Proximus Mobilus 5G Unlimited Premium-abonnement als vaste internetlijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

streulma schreef:Ben zelf moeten afstappen van dit abonnement. Met een download van 10 tot 30 Mbps en een upload van 10 Mbps valt niet te leven.
Dit in vergelijking met mijn bijna 1000 Mbps nu (800 op wifi AX gehaald).
Ik weet niet met hoeveel jullie onder 1 dak wonen, maar een gemiddelde van 20Mbps down is toch voldoende voor normaal gebruik? Voor een HD Stream Netflix heb je amper 5Mbps nodig.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Bert zelfs met 20 Megabit had ik een verbruik bij Proximus met dat abonnement van 2200 Gigabyte per maand. Het kon. Maar ik leide alles over mijn telefoon.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

OK, dan verstoken jullie nogal wat data. Hier met 4 amper 600GB/maand
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Jullie weten toch dat het maximum verbruik van dit abonnement 100GB is ?? Zoals in de algemene voorwaarden van Proximus staat beschouwen ze 100GB als persoonlijk en normaal. Daarboven kunnen ze uw abonnement zonder voorafgaande kennisgeving opschorten.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

streulma schreef:Bert zelfs met 20 Megabit had ik een verbruik bij Proximus met dat abonnement van 2200 Gigabyte per maand. Het kon. Maar ik leide alles over mijn telefoon.
Eerst had je 200+Mbit download en evenzeer vrij hoge upload en nu opeens maar 20 down? Wat is er gebeurd?
Vind het eigenlijk wel grappig hoe snel de toon shift bij je, maar dat zal wel z'n redenen hebben denk ik.

Als je het gebruikt prijs je het op to high heavens and beyond, heb je het niet meer moeten mensen plots uitkijken wat ze doen hoor!

Na wat zoeken (Proximus hun site is echt erbarmelijk als je info zoekt, maar dat is bij Telenet niet veel beter) heb ik eindelijk gevonden wat je zei, al moest ik een paar keer doorklikken eerst voor deze bepaalde voorwaarden zichtbaar werden.
Screenshot_20210524_164458.png
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ben verhuisd. Die 200 Megabit was bij mijn moeder.
En ja ik ben weggegaan om de lage(re) snelheid en dat ze me konden schorsen wegens te hoog verbruik.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 06 jul 2021, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Fullquote van een post net boven je hoeft niet ;)

Jammer dat je op je nieuwe locatie maar 20Mbit haalt dan. Zelfs met betere positie van antenne's etc?

Alsnog, dat ze je zomaar gaan afsluiten omdat je meer dan 100GB verbruikt zie ik zo snel nog niet gebeuren, zeker gezien je het voorbije jaar veel meer dan dat hebt verbruikt.
Je had toch contact met mensen binnenin proximus welke je zeiden dat je "mocht blijven doen" e.d.? Zou zeggen vraag hun eens of er al mensen zijn "buitengekieperd" voor meer dan 100GB verbruik.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Die mensen kenden de regels zelf niet. Hebben het binnenin verder nagevraagd en het mocht niet.

Ik kreeg als antwoord :
"Proximus heeft 100 GB in de voorwaarden heeft ingeschreven als persoonlijk en normaal gebruik om te voorkomen dat de klanten met dit product systematisch veel meer zouden gaan verbruiken."
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

@ GuntherDW: Hier in de standaardfiche staat het ook beschreven :
https://www.proximus.be/dam/jcr:33bb025 ... ~cache.pdf

De dienst is geconditioneerd tot een niet-afwijkend gebruik, "als een goede huisvader". Proximus behoudt zich dus het recht
voor om de dienst te beperken of op te schorten bij gebruik van meer dan 100 GB/maand.
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2021, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Nieuw in dit abonnement.
Heb het dus gevraagd binnen in de winkel en de dame vertelde mij dat er op de site voor werknemers staat dat dit abonnement onbeperkt is en er geen 100 gb staat.
Alsook als je ziet wat sommige al verstookten aan data lijkt het mij inderdaad dat er GEEN limiet is.
FEITEN zeggen meer dan dat regeltje lijkt mij.
Denk het regeltje er meer staat ter ontmoediging voor klanten die heel veel willen verstoken met dit abonnement en hen zo te ontraden het te nemen.
Dan , met mijn tplink mr400 geen reset nodig , loopt nu al 3 dagen en doet het nog steeds zonder reset.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik blijf dit een interessant onderwerp vinden!

Maar bij nader inzien, wat is nu uiteindelijk de meerwaarde? Financieel of praktisch?
Is het goedkoper dan bijvoorbeeld EDPnet of de combo's die Orange en Telenet aanbieden? (bedoel als je het toch thuis gebruikt).

Ik zou zelf denken dat het juist handig is in je GSM, voor wie veel onderweg is (met het openbaar vervoer) en dan volle bak naar andere apparaten tetheren.

Het enige scenario dat ik me kan bedenken: stel er is geen fatsoenlijke vaste verbinding beschikbaar thuis of in je tweede verblijf dan is dit een mooie oplossing. Ook als backup. Maar verder? Want je zit dan toch nog eens met een abonnement / GSM die je gebruikt thuis en buitenshuis?

Daarmee dat dit pas echt interessant zou zijn als je let 1 abonnement zowel je mobiel gebruik als thuisgebruik zou kunnen regelen. via een "multisim" waarbij simultaan gebruik is toegelaten. Misschien handig voor een alleenwonende (student?). Dan gebruik je je GSM als hotspot thuis. Vermoed wel dat de batterij sneller gaat slijten door het intensief gebruik van een GSM op 5G.

Maar ik blijf het een mooi initiatief vinden van Proximus, verrassend in dit land van de duopolie waarin telecom altijd zo beperkt en duur was. Het gaat de goede kant op!
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Hey Mathias, dat snap ik zeker. Ik heb navraag gedaan, maar ik kan hier geen concretere info over bezorgen op welke basis dit geselecteerd word. Als er extreme volumes gedetecteerd worden zou er kans bestaan dat ons risico team toch besluit om dit af te sluiten. ^LS
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2021, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds ik het abonnement heb steekt het in mijn tp link mr400.
Geen last van dagelijks reset ook niet na 2 weken.
Moet wel zeggen ik heb op mijn tablet ook tether geïnstalleerd, is een programma voor de tp link.
Google op tether en tp link en je vind het.
Hoop anderen dit ook eens bekijken en zo van die reset verlost zijn.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

2. Specifieke rechten en plichten van de Klant
2.1. De Dienst dient uitsluitend via gsm of smartphone gebruikt te worden. Elk ander gebruik is verboden.

Mag het dan wel in zo een 4G-router gestopt worden of niet?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja mag gebruikt worden, aangezien je gsm ook als hotspot kan gebruiken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik blijf me afvragen:
macamba schreef:Wat is nu uiteindelijk de meerwaarde? Financieel of praktisch?
DarkY
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

macamba schreef:Ik blijf me afvragen:
macamba schreef:Wat is nu uiteindelijk de meerwaarde? Financieel of praktisch?
Een neef van me kon enkel adsl krijgen

Door dit product haalt hij nu 40-10 internet snelheid.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 37 keer

Op het Franstalige Proximus-forum stelde iemand die net in een nieuw gebouw is getrokken de vraag: er is momenteel al enkele weken geen DSL-, glasvezel- of kabelverbinding beschikbaar.
Een Proximus-bediende zei hem een mobiel abonnement te nemen en het in een router te steken, terwijl hij wachtte op de verbinding...
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Zit zelf terug op dit abonnement.
To be continued dus.
Binnenkort eens de 5G snelheid gaan meten met de iPhone aan Sint-Pietersstation zoals een andere gebruiker hier op het forum in Gent.
Ik wil ook eens die 800 Mbps 5G snelheid zien. :banana:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Haha gewoon omdat het kan :D
Hier geen 5G in de buurt maar 4G binnenshuis geeft 108mbps en 40up
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Momenteel logeer ik een dag bij mijn moeder...
Ik wou (voor die snelheid) dat ik terug thuis woonde. :beerchug:
11687183066.png
Maar voor een nog hogere snelheid, wou ik dat ik aan het Sint-Pietersstation van Gent woonde... :banana:
E5j9wgaXMAI6iK6.png
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

streulma schreef:Zit zelf terug op dit abonnement.
To be continued dus.
Binnenkort eens de 5G snelheid gaan meten met de iPhone aan Sint-Pietersstation zoals een andere gebruiker hier op het forum in Gent.
Ik wil ook eens die 800 Mbps 5G snelheid zien. :banana:
Vraag mij af wat de theoretische max is voor 4G. Via MIMO, Carrier Aggregation, of beide tegelijk als dat kan?

Je provider moet ook Carrier Aggregation ondersteunen op de bands die jouw toestel kan ontvangen (en CA kan op doen). Bvb.
https://halberdbastion.com/intelligence ... s/proximus

Voor Proximus geraak ik aan een theoretische max van 391Mbit/s met een 4x4 mimo toestel zoals die iPhone 12:
https://www.cellmapper.net/4G-speed?lang=nl


Nog wat literatuur:
https://halberdbastion.com/resources/wi ... o/4x4-mimo
https://www.artizanetworks.com/resource ... _tech.html
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Hey everyone,

I hope it's okay if I ask in english as I don't speak dutch.

I have the Proximus Mobilus 5G Unlimited Premium-abonnement for a few months now and since we have very slow copper DSL here (15 Mbits) I am quite happy using it with my FRITZ!Box 6890 LTE getting constant speeds of 150M Down and 30M Up.
I do however have a few questions:

- I am using around 900GB a month, will they at one point cut the line because of FUP?
- When I am using the speedtest to measure the speed I get the above mentioned values however when I am downloading something directly in my browser, for example from a microsoft server: https://download.microsoft.com/download ... 8%20BE.zip the speed seems to be "capping off" at maximum 6MB/Sec and here is the real Strange thing: as soon as I turn on a VPN Service e.g. NordVPN the speed of the download does reach 15MB/Sec (same as the speedtest without VPN). What is happening here? Is the routing of Proximus not as good as the VPN? Anyone experiencing the same issue? When I download a game from Steam for example the speed is again full even when not using a VPN.
- Also once in 24H the internet connection is terminanted and the Modem reconnects (takes about 2 minutes) is that a mandatory disconnect or can it be prevented?

Thanks for all your help!
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Hello @ lynx9274 !

For the data usage : no, they will not cut the line if you use 900 GB. As a test last september I used 2200 GB.
I have no idea where the limit is...

The problems you encounter are normal behavior.
It is "normal" for Proximus that the line cuts after 24h. Therefore I have a solution and keep an automatic reboot at night 3 a.m. of the router. (this thing I speak about higher in this topic)
That the speed differs, I have no idea... Sometimes I do not look at what speed I get. For me is internet internet.
I used a TPLink MR600 router before and get speeds around 30 Mbps. Now I use my phone as modem and get around 100 Mbps. (at the Ghent St-Pieters station I get 800 Mbps)
It is also normal that the speed is sometimes higher and then lower. This behavior I hear from another customer. As, 4G is not so stable as it like to be.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Amazing info, thank you a lot! Would be interesting to hear from anyone who has seen the difference in speedtest vs acutal download speeds.
As for the Cutoff I recommend restarting the router only once as the router seems to establish the connection itself after a few minutes no need for a daily restart, at least with the fritzbox. I do wonder why this disconnect does not happen when I use the phone as opposed to the router...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

The link you gave (https://download.microsoft.com/download ... 8%20BE.zip) has some weird speeds. I tested this a couple of times:

1. 0.047 Mb/s
2. 120.8 Mb/s
3. 664 Mb/s
4. 510.4 Mb/s

(I have a gigabit telenet line)

Did you retry the download after turning off the VPN ?
Laatst gewijzigd door splinterbyte op 27 jul 2021, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Yes, I tried it over many weeks over and over again and it's the same behavior. When I have my VPN on it's around 15MB/sec when I turn it off it hovers around 6 MB/Sec.. It's the same for all other download links.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

So 6 MB/s as in 48 Mb/s ?

Could be a peering problem between proximus and network of/to microsoft.
Maybe someone with a proximus VDSL line with 100Mbps sync, or better; fiber can do this test?
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

It is the same for many other server (nvidia drivers, logitech etc.)

Afbeelding

Otherwise my speedtest results:

Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Thanks for the Idea but when I activate nord vpn and I try the same donwload these are my results

Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ok so indeed Download Manager fixes it ! I get full speed..... can the same be done using chrome without DL Manager? Anyone else notice the same behavior with VPN and their Proximus 4G Line?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

very good to know, thanks a lot for your knowledge!

Now that I think about it tho, about 6 months ago I always had full speed while downloading in browser WITHOUT using VPN. So I wonder what has changed?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Kan je ook deze 5G of eventueel 4G unlimited bij een bvb flex nemen?
Daarmee bedoel ik echt de onbeperkte versie niet diegene met 40gb limiet

Vind het niet meteen terug
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja maar niet online enkel in de winkel of bij de klantendienst 0800 of messenger

maar wel heel zeker, want ze willen voortdurend onze up in een flex stoopen, en willen maar niet snappen als ge 10€ per abo korting krijgt dat dit goedkoper is dan de 6€ in een flex abo.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ah super, ben aan het uitkijken voor internet only oplossing voor mezelf nu

Keuze ligt bij
EDPnet of px unlimited maar denk edpnet zal goedkoopst zijn?

*Tevens ook nog geen 5g hier in de regio maar 4g is snel genoeg

Idee over de prijs van px unlimited?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

I lost internet via 4G (mobilus 5g unlimited sub) for 2 days and today I called in and was told that there is a service disruption because they are updating the cells etc.

Now internet is back but I am a bit shocked since my Router is not showing band 7 (2600MHz) anymore. Instead the cell ID has changed and somehow the band 1 is showing up now multiple times.

I used to lock B3 and B7 achieve the maximum speeds (around 140Mbits and 40Mbits up)
Now with the new bands I am only getting around 70Mbits (with 1800mhz Locked) as soon as I enable all bands in my fritzbox it locks onto the 2100 band and I am only getting around 30Mbits tops.

I don't really understand what has happened. Take a look at the list I see in my router.

What do you think and what would you advise to get better speeds again?

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb op men vast volume 438 GB en doe niet al te zotte zaken. Maar proximus laat dus nog steeds meer ndan 100GB toe?

Enigste wat ik me afvraag of dit zou werken icm de vpn van het werk. (pulse secure)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”