Na meer dan 20 jaar houdt 9lives op te bestaan

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op 31 januari 2021 stopt Telenet met 9lives.be en dus ook de bijhorende community. :|
https://www.9lives.be/news/telenet-stop ... met-9lives

De crew daar heeft snel beslist om een doorstart in eigen beheer te doen onder de naam beyondgaming.be
https://www.9lives.be/forum/algemene-in ... akkel.html
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik vraag me af of ze de content mee mogen nemen. 9lives komt best wel regelmatig boven in zoekqueries op .be sites, het zou spijtig zijn als die (soms toch interessante info) verdwijnt.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Da's echt wel jammer moest dat zomaar teloor gaan...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

In het verleden zijn er ook al eens serieuze haren in de boter geweest en heeft het ook al eens een 'doorstart' gemaakt, sindsdien was er ook al een pak minder animo.

Ga het nu niet meteen missen om eerlijk te zijn. Gebruikte het enkel nog als ik op zoek was naar 2e hands hardware.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik kwam er af en toe wel eens lurken. Mss samensmelten met userbase, er zal wel wat overlap zijn tussen beide. EDPnet kan van het momentum gebruikmaken om wat zieltjes van Telenet weg te halen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Geen idee of dat dat zo een sterk plan zou zijn - de historiek zou gewoon niet verloren mogen gaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Loeki
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Was 9lives niet de "opvolger" van spelletjesgarnaal (of zoiets?) waarmee het eigenlijk virtueel al veel langer bestaat dan 20 jaar?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vroegere games.telenet.be ?
vverbeke schreef:Mss samensmelten met userbase, er zal wel wat overlap zijn tussen beide. EDPnet kan van het momentum gebruikmaken om wat zieltjes van Telenet weg te halen.
Tja, toen TIK ermee ophield was er dezelfde bezorgdheid (en een nog grotere overlap met Userbase).
Maar dat archief is ook verdwenen :-( .
NuKeM schreef:Ik vraag me af of ze de content mee mogen nemen. 9lives komt best wel regelmatig boven in zoekqueries op .be sites, het zou spijtig zijn als die (soms toch interessante info) verdwijnt.
Telenet gaat och niet die hele user database, met klanten en mailadressen, aan een groepje vrijwilligers weggeven ...
GDPR? anonimiseren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat een cynische timing van Telenet. De next-gen consoles zijn pas gereleaset, en gaming is hotter than ever. Als zelfs al Sporza een e-sports toernooi in mekaar bokst en ermee adverteert op Eén in prime-time, weet je toch wel dat Gaming een steeds groter publiek aanspreekt.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kids zullen weinig tot geen druk kunnen zetten bij de (nu veelal) thuiswerkende ouders om van provider te veranderen (kwestie van signaal te geven aan Telenet). De oudere generatie kan dat mogelijk wel, maar welke thuiswerker gaat dat doen met mogelijke downtime tot gevolg (behalve bij de move van kabel naar vdsl of iets anders). Vergeet ook niet dat er voor velen een tussenkomst is via de werkgever, nu veranderen is mogelijk ook hierdoor niet evident.
Telenet weet volgens mij goed dat het nu het moment is om onpopulaire beslissingen te nemen :)
Arena51 werd destijds ook opgedoekt en is overgegaan in shrimprefuge (bestaat blijkbaar nog), het komt hopelijk dus wel goed voor hun leden.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:vroegere games.telenet.be ?
vverbeke schreef:Mss samensmelten met userbase, er zal wel wat overlap zijn tussen beide. EDPnet kan van het momentum gebruikmaken om wat zieltjes van Telenet weg te halen.
Tja, toen TIK ermee ophield was er dezelfde bezorgdheid (en een nog grotere overlap met Userbase).
Maar dat archief is ook verdwenen :-( .
Niet helemaal verdwenen :-) (bij de meest recente kopie op archief is het ip van de crawler wel geblokkeerd maar een paar versies eerder is nog gewoon beschikbaar.
https://web.archive.org/web/20150208110 ... /index.php

voor 9 lives zou men trouwens het volgende kunnen doen, nieuw forum starten mensen daar laten registreren, vragen om in hun sig: 9L:9livesusername te zetten, en op 9 lives in de sig: BG:bgusername te laten zetten. dan voor het eidne de site rippen dan dan aan de hand van de hantekeningen de de users mergen...

of op 9lives een user aanmaken die als bot dient, met de vraag daar je email naar te PMen om de post over te nemen naar het nieuwe forum...
Greetz cyberbug

Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zoveel tijd gaan ze er niet in steken voor het einde. Ik kwam er vrijwel niet meer sinds de hack maar vroeger las ik er wel veel topics op mee.
Zou wel zonde zijn als het archief verloren gaat.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Sinds de hack niet meer op ingelogd, enkel nog af en toe een topic zo gevolgd, zoals de f1 topic.

Forums zijn volgens mij sowieso aan het uitsterven, ken nog maar weinig jongeren die actief op een forum zitten. Wat ik wel spijtig vind, al die alternatieven vind ik veel te chaotisch.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

De frontpage gaf toch al een tijd een dode indruk vond ik. Daar zal dan ook wel het meest van het budget naartoe gegaan zijn. Artikels, reviews, etc schrijven... Hopelijk laten ze dat weg met de doorstart.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

In elk geval is er al heel wat animo voor het nieuwe bestaan precies amai
https://www.paypal.com/pools/c/8uF4U4oTWb
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”