V5 decoder: Na verhuis onmogelijk om oude opnames te bekijken of zelfs te wissen
Geplaatst: 31 okt 2020, 15:56
Op 23/06/2020 zijn we verhuisd van Dilbeek (Vlaams Brabant) naar Lincent (provincie Luik) waar we een villaatje gekocht hebben.
De Proximusverhuis (TV + Internet Comfort) was maandenlang op voorhand aangevraagd en voorzien op 30/06/2020 maar is natuurlijk niet doorgegaan...
We hebben daags voordien en de dag zelf nog gebeld om ons te verzekeren dat de verhuis wel degelijk gepland was: "Jawel Meneer, onze technieker komt op 30/06 tussen 8:30 en 12:30..."
Op 30/06 niemand gezien, naar Proximus gebeld: "Sorry Meneer, ik zie niks gepland voor 30/06, we bellen u eerstdaags terug..."
WTF????
De hele maand juli niks gezien of gehoord van Proximus, vermits we (ik en mijn vriendin) voornamelijk telewerken hadden we expliciet internet nodig.
We hebben dan naar mijn GSM abonnement (2-3GB data of zoiets) gebruikt voor tethering.
Na een week (23/06-30/06) zaten we hier al ver boven (+44€ !) en vermits geen nieuws van Proximus moest er snel een andere oplossing komen.
Op 1/07/2020 gebeld naar Voo (coaxprovider): "Geen probleem Meneer, technieker komt morgen langs voor installatie"
's Anderendaags om 7:30 was de Voo-technieker aan de deur en 2 uur later hadden we internet, TV èn vaste telefonie...
Nochtans was de originele ondergrondse coaxkabel vanaf de verlichtingspaal aan de overzijde van de straat tot in de garage defect (geen signaal) en heeft de technieker een volledig nieuwe bovengrondse coax geplaatst over de straat tot in de living.
Rond 1/08/2020 teruggebeld naar Proximus met de bedoeling om serieus woedend te roepen en te tieren over hun slechte/onbestaande service en terugbetaling te eisen (de maandelijkse betalingen liepen ondertussen verder), zoniet al mijn abonnementen te annuleren.
Val ik daar op een zekere Sandy van de Proximus helpdesk in Brugge. Wat een prachtpersoon!
Direct een afspraak met een technieker een paar dagen later en terugbetaling van alle factuurkosten tussen 23/06 en 1/08!
Installatie perfect afgerond met na een paar dagen 100/30MB profiel.
Laatste probleem: Al mijn 'oude' opnames van vòòr 23/06 zijn niet te bekijken/wissen, dus onbereikbaar.
De vrije schijfcapaciteit is met nieuwe opnames zwaar gedaald et ik zie niet hoe de schijf te formateren/initializeren...
Wat moet ik doen?
PS: We hebben voor het ogenblik twee internet/TV abonnementen maar het (ongebruikte) Voo-abonnement gaat eerstdaags geannuleerd worden (met overdracht van ons vast telefoonnummer naar Proximus).
De Proximusverhuis (TV + Internet Comfort) was maandenlang op voorhand aangevraagd en voorzien op 30/06/2020 maar is natuurlijk niet doorgegaan...
We hebben daags voordien en de dag zelf nog gebeld om ons te verzekeren dat de verhuis wel degelijk gepland was: "Jawel Meneer, onze technieker komt op 30/06 tussen 8:30 en 12:30..."
Op 30/06 niemand gezien, naar Proximus gebeld: "Sorry Meneer, ik zie niks gepland voor 30/06, we bellen u eerstdaags terug..."
WTF????
De hele maand juli niks gezien of gehoord van Proximus, vermits we (ik en mijn vriendin) voornamelijk telewerken hadden we expliciet internet nodig.
We hebben dan naar mijn GSM abonnement (2-3GB data of zoiets) gebruikt voor tethering.
Na een week (23/06-30/06) zaten we hier al ver boven (+44€ !) en vermits geen nieuws van Proximus moest er snel een andere oplossing komen.
Op 1/07/2020 gebeld naar Voo (coaxprovider): "Geen probleem Meneer, technieker komt morgen langs voor installatie"
's Anderendaags om 7:30 was de Voo-technieker aan de deur en 2 uur later hadden we internet, TV èn vaste telefonie...
Nochtans was de originele ondergrondse coaxkabel vanaf de verlichtingspaal aan de overzijde van de straat tot in de garage defect (geen signaal) en heeft de technieker een volledig nieuwe bovengrondse coax geplaatst over de straat tot in de living.
Rond 1/08/2020 teruggebeld naar Proximus met de bedoeling om serieus woedend te roepen en te tieren over hun slechte/onbestaande service en terugbetaling te eisen (de maandelijkse betalingen liepen ondertussen verder), zoniet al mijn abonnementen te annuleren.
Val ik daar op een zekere Sandy van de Proximus helpdesk in Brugge. Wat een prachtpersoon!
Direct een afspraak met een technieker een paar dagen later en terugbetaling van alle factuurkosten tussen 23/06 en 1/08!
Installatie perfect afgerond met na een paar dagen 100/30MB profiel.
Laatste probleem: Al mijn 'oude' opnames van vòòr 23/06 zijn niet te bekijken/wissen, dus onbereikbaar.
De vrije schijfcapaciteit is met nieuwe opnames zwaar gedaald et ik zie niet hoe de schijf te formateren/initializeren...
Wat moet ik doen?
PS: We hebben voor het ogenblik twee internet/TV abonnementen maar het (ongebruikte) Voo-abonnement gaat eerstdaags geannuleerd worden (met overdracht van ons vast telefoonnummer naar Proximus).