Auvio krijgt Android TV app. Quid VRT NU?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik las zonet dat Audio weldra een app zal krijgen voor Android TV: artikel hier
Heeft er iemand iets gehoord of VRT Nu dit voorbeeld zal volgen? Ik weet dat VRT veel budget/politieke/... beperkingen heeft, maar voor RTBF zouden deze toch gelijkaardig moeten zijn?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

-etienne- schreef: Ik weet dat VRT veel budget/politieke/... beperkingen heeft, maar voor RTBF zouden deze toch gelijkaardig moeten zijn?
Media is een bevoegdheid van de deelstaten. Deze zijn dus helemaal niet dezelfde. Ook zijn de mediabedrijven in Wallonië niet dezelfde als in Vlaanderen. DPG & Mediahuis zijn er quasi niet actief, alleen Roularta is een belangrijke speler in gans België. Het lobby-werk zal dus ook anders zijn.

Budgetair is er overigens geen probleem, als je apps hebt voor smartphones, is het een kleintje om die uit te breiden met TV-functionaliteit.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 37 keer

Opmerkelijk zal er in een nabije toekomst geen Auvio app beschikbaar voor tvOS zijn.
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Stroper schreef: Budgetair is er overigens geen probleem, als je apps hebt voor smartphones, is het een kleintje om die uit te breiden met TV-functionaliteit.
Ik begrijp ook echt niet waarom de VRT-NU app nog steeds niet beschikbaar is voor android TV. Het gaat hem puur om wat esthetische aanpassingen...
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik dacht dat het excuus altijd was in de aard van "we investeren enkel in technologie die voor IEDEREEN toegankelijk is". In het verleden was dit DVB-T, nu algemeen via internet. Op dit laatste krijgen ze al kritiek omdat je moet betalen om een internetconnectie te hebben.
Ik had begrepen dat een platform als Android TV te klein en te niche was en ze voor zo'n kleine doelgroep geen overheidsgeld horen te gebruiken.

Als Auvio dit doet/mag dan heb ik wel hernieuwde hoop voor VRT NU...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Excuses inderdaad want het feit dat men content, die met belastingsgeld is betaald, achter de betaalmuur van een privébedrijf zet, is geen enkel probleem :bang:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Daarvoor moet je naar de huidige Vlaamse regering kijken, zij hebben de VRT daar zowat toe verplicht om al hun eigen producties ook op een commercieel platform te plaatsen. Dat icm alsmaar lagere budgetten en je hebt denk ik het antwoord waarom er nog steeds geen VRTNu AppleTV of Android TV app is.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 37 keer

Waarschijnlijk is Auvio beschikbaar op de V7 :-)
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
jerommeken
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mar 2011, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik wil mijn telecom/televisie kosten radicaal verminderen (Wigo - 138€/maand) en heb daarom net een Nvidia Shield TV-stick besteld.

Nu heb ik ook ondervonden dat het beeld van de app 'VRT NU' een niet zo goede beeldkwaliteit oplevert als je die cast naar (een OLED) TV.
Mijn vrouw is niet echt moeilijk qua beeldkwaliteit maar het was haar ook opgevallen.
Ik ben newbee en heb een mogelijk domme vraag: verbetert de beeldkwaliteit met een specifieke Android TV-app voor VRT NU ?
We zijn fervente VRT-kijkers, vandaar ...
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”