eid werkt niet op imac met windows

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb hier een imac staan met w10
Ik krijg de eid reader niet werkend,, hij leest mijn idkaart perfect uit via de eid viewer, certificaten zijn ook thrusted.
Wanneer ik probeer in te loggen op een site krijg ik echter altijd een fout (ik krijg nooit de popup waar ik het juiste certificaat kan kiezen(dus juist voor je je pin moet ingeven))
Iemand die dit werkend heeft op een imac met w10 ? Heb geen zin om heel het systeem te herinstalleren om dan tot te conclusie te komen dat het gewoonweg niet werkt...
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Welke browser? Heb in het verleden wel eens problemen gehad met Firefox. Chrome/Edge werken wel gewoon. Of gebruik gewoon Itsme?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Alle browsers
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Werkt die e-ID wel op een Windows-pc?

Toen onze dochter een coronatest heeft laten afnemen, samen met iedereen van haar Chirogroep en dus zowat de halve klas, was het ff spannend of we de resultaten tijdig gingen hebben om ze naar school te laten gaan.
Maandagochtend ingelogd met haar e-ID op mijn pc en ik kon de resultaten raadplegen. Een moeder van een klasgenott in de straat kreeg het niet klaar op haar Mac-machine (laptop of "bak"). Ze is dan bij ons komen proberen er was gewoon iets mis met de e-ID. We kregen ook meteen een error...
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Heb je wel al eens uw Windows opnieuw opgestart na het installeren van de middleware?
Vervolgens: eerst uw kaart in de lezer steken (en als test eens uitlezen met middleware), dan pas browser openen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier op een Mac mini, gewoon onder OSX, heb ik eerst die certificaten moeten installeren en dan de browser heropstarten. Firefox dacht ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ja,
al zowat alles getest wat normaal de problemen oplost indien het niet werkt..
Het enige waar ik niet zeker van ben is of het uberhaupt wel werkt onder windows op een (i)mac


edit : heb nieuwe user aangemaakt en daar werk het wel, we staan dus weer een stap verder
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”