Gamestop

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lang hebben ze het niet volgehouden dan
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

XRP is van de afgelopen dagen van €0,22 naar vandaag zijn hoogste punt van +€0,62 gegaan. Nu is het inderdaad weer serieus naar beneden aan het gaan.
Spijtig dat ik geen geld had klaar staan, anders had ik het wel gewaagd...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Gamestop weer hard naar beneden gisteren, na bijna $500 aangetikt te hebben vorige week, nu nog $90. Voorbeurs $76 op dit mment.
Shorts zouden op 37% zitten, en door de grote daling, is daar de druk er ook af.

Game Over?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik vraag me eigenlijk af of het strafbaar is om een aandeel waar je zelf dik in zit omhoog te praten via forums e.d. Die "DeepFuckingValue" zat wel heel diep in GME en had er alle belang bij dat het omhoog schoot. LIjkt me ook heel onwaarschijnlijk dat hij nu niet eieren voor zijn geld gekozen zou hebben. Maar van de paar Reddit posts die ik gezien heb, werd hij ook half aanbeden. Maar hoe geloofwaardig ben je als je een grote actie tegen die evil hedgefunds organizeert maar er ondertussen wel zelf tientallen miljoenen (!) rijker van wordt ?

Volgens mij hebben we daar nog niet het laatste van gezien..
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Tomby schreef: Maar hoe geloofwaardig ben je als je een grote actie tegen die evil hedgefunds organizeert maar er ondertussen wel zelf tientallen miljoenen (!) rijker van wordt ?
hij heeft heel erg geregeld gepost hoeveel hij in zijn account had, waarbij hij dus op een bepaald punt idd miljoenen had,
maar ze dus niet uit de account nam...
of hij het nu wel gedaan heeft, geen idee (i would, denk ik eerlijkgezegd)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Tomby schreef:Ik vraag me eigenlijk af of het strafbaar is om een aandeel waar je zelf dik in zit omhoog te praten via forums e.d. ..
Perfect legaal volgens mij, een analist die bij KanaalZ aan/verkoopadvies geeft doet dit 95% ook uit eigenbelang voor zijn eigen fonds.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Klopt, is legaal, net zoals het ook niet illegaal is om er, door erover te praten, voor te zorgen dat het aandeel naar beneden gaat. Alleen zullen de andere aandeelhouders dat dan minder appreciëren (e.g. Tesla / Elon)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Het wordt maar illegaal op het moment dat je informatie hebt waar anderen niet over kunen beschikken.
Ik kan bv verkondigen dat ik het Telenet aandeel zwaar ondergewaardeerd vind. Zolang ik dat doe op basis van publiek beschikbare informatie is het aan jou om op basis van diezelfde informatie te besluiten dat ik ongelijk heb, en is er niets aan de hand. Maar als ik dat verkondig omdat mijn vriendin bij Telenet werkt en aan een productontwikkeling bezig is die de concurrentie kan wegblazen, wordt het plots wel illegaal, of toch tenminste grijze zone.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Het feit dat de prijs lichtjes gekelderd is, heeft volgens r/wallstreetbets geen gevolgen als iedereen zijn aandelen blijft vasthouden. Zo lang ze die blijven vasthouden kunnen de shorters hun positie niet afsluiten, dus moeten ze intresten blijven betalen. Hoe langer ze hun short posities niet kunnen afsluiten, blijft de intrestkost oplopen, tot ze niet meer kunnen volhouden en dan uit paniek beginnen kopen aan eender welke prijs ze het aandeel kunnen krijgen. Vanaf dit moment zal de markt overspoeld worden met vraag naar GME stock waardoor die uiteraard omhoog zal schieten in waarde.

Dus, geen probleem, zo lang geen significant deel van de aandeelhouders hun aandelen verkoopt, zullen de shorters geen significant deel van hun short posities kunnen afsluiten, dus blijven hun schulden oplopen. Grote 'als' inderdaad, maar ze hebben het zichzelf echt wel moeilijk gemaakt door meer dan 100% te shorten: ze gaan eerst een groot deel aandelen moeten opkopen van de huidige eigenaars, die aandelen teruggeven aan die eigenaars (want da's deel van de short positie) om diezelfde aandelen daarna opnieuw af te kopen van diezelfde eigenaars om die aandelen WEER terug te geven (om de resterende short posities boven de 100% af te sluiten). Klinkt het belachelijk? Het is ook belachelijk!
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Deepfuckingvalue zal nooit verlies maken want hij heeft al voor 13 000 000 dollar aandelen verzilverd. Dat zie je ook in zijn screenshots. mochten de aandelen naar 0 zakken zal hij hierdoor nog winst maken.

Vanaf dat de prijs onder 15 dollar zakt begint die op zijn huidige aandelen verlies te maken.

Het volume gisteren was 70 000 000 het is niet zo dat iedereen aan het houden is. Als de hedge funds effectief hun shorts aan het afbouwen zijn kunnen er dus al een groot stuk weg zijn. Dan gaat het niet meer omhoog.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Volume kan artificieel worden verhoogd door de hele tijd dezelfde aandelen heen en weer te kopen en verkopen tussen twee partijen die elkaar vertrouwen. Volume is uitgedrukt per transactie, niet per uniek aandeel.

Zo lang het merendeel zijn aandelen vasthoudt (inderdaad, grote 'als') maakt de prijs niet uit, want als bijna niemand zijn aandelen te koop aanbiedt kunnen de hedge funds hun short posities niet afsluiten en blijven ze dus intrest dokken op de leningen die ze zijn aangegaan om die aandelen te shorten.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Moest ik met geld kunnen smijten deed ik misschien wel mee, maar van de zijlijn kijken is ook al iets.
Linus Techtips vond ik nog wel grappig, alles wat tijdens de WAN-show binnenkwam ging hij x5 investeren in Gamestop, uiteindelijk heeft em gecapped op 50K want het kwam nogal snel binnen. 'T telefoontje naar zen vrouw :lol:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Net gekeken, Please stop sending money... :lol:
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Round 2! :beerchug:

Zat een paar weken rond de $50.
Gisteren gestegen naar einde beursdag: $91.
Nabeurs... tot bijna $190 !

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Je moet toch een idioot, of gokker, zijn om aan die koersen te kopen. Dit is gewoon een rondje pyramide-spel en wie te laat erop en eraf springt, is de pineut.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Nu snap ik deze stijging niet, heeft niets met shortsqueeze te maken. Ook niet van een oproep op reddit ofzo.

https://businessam.be/de-herrijzenis-va ... een-boost/
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

They love the stonk!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Op Wallstreetbets kwamen er toch afgelopen weken berichten dat de hedgefunds hun posities nog niet hadden gesloten. Alhoewel er de laatste keer 40% open short posities werden gerapporteerd ipv 120%. Een van de hedge fund managers heeft ook verklaard dat die plotsing stijging de vorige keer niet kwam daardat ze hun posities hadden gesloten.

Morgen is de publicatie van short posities.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Toch maar mooi wat ze met hun winst doen:
https://www.hln.be/buitenland/reddit-gr ... ~acca6527/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”