Vaccinatie... wie eerst ?

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

DarkV schreef:Ik heb totaal niets ingenomen, ik laat m'n lichaam gewoon z'n werk doen.
Uiteindelijk heb ik gisteravond een Dafalgan genomen aangezien ik toch wel wat van de kaart was. Hopelijk is het nu achter de rug.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hier 1ste Pfizer volgende week. Twee familieleden (50+) hebben ook al de 1ste Pfizer achter de rug en buiten een pijnlijke arm voor 1 dag zijn er geen verdere klachten. :)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hier de 29ste mijn eerste Pfizer.
Geen schrik voor deze.

Echter op 03/07 mijn tweede prik en ik hoor en lees dat de 2e van Pfizer wel meer het immuunsysteem laat werken en je er dus wel wat ziek van kan zijn.

Op zich geen probleem, maar ik vertrek 05/07 met het vliegtuig. Hopelijk geen koorts meer dan :/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ben vandaag ingeënt, jonge 50'er, maar wel met een hoge bloeddruk.
Ik had het geluk het Johnson&Johnson vaccin te krijgen.
Eén prik is dus in principe voldoende.
Tot hiertoe geen bijwerkingen, hopelijk blijft het zo.
In mijn familie wel mensen die AstraZeneca gekregen hadden en zware bijwerkingen hadden (misselijk, braken, koude rillingen, ...).
Anderen met Pfizer en niets van nevenwerkingen.
Hopelijk blijft het hier uit, want de 2 vaccins zijn toch een beetje gelijkaardig qua technologie, dacht ik.

Ik heb de indruk dat waar ik woon de bevolking redelijk oud is, ik voelde mij bij de jongsten bij de prik.
Ik zag mensen in rolstoelen die er erg oud uit zagen, veel andere, ook nog oudere bevolking.
Vreemd, want als ik qua percentage ingeënten kijk, scoort deze gemeente goed.
Dus het zal puur zijn omdat er zoveel ouderen wonen.

EDIT:
Brrr, toch bijwerkingen precies.
Ingeënt rond 14:30, koude rillingen gekregen vanaf 22:40 of zo.
Tot nu toe niets genomen, maar ik denk dat als het blijft duren ik straks een Dafalgan Forte neem.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Gisteren avond pfizer1 gekregen, buiten een stijve arm geen last.

Voor zover ik hoor heeft Pfizer meer last bij de 2de prik ik ken er nu 8 die hem kregen en eentje had serieus kast met zware koorts. Astra zeneca net omgekeerd bij de 2de prik niks wel bij de eerste.

Beter bovenstaande dan in het ziekenhuis belanden nietwaar?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

q-tec schreef:Gisteren avond pfizer1 gekregen, buiten een stijve arm geen last.

Voor zover ik hoor heeft Pfizer meer last bij de 2de prik ik ken er nu 8 die hem kregen en eentje had serieus kast met zware koorts. Astra zeneca net omgekeerd bij de 2de prik niks wel bij de eerste.

Beter bovenstaande dan in het ziekenhuis belanden nietwaar?
Ja, ik heb liever dat ik mij wat grieperig voel, dat het daarna overgaat, maar dat ik beschermd ben, dan dat ik mij niet laat inenten, op een dag besmet geraak en niet weet in welk scenario ik dan terechtkom.

Maar ik wou het gewoon eerlijk weergeven zoals ik het voel, doen alsof er geen bijwerkingen zijn vind ik ook niet OK.
Vandaag alle kenmerken van griep, loom gevoel ook.
Hopelijk is het tegen morgen weer helemaal voorbij.
Dafalgan Forte heeft mij een goede nachtrust bezorgd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

2de Pfizer gekregen gisteren. Vanmorgen voelde ik me plots 5 minuten knetterstoned (ik Googlede het nadien en inderdaad, 1 van de bijwerkingen is hetzelfde gevoel van een jonko klappen) Nu een lichte druk op de borst.

It's working! :banana: :banana: :banana:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Deze week ook mijn 2e moderna gehad. Bij de eerste keer amper last maar de dag na de 2e was wel hevig. Gelukkig was het een dag later al voorbij. Soit, het spul werkt dus en de afweer is stevig in gang geschoten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Als risico zijnde vind ik het goed dat ik 4 weken vroeger mag gaan voor mijn 2e AZ vaccin. Bij de eerste die op een vrijdag is gezet heb ik het ganse weekend erna mogen uitrusten en dafalgan/ibuprofen mogen nemen. 2e is op een dinsdag en hoop dat ik erna ook moet rusten om erdoor te komen ;-)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hier niks van last voor zowel 1 als 2, enkel de stijve arm.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Welk vaccin heb je gehad? Ik hoorde fellere klachten bij dosis 2 bij Pfizer/Moderna.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Die klachten zijn van persoon tot persoon.
Ik zet elk jaar ook het griepvaccin, soms reageert mijn lichaam daar ook meer op dan andere jaren...

Ook al veel die verhaaltjes gehoord van 'ge wordt echt ziek na uw spuit'. Maar ze vertellen er niet bij dat die persoon van het minste ziek is...
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, is een persoonlijke zaak maar het werd wel verteld in het vaccinatiecentrum dus het zal wel redelijk wat voor komen. Ik ben ook amper ziek, op meer dan 40 jaar ben ik geen 10 keer bij een dokter geweest en vaak was dat dan ook voor een vaccin om te reizen. Als kind heb ik mazelen gehad en voor de rest enkel eens om de zoveel jaren een griepje. De rest zijn katers :lol:

De ergste reactie kreeg ik van malariamedicamenten. Ik ben er maar mee gestopt omdat het risico in dat gebied eerder beperkt was net als mijn verblijf daar.

De blauwe arm had ik ook telkens maar bij de 2e vaccinatie was het wel minder en sneller weg (2 dagen).
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Na mijn 1ste prik Moderna had ik last van vermoeidheid, maar voor de rest geen ziekteverschijnselen.
Op mijn 2de prik is het nog 2,5 weken wachten.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Niks gemerkt van eerste Pfizer buiten een beetje stijfheid bij het omhoog doen van m'n arm. Ben benieuwd naar de 2de..
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Een paar weken geleden J&J vaccin gehad en niets van gevoeld, zelfs niet van het prikje zelf. De vaccinatie procedure vond ik trouwens erg goed georganiseerd maar gelukkig is het bij J&J met één tripje voldoende.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

2 phizers gehad. Enkel wat pijn in de arm. Ik geloof van mijn eerste ook wat hoofdpijn.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

mailracer schreef:Als risico zijnde vind ik het goed dat ik 4 weken vroeger mag gaan voor mijn 2e AZ vaccin.
Idem als risico patient... ik heb me van 9 augustus kunnen verplaatsen naar 15 juli. De kinderen hier (20 en 22) zijn trouwens al twee weken allemaal volledig gevacinneerd... ik heb het dus nog altijd moeilijk met de definitie van risico patient als je laatst komt (zelfs na vervroegen).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier ook de 2de AZ kunnen veplaatsen van 9 aug naar 13 juli , de 1ste was op 17 mei ... nergens last van gehad.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”