Verhuizen - wat kan er allemaal fout gaan?
Geplaatst: 06 nov 2020, 10:42
Wij hadden een verhuis aangevraagd bij Telenet van onze oude naar nieuwe adres (nieuwbouw); deze stond gepland op 03/11/2020.
Op 30/10 zie ik op "Mijn Telenet" 2 afspraken staan: eentje op 29/10/2020 en eentje op 29/12/2020.
Ik bel naar de klantendienst: deze van 29/10 is "afgewerkt" (ik veronderstel dat dat het aansluiten van de klaarliggende buitenkabel op de gevel van de overbuur is, maar bij Telenet zelf weten ze het niet) en de andere is inderdaad op 29/12. Ze zien dat de afspraak van 03/11 geannuleerd werd, maar ze weten niet door wie of waarom. Eerste afspraak die we kunnen krijgen is 10/11, maar daar ga ik niet mee akkoord. Ik krijg iemand anders aan de lijn, maar bij de planning kan men niemand meer bereiken, maar ze zouden een sms sturen... Niets ontvangen.
02/11: ik bel opnieuw naar de klantendienst: blijkbaar hebben we nu een afspraak op 05/11.
05/11: technieker begint de installatie te plaatsen, maar stopt er al gauw mee. Hij kan de coax die van buiten komt niet aansluiten; deze is "te dik" (PE14 is voorzien, zoals in de brochure van Telenet zelf). Ook mijn UTP-kabels zijn "verkeerd" (F/UTP cat. 6; in 2008 heb ik op een ander adres zelfs STP cat. 6 gebruikt zonder problemen). Technieker vertrekt, maar zou ons binnen een half uur contacteren voor een afspraak met een andere technieker... Niets meer gehoord.
Na anderhalf uur wachten, bellen we zelf naar de klantendienst: nieuwe afspraak staat genoteerd voor 09/01/2021! Ze kunnen wel een dossiertje (nóg eentje?) aanmaken voor nog een andere dienst (nóg eentje?) die me "zo snel mogelijk" zal contacteren voor een eventueel vroegere afspraak.
Pure kafka!
Update 06/11: sms ontvangen dat men de installatieafspraak helaas niet kan veranderen en deze op 19/11/2020 blijft. Men zet ons doodleuk nog eens 2 weken zonder tv en internet. Ik had ondertussen zelf nog eens gebeld, ook al om te vragen of men onze 4G-data op onbeperkt kon zetten tot zolang de installatie niet afgewerkt was, maar dat kon ook niet. Ik moest terugbellen als onze limiet bereikt was.
Op 30/10 zie ik op "Mijn Telenet" 2 afspraken staan: eentje op 29/10/2020 en eentje op 29/12/2020.
Ik bel naar de klantendienst: deze van 29/10 is "afgewerkt" (ik veronderstel dat dat het aansluiten van de klaarliggende buitenkabel op de gevel van de overbuur is, maar bij Telenet zelf weten ze het niet) en de andere is inderdaad op 29/12. Ze zien dat de afspraak van 03/11 geannuleerd werd, maar ze weten niet door wie of waarom. Eerste afspraak die we kunnen krijgen is 10/11, maar daar ga ik niet mee akkoord. Ik krijg iemand anders aan de lijn, maar bij de planning kan men niemand meer bereiken, maar ze zouden een sms sturen... Niets ontvangen.
02/11: ik bel opnieuw naar de klantendienst: blijkbaar hebben we nu een afspraak op 05/11.
05/11: technieker begint de installatie te plaatsen, maar stopt er al gauw mee. Hij kan de coax die van buiten komt niet aansluiten; deze is "te dik" (PE14 is voorzien, zoals in de brochure van Telenet zelf). Ook mijn UTP-kabels zijn "verkeerd" (F/UTP cat. 6; in 2008 heb ik op een ander adres zelfs STP cat. 6 gebruikt zonder problemen). Technieker vertrekt, maar zou ons binnen een half uur contacteren voor een afspraak met een andere technieker... Niets meer gehoord.
Na anderhalf uur wachten, bellen we zelf naar de klantendienst: nieuwe afspraak staat genoteerd voor 09/01/2021! Ze kunnen wel een dossiertje (nóg eentje?) aanmaken voor nog een andere dienst (nóg eentje?) die me "zo snel mogelijk" zal contacteren voor een eventueel vroegere afspraak.
Pure kafka!
Update 06/11: sms ontvangen dat men de installatieafspraak helaas niet kan veranderen en deze op 19/11/2020 blijft. Men zet ons doodleuk nog eens 2 weken zonder tv en internet. Ik had ondertussen zelf nog eens gebeld, ook al om te vragen of men onze 4G-data op onbeperkt kon zetten tot zolang de installatie niet afgewerkt was, maar dat kon ook niet. Ik moest terugbellen als onze limiet bereikt was.