Pagina 1 van 1

Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 00:25
door jodeaal
Ik ben reeds 12 jaar klant bij Scarlet en ga sinds de COVID wel eens over de "onbeperkte" 500 GB.
Deze week is het weer het geval. Nu heb ik niet meer GB's bij gevraagd omdat we morgen met vakantie vertrekken. Vandaag zetten we 1 van de 2 decoders op en de helft van de kanalen is verdwenen (toevallig o.a. alle nederlandstalige HD's). Anders waren er geen toestellen online.
Ik heb gebeld naar Scarlet en blijkbaar is dit normaal wanneer je met "slechts" 3 Mbts tot het einde van de maand moet doen. Tegelijk werd mij vriendelijk gevraagd om maandelijks 5 euro meer te betalen en altijd 500 GB meer te nemen. Er is gewoon te weinig bandbreedte om alles te laten functioneren meldde die nederlandstalige dame zonder enige gevoel voor klantenservice.
Ik heb die 500 GB dan maar voor 1 dag bijbesteld. Het surfen gaat weer sneller, maar de kanalen op de decoder?? Die blijven afwezig.
Waarom heb ik weer het gevoel dat Scarlet zijn trouwe klanten nogmaals in het zak wil zetten?
Ik dacht dat Belgacom televisie volledig los stond van internet?
Ik ben ooit bij Wanadoo gegaan voor de goede service....dat is reeds lang verleden tijd.
Dit is weerom een mooi voorbeeld van belgische onderkruiperij om de mensen toch weer iets meer te laten betalen, ongeacht ze trouwe klant zijn.
De betaling is binnen de minuut geregeld, de service daarentegen...daar mag je naar fluiten.

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 07:23
door Goztow
Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 10:37
door jodeaal
Goztow schreef:Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?
Ik heb alles gereset en het probleem blijft.
Dit ging "binnen de 2 uur" opgelost zijn als we bij betaalden. We zijn nu 17 uur verder en het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb Scarlet opnieuw gecontacteerd en ze gaan de klassieke "lijnmeting" uitvoeren, blijkt dat de HD zenders gewoon geblokkeerd zijn. Dit terwijl wij hoegenaamd niets hebben gewijzigd in de instellingen.
De oplossing is de instellingen opnieuw wijzigen op de decoder en nogmaals resetten.
Dit heeft het probleem opgelost.

Die kerel van Scarlet heeft idd.bevestigd dat dit twee totaal verschillende zaken zijn, die hoegenaamd niets met elkaar te maken hebben.
Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Principieel heb ik gevraagd dat ze mij die 5 euro crediteren.
Indien ik meer GB wil, dan kies ik dit zelf wel en wordt ik niet verplicht om het te nemen om uiteindelijk dezelfde service te krijgen.

OT: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 10:40
door Sinna
Sinds wanneer wordt het verkeer wat door de decoder gegenereerd wordt bij die 500GB geteld? Ik dacht dat dat buiten 'bundel' was aangezien dat op een eigen WAN VLAN gezet wordt.

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 10:52
door Joe de Mannen
jodeaal schreef:Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.

J.

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 11:53
door Goztow
Je bent gewoon bij een onbekwame helpdeskmedewerker terecht gekomen. Die 5 € gaat voor hen het verschil niet maken hoor.

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 12:03
door WalterB1
Joe de Mannen schreef: Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.
J.
Ik wil dit geloven...


Maar er is toch wel enige concurrentie op de Belgische markt. Wat zou de commerciële logica zijn voor Scarlet om hun klanten zo te behandelen?

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 12:18
door Sinna
Ik vrees dat TS 'gewoon' een slechtgezinde helpdeskmedewerker aan de lijn had.
Als er al commerciële logica achterzit: Scarlet-klanten naar een duurder abo pushen bij mama Proximus.

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 12:27
door proximusboyke
best dat dit niet bij een telenet tread staat.
We zouden heel andere antwoorden lezen :-D

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 12:37
door boonpwnz
Concurrentie kan toch niet van eigen product. Je kan het aanbod van scarlet niet vergelijken met proximus + hun kostenmodel is volledig integraal(proximus + scarlet).

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 13:35
door Block
Volgens mij het rechtstreeks gevolg van blijvend bezuinigen op de helpdesks. Zeker niet alleen bij Scarlet het geval.

Wij gaan bijna iedere maand over de limiet, maar nog nooit tv problemen mee gehad.

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 16:27
door cptKangaroo
Was er (vroeger?) geen limitering op het aantal decoders dat HD kon tonen -- ik dacht 2 maximaal? Check eens in één van de menus waar je je lijnnummer moet ingeven of er geen meerdere items staan (maar misschien kan dit ook bij Scarlet foutlopen).

Je kan ook zelf de HD zenders afzetten in een van de submenus. Mogelijk is dat accidenteel gebeurd?

Re: Decoder begeeft het - 5 euro opleg

Geplaatst: 28 aug 2020, 18:35
door Devilzown
TV telt niet mee voor je internet limiet, die 3mbit cap is op je ppp sessie. Heeft niks te maken met je data volume.
Het lijkt me eerder dat je op een soort repair profiel zit of een lage synchro snelheid hebt.
Lijnmeting zou veel moeten duidelijk maken.