Duur en bekend is niet noodzakelijk beter

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Een topic lanceren om te weten te komen welke onbekende of minder bekende, goedkope(re) producten de leden hier kopen of gebruiken in plaats van te gaan voor de duurdere, bekende tegenhanger. De bal is aan het rollen gegaan toen mijn vriendin onlangs eens vaatwasmiddel van het merk Dasty kocht, voor zover ik weet enkel te koop bij wibra. Ze kocht wel de professionele versie, transparante fles met geel afwasmiddel. Tot nu toe kochten wij bijna altijd Dreft maar dat is ook wel duurder. Sinds we nu Dasty gebruiken willen we nooit meer terug naar Dreft of iets anders. Heel erg weinig is er nodig, ontvet enorm en blijft heel lang schuimen. Nog iemand die zijn geheim hier wil delen?
Het gaat trouwens over dit product
https://www.wibrazakelijk.nl/assortimen ... ontvettend
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

De duct tape variant van de gamma.

Gamma 3M is in mijn ogen even goed als duurdere merken (pattex, ...).

Hierbij ga ik wel enkel af op het vasthangen van iets, niet op 'resten die achterblijven', ...

Als ik mij niet vergis is dat deze die ik thuis gebruik. https://www.gamma.be/nl/assortiment/gam ... /p/B524934
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 6 keer

Niet dat ik wil muggenziften... maar dit kost meer dan Dreft...

Colruyt: https://colruyt.collectandgo.be/cogo/nl ... al-1-480ml 2,97€/L

Uw product 3,32€/L
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

stybola schreef:Hierbij ga ik wel enkel af op het vasthangen van iets, niet op 'resten die achterblijven', ...
Bij duct-tape blijven normaal resten achter. Als je géén resten wilt hebben gebruik je gaffer-tape.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Leuk topic!

Er zijn een paar dingen die ik steevast bij aldi haal, omdat ik tevreden ben over de prijs/kwali situatie van die specifieke producten.

Wasmiddel:
-Lavex waspoeder voor kleur (Aldi)
-Tandil waspoeder voor wit (Aldi)

Goedkoper èn gaat veel langer mee dan vloeibaar, èn minder afval (kan gewoon bij karton voor recyclage), èn laat geen smerige film na in uw wasmachine, leidingen, en zeepbakjes. (wat bij vloeibaar wasmiddel wel het geval is....)

Vaatwas:
-Una vaatwastabletten van de aldi.
-Spoelmiddel & zout voor vaatwasser.

"Nesquick":
-Moreno chocopoeder (Aldi)
Imho beter, en pak goedkoper.

Soep:
-De verse soep in plastic potten van Aldi (in de koeling).
De bakkerij keten hier in de buurt verkoopt dezelfde, van hetzelfde bedrijf (zie etiket....), met andere opdruk op de plastic potten, maar is 3x zo duur...

Droge Pasta:
-De glutenvrije (basis van maismeel) pasta's van Aldi (Pasta mare)
-De gewone pasta's van Aldi
Beiden goedkoper dan de "premium" merken , zeker in het geval van de glutenvrije, en qua qualiteit evengoed.


Als nuance, er zijn ook dingen waar ik bij "goedkoper" niet noodzakelijk beter kan bijplaatsen. Bv mayo en ketchup van aldi huismerk bevatten vèèèl meer suiker en vet dan bv Heinz of Calve... Die vermijd ik dus.

De rest van inkopen gebeuren tegenwoordig eigenlijk steevast bij lokale delhaize proxy en bakker/slager hier int straat.
(Al sinds Maart, nadat ik toen een zeer slechte ervaring had in de lokale aldi betreffende hun winkeldoelpubliek en afstand houden, niet hoesten en kuchen en algemene hygiene...)
Laatst gewijzigd door FlashBlue op 21 sep 2020, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Jack Daniels schreef:Heel erg weinig is er nodig, ontvet enorm en blijft heel lang schuimen. Nog iemand die zijn geheim hier wil delen?
Het gaat trouwens over dit product
https://www.wibrazakelijk.nl/assortimen ... ontvettend
Ik ben blij dat het goed z'n werk doet, meestal is dat immers niet het geval en moet je steeds terug naar Dreft.

Dat gezegd zijnde, er is altijd wel een "catch". Hier in kwestie heb ik eens de veiligheidsinformatiebladen naast elkaar gelegd.

Dasty: complexere chemische formule met 4 hoofdbestanddelen
Dreft: eenvoudige chemische formule met 2 hoofdbestanddelen

Dusty: Als gevolg van de verbranding of thermische ontleding worden bijproducten gevormd uit de reactie die zeer giftig kunnen zijn en
daarom een verhoogd risico voor de gezondheid kunnen meebrengen
Dreft: Product is niet brandbaar. Geen gevaarlijke reacties bekend

Dusty: Advies aan brandweerlieden: Naargelang de omvang van de brand kan het gebruik van complete beschermende kleding en een ademluchttoestel nodig zijn.
Dreft: Advies aan brandweerlieden: Geen specifieke blusinstructies vereist.

Dasty: De lozing in het aquatische milieu vermijden, aangezien het product stoffen bevat die gevaarlijk zijn voor dat milieu.
Dreft: Het product wordt niet beschouwd als schadelijk voor waterorganismen en wordt niet beschouwd op lange termijn een negatieve invloed te hebben op het milieu.

Dusty:: Er zijn geen experimentele gegevens van het mengsel beschikbaar met betrekking tot de toxicologische kenmerken.
Dreft: Lijst deze gegevens wel op

Ik hoop dat uw pul Dasty dus geen vuur vat.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef: Als nuance, er zijn ook dingen waar ik bij "goedkoper" niet noodzakelijk beter kan bijplaatsen. Bv mayo en ketchup van aldi huismerk bevatten vèèèl meer suiker en vet dan bv Heinz of Calve... Die vermijd ik dus.
Voor ketchup kan ik Boni Bio aanraden van Colruyt. Mss niet het goedkoopste, maar wel pakken minder suiker/andere toegevoegde zoetstoffen, en als bonus: het smaakt naar tomaat! :banana:
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

stybola schreef: Gamma 3M is in mijn ogen even goed als duurdere merken (pattex, ...).
3M is een merk op zich, je bedoelt wss gewoon het Gamma huismerk?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

devilkin schreef: Voor ketchup kan ik Boni Bio aanraden van Colruyt. Mss niet het goedkoopste, maar wel pakken minder suiker/andere toegevoegde zoetstoffen, en als bonus: het smaakt naar tomaat! :banana:
Ah, bedankt! Ik ben normaal geen colruyt mens, maar moet dat eens proberen dan, ik koop nu meestal de bio versie van Heinz voor gewone ketchup, en de Zeisner voor curry ketchup. Voor zeisner heb ik nog geen waardig alternatief gevonden overigens.

Overigens een dooddoener, maar toiletpapier en keukenpapier... Sowieso in de aldi, of elders het huismerk. Toegegeven, ik neem daar niet de extreem dunne varianten ook niet, het moet comfortabel blijven ook ;)
Die zgn'de "premium merken" zijn niet alleen snel 3 tot 4x zo duur, maar gaan ook nog eens een pak minder lang mee doordat er zoveel minder op een rol zit, ze lijken soms met opzet minder strak opgerold.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Een babyfoon kost makkelijk 100-200 euro.

Tijdens wat zoeken eentje gevonden op Bol ‘zonder merk’ voor 80 euro en zeer goede reviews. Via het modelnummer eens een opzoeking in AliExpress gedaan.. exact hetzelfde model voor 35 euro.

Zeer tevreden van en mooie korting.

Model: ‘VB603’ voor diegene die het wilt weten :beerchug:
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Mosterd, Regalo van Aldi.
Zowat de strafste die je kan vinden, bye bye azijn van D&L ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

FlashBlue schreef: ...

Soep:
-De verse soep in plastic potten van Aldi (in de koeling).
De bakkerij keten hier in de buurt verkoopt dezelfde, van hetzelfde bedrijf (zie etiket....), met andere opdruk op de plastic potten, maar is 3x zo duur...

...
Delhaize, carrefour, colruyt etc verkopen ook dezelfde soep.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

honda4life schreef:Mosterd, Regalo van Aldi.
Zowat de strafste die je kan vinden, bye bye azijn van D&L ;-)
Lekkere mosterd hee
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

meon schreef:gaffer-tape.
Samwise-Gamgee-samwise-gamgee-12089125-960-404.jpg
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Jd, dat afwasmiddel, stinkt dat niet ongelooflijk ?
Ik weet dat veel garagisten zweren bij die 5 liter bussen dasty ontvetter.
Die geur gaat me heel mijn leven bij blijven.( Stinkt hetzelfde als het professionele middel dat we gebruikten om het kippespit mee te reinigen. Goe poeier, maar je handen deden een week zeer als je geen wanten aandeed )
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik mis waarschijnlijk een mop hierboven, maar ik snap 'm niet :).

Ik ben zelf absolute fan van de mayonnaise (in glazen pot!) van de Aldi.
De Aldi "Valblanc Les Croquins" is volgens mij identiek aan "La Vache Qui Rit Pik & Croq".

Vroeger was ik fan van de oplossoepjes in individuele verpakking van Aldi, maar sinds ze in de groene verpakking zitten (voorheen rode), na 1,5 jaar afwezigheid is de kwaliteit en smaak zo teleurstellend dat ik nu de grote verpakkingen van Royco koop. Ik vermoed nieuwe leverancier?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Hmm. Die mayo in glazen pot moet ik dan eens bekijken Meon, thanks!

en idd de smeerkaas en vele andere "ik wli kaas zijn maar ben het niet" producten van aldi, inclusief de schelletjes fondue/hamburgerkaas, en vierkante snackkaasjes-kubusjes, en kuipjes met smeerkaas, zijn idd identiek aan "La vache".

Trouwens nog een leuke, aldi hun Soya pudding komt van bij de alpro fabrieken in Frankrijk. En persoonlijk ben ik dus heel erg fan van de choco-soya-pudding van aldi, wegens het prijsverschil met de Alpro producten. :)

De soepjes idd ook geen liefhebber van :(
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

iceke schreef:Jd, dat afwasmiddel, stinkt dat niet ongelooflijk ?
Ik weet dat veel garagisten zweren bij die 5 liter bussen dasty ontvetter.
Die geur gaat me heel mijn leven bij blijven.( Stinkt hetzelfde als het professionele middel dat we gebruikten om het kippespit mee te reinigen. Goe poeier, maar je handen deden een week zeer als je geen wanten aandeed )
stinkt helemaal niet; zijn trouwens flacons van 750 ml. Ondertussen paar keer de vaat mee gedaan en heel erg tevreden over, veel meer dan van Dreft. Trouwens, de ontvetter van datzelfde merk Dasty, in zwarte fles met spray knop bovenaan, dat is ook een topproduct.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Kijk ook eens op de verpakking naar waar het gefabriceerd wordt... Vroeger was dat duidelijker dan nu maar soms staat er nog steeds gewoon de fabriek op waar het vandaan komt. Even googlen laat dan vaak zien dat diezelfde pot mayo ook van een merkenfabriek komt...

Nu, bvb voor mij is de smaak van de Lidl zero cola lekkerder dan Aldi en zelfs evenwaardig aan Cola Zero van het echte merk. Bij Aldi Zero krijg ik instant maagzuur last dus daar moet toch iets inzitten wat me niet bevalt. Cola zero van de Colruyt smaakt dan weer precies zoals de lolly's van vroeger. :)

Het is wat trial and error bij Aldi en Lidl producten, de ene moment super goed en dan veranderen ze van leverancier (meestal licht andere verpakking) en bam! Oneetbaar.

Nog zo'n weetje, de speculaas van den Aldi komt gewoon uit de Lotus fabriek. Alleen is er een iets ander recept dat ze gebruiken en het rare is, in blinde testen is de smaak bij velen beter dan de originele en er zit ietsje minder suiker in als ik me niet vergis.

Iets wat ik als ontvetter gebruik en algemeen middel om het aanrecht schoon te maken. Blue Wonder van de Action. Mijn Nederlandse ex gebruikte dat jaren terug en was daar laaiend over en inderdaad. Ontvet super.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Vorig jaar een reportage gezien over Gilette onderzoekscentrum in de UK.
Tip die ik daar gekregen heb: breng de scheergel aan, maar begin niet onmiddellijk te scheren.
Laat de gel rustig een minuut of twee zelfs drie inwerken, zodat de weekmakers die in het produkt zitten hun werk kunnen doen.
Gevolg: Everyday scheergel laten inwerken en je bent sneller klaar, en het resultaat is beter dan als je de meest fancy hoogtechnologische gel die 3 keer zoveel kost zou gebruiken. Dank aan Gilette. :eek:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

De pasta mare volkoren pasta is ook gewoon van Soubry... check adres op de verpakking maar.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

FlashBlue schreef:.

Trouwens nog een leuke, aldi hun Soya pudding komt van bij de alpro fabrieken in Frankrijk. En persoonlijk ben ik dus heel erg fan van de choco-soya-pudding van aldi, wegens het prijsverschil met de Alpro producten. :)
Dit is in onze Aldi niet te krijgen.Waarschijnlijk afhankelijk wat de filiaal leider besteld?
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Ik dacht dat de vaatwastabletten en verwante producten van huismerk van Lidl ook altijd heel hoog scoren en soms zelf beter werken dan de dure merken.
Zelf gebruik ik ze (nog) niet omdat ik ooit een doos van 500 stuks tabletten besteld heb op 1dayfly of ibood :roll:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

jutuiz schreef:Dank aan Gilette. :eek:
Toevallig iemand een werkend alternatief voor de mesjes zelf? De Bic eens geprobeerd maar was hopeloos, zelfde als gewoon niet scheren. Denk dat moeder wel iets had met starwars, ben halve wookie (en zij vindt dat leuk... moederliefde...)
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Dikke plus voor de vaatwastabletten van LIDL. Onze vaat is echt veel properder (veel A-merken geprobeerd).
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

tien schreef:
jutuiz schreef:Dank aan Gilette. :eek:
Toevallig iemand een werkend alternatief voor de mesjes zelf? De Bic eens geprobeerd maar was hopeloos, zelfde als gewoon niet scheren. Denk dat moeder wel iets had met starwars, ben halve wookie (en zij vindt dat leuk... moederliefde...)
Met al die dure scheermesjes, belachelijk duur eigenlijk, ben ik al heel lang geleden teruggekeerd naar wegwerpmesjes van Wilkinson. Te koop in plastic zakjes en meestal 10+5 gratis of 20+10 gratis. Wit/groen en 2 lemmetten in plaats van 4 of meer. Je koopt ze bij Colruyt, Kruidvat,...
Deze zijn het
https://www.kruidvat.be/nl/wilkinson-sw ... country=BE
En van alle mesjes die ik de laatste tijd heb gehad steken deze er met kop en schouders bovenuit.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dan kan je eigenlijk beter terug overstappen naar echte klassieke scheermesjes, geen plastic vervuiling.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:Met al die dure scheermesjes, belachelijk duur eigenlijk, ben ik al heel lang geleden teruggekeerd naar wegwerpmesjes van Wilkinson. Te koop in plastic zakjes en meestal 10+5 gratis of 20+10 gratis. Wit/groen en 2 lemmetten in plaats van 4 of meer.
Daar krijg je mij toch niet meer naartoe... ik gebruik al vele jaren Gilette Fusion mesjes en dat is dag en nacht verschil (spijtig genoeg ook qua prijs).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

DarkV schreef: Daar krijg je mij toch niet meer naartoe... ik gebruik al vele jaren Gilette Fusion mesjes en dat is dag en nacht verschil (spijtig genoeg ook qua prijs).
Wilkinson heeft vergelijkbare maar ook in prijs. De wegwerp ervan heb ik echter nog niet geprobeerd. De echt klassieke variant is gevaarlijk op minder conventionele plekken :oops:
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

DarkV schreef:
Jack Daniels schreef:Met al die dure scheermesjes, belachelijk duur eigenlijk, ben ik al heel lang geleden teruggekeerd naar wegwerpmesjes van Wilkinson. Te koop in plastic zakjes en meestal 10+5 gratis of 20+10 gratis. Wit/groen en 2 lemmetten in plaats van 4 of meer.
Daar krijg je mij toch niet meer naartoe... ik gebruik al vele jaren Gilette Fusion mesjes en dat is dag en nacht verschil (spijtig genoeg ook qua prijs).

Bij Kruidvat hebben ze exact dezelfde mesjes als die Gilette fusion, maar dan hun huismerk en helft goedkoper. Scheert perfect hetzelfde!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een trimmer?
Ik heb al 10+ dezelfde trimmer en geen afval :).

Idem vaatwasser: ecover en de borden zijn even proper.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

heist_175 schreef:Een trimmer?
Ik heb al 10+ dezelfde trimmer en geen afval :).
Ideal voor mannen bij wie er nog een millimeter of langer mag blijven staan. Totaal uitgesloten voor iemand die er absoluut gladgeschoren wil bij lopen. Zoals ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

devilkin schreef:Dan kan je eigenlijk beter terug overstappen naar echte klassieke scheermesjes, geen plastic vervuiling.
+1 !
Ondertussen reeds een 2-tal jaar overgestapt van Gilette naar "Double Edge Razor".
Voor €9 heb ik 100 Astra mesjes gekocht.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Een trimmer?
Ik heb al 10+ dezelfde trimmer en geen afval :).
Ik ben van het luie en nonchalante type. Ik scheer me slechts 1 keer per week, dan is het met een trimmer altijd een heel gedoe. Met een mesje gaat vele malen sneller en beter.
Zal de volgende keer dat ik er nodig heb eens langs kruidvat passeren.
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:Leuk topic!

Er zijn een paar dingen die ik steevast bij aldi haal, omdat ik tevreden ben over de prijs/kwali situatie van die specifieke producten.

Wasmiddel:
-Lavex waspoeder voor kleur (Aldi)
-Tandil waspoeder voor wit (Aldi)

Goedkoper èn gaat veel langer mee dan vloeibaar, èn minder afval (kan gewoon bij karton voor recyclage), èn laat geen smerige film na in uw wasmachine, leidingen, en zeepbakjes. (wat bij vloeibaar wasmiddel wel het geval is....)

Vaatwas:
-Una vaatwastabletten van de aldi.
-Spoelmiddel & zout voor vaatwasser.

"Nesquick":
-Moreno chocopoeder (Aldi)
Imho beter, en pak goedkoper.

Soep:
-De verse soep in plastic potten van Aldi (in de koeling).
De bakkerij keten hier in de buurt verkoopt dezelfde, van hetzelfde bedrijf (zie etiket....), met andere opdruk op de plastic potten, maar is 3x zo duur...

Droge Pasta:
-De glutenvrije (basis van maismeel) pasta's van Aldi (Pasta mare)
-De gewone pasta's van Aldi
Beiden goedkoper dan de "premium" merken , zeker in het geval van de glutenvrije, en qua qualiteit evengoed.


Als nuance, er zijn ook dingen waar ik bij "goedkoper" niet noodzakelijk beter kan bijplaatsen. Bv mayo en ketchup van aldi huismerk bevatten vèèèl meer suiker en vet dan bv Heinz of Calve... Die vermijd ik dus.

De rest van inkopen gebeuren tegenwoordig eigenlijk steevast bij lokale delhaize proxy en bakker/slager hier int straat.
(Al sinds Maart, nadat ik toen een zeer slechte ervaring had in de lokale aldi betreffende hun winkeldoelpubliek en afstand houden, niet hoesten en kuchen en algemene hygiene...)
Een ondergewaardeerde reactie naar mijn mening. Naast Prijs / Kwaliteit moet je ook zeker kijken naar Veiligheid en Gezonheid!
(dat sluit dan onmiddellijk ook al de Chinese bucht uit).
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Gluurbuur schreef: Een ondergewaardeerde reactie naar mijn mening. Naast Prijs / Kwaliteit moet je ook zeker kijken naar Veiligheid en Gezonheid!
(dat sluit dan onmiddellijk ook al de Chinese bucht uit).
Idd, veiligheid, gezondheid en ook naar vervuiling toe. De goedkope variant van het eerste product hierboven, het afwasmiddel, is brandbaar, reageert bij ontbranding waardoor er toxische gassen vrijkomen, en is schadelijk voor organismen bij lozing in het water, en hou daarbij in het achterhoofd dat het ook in pullen van grote hoeveelheden verkocht wordt. De duurdere variant heeft deze nadelen niet. Je kan wel argumenteren dat je het niet in brand gaat steken en niet in de rivier gaat lozen, maar een ongeluk is snel gebeurd, en die stoffen komen wel in het riool terecht waar ze weer uit gefilterd moeten worden.

Meestal is dat de "catch", men zet alles op alles om het product even effectief te maken voor de klant die het koopt, maar om de prijs lager te kunnen houden moet men ook compromissen maken. Ik snap wel dat dat niet de populaire mening is hier, maar de eerste vraag is of het even goed werkt, maar dan stopt het niet, de tweede vraag is dan of het ook even veilig en verantwoord is. Zeker als het over voeding, chemicalien of elektrische apparatuur gaat. Elektrische apparatuur van slechte kwaliteit is een van de voornaamste oorzaken van residentiele brand.

Dat gezegd zijnde, er zijn natuurlijk producten die goedkoper zijn, en even goed en even veilig. Het is enkel de merknaam die dan het verschil maakt. Hierboven staan verschillende voorbeelden. Scheermesjes absoluut. Inkt voor printers is nog zo'n categorie.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Argon schreef:
devilkin schreef:Dan kan je eigenlijk beter terug overstappen naar echte klassieke scheermesjes, geen plastic vervuiling.
+1 !
Ondertussen reeds een 2-tal jaar overgestapt van Gilette naar "Double Edge Razor".
Voor €9 heb ik 100 Astra mesjes gekocht.
Of zoiets: https://www.manandshaving.be/boker-open ... bolito-5-8
Glad en duurzaam (geen afval)
Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

https://www.hln.be/nieuws/waarom-schoon ... ~ac45948a/

Waarom schoonmaakmiddel Dasty van de Wibra zo mateloos populair is
Wibrawinkels in het zuiden van Nederland worden opeens overspoeld door hamsterende Belgen met maar één doel: het schoonmaakmiddel Dasty, ook wel de “Rolls-Royce onder de ontvetters”, bemachtigen. Maar waarom? Wat maakt het gele schoonmaakgoedje zo mateloos populair?

Helaas plus artikel.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Helaas plus artikel.
Hier niet: https://www.ed.nl/wonen/waarom-schoonma ... ~ac45948a/
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En op de vraag uit de titel komt eigenlijk geen antwoord...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”