Pagina 1 van 1
Internet onderbroken
Geplaatst: 27 aug 2020, 19:39
door fredo66
Vandaag al 5x internetonderbrekingen gehad, zijn er nog mensen met soortgelijke problemen in het Gentse ? De onderbreking ziet er dan zo uit in de fritzlog
27.08.20 19:19:04 DSL is available (DSL synchronization exists with 87247/29944 kbit/s).
27.08.20 19:17:52 Timeout during PPP negotiation.
27.08.20 19:17:52 Internet connection cleared.
27.08.20 19:17:47 DSL not responding (no DSL synchronization).
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 27 aug 2020, 20:41
door Joachim
Sync verlies is geen algemeen probleem, eerder een lokaal probleem. Tenzij er stroom problemen zijn op de ROP (straatkast).
Best contact opnemen met onze helpdesk.
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 27 aug 2020, 23:37
door on4bam
In 052 nog steeds verbonden sinds 14/5 zijnde 105 dagen zonder resync/reconnect
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 27 aug 2020, 23:56
door GuntherDW
Die sync speeds vertellen dat er inderdaad iets mis is met je lijn.
87247 is niet echt een profiel dat Proximus pusht. Wat zijn je andere lijnwaarden?
Het kan zijn je lijn z'n SnR gewoon te laag is en zodoende je sync losses krijgt?
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 28 aug 2020, 10:15
door fredo66
Via chat was de helpdesk niet bereikbaar gisterenavond, die chat is dan omgezet naar een email
Nog geen reactie ontvangen. We zien wel hoe het vandaag loopt.
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 28 aug 2020, 10:19
door petrol242
Het beste is om een ticket aan te maken. Dan kom je gelijk bij de juiste mensen terecht en je wordt zeer snel geholpen.
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 28 aug 2020, 11:40
door fredo66
Net een antwoord ontvangen:
"Op uw verzoek hebben we uw DSL lijn gecontroleerd.
De hieronderstaande test detecteerd voorlopig geen fouten op de lijn en de modem staat bijna 15 uren stabiel online (zie logs hieronder).
De reden van de gisconnecties van gisteren kunnen we helaas nu niet vaststellen."
Zelf dacht ik aan een onstabiele fritzbox, de 7360v1 is niet meer van de jongste hé. Maar gezien de problemen zo gebundeld waren op 1 dag zal het dan toch daar niet aan liggen en kan ik er nog een tijdje mee door.
Update:
hmm, toch nog niet gedaan blijkbaar, vandaag er ook al 2x uit
Weet iemand raad ? Ligt dit aan de lijn en bij wie moet ik dan zijn (BGC, edpnet?). Of is het tijd voor een nieuwe fritzbox ?
Code: Selecteer alles
28.08.20
15:11:32
DSL is available (DSL synchronization exists with 99998/30112 kbit/s).
28.08.20
15:11:27
DSL is available (DSL synchronization exists with 99998/29905 kbit/s).
28.08.20
15:07:51
Internet connection established successfully. IP address: xxxxxxx, DNS server: 212.71.0.2 and 212.71.8.11, Gateway: xxxxxx, Broadband PoP: BRAS-91GEN
28.08.20
15:07:48
DSL is available (DSL synchronization exists with 99998/29999 kbit/s).
28.08.20
15:06:31
Timeout during PPP negotiation.
28.08.20
15:06:30
Internet connection cleared.
28.08.20
15:06:26
DSL not responding (no DSL synchronization).
28.08.20
15:06:24
DSL is available (DSL synchronization exists with 96596/29999 kbit/s).
28.08.20
15:06:23
DSL is available (DSL synchronization exists with 97536/29999 kbit/s).
28.08.20
15:06:22
DSL is available (DSL synchronization exists with 99315/29999 kbit/s).
28.08.20
12:43:51
Internet connection established successfully. IP address: xxxxxxx, DNS server: 212.71.0.2 and 212.71.8.11, Gateway: xxxxxx, Broadband PoP: BRAS-91GEN
28.08.20
12:43:46
DSL is available (DSL synchronization exists with 99998/29999 kbit/s).
28.08.20
12:42:33
Timeout during PPP negotiation.
28.08.20
12:42:32
Internet connection cleared.
28.08.20
12:42:27
DSL not responding (no DSL synchronization).
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 29 aug 2020, 07:48
door petrol242
Proximus gaat je niet helpen want je bent klant bij Edpnet.
Je kan altijd bij Edpnet een Fritzbox bruikleen vragen. Op die manier kan je een eventueel probleem bij de Fritzbox uitsluiten of bevestigen.
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 29 aug 2020, 07:55
door Sinna
Misschien een dom voorstel: heb je de Fritz! al eens van een andere voeding voorzien? Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met een BBox2.
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 30 aug 2020, 11:16
door fredo66
Bedankt voor de tip Sinna. Zo'n zelfde voedingsstekker heb ik uiteraard niet liggen maar ik heb eens goed gekeken naar die voedingsstekker en die zat niet helemaal diep meer in het stopcontact. Ik heb de stekker eens in het andere stopcontact gestoken en nu toch al 24u geen problemen meer gehad.
Re: Internet onderbroken
Geplaatst: 30 aug 2020, 11:18
door Sinna
Graag gedaan. Het hoeft op zich niet een identieke voeding te zijn, zolang het voltage en de polariteit juist zijn en ze minstens even zwaar (uitgedrukt in milli-ampère) is en uiteraard gelijkspanning. De kans is dan al wat groter dat je eventueel tijdelijk de voeding van een ander toestel kan gebruiken.