Pagina 1 van 1

FreePBX en OVH

Geplaatst: 07 dec 2020, 12:25
door wimpie3
Heeft er iemand de settings die ik moet invoeren om een OVH sip nummer te kunnen gebruiken in FreePBX? De instructies die ik kan vinden gaan over het aanpassen van config files, wat niet mag in FreePBX blijkbaar (je moet daar via de web interface passeren).

Re: FreePBX en OVH

Geplaatst: 07 dec 2020, 13:08
door Splitter
zo zou het ongeveer moeten werken (als al de andere zaken juist staan in je pbx natuurlijk)

connectivity/trunks/jouwtrunk/general:
trunk naam, je uitgaand nr (internationaal formaat met 0032)

connectivity/trunks/jouwtrunk/sip settings/outgoing:

context=from-trunk
defaultuser=<je nummer in 0032 formaat>
host=<SIPSERVER.ovh.be>
username=<je nummer in 0032 formaat>
secret=<paswoord>
fromuser=<je nummer in 0032 formaat>
fromdomain=<SIPSERVER.ovh.be>
insecure=invite,port
qualify=yes
type=peer
nat=no
directmedia=no
dtmfmode=auto
amaflags=default

connectivity/trunks/jouwtrunk/sip settings/incoming:

register string: <je nummer in 0032 formaat>:<paswoord>@<SIPSERVER.ovh.be>/<je nummer in 0032 formaat

Re: FreePBX en OVH

Geplaatst: 08 dec 2020, 21:06
door wimpie3
Thanks.

Hiermee werken ook de incoming calls? Want voorlopig lijkt dat niet te gaan (telefoon gaat niet over, beller hoort meteen afleggen)

Re: FreePBX en OVH

Geplaatst: 08 dec 2020, 23:34
door Splitter
wimpie3 schreef:Hiermee werken ook de incoming calls?
hiermee werkt je trunk normaalgezien, dus je verbinding met ovh.
voor de inkomende calls moet je je inkomend nummer ook wel nog instellen natuurlijk (welk nummer, eventuele uren, naar welke extensie, ...)