Signal messenger terug down

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Gebruik Telegram hier. Wil geen ander chat app meer, heeft veel instelmogelijkheden.
Gebruik ook bot's om te communiceren met ESP en ESP8266 Wifi bordjes.

Heb daarnet Signal geïnstalleerd, want je kent dat hé, de helft van je contacten gaan weg bij Whatsapp en een deel gebruikt Signal, een ander deel Telegram.
Had toch wel effen problemen om mijn tel. nummer te aanvaarden en een code toegestuurd te krijgen.
Maar al mijn contacten door de app laten uitlezen, daar heb ik vriendelijk voor bedankt :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Twitter: https://twitter.com/signalapp/status/1350118809860886528
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

lacer schreef:want je kent dat hé, de helft van je contacten gaan weg bij Whatsapp
Maar ze hebben wel een Facebook profiel zeker :lol: Trouwens de nieuwe voorwaarden gelden niet voor Europa dankzij onze GDPR.
lacer schreef:en een deel gebruikt Signal
Las net ergens dat Signal geen "deel live locatie" heeft... toch wel een dealbreaker :?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik ben niet 100% zeker of dit daardoor gedekt wordt... En dan nog: door de mensen waar je contact mee hebt die dan bvb niet onder de Europese regels zouden vallen, kan FB vrolijk verder hun schaduw profielen aanvullen van hun niet-leden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
deman
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:00
Locatie: Olen
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Nog steeds offline. Ziet er niet goed uit.
Einde Signal? Zou spijtig zijn.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Werkt perfect hier?

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

deman schreef:Ziet er niet goed uit.
Einde Signal? Zou spijtig zijn.
LOL. mss. beetje lezen wat er gebeurt...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:Ik ben niet 100% zeker of dit daardoor gedekt wordt... En dan nog: door de mensen waar je contact mee hebt die dan bvb niet onder de Europese regels zouden vallen, kan FB vrolijk verder hun schaduw profielen aanvullen van hun niet-leden.
Of je nu WhatsApp hebt of niet... ik vrees dat je niet snel aan Facebook ontsnapt.

Ondanks dat ik privacy toch wel belangrijk vind heb ik nog steeds meer problemen met wat de overheid hier in Belgie doet (zoals bijvoorbeeld camera's op iedere hoe van de straat) dan een bedrijf aan de andere kant van de oceaan.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

DarkV schreef:Maar ze hebben wel een Facebook profiel zeker :lol: Trouwens de nieuwe voorwaarden gelden niet voor Europa dankzij onze GDPR.
Los of iemand een Facebookprofiel heeft mogen ze toch redelijkerwijs verwacht dat Facebook zich niet komt moeien met andere aspecten uit hun leven, zeker nadat Facebook jaren geleden bij de overname van WA expliciet heeft gezegd dat ze niet van plan zijn data van WA en Facebook te koppelen?

De nieuwe voorwaarden gelden niet voor de EU... zeggen ze. Het zal de eerste keer zijn dat een groot bedrijf iets heeft gedaan dat niet mag, zeker? Een beetje wantrouwen is hier wel op z'n plaats, schurkbedrijven hebben geen apoligists nodig.
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Nu werkt alles terug goed. Signal is goed voor de privacy, gebruik het al zo’n vijf jaar, niet vaak problemen mee, behalve nu met die volkstoeloop. Wel benieuwd hoelang Signal het economisch zal bolwerken, ergens moet er toch verdiend worden, heb alvast een donatie gedaan.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Nog paar maand en whatsapp vliegt buuten.

Signal en telegram hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

deman schreef:Nog steeds offline. Ziet er niet goed uit.
Einde Signal? Zou spijtig zijn.
Reactie? :eek:
deman
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:00
Locatie: Olen
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:
deman schreef:Nog steeds offline. Ziet er niet goed uit.
Einde Signal? Zou spijtig zijn.
Reactie? :eek:
OK, je hebt gelijk.
Modbreak:
Ad hominem
Bevestiging nodig? Zo onzeker over jezelf? Narcistisch trekje?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

48 berichten in 12 jaar. Duidelijk wie hier id spiegel mag kijken. :-D
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Niemand heeft een glazen bol dus toekomstvoorspellingen zijn sowieso uit de duim gezogen.

Wat wil je trouwens, satsurfer? Dat deman toegeeft dat hij een foute voorspelling heeft gemaakt? Big whoop.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

met weinig/geen kennis van zaken orakelen. en dan op lange tenen getrapt, en dan maar ander verwijten narcist te zijn. :eek: omgekeerde wereld.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Keep it civilised...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ga sommige mensen nooit begrijpen.

Ik sta altijd open voor iets nieuws.

Ook feit dat die apps nog eens gratis zijn en ik zeg tegen x tal mensen van kijk: ik ga in april/mei stoppen met whatsapp.
Ik ben bereikbaar via telegram en signal , ook nu al.
Om hun het makkelijk te maken stuur ik beide links ook zodat ze zelf niks moeite moeten doen om het te installeren, uiteraard moeten ze dit niet doen he, vrije keuze maar er zijn er die het om begot welke reden niet zullen installeren, heel bizar vind ik. Ik heb makkelijk 70 en meer apps staan en zelfs de helft gebruik ik zelden , sommige soms nooit haha, die staan dan meestal meer achteraan ook.

Ik heb nu whatsapp, telegram, signal, messenger enz... Al gratis, ik merk niks vervelends aan dat anderen via de andere app me berichten sturen. Is 2 keer niks aan.

Hoe denken jullie daar over?
Zitten er hier ook zo mensen die schrik hebben om 1 of 2 gratis apps extra te installeren? Zo verslaafd bv aan oa whatsapp dat men smetvrees heeft voor wat anders? Ik probeer zo'n mensen te doorgronden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik vind het zelf ook een minder groot probleem dan het ooit was, maar toch... WhatsApp heeft de juiste mix van functionaliteit en eenvoud + secrecy.
Op m'n smartphone staan: WhatsApp, Hangouts, Facebook Messenger, Samsung Messages, Google Messages, Telegram, Signal, Skype for Business, Microsoft Teams, Skype .
Daar dient die 5000 mAh-batterij en 512 GB storage dus voor :-)

Sinds ik begrepen heb dat Telegram géén end-to-end encryption gebruikt kan ik deze ook niet (meer) aanraden. Signal en WhatsApp gebruiken wél hetzelfde E2E-encryptiemethode voor zowel one-on-one als groupchats.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

meon schreef:Ik vind het zelf ook een minder groot probleem dan het ooit was, maar toch... WhatsApp heeft de juiste mix van functionaliteit en eenvoud + secrecy.
Op m'n smartphone staan: WhatsApp, Hangouts, Facebook Messenger, Samsung Messages, Google Messages, Telegram, Signal, Skype for Business, Microsoft Teams, Skype .
Daar dient die 5000 mAh-batterij en 512 GB storage dus voor :-)

Sinds ik begrepen heb dat Telegram géén end-to-end encryption gebruikt kan ik deze ook niet (meer) aanraden. Signal en WhatsApp gebruiken wél hetzelfde E2E-encryptiemethode voor zowel one-on-one als groupchats.
Whatsapp misbruikt je gegevens, daarom dat velen nu weg gaan. Tuurlijk is het een goeie app maar het is wat ze doen + ook een statement naar suikerberg na wat die heeft gedaan, censuur en dictatuur.
Nu hopen dat er ook nog een goei alternatief komt voor twitter zodat ik ook daar kan weg gaan, zelfde voor fb , al vrees ik ervoor.

Telegram is het voordeel dat je edit kan gebruiken, vind ik super handig.

Signal zou ook betrouwbaar zijn.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

WhatsApp misbruikt je gegevens al veel langer, lees maar eens het EFF-artikel: It’s Business As Usual At WhatsApp. Vreemd dat er nu pas alarmbellen afgegaan zijn...
Computer(k)nul
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Iedereen vindt het normaal dat alles gratis is online. Gans het google eco-systeem, facebook, whatsapp, twitter, .... Maar waar men aan voorbijgaat, is dat uw gegevens eigenlijk het betaalmiddel zijn
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Niks is gratis.
Signal overleeft op donaties=> https://signal.org/donate/
Als blijkt dat mensen dit niet genoeg doen, dan zullen ze ofwel moeten stoppen, betalend worden zoals Threema of WhatsApp achterna gaan met datamining.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Unicorn1 schreef:Whatsapp misbruikt je gegevens, daarom dat velen nu weg gaan.
Misbruikt is misschien ietsje te sterk uitgedrukt. "Gebruikt" is denk ik ik (hoop ik?) voorlopig voldoende, althans in de EU.

Remember, if it's free, YOU are probably the product.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Stroper schreef:Niks is gratis.
Signal overleeft op donaties=> https://signal.org/donate/
Als blijkt dat mensen dit niet genoeg doen, dan zullen ze ofwel moeten stoppen, betalend worden zoals Threema of WhatsApp achterna gaan met datamining.
Wikipedia is ook zo.

En signal heeft zoveel gebruikers dat er heel wat mensen wat zullen storten.

Ik heb er geen probleem mee mochten ze een bijdrage vragen.

Mijn punt is ivm gratis dat het over mensen gaat die ik ken en die smetvrees hebben om er gewoon signal of telegram of beide er gewoon bij te zetten, daar had ik het over en dat het dus gratis is. Mocht het bv 10€ per jaar zijn zouden ze dat als reden aan halen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op den duur begin ik echt het idee te krijgen dat ik beter terug ga naar SMS en MMS. Daar heb ik al die vodden nooit gehad. Het probleem is dat ik vaak vast zit in "groepjes" en dat elk groepje zijn eigen favo berichtenapp heeft. En dan kom je op een punt wat Meon zegt : je hebt tig berichtenapps staan...

Whatsapp blijft op mijn telefoon staan. Simpelweg omdat het overgrote deel van de mensen dit gebruikt waar ik mee om ga (ken je het : de familiegroep etc).
Facebook Messenger : want dit gebruikt het werk vaak om dingen te communiceren die last-minute zijn en handig zijn om bij de hand te hebben
Signal, want plots kreeg ik veel SMSjes om me daarop aan te melden daar techvriendjes naar daar zijn gegaan
Telegram : idem aan hierboven, maar dan jaren terug
Skype : daar een aantal groepen waar ik in mee zit daar op zitten

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Is een nadeel van sms niet dat groepen niet haalbaar zijn? Je kan een groepssms versturen denk ik maar terug antwoorden in die groep gaat niet zeker? Of ben ik mis... :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is exact het probleem. En dat MMS zeer beperkt bruikbaar is, en vooral duur is. Sinds kort werkt Orange ook met de opvolger van SMS/MMS (naam even kwijt) maar niet elke gsm ondersteund dit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat was hem, inderdaad :-)
Blijkbaar ondersteund mijn GSM (Huawei P30) en mijn provider (Orange) dit.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik gebruik Whatsapp op de desktop, maar na de zoveelste privacy issue onder drogreden van security, ben ik nu weg op whatsapp.

Dit pik ik niet meer:

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/wh ... 93819.html

Zuckberg krijgt echt wel overheidstrekjes:

https://www.vernieuwde-eid.be/faq

en maar beweren dat beide niks met die biometrische data doen en dat het enkel voor identititsfraude tegen te gaan is ....

Zit nu ook op Signal en hun desktop app
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ub4b schreef:Ik gebruik Whatsapp op de desktop, maar na de zoveelste privacy issue onder drogreden van security, ben ik nu weg op whatsapp.

Dit pik ik niet meer:

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/wh ... 93819.html
De titel is nogal tendentieus, maar het artikel legt het wel uit, al gaan ze niet genoeg in op het waarom.

Ja, er wordt om biometrie gevraagd, maar dat is gewoon via de ingebouwde mogelijkheden van je toestel, dus het is niet zo dat WhatsApp of Facebook nu aan je vingerafdruk of gezichtscan kan.
Dit is zodat enkel de echte eigenaar van een toestel in staat is om een WhatsApp Web-connectie te leggen, want anders kan iedereen dat als ze een unlocked telefoon zien liggen en snel zelf registreren in de browser; ze hebben dan 'permanent' toegang tot je WhatsApp zonder dat je dat door hebt.
If anything is dit net een legitieme oplossing om zonder eigen privacy meer te moeten vrijgeven je eigen privacy net beter geborgd kan worden!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

meon schreef: Dit is zodat enkel de echte eigenaar van een toestel in staat is om een WhatsApp Web-connectie te leggen, want anders kan iedereen dat als ze een unlocked telefoon zien liggen en snel zelf registreren in de browser; ze hebben dan 'permanent' toegang tot je WhatsApp zonder dat je dat door hebt.
If anything is dit net een legitieme oplossing om zonder eigen privacy meer te moeten vrijgeven je eigen privacy net beter geborgd kan worden!
Iemand die een unlocked phone ziet liggen kan ook gewoon direct in de whatsapp berichten kijken zonder al dat gekoppel gedoe.

De phone koppelen is een ander toestel bij de hand hebben (bvb een laptop, of iets wat die QR code van de desktop app kan relayen), de phone die QR code laten scannen van de desktop app, en dan kan die desktop app ook meevolgen.

Maar er kan maar één desktop tegelijkertijd meevolgen bij whatsapp.

Waar zie je zulke "malafide" koppel situatie zich voordoen? Dit kan enkel bij een domme gebruiker die zijn phone niet locked, en een attacker die een beetje voorbereid is.

Geen idee hoe ze het implementeren, maar als een phone een desktop app wil koppelen, zou whatsapp het scherm van de phone kunnen locken, zodat je dan je pincode of vingerafdruk moet geven om die actie af te werken. Whatsapp heeft dan idd geen toegang tot je biometrische data. Een passant kan dan niet snel even whatsapp koppelen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ze maken gebruik van de secure enclave om op een OS-standaard methode te verifiëren via biometrie dat jij wel bent wie je bent.

De gegevens verlaten deze enclave niet - de apps krijgen gewoon een ok of niet ok terug.

Dezelfde manier welke gebruikt wordt door duizenden andere Apps en instanties, banken, overheid, security,...

Zelfs signal kan je beveiligen met dezelfde fingerprint methodiek.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Er zijn nu al twee zakelijke contacten die signal niet gaan installeren, en dan krijg je dus emails zoals deze:
Jammer dat je geen WhatsApp meer wilt gebruiken. Nu kunnen we niet meer berichten want Signal ga ik niet gebruiken. Al mijn zakelijke kennissen zitten op WhatsApp en ik ga niet 2 programma's naast elkaar gebruiken.
Uiteraard als klanten ons willen bereiken kunnen we "signal" opgeven als één van de kanalen waarop ze ons kunnen bereiken.
Echter mensen die geen klant zijn, maar iets aan ons leveren, staan niet te springen om naar signal te gaan.

Ik kan hen begrijpen, toen ik signal en whatsapp tegelijkertijd had, en signal ook nog eens alle sms'jes capteert, was het een continu gedoe tussen de normale SMS app (waar zijn mijn sms'jes???), signal en whatsapp.

Ik heb m'n whatsapp account nog niet gedelete, dus zou het occasioneel eens kunnen gebruiken, maar niet dagelijks, want het staat niet meer op m'n phone.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

meon schreef:dat is gewoon via de ingebouwde mogelijkheden van je toestel, dus het is niet zo dat WhatsApp of Facebook nu aan je vingerafdruk of gezichtscan kan.
Dit is zodat enkel de echte eigenaar van een toestel in staat is om een WhatsApp Web-connectie te leggen, want anders kan iedereen dat als ze een unlocked telefoon zien liggen en snel zelf registreren in de browser; ze hebben dan 'permanent' toegang tot je WhatsApp zonder dat je dat door hebt.
If anything is dit net een legitieme oplossing om zonder eigen privacy meer te moeten vrijgeven je eigen privacy net beter geborgd kan worden!
Is er de mogelijkheid om te kiezen voor een wachtwoord? Want in se zijn die biometrische identificatietechnieken vooral voorzien voor de mensen die te lui zijn om een wachtwoord in te typen.

Ik geef toe, ik gebruik ook een vingerafdruk om mijn telefoon te ontgrendelen, maar dan nog laat ik die zelfs thuis praktisch nooit ergens liggen, het ding is altijd met mij mee.
ub4b schreef: Er zijn nu al twee zakelijke contacten die signal niet gaan installeren, en dan krijg je dus emails zoals deze:
Jammer dat je geen WhatsApp meer wilt gebruiken. Nu kunnen we niet meer berichten want Signal ga ik niet gebruiken. Al mijn zakelijke kennissen zitten op WhatsApp en ik ga niet 2 programma's naast elkaar gebruiken.
Uiteraard als klanten ons willen bereiken kunnen we "signal" opgeven als één van de kanalen waarop ze ons kunnen bereiken.
Echter mensen die geen klant zijn, maar iets aan ons leveren, staan niet te springen om naar signal te gaan.
Ze zijn blijkbaar in staat om wel te e-mailen. Waarom niet sowieso altijd via e-mail als het zakelijk contact betreft? Waarom moet iedereen kunnen 'chatten'? Jezus, ik snap het niet, het is niet aan mij besteed.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De optie is 'with android screen lock or fingerprint', dus ik vermoed dat ie de locking methode van je toestel zal overnemen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”