Op weg naar mijn eSIM...

Plaats reactie
Stancke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2014, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Beste

Sta op het punt om mijn Nokia 8.1 te vervangen door een Pixel 5.
Momenteel heb ik in de Nokia 2 fysieke simkaarten zitten (privé + werk).
Privé nummer is Mobile Vikings en werk nummer is Orange (Shape Ultimate).

De Pixel 5 maakt gebruik van een eSIM + 1 fysieke SIM slot.

Nogal logisch dat ik informeer om mijn Orange simkaart te swappen naar een eSIM.
Blijkt dit niet te lukken gezien het een Shape abo is en geen particulier noch Go abonnement. Nogal een grote tegenvaller dus :bang:

Mijn Mobile Vikings nummer is uiteraard een herlaadkaart zonder mogelijkheid om deze om te zetten naar een eSIM.
Bij Orange dus ook niet.

Zijn er omwegen die ik kan gebruiken om alsnog mijn eSIM te bemachtigen? :| Tips or tricks?


Alvast bedankt,
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Over 5 dagen is de eSim beschikbaar bij Proximus, normaal ook in prepaid formule.

Orange zou tegenwoordig, volgens hun website, ook business abo's ondersteunen.
In het begin van dit jaar was dit nog niet het geval.
Heeft u dit al nagevraagd bij uw fleet manager?
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

https://www.proximus.com/nl/news/2020/2 ... -esim.html
Inderdaad vanaf 19/10/2020 voor residentiële klanten maar met die kanttekening evenwel enkel voor mobiele abonnementen, (voorlopig?) niet voor herlaadkaarten en/of Mobilus Full Control abonnementen
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Een twaalftal dagen geleden heeft Proximus medewerker het volgende geschreven:
Momenteel gaat het enkel mogelijk zijn op postpaid en compatibel met Apple's iPad Pro, iPhone (XS, XS Max, XR, 11, 11 Pro, Pro Max), Samsung S20. Indien het toch mogelijk zou worden op Full Control (dus ook prepaid), dan gaat men de klanten hierover zeker inlichten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Op ons enterprise abbo zou het al moeten lukken met eSIM bij Proximus. Heb deze week een set eSim vouchers (= kaartje met QR code op) ontvangen, nu nog gebruikers die willen overschakelen naar eSIM :-D
Swap is vergelijkbaar als met een sim swap, gewoon swappen naar het SIM kaartnr. van de eSIM en de gebruiker kan die QR gebruiken om zijn eSIM te activeren.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
x0f
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

vverbeke schreef:Op ons enterprise abbo zou het al moeten lukken met eSIM bij Proximus. Heb deze week een set eSim vouchers (= kaartje met QR code op) ontvangen, nu nog gebruikers die willen overschakelen naar eSIM :-D
Swap is vergelijkbaar als met een sim swap, gewoon swappen naar het SIM kaartnr. van de eSIM en de gebruiker kan die QR gebruiken om zijn eSIM te activeren.
Heb je gebruikers die het met een pixel gaan proberen of geprobeerd hebben? Zo ja hoor ik graag of dat lukt.
Laatst gewijzigd door x0f op 15 okt 2020, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Geen Pixel gebruikers hier.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Stancke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2014, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Alvast bedankt voor de feedback heren.

Zoals ik het had begrepen is het bij Proximus enkel op postpaid nummers, niets voor mij gezien mijn abo van het werk.
Onze Account Manager van Orange bestaat al enkele jaren niet meer, de winkel is al een tijdje failliet en werd door hen beheerd maar goed, volgens de Business klantendienst van Orange kunnen enkel "Go" abonnementen voor zelfstandigen switchen naar een eSIM en niet de "Shape" formules.


Piste: overstappen met mijn MV nummers naar postpaid Proximus, eSIM aanvragen en paar weken later terug laten omzetten naar Prepaid kaart Proximus? Lijkt mij bizar dat ze mijn eSIM zullen desactiveren en ik naar de winkel dien te gaan om terug een fysieke simkaart te halen van Proximus.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Voor een e-SIM bij Proximus moet u (voorlopig) in elk geval naar een Proximus-center
Uw idee lijkt mij het proberen waard (baat het niet dan schaadt het niet)
Succes
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

M_016 schreef:Voor een e-SIM bij Proximus moet u (voorlopig) in elk geval naar een Proximus-center
Bedoel je hiermee dat je dit nog niet online kunt activeren via de Proximus link?
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@jackho
https://www.proximus.com/nl/news/2020/2 ... -esim.html
faze 1 = shop & faze 2 = later de vraag is uiteraard wanneer (= voor ons een vraag voor Proximus ondertussen misschien reeds een weet)


https://www.proximus.be/support/en/id_s ... -card.html
bovenstaande link werkt blijkbaar voorlopig enkel voor "grote ondernemingen" (misschien best na te kijken op 19/10/20 wat al dan niet mogelijk zal zijn)
Deslash14
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2020, 23:14

Heb Ent Mobile M abo van proximus via werk.
Heb al 2 weken een esim en sinds deze week de Pixel 5.
Werkt perfect buiten de 5g .. google moet nog een update sturen zodat deze werkt met proximus 5g
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hoe is de pixel5?
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Deslash14 schreef: Werkt perfect buiten de 5g .. google moet nog een update sturen zodat deze werkt met proximus 5g
Denk dat je nog even kan wachten, aangezien ze officieel het toestel niet in België verkopen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”