Meedenken lage snelheid Telenet
Geplaatst: 15 okt 2020, 09:51
Allen,
Ik zit even met de handen in het haar..
Ik heb hier een Business Fibernet abbo van Telenet met de speedboost optie.
Tot een maand of 3 geleden haalde ik makkelijk 900+ Mbps op speedtesten, en ik zag dit ook aan mijn downloadsnelheden van 100 tot 108MB/sec.
Echter merkte ik daarna op dat ik regelmatig naar 300Mbps terugviel. Gebeld naar Telenet en ze wisten me te zeggen dat ze hier in de buurt aanpassingen zouden doen waarna alles weer ok was, ze hadden al een eerste stap gezet waardoor er tijdelijk dus minder signaal kon zijn.
Ok, de datum van 13/08 was gepasseerd, maar nog steeds geen verbetering. Opnieuw gebeld en ze stuurden een TN technieker.
Ook hij haalde geen goede snelheden, ook niet na een factory reset van de modem, en zou het nieuwste type modem plaatsen (DOCSIS 3.1 WIRELESS, zo een klein wit vuilbakje precies).
Ok de eerste speedtesten waren niet veel belovend, maar een half uur later kreeg ik ineens weer een 930Mbps.
Tot over een week of 2, nu haal ik constant maar 180Mbps max. Ik test deze op fast.com, speedtest.net, pxs speedtest, dslreport, ...
Wanneer ik via de WIFI test met de laptop, 180Mbps.
Ik heb ook de laptop rechtstreeks aan de modem gehangen, alle andere UTP's eruit: 180Mbps.
Enkel de UTP naar de vaste PC, en andere UTP: 180Mbps
Dit laten weten aan TN, vandaag nieuwe tech langs geweest: zelfde testen, zelfde resultaat.
Dus modemswap... Hij had er vertrouwen in en... helaas, opnieuw 180Mbps.
Ze hebben de snelheid gemeten van de node tot op de modem zelf: 1030 Mbps.
Daarna het draadloze gedeelte uitgeschakeld, opnieuw getest, niets te vinden.
Alle netwerk adapter settings gaan correct (1Gbps, geen power mode, etc..)
Dus deze tech wist het niet meer.. en zei gewoon: probeer vandaag nog een paar keer de speedtest en als het niet beter is, dan bel je maar terug.
Iemand die gelijkaardige ervaring heeft gehad? Wat zie ik of TN over het hoofd? Iets zegt me dat dit door de netwerkaanpassingen bij hun is gekomen, maar het signaal tot OP de modem is perfect?
Ik zit even met de handen in het haar..
Ik heb hier een Business Fibernet abbo van Telenet met de speedboost optie.
Tot een maand of 3 geleden haalde ik makkelijk 900+ Mbps op speedtesten, en ik zag dit ook aan mijn downloadsnelheden van 100 tot 108MB/sec.
Echter merkte ik daarna op dat ik regelmatig naar 300Mbps terugviel. Gebeld naar Telenet en ze wisten me te zeggen dat ze hier in de buurt aanpassingen zouden doen waarna alles weer ok was, ze hadden al een eerste stap gezet waardoor er tijdelijk dus minder signaal kon zijn.
Ok, de datum van 13/08 was gepasseerd, maar nog steeds geen verbetering. Opnieuw gebeld en ze stuurden een TN technieker.
Ook hij haalde geen goede snelheden, ook niet na een factory reset van de modem, en zou het nieuwste type modem plaatsen (DOCSIS 3.1 WIRELESS, zo een klein wit vuilbakje precies).
Ok de eerste speedtesten waren niet veel belovend, maar een half uur later kreeg ik ineens weer een 930Mbps.
Tot over een week of 2, nu haal ik constant maar 180Mbps max. Ik test deze op fast.com, speedtest.net, pxs speedtest, dslreport, ...
Wanneer ik via de WIFI test met de laptop, 180Mbps.
Ik heb ook de laptop rechtstreeks aan de modem gehangen, alle andere UTP's eruit: 180Mbps.
Enkel de UTP naar de vaste PC, en andere UTP: 180Mbps
Dit laten weten aan TN, vandaag nieuwe tech langs geweest: zelfde testen, zelfde resultaat.
Dus modemswap... Hij had er vertrouwen in en... helaas, opnieuw 180Mbps.
Ze hebben de snelheid gemeten van de node tot op de modem zelf: 1030 Mbps.
Daarna het draadloze gedeelte uitgeschakeld, opnieuw getest, niets te vinden.
Alle netwerk adapter settings gaan correct (1Gbps, geen power mode, etc..)
Dus deze tech wist het niet meer.. en zei gewoon: probeer vandaag nog een paar keer de speedtest en als het niet beter is, dan bel je maar terug.
Iemand die gelijkaardige ervaring heeft gehad? Wat zie ik of TN over het hoofd? Iets zegt me dat dit door de netwerkaanpassingen bij hun is gekomen, maar het signaal tot OP de modem is perfect?