SIM kaart voor tiener

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Onze jongste krijgt mijn oud gsm toestel, de bedoeling is dat ze dit enkel gebruikt om te bellen in geval van nood en te whatsappen naar mij als ze bij mama is en omgekeerd.
Dus internet heeft ze quasi niet nodig wegens overal wifi.
Bellen en sms is ook zo goed als overbodig.

Vandaar dat mijn oog viel op de telenet formule "PRIJS VOLGENS VERBRUIK".

Op zich is dat ideaal, met als enige zware bedenking: volgens mij is dat een postpaid formule, dus een no-go. Ze heeft nog nooit een gsm gehad, dus foutjes zijn te verwachten. Als ze er dan een kaart van €10 doorjaagt is het jammer, maar ok. Als ze er een factuur van €100+ genereert is het een ander verhaal.

Vandaar mijn vraag, wat is tegenwoordig de beste optie denken jullie? Liefst dus prepaid aan lage tarieven.
Ik denk momenteel aan orange tempo easy, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Bedankt om mee te denken!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

  • 1 eurocent per sms
  • 1 eurocent per megabyte
  • 8 eurocent per minuut
  • belwaarde 12 maanden geldig
  • Orange-netwerk
https://jimmobile.be/nl/herlaadkaart/
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Bij Telenet kan je een max. instellen wat betreft factuur, als dat je afschrikt.

Maar als je zonder bundels werkt is Jim mobile zoals Raf aanbeveelt het beste aanbod. Ook netwerk Orange. Dochter moet dan wel leren internet aan/uit te zetten als ze het enkel voor Whatsapp kan gebruiken, of zorgen dat er niet te veel brol op staat dat ze het gewoon aan kan laten (eventueel limit je tot 2G).

Alleen hopen dat die merken nu wel blijven bestaan als Medialaan het verkoopt?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb voor mijn dochter een abonnement bij mobile vikings en de limiet buiten bundel op 0 EUR geplaatst.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

die prijs volgens gebruik zou ik niet nemen. sms'en zijn niet gratis en laat dat nu hetgeen zijn dat ze eerst hebben aangeleerd.
Voor onze drie tieners hebben we ze gewoon op onze wigo geplaatst.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

SMS'en wordt toch niet veel meer gedaan? En al zeker niet bij tieners.
Hier ook JIMmobile voor onze zoon. Gemiddeld 10 à 20 Euro per jaar.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

jaku627 schreef:Bij Telenet kan je een max. instellen wat betreft factuur, als dat je afschrikt.
Klopt (minimaal €5 als ik mij niet vergis), het handige hiervan. Is dat je je geen zorgen moet maken over herladen, identificatie voor prepaid etc..
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hier ook Jim voor onze 2 tieners. In augustus 10 euro op elke sim gezet. We zijn nu december en staat nog niet op nul.
Truuk is volgens mij ze aanleren om overal op wifi te zitten. Ik ken tieners die niet eens meer de moeite doen om wifi in te stellen en alles over 4g af te handelen. Koren op de molen natuurlijk van bepaalde providers [emoji57]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Terwijl dat dat correct is voor thuis, zou ik ze toch ook de risico's van public wifi bijbrengen. Je weet niet wie/wat er packet sniffing/ssl interception doet.

Of ik ben gewoon te paranoïde [emoji512]
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Bedankt allen, ik zal het er straks eens over hebben met haar moeder.

Het onnozele is dat ze in september een 'deftige' smartphone gaat krijgen omdat ze dan naar het secundair gaat en in de school wordt dat verwacht aangezien ze die geregeld nodig hebben in de klas. Er is wel wifi, maar zoals typisch in scholen, de helft van de tijd niet beschikbaar, dus moeten ze wel een betere buffer hebben. De oudste heeft een pay&go dat we telkens met €15 herladen, daar haalt ze zo'n 3 maanden mee.

De jongste gaat nog naar het lager, dus mag de gsm niet gebruiken op school. Ze krijgt dat toestel enkel om te kunnen bellen naar de andere ouder (wat perfect met whatsapp over wifi kan), ofwel tijdens de korte tijd dat ze alleen thuis is.
Daarom dat ik aan telenet dacht, maar jim mobile lijkt me nog beter en die kaart kan ook gewoon in de carrefour gekocht worden blijkbaar.
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Bij JIM kan je ook voor €5 per maand 1 GB data aankopen, dan is dat de vaste kost, is haar telefoon al een stuk 'smarter', en toch nog steeds niet heel duur. Wel op voorwaarde dat ze dan niet heel veel belt of gewone sms'en stuurt en meer dan 500 MB data verbruikt per maand, want anders gaat een bundel bij een andere provider voordeliger uitvallen. JIM is meer voor sporadisch of heel licht gebruik, vind ik.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Is het geen idee om op uw abo te zetten. Is naruurlijk te zien wat jij hebt bvb aan wigo kan je een stop op zetten dacht ik.
Heb je bvb een abo bij orange en ze belt en smst niet kan je een bijkomende kaart nemen van 3€ en gebruikt ze uit uwen bundel. Bellen naar u kan ze via whatapp en messenger enzo.
De buurvrouw hier doet dit. Zei heeft unlimeted 30€ +3€ voor haar zoon. hij kan op internet en dat is het.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ik heb hier een oude whop die ik ga terugschakelen naar telenet basic en mijn gsm heeft een mobilus S, dus niet echt abonnementen om te gaan delen of een extra sim te zetten. Ik heb zowel thuis als op mijn werk perfecte wifi en ben zelden onderweg, dus kom daar ruimschoots mee toe.
Voor grotere gebruikers kan ik me wel voorstellen dat dit interessant kan zijn.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Prepaid, wat is er mis om een tiener ook wat te leren omgaan met geld op deze manier ;-)
Op is op, jammer!
Die kijken niet naar wifi of niet hoor, en maar scrollen op Facebook, Snapchat, Instagram, ... zal er rap vandoor zijn vrees ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Prepaid, wat is er mis om een tiener ook wat te leren omgaan met geld op deze manier ;-)
Op is op, jammer!
Die kijken niet naar wifi of niet hoor, en maar scrollen op Facebook, Snapchat, Instagram, ... zal er rap vandoor zijn vrees ik.
Da's wel heel kort door de bocht.
Ik heb hier 2 tieners rondlopen en de oudste heeft nu ongeveer 1,5 jaar prepaid. Ze doet dat vanaf dag 1 heel goed.
De 2de zal ik wel meer moeten in 't oog houden, vandaar inderdaad mijn voorkeur voor prepaid.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

al die fans van bellen via whatsapp en dergelijke. :eek: Ik was vroeger ook zo'n 'fan'. Maar ik begin er van terug te komen.

Wat als uw kind in noodsituatie zit. Ga je dan ook verwachten dat ze de hulpdiensten bellen via whatsapp? :-D

stap 1: "Zoek U eerst een wifi netwerk op. Bij telenet gebruik je wifi van nonkel Juul, en Proximus onze accountgegevens."
Eer je dan ingelogd bent, ben je 5-10' verder (als het al werkt). Ook al regelmatig geprobeerd. Idem station Brussel Centraal.
Ik kijk geen video's of nts via 4G. En kom met 2-3 GB toe. Om daarvoor uren te zitten klooien eer je op de wifi zit, no thx.
stap 2: Als je geen wifi hebt, probeer je via 4G
stap 3: Als je me niet kan bereiken op whatsapp, bel je via Calltiger (call-back) of liever via Zoiper (voip)

Maak alvast een uitgebreide handleiding klaar voor uw kind van 12. En. elke week opvragen. :-D

Gesprekken zijn regelmatig bagger via signal/whatsapp/fb messenger. Idem Triing. Als er ene me belt met die Telenet brol, hoor ik het direct hé.
Gewoon geen gesprek te voeren door de delay en wegvallen. Tja, als je dat leuk vindt, vooral doen zou ik zeggen.

Bel ik met VOIP thuis, heb ik nooit probleem met geluid wegvallen/blokvorming, interferentie. idem met bellen voip op de smartphone. Maar als je dit allemaal moet gaan uitleggen aan een kind die net een smartphone heeft...

Ik gebruik al 5 jaar Orange Tempo Giga (ook voor mezelf). Elke maand 15 € herladen, tot ze aan 20 GB zitten, dan maar herladingen van 10 €/maand.
Betrouwbaarste provider, en heeft ook nog voLTE en voWIFI (mits uw toestel het heeft, op goedkope samsung's ook al). Altijd bereikbaar, ook binnenshuis.
Ze bellen zelden nog. Data valt ook mega mee. Ofwel op school of thuis op wifi.
Ik vind gewoon comfortabel dat ze me niet kunnen verrassen. Denk dat beiden tss 15-20 gb op hun kaart staat. Mogen ze al eens zot doen.
Regelmatig eens 1 GB data gratis en nu met eindejaar 5 GB (31 dagen geldig)
Bijkomend voordeel is dat ik zo weer aan 200 € aan beltegoed zit. Te gebruiken op Play/PSN Store of Tom Tom abbo of De Lijn ticket (weliswaar veel duurder dan een 10 beurtenkaart)
Moest die ca$hback niet mogelijk zijn, zou ik wss. Mixtus nemen voor 16 € (10 gb - unl. bellen/SMS). Ik heb gewoon geen zin voor voldongen feiten te staan nl.
Edpnet 8 € - 1 GB - 300' bellen of SMS zou normaal volstaan. Heb geen zin om constant over hun schouders te kijken. en hysterisch te moeten doen omdat ze eens per ongeluk gemist zijn dat ze op 4G stonden ipv Wifi.
tempogiga.jpg
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik denk dat jij mijn vraag niet goed gelezen hebt...
Ik ga echt geen €15 per maand aan belwaarde aan een kind in het lager geven. Ik betaal voor mezelf nog zoveel niet...

Bellen via whatsapp is voor thuis, om naar mama/papa te bellen. Beiden goede wifi, dus perfecte kwaliteit.

Onderweg (of in nood) mag er uiteraard gewoon gebeld worden.
Uitleggen zeg je? Daar ben ik helemaal gerust in. Onze jongste is daar allemaal super snel in.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

cadsite schreef:Bellen via whatsapp is voor thuis, om naar mama/papa te bellen. Beiden goede wifi, dus perfecte kwaliteit.
Ik denk dat je mijn antwoord niet goed gelezen hebt. :wink:
Heeft niets, maar dan ook niets te maken met goede wifi of 4G of niet.
Het is allesbehalve even betrouwbaar als bellen via voip of 2G (GSM).
cadsite schreef:Ik ga echt geen €15 per maand aan belwaarde aan een kind in het lager geven. Ik betaal voor mezelf nog zoveel niet...
Tja, je betaalt 15€, en nadien 10€, maar aangezien ze niet bellen met beltegoed, blijft het staan en kan je voor andere leuke doeleinden gebruiken. Dus eigenlijk krijg je data en sms'en GRATIS!
En bij herlading 15€ bel je gratis nr andere tempo gigaklanten (ik gebruik het niet)
Ik herlaad via herlaadbon die ik koop dreamland (B2B) en dus 13,3€/herlading, maar 15€ op de kaart.

Bij abbo is het foetsie.
Screenshot_20201207-085238.jpg
cadsite schreef:Uitleggen zeg je? Daar ben ik helemaal gerust in. Onze jongste is daar allemaal super snel in
Tja, ik hoop dat ze dan nooit eens een foutje maken voor hen.

Als ze het zo perfect doen volgens de papa, neem dan JIM hé. altijd wifi overal volgens jou (doen mijn kinderen ook, maar soms gaat dat niet) en sporadisch 4G.

Alhoewel EDp vr 8€ ook veel waar voor hun geld biedt. En je wilt ze vooral niet gewoon maken aan belmin. en sms. :-D + misschien boven uw budget/maand.

Voor ons is bellen via internet duidelijk en verschil met via vaste telefoon/gsm. En dat mama of papa soms gn wifi/4G heeft en niet bereikbaar is hierdoor.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 07 dec 2020, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Call Tiger VOIP?
Het initiëren van het gesprek gebeurt via een SMS of databericht en de gesprekken zelf lopen over 2G.
> een SIM-kaartje voor de nummer actief te houden (abo pay-per-use of prepaid)
> data via wifi
> bellen via Call Tiger en dus pre-paid
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

allemaal leuk, maar voor kind? :-(

Ik ben ook zo'n nerd, maar in al die jaren zelden gebruikt.
(te gierig?)

Als ik kan bellen via voip (4G). Eventjes terug freevoipdeal gebruikt call-back (had toch Belgium unl. 3€/maand)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

satsurfer schreef:allemaal leuk, maar voor kind? :-(
De TS geeft aan dat de kinderen wel handig zijn, moeilijk is dat niet hé.
Call Tiger app neemt gewoon alle telefoongesprekken over, dus moeilijk is dat niet...

Als je wil bellen naar "de bomma", klik je op uw telefoon op de telefoonnummer van "de bomma".
CallTiger belt u dan op, met de CallerID van "de bomma" en belt - eens jij opgenomen hebt - naar "de bomma".
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Makkelijkste oplossing is een fake apn & sms centrale te gebruiken..dan kan ze enkel bellen en wifi gebruiken. :angel:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en 6 maand verder, maar we horen er niets meer van.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Heb hier al jaren Tempo Easy (zie onderschrift), eenmaal per jaar 15€ betalen en klaar is kees... :-D
P.S. en later gratis filmtickets voor de zusjes cadsite!
https://www.orange.be/nl/hulp/orange-th ... -toepassen
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:en 6 maand verder, maar we horen er niets meer van.
Wat wil je er over horen?

Oudste dochter - 13: pay&go (ongeveer elke 2 maand €15 herladen)
jongste dochter waarover de vraag ging - 11: (dumphone) jim mobile harlaadkaart (ongeveer elke 2 maand €5 herladen)

Mocht edpnet een limiet inbouwen in hun mobiel kregen ze beiden onmiddellijk een edpnet adonnement, maar helaas...
Ik wacht even youphone af, die bieden dat wel aan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bedankt voor delen.

mijn 'visie'
oudste: MV, 10€/maand, 200' - 1 GB. 10 betalingen Hellobank, nog 5€/maand :beerchug:
Best deal: 15€/maand - 5€=10€/maand.
unl. calling/sms - 5 GB. Clans +2/3GB! 7-8GB vr 10 €.
tja, 2,5€ duurder dan pay&go. Maar dan mogen ze er vooral niet aankomen. :wink:
hebben ook limietinstelling.

jongste. blijven.

Ik zweer Bij Orange Tempo Giga.
Ff. paar keer 15€ herladen tot maximum. en dan 10€/maand. En beltegoed kan gebruikt worden voor diverse doeleinden (Tomtom/Tado abbo/gplay store apps,...). Af en toe gratis data, en gratis kinepolis tickets die je niet kan opgebruiken. VoWifi & VoLTE en gratis bellen nr. Tempo Gigaklanten. Ook gratis data weggeven aan iemand in groep.
Screenshot_20210509-191705.jpg
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

In het geval van een dual Sim toestel zie ik het ideaal:

- je geeft je kind een data Sim zoals een surf extra card van Orange / Telenet data Sim bij One. Dan is er voldoende datavolume dat wij als ouders toch niet hard nodig hebben ;-)

- voor het telefonie gedeelte, hierboven werd al
Orange Tempo / Jim mobile aangeraden.. dan kunnen ze in ieder geval bellen in nood.
Ook rekening mee houden dat mensen een mobiel nummer nodig hebben om te kunnen geven aan allerlei instanties, familie, tweestaps verificatie, itsme .. etc. Toch wel noodzakelijk.

O en dat verhaal van de hulpdiensten bellen sorry dat is BS: met ieder toestel kun je zelfs zonder Sim gewoon 112 bellen.
Maar ik ben het ermee eens dat je niet moet vertrouwen op de oplossingen via messenger apps. Vandaar dat dual Sim ideaal kan zijn.

Voor zover ik heb geïnformeerd zou Orange de surf extra card via esim kunnen leveren. Dus dan blijft het simkaart slot vrij voor een kaartje naar keuze.
Laatst gewijzigd door macamba op 10 mei 2021, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

macamba schreef:O en dat verhaal van de hulpdiensten bellen sorry dat is BS: met ieder toestel kun je zelfs zonder Sim gewoon 112 bellen.
In België kan je zonder simkaart geen noodnummers bellen.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Luboli schreef:
macamba schreef:O en dat verhaal van de hulpdiensten bellen sorry dat is BS: met ieder toestel kun je zelfs zonder Sim gewoon 112 bellen.
In België kan je zonder simkaart geen noodnummers bellen.
Je hebt gelijk, mijn excuses:

https://www.vlaanderen.be/noodoproepen
Als u met uw GSM naar de noodnummers wilt bellen, is een SIM-kaart wel vereist.
(Ik was verward door de info van Nederland / andere landen waar dit wel mogelijk is, zoals het ook vaak in handleidingen van iPhone en Apple Watch celular staat). Alleszins nog meer reden om toch ook voor een simkaart / formule te gaan waar mee gebeld kan worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:Bedankt voor delen.

mijn 'visie'
oudste: MV, 10€/maand, 200' - 1 GB. 10 betalingen Hellobank, nog 5€/maand :beerchug:
Best deal: 15€/maand - 5€=10€/maand.
unl. calling/sms - 5 GB. Clans +2/3GB! 7-8GB vr 10 €.
tja, 2,5€ duurder dan pay&go. Maar dan mogen ze er vooral niet aankomen. :wink:
hebben ook limietinstelling.
Kijk nu zelf eens wat voor een constructie je hier aan het opzetten bent voor iets wat me nu €7,5/maand kost...
Ik ben zeker iemand die let op de kleintjes en zoekt naar besparingen, maar het moet een beetje redelijk blijven.
SMS'sen en bellen doen pubers niet hoor, dus dat is allemaal overbodig. Het enige dat telt voor hen is data.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wij zijn ook aan zoiets aan het denken. Voor de kleindochter (6 jaar) van mijn vriendin. Gewoon om ons te laten weten als ze zin heeft om naar ons te komen. We weten dat ze het aan haar moeder vraagt maar haar moeder vertikt het in de meeste gevallen om dat toe te staan en liegt bovendien dat ze zwart ziet als we haar erover aanspreken. Zou dus handig zijn als die kleine ons dat zelf kan laten weten. Alleen hoe breng je een zesjarige aan het verstand hoe ze ons moet contacteren? Bellen, sms, WhatsApp,...? ik denk dat de grootste barrière is het nog niet (goed) kunnen lezen. Er zijn natuurlijk ook een boel praktische zaken die meespelen. Liefst zouden we hebben dat de moeder niet op de hoogte is dat die kleine een gsm heeft. De moeder is namelijk in staat om die af te nemen zodat dat kind ons zeker niet kan contacteren. Er moet een lader bij, je moet dat kind dan aanleren hoe die lader aan te sluiten. Wat als de batterij leeg is geraakt? Dan moet dat kind de pin code van het gsm toestel kennen. Om WhatsApp te gebruiken zouden wij de wifi beveiligingscode van de moeder moeten kennen. Constant mobiel internet inschakelen dan maar? Je ziet, in ons geval komt er heel wat meer bij kijken dan enkel maar een simkaart in een afgedankte smartphone te stoppen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Liefst zouden we hebben dat de moeder niet op de hoogte is dat die kleine een gsm heeft.
Als je oorlog wilt is dit the way to go!

Zelf geregeld bellen zou ik zeggen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

cadsite schreef:
Jack Daniels schreef:Liefst zouden we hebben dat de moeder niet op de hoogte is dat die kleine een gsm heeft.
Als je oorlog wilt is dit the way to go!

Zelf geregeld bellen zou ik zeggen.
Maar dat is nu al het geval. Als zij haar eigen moeder, mijn vriendin dus, kan kloten door die kleine bij ons weg te houden dan zal ze het zeker niet laten. Slechter dan nu kan het al zeker niet worden. De dochter van mijn vriendin hangt namelijk aan elkaar van liegen en bedriegen. Er zal ooit wel een tijd komen dat die kleine op haar strepen staat en zegt: mama ik ga naar oma. Ondertussen zijn we wel al wat jaartjes verder.
En zelf geregeld bellen is al helemaal niet aan de orde. Als ze ziet dat mijn vriendin belt neemt ze de telefoon niet op. Berichtjes worden niet beantwoord en als je haar daarover aanspreekt heeft ze wel altijd een of andere smoes klaar: niet gezien, niet gehoord want gsm stond op stil, aan het werk, in de badkamer,. ..
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

telefoneren.
als de moeder opneemt vragen om de dochter aan de lijn te krijgen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

profke schreef:telefoneren.
als de moeder opneemt vragen om de dochter aan de lijn te krijgen.
Lees nog eens mijn laatste paragraaf.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het probleem lijkt me niet een GSM maar wel een verziekte relatie. Een GSM gaat dat niet oplossen en de problemen wijzen enkel op het feit dat GSM's niet voor 6-jarigen zijn.

Bekijk het ook eens van de andere kant, waarom zou de 6-jarige moeten beslissen voor haar moeder?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Jack Daniels schreef:Als zij haar eigen moeder, mijn vriendin dus, kan kloten door die kleine bij ons weg te houden dan zal ze het zeker niet laten.
Het is een beetje laatste redmiddel, de band tussen grootmoeder en moeder gaat er zeker niet op verbeteren maar vrees dat jullie dat stadium toch al voorbij zijn:
https://tweedraadsadvocaten.be/2019/10/ ... inwilligen.

Spijtig genoeg is je vriendin lang niet de enige in die situatie.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Merci voor de link, tien. Zover gaan we het niet drijven. 1 rode draad in heel het verhaal: als mijn vriendin haar dochter in een relatie zit, dan zien we die kleine zo goed als nooit. Is de dochter weer single en zit ze in de shit qua opvang voor die kleine, dan is mijn vriendin plots wel goed genoeg. Het zal er zeker niet op beteren, integendeel ik heb het alleen maar zien slechter worden in de loop der jaren. Boontje komt om zijn loontje zeker?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Bezoekrecht valt dat niet af te dwingen via de rechtbank?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

9livesuni schreef:Bezoekrecht valt dat niet af te dwingen via de rechtbank?
Voor grootouders?
Dat betwijfel ik...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”