Pagina 1 van 1

CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 11:42
door satsurfer
https://businessam.be/cdv-wil-wachttijd ... 5-minuten/
vanmorgen minstens 10' bij Ethias a/d lijn, eer ik iemand te spreken kreeg.....

- bepaalde nummers te blokkeren als de klant dat vraagt. (meer initiatief van de operatoren)

- operatoren hun klanten beter inlichten over wat er wel en niet verandert als u van provider verandert.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 11:47
door philippe_d
satsurfer schreef:vanmorgen minstens 10' bij Ethias a/d lijn, eer ik iemand te spreken kreeg.....
Dat is omdat je zelf beslist hebt om 10' te wachten?
Je hebt heel waarschijnlijk, gedurende die tijd, (meermaals) de optie gekregen om teruggebeld te worden?

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 11:51
door satsurfer
Oei, zo beschuldigend. :eek: Nee, bij ethias toch niet die melding gekregen....
En nadien heel vriendelijk geholpen hoor.

Makkelijk van politiek om dit te verplichten. Maar kost ook pak geld hé....en klanten betalen niet graag hé....

Vb. Edpnet al goedkoop, en sommigen willen nog lager gaan....

Dus gevolg is abbo iets duurder, en dan weer gezaag van de klant.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 11:58
door Fallschirmjaeger
satsurfer schreef:
Makkelijk van politiek om dit te verplichten. Maar kost ook pak geld hé....en klanten betalen niet graag hé.....
Gemakkelijk op te lossen, nog wat Belgen ontslaan en een daarvoor een paar extra callcenters openen in Marokko, Suriname, Indonesië, ...

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:24
door Joe de Mannen
Of je geeft je aandeelhouders wat minder dividend en investeert in je bedrijf om je klanten te dienen ipv je aandeelhouders...

J.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:26
door powaq
Joe de Mannen schreef:Of je geeft je aandeelhouders wat minder dividend en investeert in je bedrijf om je klanten te dienen ipv je aandeelhouders...

J.
Nu niet overdrijven hé :lol:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:30
door Joe de Mannen
Tegenwoordig krijg je al sowieso te horen dat:
1. het gesprek opgenomen wordt (niet meer kan opgenomen worden, het wordt opgenomen)
2. het extra druk is en daardoor de wachttijden oplopen

Het eerste is om zichzelf in te dekken en het tweede is gewoon slecht beheer en een FU naar de klant.

J.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:33
door powaq
Ik ben eerlijk gezegd al heel blij als ik minder dan 15min moeten wachten tegenwoordig, bij eender welk bedrijf.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:35
door Jack Daniels
Joe de Mannen schreef:Tegenwoordig krijg je al sowieso te horen dat:
1. het gesprek opgenomen wordt (niet meer kan opgenomen worden, het wordt opgenomen)
2. het extra druk is en daardoor de wachttijden oplopen

Het eerste is om zichzelf in te dekken en het tweede is gewoon slecht beheer en een FU naar de klant.

J.
Neen, het eerste is om achteraf bij klachten na te gaan wie wat gezegd heeft. Zo gebeurt het bij ons. Als wij een belofte doen aan de telefoon die we niet hadden mogen doen, de klant dient klacht in want er werd gezegd dat en dat..., het gesprek wordt beluisterd en als er valse beloftes werden gedaan die aan het bedrijf geld kosten maar de klant had er geen recht op, dan krijgt die klant wat hem beloofd werd. De operator zal dan wel op het matje geroepen worden. Het is dus niet zo om alleen maar het bedrijf in te dekken. Anderzijds worden die gesprekken ook gebruikt om klanten die fraude proberen te plegen op een "zwarte" lijst te zetten. En het gebeurt vaker dan je denkt dat klanten fraude proberen te plegen enkel en alleen maar om iets uit de brand te slepen waar ze totaal geen recht op hebben maar door wat te foefelen dan toch van dat voordeel te kunnen genieten. Als dat bij mij gebeurt, dan laat ik hen dat vriendelijk weten en plots is de klant dan meteen heel wat toegeeflijker.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:40
door philippe_d
satsurfer schreef:Oei, zo beschuldigend. :eek: Nee, bij ethias toch niet die melding gekregen....
Neen, het was gewoon een vraag :wink: .
In drukke periodes krijg je toch bij vele gevallen zelf de keuze of je langer wilt wachten?

Het CD&V voorstel zegt niet dat de wachttijd max. 2,5 minuten mag zijn.
Het zegt wel dat je, indien de oproep niet beantwoord is na 2,5 minuten, de kans moet krijgen om je gegevens achter te laten, en ten laatste de volgende werkdag teruggebeld moet worden.

Dat is toch iets genuanceerder, dan dat "alle oproepen altijd binnen de 2,5 minuten moeten beantwoord worden" (zoals sommige het hier wellicht interpreteren?

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 12:51
door Goztow
Bij amazon heb ik nooit dit probleem.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 14:40
door R2D2
CD&V heeft natuurlijk een sterke track record terzake:
- wachtlijsten zorg...
- contact tracing...
- vergoeding Arco gedupeerden... (hun eigen zuil verdomme)

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 14:52
door selder
cd&wie?

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 15:40
door Unicorn1
Ik heb de 3 grote providers al gehad: op gebiedt van contact is telenet toch het beste, klagers en zagers zijn er altijd natuurlijk. Maar telenet is tbeste.
Proximus is slechtste en orange tussen de 2.

Ik zie bij belen dat je bij proximus na 2 uur nog niet binnen geraakt en als je na bv een uur binnen geraakt zwieren ze den telefoon af.

Nog een probleem is dat heel wat incompetent zijn die er werken.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 15:55
door satsurfer
bij edpnet ticketje voor TBF en binnen 2 u. doen ze lijntestje met gans verslag. Geen klagen van de helpdesk daar, en dit voor een fractie van de prijs van de grote telco's. Ook hier zit het merendeel v/d helpdesk in Rusland, vandaar wss. de lagere prijs die te verklaren valt....

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 15:57
door boonpwnz
Bij px merk ik dat enorm als niet klant idk als klant.

Je belt en krijgt half uur wachttoon opeens haakt de telefoon in. Ander voorbeeld doorverbinden naar de technische dienst na een 20 minuten dode lijn geen wachttoon niets meer na nog eens 20 minuten afgehaakt. Echt bizar hoe die dat bij proximus doen.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 16:12
door road rebel
Liever langer wachten en iemand aan de lijn die jouw vraag kan beantwoorden dan snel geholpen en een algemeen vaag antwoord. Dat laatste kan je nl. zelf online vinden.

Maw. dit is een populistische wens van CD&V, want geen enkel bedrijf zal meer “tweedelijnsexperten” aannemen om in geval van drukte meer telefoontjes te kunnen beantwoorden.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 16:13
door boonpwnz
road rebel schreef:Liever langer wachten en iemand aan de lijn die jouw vraag kan beantwoorden dan snel geholpen en een algemeen vaag antwoord. Dat laatste kan je nl. zelf online vinden.
Liever langer wachten maar als ze gewoon inhaken of je bent op een dode lijn als je meer info vraagt sta je evenver :bang:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 16:48
door ITnetadmin
satsurfer schreef:Ook hier zit het merendeel v/d helpdesk in Rusland, vandaar wss. de lagere prijs die te verklaren valt....
En hoe vinden die vloeiend NL sprekers in Rusland?

road rebel schreef:Maw. dit is een populistische wens van CD&V, want geen enkel bedrijf zal meer “tweedelijnsexperten” aannemen om in geval van drukte meer telefoontjes te kunnen beantwoorden.
Second line mensen doen er normaal alles aan om *niet* met de klant te moeten spreken.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 16:54
door satsurfer
ITnetadmin schreef:
satsurfer schreef:Ook hier zit het merendeel v/d helpdesk in Rusland, vandaar wss. de lagere prijs die te verklaren valt....
En hoe vinden die vloeiend NL sprekers in Rusland?
Tolk-vertalers die omgeschoold worden tot 'IT'er'. Dus ROP/vectoring/profiel/uncapped/lex/....kennen ze allemaal. Die hier op de helpdesk van andere operatoren horen ze het in Keulen donderen, als je die termen uitspreekt.
Goedkoper dan hier iemand met zijn middelbaar diploma een helpdesk te laten bemannen. :eek:

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 18:11
door Steven7
Mijn ervaring met wachttijd klantendiensten:
- telenet: valt meestal wel mee. Zelden lang moeten wachten.
- proximus: veel te veel menu's die je moet doorworstelen en wachttijd is gemiddeld 18 minuten met 1 u 40 minuten 6 weken geleden waarbij de telefoon gewoon werd ingehaakt. Vaak ook doorschakelingen naar andere diensten die u dan ook weer doorverwijzen naar eerder gebelde diensten.
- edpnet: eenvoudig menu, meestal vlot binnen, met zeer lange wachttijden tot wel een half uur in juli. De laatste tijd weer redelijk vlot (2-3 minuten) binnen.
- scarlet: bel ik zelden. Slechts 1 keer lang moeten wachten. Voor het overige redelijk vlot binnen.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 18:26
door ITnetadmin
Een beetje zoals in hun winkels dus.
Bij TN wacht je max een 10-tal min in de winkel, en als je geluk hebt ist direct aan jou.
Bij Px is er altijd een wachtrij van 15-20 min in de winkel, ook midden in de week, want ze understaffen hun winkels om geld te besparen en de klant, die kan wachten.

Re: CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten

Geplaatst: 17 aug 2020, 18:40
door devilkin
ITnetadmin schreef:Bij TN wacht je max een 10-tal min in de winkel, en als je geluk hebt ist direct aan jou.
Zal afhangen van winkel tot winkel. Met m'n ouders in de winkel in Aalst meer dan een uur mogen aanschuiven om iets in orde te krijgen wat de telefonische klantendienst niet tot in staat bleek.