Van scarlet naar EDPNet: Kan ik bbox3 "openbreken"?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mar 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Binnenkort ga ik over naar edpnet. Ik heb bij hen een fritzbox besteld omdat ik die zeer goedkoop erbij kreeg, maar vraag me af of het waard is om de bbox3 van belgacom terug te sturen of zelf bij te houden als backup.
Belangrijke beslissingsfactor is hierbij dat de bbox3 standaard volledig dichtgetimmerd zit: Je mag deze van belgacom/scarlet maar zeer beperkt configureren en je krijgt geen logingegevens voor de beheerdersaccount.

Is het mogelijk om de bbox3 van scarlet volledig te resetten en volledige toegang te krijgen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Neen.
Je hebt de B-box3 in bruikleen gekregen, je bent dus wel verplicht om die terug te sturen.

Mits betaling van de waarborg kan je die inderdaad houden als backup. Die zal ook perfect werken op een EDPNet aansluiting.

Bijkomend voordeel: in geval van problemen (vb fall-back profiel), zal het wisselen naar een B-box3 automatisch een lijntest (TBF) triggeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Soms vragen ze om deze terug te sturen, maar soms ook niet... Wacht dus best even de instructies bij opzeg af.

Ik hou ook een BBOX3 als backup achter de hand, voor 10€ gekocht op 2dehands.be

EDIT:
jimmyvh schreef:Is het mogelijk om de bbox3 van scarlet volledig te resetten en volledige toegang te krijgen?
Als je
- gewoon een internet-verbinding met EDPNET wil is die bbox3 voldoende.
- vanalles wil kunnen uitlezen/analyseren/configureren niet....
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben een jaar geleden ook van Scarlet naar EDPNet overgegaan.
De downloadlimiet van 500GB was, met een gezin van 3 tieners, niet meer vol te houden.
Nu zit ik bij EDPNet regelmatig boven de 1,5TB per maand (ook dankzij de lockdown).

De Scarlet BBOX3 ligt hier nog in de kast, ze hebben er zelfs niet achter gevraagd...
Ben ook super tevreden van die Fritz Box van EDPNet, daar is veel meer mee mogelijk.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je Scarlet opzegt vragen ze inderdaad enkel de TV-decoder terug en niet de modem.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Bij het overschakelen van Proximus Start naar EdpNet, een maand geleden, vroeg Proximus nog een ferm hoge prijs voor de leeftijd van de Bbox-3 (2013, 1ste versie Technicolor), bij het niet tijdig terugsturen :bang:
Stuurt u de toestellen niet terug voor deze datum? Dan zullen we u deze moeten aanrekenen. Dit bedraagt
bijvoorbeeld € 149 euro voor een decoder, € 99 euro voor een modem enzovoort.
Eenmaal aangekomen in een collect firma gaat die modem de vuilbak in zeker ? De voeding was reeds half kapot ...
Sorry voor deze offtopic reactie, maar wilde dit toch effen kwijt :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”