TV: bos/bomen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben hier weer met mijn getwijfel...
Ondertussen heb ik zo'n 12 jaar telenet, nu Whop.
In al die tijd nooit problemen mee gehad, maar het prijsverschil met anderen begint toch te wegen.

Ik ben alleen en 1 weekend op 2 komen mijn kinderen. 't Is vooral voor hen dat ik TV wil behouden en dat ik terughoudend ben om de TV-box buiten te gooien. Ze nemen graag op.
Maar als ik mijn rekening maak kan ik €34/maand besparen door naar edpnet over te stappen voor internet en mobiel en tv via tv vlaanderen.
Dat maakt dat ik het zou zien zitten om Disney+ of Netflix te nemen en nog te besparen.
Er is wel een degelijke besparing, maar ook een redelijke investeringskost. (overlappende periode, aansluitkosten, fritzbox, chromecast)
Mobiel maak ik me geen zorgen. Internet zal ook wel loslopen.
Alleen het TV luik baart me wat zorgen. De beeldkwaliteit maakt me niets, de TV is maar 32" en gewoon HD, dus het ontbreken van 4K is niet van belangrijk.
Ik kan me ook behelpen met Kodi, maar dat is toch maar 'prutsen'.
Daarom dat ik dacht aan TV Vlaanderen via de nieuwe google chromecast.
Zijn er nog andere, gebruiksvriendelijke(re) manieren om live TV te kijken?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier een Mi Box S (Android TV):
- VTM Go native app
- Kodi erop:
--- Vrt nu plugin
--- Voor de rest Retrospect

Dit zo opgezet, een maandje getest, en dan Telenet TV opgezegd.
Iedereen is er snel weg mee hoor (vrouw en 2 kinderen, toen 8 en 11). Ok, een digibox is misschien nog net iets gebruiksvriendelijker, maar dat is me die +-€30/mnd niet waard.
Ohja, ik kan nog steeds gratis kabel kijken (Compact Signaal), Telenet moet nog eens langskomen denk ik... :cop:

TVV app ook een maand getest, maar zelfs die €10 was het mij niet waard. Kijken nauwelijks live, tenzij Nieuws of "de cross".

Beeldkwaliteit is natuurlijk wat minder, maar niet belangrijk voor "TV kijken".
4k beeld hebben we wel met Netflix, Amazon Prime en Disney+.... en besparen zelfs dan nog geld. :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Die mi box S heb ik ook gezien, als ik het goed heb, doet dat ongeveer hetzelfde als de nieuwe chromecast.
Misschien inderdaad gewoon beginnen met de proefperiode. Denk dat ik de kinderen wel overstag kan halen door hen disney+ of netflix in de plaats te geven.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik heb hem al een tijdje. Nu zou ik ook voor de nieuwe Chromecast gaan met Google TV.
Ik ken de leeftijd van de kinderen niet, maar ze zijn meer met Disney+ dan Netflix denk ik. :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ze zijn 11 & 13.
Ik heb een maand streamz gehad, maar daar waren ze vrij snel door. De 3 weekends dat ze bij mij waren, waren al voldoende om bijna alles te zien wat ze wilden zien aan 1 film per dag.

Dan blijft enkel nog de vraag of ik er TV vlaanderen bij neem of niet, maar dat kan ik last-minute beslissen. Merci alvast!
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Tadaam geen optie? Hier regio Kortrijk nog nooit problemen mee gehad en altijd 30 Mbps up en 30 MBPS down voor 40€. In die prijs heb je nog tv via de Tadaam app en krijg je een android TV box van hen erbij. Met de snelheid nog nooit problemen ondervonden qua thuiswerk en qua internetgebruik met 2 kinderen op hetzelfde moment

Enigste voorwaarde is een goeie 4G ontvangst via het BASE netwerk maar daar heb ik hier geen klagen van
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

cadsite schreef:Ik ben hier weer met mijn getwijfel...
Niet twijfelen maar...
Maar als ik mijn rekening maak kan ik €34/maand besparen door naar edpnet over te stappen voor internet en mobiel en tv via tv vlaanderen.
...doen gewoon, zelfs zónder TV Vlaanderen. Vrijwel alles kan je streamen tegenwoordig...

Als uw kids een goed alternatief hebben (Disney bv) zullen ze de Live-TV niet missen hoor, ook de opnames niet.

Als je bij EDP-net alleen internet wil zonder poespas, kom je met een BBOX3 (10€ 2dehands) ook toe. Ikzelf gebruik intens een Apple TV, ben er erg van te spreken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Eerste maand TVV is gratis he, kan het gewoon testen en opzeggen.
Idem voor streamingdiensten, ben je even door het aanbod, opzeggen en switchen.

"Opnemen".. da's zo... jaren 2019 :lol:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Hebben hier ons TV betaal-abo vervangen door Netflix (sept. 2014) en sindsdien niets meer opgenomen. De toekomst is inderdaad al begonnen, het noemt "streaming" :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Je kan eventueel ook orange nemen:
Voor 65 euro heb je 100/10, tv met opnamemogelijkheid en gsm 8gb en onbeperkt bellen. En aangezien je steeds tevreden was over je telenet verbinding, zal die van orange ook wel ok zijn.

Ik weet niet wat de installatiekosten zijn, maar ik neem dat die wel lager zijn als bij Edpnet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jozs schreef:Je kan eventueel ook orange nemen:
Voor 65 euro heb 100/10, tv met opnamemogelijkheid
Ik heb dat nog nooit aan 't werk gezien maar hoorde er in het begin veel gezaag over.
Is dat eigenlijk al een beetje volwassen tegenwoordig?
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Ken je niemand die Yelo of Pickx heeft en dit abbo (voorlopig) wil delen ?

Maar zoals de meesten hier zeggen, eens je met (exclusief) streamen begint, ga je niet meer terug.
Al die decoders en TV boxen gaan er stilletjes aan uitgaan .
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hangt echt sterk af van waar je naar kijkt. Kwaliteitsvolle engelse zenders heb je weinig keuze op de (legale) streaming platformen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

cadsite schreef:
Jozs schreef:Je kan eventueel ook orange nemen:
Voor 65 euro heb 100/10, tv met opnamemogelijkheid
Ik heb dat nog nooit aan 't werk gezien maar hoorde er in het begin veel gezaag over.
Is dat eigenlijk al een beetje volwassen tegenwoordig?
Ik heb zelf Orange gehad van in de beginfase, ben zelfs nog tester geweest. In het begin waren er een aantal vervelende kinderziektes maar die zijn grotendeels opgelost. Nu tijdelijk terug bij telenet omwille van een verhuis en de bouw van onze woning, maar zodra alles achter de rug is ga ik zeker terug met de huidige tarieven.

Het vast internet en mobiel netwerk zijn zeker goed, het televisie gedeelte is iets trager als bij telenet, maar ik vind dit persoonlijk niet erg. Ik heb ook even TV Vlaanderen via internet getest, dit werkte OK maar dit moet via domiciliëring (ben ik geen fan van) en is altijd een gedoe met streaming/casten. Als ze een goeie native appleTV app zouden hebben, zou ik nog kunnen twijfelen.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Hebben de ouders/nonkels geen Telenet abo ? Dan kan je via hun yelo'en.
Eventueel via een aparte telenet gebruiker op hun abo.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Bedankt.
Dat casten is inderdaad leuk, maar om gewoon TV te kijken vind ik dat ook niet handig, maar dat probleem is denk ik op te lossen met de nieuwe chromecast.
Hm... Dilemma's. :-|
Op een ander zijn abonnement gaan surfen doe ik niet graag. Ik ben nogal zelfstandig.
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

Ik heb zelf een 75 inch 4K tv met Android tv als OS. Ik heb ook een vu+ satontvanger voor tv vlaanderen, maar sinds ik de tv vlaanderen app geïnstalleerd heb kijk ik eigenlijk alleen nog via de app en niet meer via mijn ontvanger. Ik zit op ongeveer 4 à 4,5 m van mijn tv en ik vind de kwaliteit vh beeld ruim voldoende (mss ben ik niet zo veeleisend op dat gebied).
Nog een goedkoop alternatief als je geen Android tv hebt is de Xiaomi mi tv-stick (dikke 30 euro op Amazon). Heb ik ook thuis in gebruik en werkt prima.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Hier werd de kabel verleden jaar geknipt. De setup is EDPnet, RPi met Librelec, VRTnu, Auvio (RTBf), VTMgo, Goplay (ex-vier), Retrospect. En Netflix.
Uiteindelijk kost alles €46/maand + telefoongesprekken. Mobiele data is Jim waar ik 2 keer per jaar moet opladen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Lastige keus een zuivere android ( minix, schield tv pro) heeft de vrt app maar dacht geen vtmgo

Edit: vtmgo is wel beschikbaar, zuivere android is het meest aangewezen, shield voor netflix en de toekomstige tv


Een androidtv heeft weer de vtmgo app maar geen vrtnu app.

Hier is het een minix / mibox met vier iptvabo’s disney netflix amazon netflix mubi catchplay maar ik kijk eigenlijk maar naar één zender.

Als ge veel prullen van apple hebt is een apple tv wel leuk. ( staat op de to buy list )
Laatst gewijzigd door 9livesuni op 03 feb 2021, 20:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb net mijn maandelijks stapeltje rekeningen betaald.
Telenet €77,92 (whop + er is gebeld in de piek) en proximus €14,39 (mobilus S met affinity)
Dus €92,31 voor TV, internet met limiet en GSM met lage limiet.
Als ik de rekening maak van waar ik naar kijk:
Internet: €34,95 (iets lager download, de rest is beter)
Mobiel: €11
eventueel TV: €10
€55,95/maand.

Dus zo'n €35/maand minder. Daar kan ik toch al wel wat mee doen zou ik denken.

Tadaam is inderdaad iets leuks, maar €40 + €11 mobiel edpnet komt bijna even ver, en dat kan ik geen wifi netwerk over het hele huis & tuin opstellen.

Bedankt allen voor de inzichten en bedenkingen!
edwin.d
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Je hebt ook nog scarlet tv .
Samen met internet betaal je 40 Euro per maand.
Doe er nog een gsm abonnement bij van 8 Euro en je hebt tv, internet en gsm voor 48 euro.

Het is maar een idee.☺

Ik gebruik de TVV app op mijn Android tv (zit bij mijn sat abonnement).
Dit werkt prima.

Mvg
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

cadsite schreef:Ik kan me ook behelpen met Kodi, maar dat is toch maar 'prutsen'.
Hier draait LibreELEC toch als een zonnetje, zowel streaming als eigen materiaal + door HDMI-CEC simpelweg met de AB v/d TV te gebruiken.
Gelukkig & gezond 2022!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

devilkin schreef:Hangt echt sterk af van waar je naar kijkt. Kwaliteitsvolle engelse zenders heb je weinig keuze op de (legale) streaming platformen.
Daarom hebben wij hier ook nog FTA satelliet ter beschikking (zie onderschrift)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

edwin.d schreef:Je hebt ook nog scarlet tv .
Samen met internet betaal je 40 Euro per maand.
Doe er nog een gsm abonnement bij van 8 Euro en je hebt tv, internet en gsm voor 48 euro.
Scarlet heeft een limiet van 500GB, daar kom je niet ver mee zodra je gaat streamen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ernie schreef:
cadsite schreef:Ik kan me ook behelpen met Kodi, maar dat is toch maar 'prutsen'.
Hier draait LibreELEC toch als een zonnetje, zowel streaming als eigen materiaal + door HDMI-CEC simpelweg met de AB v/d TV te gebruiken.
Inderdaad, na installatie + config en invoeren accounts waar nodig gaat het even eenvoudig als "gewone" TV.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Veel mogelijkheden om tv te kijken zijn er niet. Via apps op een smart tv, voor elke zender apart is niet handig. Kinderen willen zappen

Ik kijk nu een halve week tv via tvvlaanderen, en dat werkt beter dan de decoder v4 van proximus. Dus decoder afgekoppeld, en nu full tv vlaanderen kijker. Dat bespaart ook weeral op electriciteit verbruik, en meer mogelijkheden zoals terugkijk tv. Beeldkwaliteit is wel ok, ik zie eigenlijk geen verschil tov proximus. Als backup nog een iptv van aliexpress, dat mag niet, en ik gebruik het eigenlijk ook niet. Werkt niet handig, met die 20000 zenders :?

Tadaam heb ik ook overwogen, maar ik zie van veraf aankopen, dat daar ooit wel een harde limiet komt. Wsl 300gb, en daar kom ik niet mee, met nog 2 thuiswonende tieners.

Het enigste ik me nog zorgen over maak is de stabiliteit van tvvlaanderen... de tijd zal het wel uitwijzen.
de koe zegt boe
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

bambipower schreef:Kinderen willen zappen
Kinderen passen zich zéér snel aan, je kan als ouder gerust stellen: geen decoder meer, als je per se TV wil kijken is het op de nieuwe manier (streamen van een tablet bv). Of ga anders buiten spelen :-D

En met het uitgespaarde bedrag kan je hen eens trakteren,...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Scarlet komt er niet meer in.
De miserie die ik daarmee gehad heb, nooit meer.

Ik heb een raspberry aan de TV met kodi, maar echt super vind ik dat niet. In het begin werkte de afstandsbediening van de TV hierop, plots niet meer.
De jongste heeft nog geen smartphone, dus zij zou dan geen TV kunnen kijken zonder mij of de oudste.

Ik ga me eerst de nieuwe chromecast bestellen en eens uittesten met Kodi & TV-Vlaanderen hierop. Als dat vlot loopt kan ik telenet buiten gooien.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Dfrog schreef:
edwin.d schreef:Je hebt ook nog scarlet tv .
Samen met internet betaal je 40 Euro per maand.
Doe er nog een gsm abonnement bij van 8 Euro en je hebt tv, internet en gsm voor 48 euro.
Scarlet heeft een limiet van 500GB, daar kom je niet ver mee zodra je gaat streamen.
Yep, dat kan ik bevestigen, hier 3 tieners in huis en nu mama en papa grotendeels van thuis werken :
internet verbruik tussen de 900GB en 1,6TB per maand.

Bedankt EDPNet voor een écht onglimiteerd internet ! (anders had ik dit nooit kunnen redden...)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

devilkin schreef:Hangt echt sterk af van waar je naar kijkt. Kwaliteitsvolle engelse zenders heb je weinig keuze op de (legale) streaming platformen.
En wat zijn kwaliteitsvolle Engelse zenders.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

phildww schreef:
bambipower schreef:Kinderen willen zappen
Kinderen passen zich zéér snel aan, je kan als ouder gerust stellen: geen decoder meer, als je per se TV wil kijken is het op de nieuwe manier (streamen van een tablet bv). Of ga anders buiten spelen :-D

En met het uitgespaarde bedrag kan je hen eens trakteren,...
+1
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar ik woon in antwerpen stad. Buitenspelen is hier niet ’iets’ dat je graag hebt als ouder. Natuurlijk mogen ze wel buiten, de ene is net 19 en de jongste 16 (bijna 17). Die beveel je niet zo snel meer. En nu met corona, is het zelfs handig, dat het thuiskindjes zijn.

Ook weer een voordeel aan tvvlaanderen iptv, is dat er al 2 inlogs mogen zijn, als je basic neemt of hoger. Dus kunnen ze op hun kamer ook nog tv kijken
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

De kinderen worden meer dan genoeg gestimuleerd om naar buiten te gaan. Ik doe dat zelf ook graag, dus moeten ze maar mee. :angel:
TV is trouwens ook iets voor 's avonds, de rest van de tijd gaat dat ding niet aan.
Tot hiertoe kunnen ze zich overdag goed bezighouden met lego, poppen, huiswerk,...
En anders hou ik hen met plezier bezig met gezelschapspellen (zeker nu ze goed worden en ik af en toe op mijn doos krijg) of halen we de stikmachines boven en beginnen we van alles te stikken.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

fendtje schreef:
devilkin schreef:Hangt echt sterk af van waar je naar kijkt. Kwaliteitsvolle engelse zenders heb je weinig keuze op de (legale) streaming platformen.
En wat zijn kwaliteitsvolle Engelse zenders.
Voor mij is dit nog steeds BBC.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

cadsite schreef:De kinderen worden meer dan genoeg gestimuleerd om naar buiten te gaan. .
Twijfel ik niet aan, was ook niet bedoeling van mijn bericht (excuus als dit zo overkwam).
Ik wou alleen zeggen: doe vooral je ding kwa TV-organisatie, de kinderen (gelijk welke leeftijd) volgen wel.
;-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

phildww schreef:
cadsite schreef:De kinderen worden meer dan genoeg gestimuleerd om naar buiten te gaan. .
Twijfel ik niet aan, was ook niet bedoeling van mijn bericht (excuus als dit zo overkwam).
Ik wou alleen zeggen: doe vooral je ding kwa TV-organisatie, de kinderen (gelijk welke leeftijd) volgen wel.
;-)
Geen probleem hoor.

Straks ga ik naar Auchan een nieuwe chromecast halen, dan kan ik alvast wat testen.
Ik moest toch iets nieuws kopen, want mijn 2de raspberry (die kodi had) is in beslag genomen met Retropie.
Dus ofwel kocht ik een extra RPi, ofwel een nieuwe chromecast met zapper. Dan lijkt de 2de me een heel stuk gebruiksvriendelijker, zeker voor de kleinste die nog geen smartphone heeft.
Ik vertel later wel hoe het allemaal loopt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

cadsite schreef:Straks ga ik naar Auchan een nieuwe chromecast halen, dan kan ik alvast wat testen.
Ik moest toch iets nieuws kopen, want mijn 2de raspberry (die kodi had) is in beslag genomen met Retropie.
Deel je nadien uw bevindingen :)?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ja graag je bevindingen.

ik tijfwel ook welke tv stick ik zou kopen
Moet dienen voor app TV van TVV of yelo TV daar ben ik ook nog niet uit :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Eerste bevindingen.
Eigenaardig dat de vrtnu app niet werkt.

Dan maar kodi geïnstalleerd met vtmgo, vrtnu en IPTV manager.

Dat werkt vlot, maar niet "coach potato proof" genoeg om wat dom te zappen. Ook zijn het aantal beschikbare streams wat te laag om klassiek TV buiten te gooien.

Volgende week zijn de kinderen hier, dan zal ik een proef van tv vlaanderen starten en hen eens laten keuren.
Ze hebben de keuze tussen:
houden wat er is en
telenet buiten, maar tv-vlaanderen en disney+ of netflix in de plaats.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

duizend schreef:Ja graag je bevindingen.

ik tijfwel ook welke tv stick ik zou kopen
Moet dienen voor app TV van TVV of yelo TV daar ben ik ook nog niet uit :-)

MeCool heeft intussen ook een fijne stick uit, de KD1. Blijkbaar (naar wat ik lees) beter dan de Xiaomi tv stick en de Fire tv stick. Kostprijs 40 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”