteerd is speelt enkel maar in hun voordeel.
Ik wil niet elke dag op mijn meterke kijken om te zien of ik Netflix eens mag opzetten :wink:

Mensen moet de afweging maken waar zij het meeste belang aan hechten.
lagere snelheid met een lagere latency en ongelimiteerd of hogere snelheid met latency spikes en gelimiteerd internet.
Ik ben mij ook bewust van de grillen van VDSL, maar internet pannes heb ik misschien 2 keer in de laatste 6 jaar gehad.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik had al van bij de installatie vd technieker problemen: de man moest er al een bakske tussen plaatsen om blokvorming te voorkomen.
Ik had op heel wat zenders blokvorming. (Proximus).
Nochtans raar want bij telenet en orange heb ik dit niet voor + ik woon op een nieuw appartement, goeie 6j splinternieuw gezet met nieuwe bekabeling enz...

En erna iedere maand 6 kleine pannes en 1 grote en wrm viel mijnen tv altijd uit als mijn internet ook plat viel?

Ik zat naar een Champions League match te kijken en pats, 25min gedaan ermee? Alles plat?

Als je online gamed en de pannes waren toen heel vaak, je trekt je harens uit.

Ik gaan wel eerlijk zijn: mocht ik dat niet voorhebben had ik bij proximus langer gebleven.

Ik ben wel geene vaste persoon, ik switch graag eens :). Is bij gsm soms ook zo. Vind dat leuk eens overschakelen haha, eens om te zien hoe het bij anderen veranderd is enz...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

cadsite schreef: Nu wordt telenet tv aangeraden en overweeg ik dat.
Voor zover ik begrepen had was er reeds een plan. Je hebt pech met je toestel keuze, maar dat was te voorzien. Er is blijkbaar een hoogdringendheid die ervoor zorgt dat je plan constant word aangepast. Een ideetje gericht aan een ander is voor jou de oplossing. Dan maar niet streamen wat in den beginne wel de opzet was.

Uiteindelijk zal je in de toekomst er wel toe komen, maar tegen die gespreide kost.

Dan was je bij scarlet beter af dan je nieuwe constructie.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

9livesuni schreef:Dan was je bij scarlet beter af dan je nieuwe constructie.
Zoals gezegd, scarlet is er geweest, maar 1 keer: nooit meer.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Unicorn1 schreef:Ik had op heel wat zenders blokvorming. (Proximus).
Nochtans raar want bij telenet en orange heb ik dit niet voor
Proximus (VDSL) en Telenet/Orange (kabel) gebruiken dan ook totaal een andere technologie.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Bij elke provider zaten wel klanten die zeggen nooit meer. Dat zal voor edp niet anders zijn.

Uiteraard is telenet tv leuk, maar prijzig. Een ander toestel maakt dat je comfort inlevert tov telenet maar de kost daalt voor de geplande extra’s. Teruggrijpen naar telenet terwijl je een ander toestel of tv kon aanschaffen dat in the long run een besparing is, dat geraakt er moeilijk in bij mij.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Er zijn inderdaad horror verhalen te vinden van elke provider, daar ben ik me van bewust.

Dat mijn keuze wat eigenaardig lijkt, dat versta ik. Het is dan ook maar een gemakkelijkheidsoplossing die waarschijnlijk tijdelijk zal zijn.

Mijn eerste bekommernis was, telenet wordt me te duur, veel te duur voor wat ik maar gebruik.

Ik had gehoopt dat de chromecast ging doen wat het hoort te doen, dan was het simpel, telenet helemaal buiten. Nu ondervind ik dat die niet 100% werkt bij mijn sony TV.
Het buitengooien van telenet telefonie en internet is gemakkelijk gewisseld met edpnet. Het behouden van telenetTV is gemakkelijk aangezien ik de hardware al heb en alles werkt.
Zodra de chromecast wel 100% werkt (er zou aan gewerkt worden...) of ik voor de duurdere nvidia shield zou gaan kan telenet tv ook buiten.
Alles op zijn tijd, ik ben niet gehaast.

Het comfort zou inderdaad wat dalen, maar het zou wel betekenen dat ik TVvlaanderen, Discovery+ & Disney+ erbij zou kunnen nemen en nog goedkoper uitkomen.
Hmm...

Misschien toch versneld voor een Shield gaan. :lol:
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

De nieuwste decoders van Proximus zijn eigenlijk android bakskes wat super nice is, want je kan er gewoon apps via de play store bij opzetten zoals Netflix, Prime, Disney, maar ook VLC, Kodi,... Zo moeten die decoders eigenlijk zijn een android TV box en daar gewoon de app op van Proximus op. Het enige nadeel is dat je nu zo'n bakske via Proximus moet nemen, de app is niet toegelaten op andere toestellen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

cadsite schreef: Misschien toch versneld voor een Shield gaan. :lol:
Als je de VRTNU app wil gebruiken zal je wellicht een ander toestel moeten kiezen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”