Watch Dogs 3

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zijn er mensen die dit ondertussen spelen?

Gisteren de PS4 versie gekocht in MM. Vind de spelwereld minder fraai dan het San Francisco uit Watch Dogs 2, en het spel voelt eerder aan als Spiderman gadgets toegevoegd aan de WD franchise. Mijn eerste "operative" was een drone expert, altijd handig om eens rond te kijken in de spelwereld. Na een paar uur een beetje free roam en een paar missies, had ik al een 2e operative gekregen.

Ben momenteel nog niet volledig overtuigd en het spel wil niet in 4K HDR draaien op mijn LG OLED en rendert maar in 2K, maar ga af en toe wel eens een uurke spelen.

Visueel geen echte upgrade tov WD 2, de wereld is vooral veel drukker met al die drones die rondvliegen en het voelt hectisch aan.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Deze kan ik dan al links laten liggen... :-)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Is het een meerwaarde tov WD1?
De 2 heb ik nooit gekocht eerlijk gezegd...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb ondertussen weer een paar personages erbij waaronder een bouwvakkerswijf die met een grote sleutel kan meppenn, drones besturen en met een nailgun schieten .... plezant rolleke. Eenmaal je zo'n cargo drone hebt waarmee je vrijwel over elk gebouw mee geraakt, is het zoeken naar tech points easy peasy, en dan kan je upgrades kopen en nieuwe tech.

De wereld blijft grauw en lelijk tov het overgesatureerde Watch Dogs 2, en de map is niet al te groot maar wel zeer dicht. De wereld leunt meer aan tegen Watch Dogs 1.

Wat me mateloos irriteert is dat je nu ingame cash kan kopen met echte euro's. Vind dit totaal fout eigenlijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Had je deze generatie nog een grote grafische upgrade verwacht misschien met PS5/XBSX voor de deur?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ondertussen vrijwel alle upgrades van wapens, gadgets en skills gedaan, door het zoeken naar tech points. Dit ging erg vlot met een cargo drone en de fully upgraded spider die je kan gooien, echter de doorlooptijd is meer dan één dagje. Nu kunnen we eindelijk eens met fully upgraded skills en gerief aan de missies verder doen. Met zo'n cargo drone vlieg je gewoon over de meeste locaties dus je kan vooraf scouten.

Het leukste is sluipen achter vijanden met je spider, en dan in alien stijl ze full frontal in hun face taseren als takedown ;)

Het blijft een vermakelijk spel.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Dafke schreef:Dat spel is hard gehacked geweest
Doet me denken aan dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hackers_(film)

MGM/UA set up a website for Hackers that soon afterwards was allegedly hacked by a group called the "Internet Liberation Front."
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Off topic: Speel je de game toevallig op je LG CX? Ik ben terug wat op zolder bezig voor nadien voor dat model te gaan maar ben benieuwd naar de burn-in bij games.

Ben deze week eens begonnen met Watch Dogs 1, voorlopig vermakelijk dus als de next gen patch er is mss ook Legion.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

MClaeys schreef:Off topic: Speel je de game toevallig op je LG CX? Ik ben terug wat op zolder bezig voor nadien voor dat model te gaan maar ben benieuwd naar de burn-in bij games.
Ben al sinds de dag van de release ermee aan het spelen.

Nog geen burnin gezien en check regelmatig eens met een film
Met een plasma gaat het veel sneller dan met een oled, daar zie je bijna live de retentie als iets met een vast menu of graphics ook maar even heeft opgestaan.

Wel irritant is dat het spel in 2K HDR opstart en niet in 4K, maar graphics zijn zeker OK.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zit nu volgens het aantal missies ergens in het midden van de spel.

De laatste 404 missie is best pittig, je moet binnen geraken in het enorme Blume complex, en moet dan een quantum computer uitschakelen in de kelder - en heel de aanloop naar dit stukje is vrij spooky kwa plot. Er zit o.a. een "simulatie" in de simulatie (in de simulatie) in .... de meeste mensen gaan dit laatste toch niet snappen ;) Doet me een beetje denken aan het boek "permutation city", maar dan in een computer spelleke. Zelfs de metaverse zit er in als je goed kijkt.

Dit is de eerste keer waar ik een missie niet in de 1e keer kan uitspelen, het doet met denken aan de laatste missie van het 2e spel waar er dan een hele horde guards toekomt nadat je je ding gedaan hebt. Gelukkig na bestuderen van youtube een goede cover positie gevonden om het wel uit te spelen.

Voor combat blijft de construction worker met haar nail gun, en dan electroshock gadget wel een leuke voor een potje vechten.

De andere typekes in het spel zeggen me minder.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Kunnen eindelijk aan de laatste missie beginnen, "hard reset".

Enkele serieuze uitdagingen in dit spel:

1. een zelfrijdende bestelwagen hacken terwijl er drones en politie op je afkomen
2. ontsnappen uit een bunker waarbij vijanden steeds respawnen, dus je moet vooruit want iedereen omleggen kan niet

Dan was er nog een vette bos fight met het Albion kopstuk, maar dat lukte van de eerste keer.

Dit spel was zijn geld zeker waard, toch een kleine 2 weken al mee zoet geweest.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Watch Dogs Legion cloud save eindelijk gefixed, zodat je de savegame kan migreren van PS4 PRO naar PS5 - de raytracing ziet er best leuk uit op PS5 maar geen zin om dit spel vanaf 0 terug te beginnen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ben sinds kort de Bloodline expansion aan het spelen, veel beter kwa verhaal dan de Watch Dogs 3 base game

Enig nadeel is dat je volledige skilltree in dit deel vanaf 0 opnieuw start, en spijtig dat het zo kort is
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zit nu aan de laatste boss fight, wat een mooi spel is dit, de uitbreiding is tenminste een verhaal wat voortbouwt op het 1e en 2e spel, 2e spel is lang mijn GTA V replacer geweest. Het verhaal van Legion is rommel in vergelijking met de Bloodline DLC, en je hebt met geen enkel karakter een binding. Hier dus wel. De verwijzingingen naar eerdere spellen zijn leuk.

Heb een cloud save gedaan net voor deze laatste missie. De "barge" uit bloodline is een remix tussen de barge en het cruiseschip uit het 2e spel

Spoilers:

[youtube]Ts9Ou0pEUCo[/youtube]

Ga bloodline zeker nog eens spelen, zeker goed voor 2 dagen spelplezier
Plaats reactie

Terug naar “Games”