Fiber bij edpnet

Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zie ook topic "wat gebeurt er in Dendermonde" elders op dit forum. Ik snap er eigenlijk niks meer van. Ik dacht dat de Internet wereld eenvoudiger zou worden met glasvezel, helaas is het tegendeel waar. Bij ons wordt volop glasvezel van the last mile uitgerold. Je kan de aansluiting voor 50 euro krijgen op het moment dat ze in de straat bezig zijn met de aanleg, anders wordt het duurder. Ik dacht, als ze hier over een paar maanden passeren, waarom niet? Vandaag met helpdesk van edpnet gechat. Pffff, edpnet gebruikt glasvezel van Proximus en niet van the last mile. Komt erop neer dat je eerst moet kijken bij welke internet aanbieder je een glasvezel abo wilt nemen en dan moet je ook nog eens een keuze maken tussen de aanbieders van glasvezel??? Man, Man, Man, wat een gedoe. En als je later van internet provider wilt veranderen en die zit toevallig bij een andere aanbieder van glasvezel, dan kan je ook nog eens een andere glasvezel kabel laten binnen trekken? En fluvius biedt ook glasvezel aan zie ik. Gratis aansluiting tijdens de werken in de straat, achteraf kunnen de kosten oplopen tot 450 euro. Biedt fluvius dan zelf ook Internet aan? Of is dat in samenwerking met andere partners? Het wordt wat te veel voor den deze.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 18 dec 2020, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Veel glasvezel valt er niet te kiezen. Enkel diegene die tot aan uw deur komt. Zijn het er meerdere lucky you.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Jack snapt het weer niet? Fiber van proximus ... of in reseller van edpnet is ftth (fiber to the home)

Op sommige plaatsen legt proximus fiber aan, op andere plaatsen fluvius

Via proximus fiber kan je edpnet nemen of proximus. Via fluvius zijn het andere aanbieders.

Er liggen nergens 2 glasvezelkabels. Je moet het doen met die dat voor je deur ligt
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

bambipower schreef:Er liggen nergens 2 glasvezelkabels. Je moet het doen met die dat voor je deur ligt
Eerst even informeren alvorens je onzin schrijft. Ik heb gebeld met the last mile. De elsbosstraat in Dendermonde is de enige plek in Vlaanderen waar glasvezel van Proximus en van the last mile liggen. Hier zal begin 2021 glasvezel van the last mile komen te liggen. Zij hebben een partnership met fiberweb.be die de Internet provider is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

fiberweb zijn geen goedkope vogels als je hun aanbod vergelijkt met de verschillende partners op Fluvius Glas of met Edpnet

hun 22€ voor het starterspakket van 30/30 kan ik nog snappen maar dan gaat de prijs heel snel omhoog voor de andere paketten. 150€ per maand voor 1000/1000 en die zie je vb bij Fastfiber 47,95€ voor hetzelfde
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@quovadis: hun prijzen stijgen inderdaad exponentieel eens je het instap abo voorbij bent.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:@quovadis: hun prijzen stijgen inderdaad exponentieel eens je het instap abo voorbij bent.
wel spijtig want ze zitten blijkbaar ook bij ons in Heule en hadden ze niet zo zot gedaan met hun prijzen waren ze mssn wel een klant rijker.


Dus alvast bedankt voor de link naar de thelastmile en fiberweb :-D
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

als je met enkele buren samenlegt en ethernet door de huizen/appartement blok trekt is het 10Gbit/10gbit abo wel intestant aan 300€ om met vb 10 bewoners te nemen, (dan heeft iderger 1Gbs/1Gbps voor 30€)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

the last mile.... nog een reclame voor een groepsaankoop voor fiber uit 2016 op hun site.
en mijn interesse was gelijk voorbij.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

cyberbug schreef:als je met enkele buren samenlegt en ethernet door de huizen/appartement blok trekt is het 10Gbit/10gbit abo wel intestant aan 300€ om met vb 10 bewoners te nemen, (dan heeft iderger 1Gbs/1Gbps voor 30€)
Ik vermoed dat zoiets niet toegelaten is volgens het contract.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dit kreeg ik ook nog te horen : er zouden gesprekken aan de gang zijn tussen edpnet en the last mile.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jefm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2020, 12:02
Bedankt: 2 keer

Het basisaanbod van fiberweb is in mijn opinie beter dan wat overige providers aanbieden
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Edit: op vraag van philippe_d het woordje FTTH aangepast naar "the last mile" om verwarring te voorkomen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Jack Daniels schreef:Eerst even informeren alvorens je onzin schrijft ... De elsbosstraat in Dendermonde is de enige plek in Vlaanderen waar glasvezel van Proximus en van the last mile liggen.
Een gevaarlijke uitspraak, zeker als er foutieve info achter volgt. Kijk gewoon in Gent al maar eens, daar heb je duidelijke overlap tussen de Proximus en Fluvius netwerken:
Afbeelding

Bron Fluvius.
Bron Proximus.

Idem trouwens in Antwerpen, daar is heel Zurenborg ook door beide voorzien van glasvezel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

bollewolle schreef:Een gevaarlijke uitspraak, zeker als er foutieve info achter volgt. Kijk gewoon in Gent al maar eens, daar heb je duidelijke overlap tussen de Proximus en Fluvius netwerken:
Afbeelding

Bron Fluvius.
Bron Proximus.

Idem trouwens in Antwerpen, daar is heel Zurenborg ook door beide voorzien van glasvezel.
Die info kwam van The last mile, dus ik heb die hier maar neergepend. Ik heb trouwens aan een mod gevraagd of er geen extra subforum opgestart kan worden voor alles wat met glasvezel te maken heeft (aanbieders van infrastructuur, providers,...)
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mar 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

cyberbug schreef:als je met enkele buren samenlegt en ethernet door de huizen/appartement blok trekt is het 10Gbit/10gbit abo wel intestant aan 300€ om met vb 10 bewoners te nemen, (dan heeft iderger 1Gbs/1Gbps voor 30€)
In theorie wel ja. In de praktijk moet je buren gaan overtuigen om hun telenet/belgacom televisie/telefonie op te zeggen. Zelf kijk je dan vrolijk vtm go via chromecast ofzo, maar veel geluk met dat aan dat omaatje uit te leggen.

Maar mijn haren gaan wel rechtop staan als ik zo lees over die niet-gedeelde glasvezelnetwerken. Dan gaan we in de toekomst van die Amerikaanse toestanden krijgen waar je providerkeuze 100% afhankelijk is van waar je woont, waardoor zij peperdure prijzen kunnen aanrekenen.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

jimmyvh schreef: Maar mijn haren gaan wel rechtop staan als ik zo lees over die niet-gedeelde glasvezelnetwerken. Dan gaan we in de toekomst van die Amerikaanse toestanden krijgen waar je providerkeuze 100% afhankelijk is van waar je woont, waardoor zij peperdure prijzen kunnen aanrekenen.
Belgie... Telenet of Proximus... Denk dat het hier nu al een pak erger is zonder amerikaanse toestanden erbij te sleuren.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

jimmyvh schreef:
cyberbug schreef:als je met enkele buren samenlegt en ethernet door de huizen/appartement blok trekt is het 10Gbit/10gbit abo wel intestant aan 300€ om met vb 10 bewoners te nemen, (dan heeft iderger 1Gbs/1Gbps voor 30€)
In theorie wel ja. In de praktijk moet je buren gaan overtuigen om hun telenet/belgacom televisie/telefonie op te zeggen. Zelf kijk je dan vrolijk vtm go via chromecast ofzo, maar veel geluk met dat aan dat omaatje uit te leggen.
Zorg er maar ook voor dat iedereen tijdig aan u betaalt, want voor je het weet mag jij het allemaal zelf betalen.

Idem qua misbruik, want de verantwoordelijkheid ligt bij de persoon die de factuur krijgt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef:Ik heb trouwens aan een mod gevraagd of er geen extra subforum opgestart kan worden voor alles wat met glasvezel te maken heeft (aanbieders van infrastructuur, providers,...)
[Mod] met deze.
Glasvezel en FTTH
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”