Freepbx test - Allocloud, Weepee

Plaats reactie
trogie
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2021, 14:17

Hallo Userbase,

Ik ben enkele weken geleden met een projectje begonnen om mijn bedrijf op een freepbx voip centrale te zetten om de corona-telewerknemers zo via softphones toch naar klanten te kunnen laten bellen.

Softphones en/of voip/dect phones op de freepbx laten registreren is geen probleem meer maar inkomende en uitgaande oproepen zijn nog een probleem.
Bij twee sip trunk providers (allocloud en weepee) heb ik een (test)nummer aangevraagd en kreeg de trunk van Allocloud geregistreerd via sip_pjsip (maar nog niet Weepee). Probleem is wel dat ik de indruk heb dat Allocloud mijn kanalen na een inkomende of uitgaande oproep niet meer vrijgeeft waardoor ik na enkele pogingen 'congestion' in de logs krijg bij uitgaande oproepen en afgebroken calls bij inkomende calls...

Iemand enig idee hoe ik dat kan nagaan/oplossen?

Mvg,
Tom
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Even offtopic, maar probeer eens via EDPnet, deze kunnen je een (online) PBX leveren waar alles reeds op ingesteld staat.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”