Pagina 1 van 1

Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 08:28
door devilkin
Met de laatste 'update' (downgrade?) van de Argenta website merk ik dat er meer en meer richting de app gepushed wordt. Voor mensen die mee zijn in het hele verhaal maakt het wss weinig uit, maar bvb mijn ouders vinden dit minder prettig.

Ook zijn bepaalde basis functies nog altijd niet beschikbaar in de app, en niet langer in de website.

Ik snap de evolutie wel, maar men zou toch verwachten dat ze eerst zorgen dat hun app dan ook alles kan.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 08:50
door Sinna
Ik krijg ook de indruk dat Argenta meer en meer richting hun app aan het duwen is. Ik moest recent iets aanpassen (weet niet meer van buiten wat) en dat kon enkel via de app. Na contact met de helpdesk hebben zij dat voor mij gedaan, maar dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik hou niet van all dat app-gedoe. Ik vertrouw mijn zgz. slimme foon hiervoor onvoldoende. Geef mij gewoon een goede website.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 09:03
door devilkin
Ik wou dus een doorlopende overschrijving met een variabel bedrag (hoger dan x€) invoeren, optie bestaat niet meer (navraag gedaan via chat)

Say what? Dit is toch zo een basis functionaliteit...

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 09:05
door 8balljunkie
Dat heeft vooral te maken met itsme integratie. Waar je automatisch kan tekenen met itsme en dat is rechtsgeldig.

Nu dat gezegd zijnde een bank is niet meer een bank zoals we dat vroeger kenden, het is allemaal gewoon een app bedrijf geworden.
Banken concurreren op basis van hun app en niet op basis van diensten die ze aanbieden.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 09:17
door blaatpraat
Kan inderdaad niet de bedoeling zijn.

Ik maak gebruik van de app, maar mis er nog teveel in.
Moet voor veel zaken toch nog teruggrijpen naar de site, en als ze dit nu stopzetten... Tjah, conclusie is snel gemaakt dus.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 09:29
door svermassen
Dat is niet enkel bij Argenta.
ING heeft een nieuwe app voor particulieren.
Alleen heeft die nieuwe app een pak minder functionaliteiten :bang:

Bijkomend moest ik een wijziging aan de brandverzekering doorgeven.
Ga dan maar naar het kantoor.
Die belt ZELF naar de helpdesk voor de wijziging :nono:

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 15:09
door Jack Daniels
Ik ben zelf klant bij Argenta. Hun website gebruik ik eigenlijk nooit. Ik maak enkel gebruik van de app maar behalve voor een paar overschrijvingen heb ik noch de app noch de website nodig. Een inkomende factuur wordt eigenlijk meteen betaald via de app.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 16:06
door MClaeys
svermassen schreef:ING heeft een nieuwe app voor particulieren.
Alleen heeft die nieuwe app een pak minder functionaliteiten
En wat er wel in zit werkt meer niet dan wel...

Ik snap de evolutoe naar apps niet, dat ze maar bij websites blijven ook, niet iedereen heeft of wil een smartphone. Mijn ouders maken nu pas de stap naar pc banking want loket/automaat is betalen nu, apps is nog 2 a 3 brughen te ver voor hen en daar zijn ze zeker geen uitzondering in.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 16:26
door WalterB1
Er zijn ook websites die zo ontworpen zijn dat als je die als een 'app' gebruikt het ook goed werkt. Je hebt dan een 'app' van een paar kilobyte dat eigenlijk enkel een Icoontje is en de website die opengaat in een browserframe zonder menu.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 18:25
door Stroper
Een website als app werkt niet voor een bank wegens de beveiliging. Tenzij je constant je kaartlezer meesleurt.

En je kan dit spijtig vinden, zeker voor oudere generaties die nog niet meezijn met PC Banking, maar als je als bank merkt dat de app veel meer gebruikt wordt dan de site, dan ga je vooral daarin investeren.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 20 okt 2020, 19:07
door WalterB1
Juist daarvoor is (denk ik) Itsme uitgevonden. Via een computer, via de website kan met aanmelden via Itsme. Via een smartphone kan men op die smartphone aanmelden via Itsme.

Voor zover het allemaal technisch correct werkt zou dat het eenvoudigste moeten zijn. Buiten Itsme is een alternatieve identificatie wijze met een nummergenerator (met of zonder debitkaart) ook gebruikelijk. Dat werkt op de website en via de smartphone.

En ja, dat is minder gebruiksvriendelijk dan via een echte app waar men na identificatie via kaartlezer of Itsme identificatie via pincode kan activeren. Zoals met de Argenta app.

Maar voor zover Itsme correct werkt is dat niet veel ongebruiksvriendelijker dan met een pincode via de bank-app zelf. Indien via nummergenerator; ja, dat is een serieuze achteruitgang in gebruiksgemak. En je moet dat bijhebben.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 11:26
door TheCeet
Ik zie hier zopas melding van Argenta:
App zal binnenkort niet mee rondersteund worden voor:
iOS-versies lager dan 12.0
Android-versies lager dan 7.0

Werkt je smartphone met een oud besturingssysteem? Update het besturingssysteem dan zo snel mogelijk naar Versie 12.0 of hoger voor iOS. Versie 7.0 of hoger voor Android
Dus als je oude smartphone hebt, moet je nieuwe kopen of je kan de app niet meer gebruiken.

Interessante info:
iOS 11 is uitgekomen 19 september 2017. Laatste update was 9 juli 2018.
iOS 12 is gelanceerd op 17 september 2018. Laatste update was 15 juli 2020.

Android 6.0 is uitgekomen 5 oktober 2015. Laatste update was 3 oktober 2017.
Android 7.0 is uitgekomen 22 augustus 2016. Laatste update was 4 oktober 2019.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 11:42
door Stroper
Dat heeft meer te maken met slechte updatebeleid van sommige smartphonemakers.
Een iPhone 5S(uitgekomen in september 2013) werkt nog met iOS 12.
Voor Android zal de toestand wel een stuk slechter zijn.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 11:48
door WalterB1
Mijn toestel (Samsung) is uitgekomen in maart 2016 en zit vast op Android 5.1.1.
Nu is mijn toestel officieel oud. Toch wel een extra argument om internetbankieren te laten bestaan. Kan natuurlijk nog steeds via de webbrowser op een toestel met een te oude OS-versie. Niet zo gebruiksvriendelijk maar het kan nog.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 18:12
door sandbert
Ook hier wordt de wijziging niet erg gesmaakt.
- nieuwe kredietkaart aanvragen
- begunstigde aanpassen
- debetkaart activeren voor gebruik in het buitenland
- kredietkaart activeren voor gebruik op het internet
- doorlopende betalingsopdracht aanpassen
- memo-overschrijving aanpassen
- instantoverschrijving doen
- …
enkel nog mogelijk via de app.

De onmogelijkheid een begunstigde aan te passen hindert me voor het ogenblik het meest.

Deze evolutie is niet te stoppen zeker? Veranderen van bank, ok, maar als die het daar nú nog niet doen, beginnen ze er binnen enkele maanden misschien wel mee.

Pfttt, ja waarschijnlijk gebruiken de meeste van hun klanten de app. Tja.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 19:27
door Joe de Mannen
Voor mij is Argenta niet de primaire bank, maar ze zijn precies wel bezig om hun kansen om dat ooit te worden op te blazen...
De dag dat ik iets niet kan doen zonder app zijn we uitgepraat, en dat heb ik mijn kantoordirecteur ook zo laten weten.

J.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 19:43
door cadsite
Stroper schreef:En je kan dit spijtig vinden, zeker voor oudere generaties die nog niet meezijn met PC Banking, maar als je als bank merkt dat de app veel meer gebruikt wordt dan de site, dan ga je vooral daarin investeren.
Een app is super handig om snel snel even iets na te kijken. Een kleine betaling lukt ook perfect.

Maar de maandelijkse stapel rekeningen die handel ik toch liever af op de PC.

Los daarvan, blijkbaar gaat argenta mij nu verplichten een nieuwe gsm te kopen, want de mijne zit op android 6...

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 okt 2020, 20:05
door devilkin
Kost nieuw toestel doorsturen naar Argenta?

Sent from my SM-T970 using Tapatalk

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 22 okt 2020, 08:43
door svermassen
MClaeys schreef:Mijn ouders maken nu pas de stap naar pc banking want loket/automaat is betalen nu, apps is nog 2 a 3 brughen te ver voor hen en daar zijn ze zeker geen uitzondering in.
Daarmee dat wij bij een van de ouders de betalingen en zo nu doen.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 22 okt 2020, 09:52
door Mantis
Vervelend maar ik veronderstel dat de meeste van de functies wel terug worden toegevoegd.
Het is vrij normaal in software development om een nieuwe versie te lanceren wanneer alleen al de belangrijkste functies op punt staan.
Anders kan je blijven wachten en itereren tot je product alweer verouderd is.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 22 okt 2020, 10:00
door devilkin
Sure, maar daarom werkende functionaliteit afbouwen in een andere applicatie lijkt me een domme zet, als je nog geen vervanging hebt.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 22 okt 2020, 10:15
door TheCeet
Op hun nieuws pagina staat wel hetvolgende:
Binnenkort beschikbaar in internetbankieren
Deze functionaliteiten kun je momenteel niet gebruiken maar worden voor het einde van het jaar opnieuw beschikbaar.

- Kaartlimieten raadplegen
- Gebruik kaarten in het buitenland raadplegen en wijzigen
- Verzendwijze uitgavenstaten raadplegen en wijzigen
- Kaartinstellingen om te betalen op internet raadplegen en wijzigen
https://www.argenta.be/nl/nieuws/internetbankieren.html

Ben ook wel van mening dat hun internetbankieren meer opties moet bevatten dan de app versie.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 22 okt 2020, 18:50
door MClaeys
svermassen schreef:Daarmee dat wij bij een van de ouders de betalingen en zo nu doen.
Ze zijn nog niet met pensioen, beetje jong daarvoor. Als men toch af wil van cash moeten ze maar zorgen dat banken bereikbaar zijn en bruikbaar door iedereen ook, dus op zijn minst een (mobiele) site waar basistaken en functies op kunnen.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 mar 2021, 17:09
door mgo72
Vraag: hoe geraak ik in de app aan rekening uitstreksels in de app?

Op website staat dat dit kan, maar zie het totaal niet.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 21 mar 2021, 18:02
door johann
Vermoedelijk is dat een fout op de website van Argenta. In de Android-versie kan het in ieder geval niet.
Wat dan weer wel kan, is het raadplegen/downloaden van de verzamelstaten van Mastercards. Maar gewone rekeninguittreksels zijn alleen te vinden op de klassieke webbanking.

Re: Argenta: push naar app-only?

Geplaatst: 22 mar 2021, 12:28
door mgo72
Ok. Dan toch niet overgekeken na 30 minuten zoeken.