Minipolletje: Bush of Kerry?

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.

El presidente?

Peiling eindigde op 03 nov 2004, 18:33

Bush
17
32%
Kerry
36
68%
 
Totaal aantal stemmen: 53
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Simpele vraag: Moest jij nu Amerikaan zijn, op wie zou je stemmen?
Bush of Kerry?
Je hoeft voor mij geen reden op te geven, maar als je geneigd bent om in de spreekwoordelijke pen te kruipen hebben we daar een knopje voor onderaan deze post ;)
(deze poll is overigens maar 2 dagen geldig, snel antwoorden voor het te laat is! :))
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb Kerry gekozen...

Kerry zit nog wat in met het milieu. Wat het buitenlands beleid betreft is het een even grote aap als Bush.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor de twijfelaartjes:
Hun respectievelijke websites:
http://www.georgebush.com/ (geblokkeerd voor niet-Amerikanen)
http://www.johnkerry.com/

En voor diegenen die persé de hoogwaardige literatuur op de eerste website willen zien: http://www.georgebush.com, maar dan beetje gefoeteld ;)
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

3rd party candidate
maar aangezien daar mee "gelachen" wordt -> Bush
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

byter schreef:3rd party candidate
maar aangezien daar mee "gelachen" wordt -> Bush

Heb je het nu over die man die ik de blues heb zien zingen op TV?
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

meon schreef:
byter schreef:3rd party candidate
maar aangezien daar mee "gelachen" wordt -> Bush

Heb je het nu over die man die ik de blues heb zien zingen op TV?


uhm ..oO ..confused :D
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik heb Bush gekozen.

Waarom ?

1. Het interesseert me niet wie er daar aan de macht is, Amerika is en blijft Amerika en zal altijd Big Brother US zijn.

2. Omdat iedereen gewoon op "Kerry" stemt, omdat het "in" en "cool" is om tegen Bush te zijn, terwijl 80% nog niet eens weten waarom dat zo is.

3. Bush is en blijft iemand die zijn eigen parlement de baas kan, Kerry lijkt me een watje en zal de slaaf van de publieke opinie worden wanneer hij aan de macht zou geraken.

Grtz,

Sasuke

Ps: Voor de rest weet ik nu niet waarom er opeens wél politiek gezeik op ons forum word toegelaten, maar kom ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Geef mij maar Bush !!!

Dan kunnen we nog eens lachen :-D
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Sasuke schreef:3. Bush is en blijft iemand die zijn eigen parlement de baas kan, Kerry lijkt me een watje en zal de slaaf van de publieke opinie worden wanneer hij aan de macht zou geraken.


De publieke opinie is toch nog altijd hetgeen echt telt in een democratie? Liever een president die slaaf is van publieke opinie dan 1 die de slaaf is van multinationals die hopen geld verdienen aan contractjes in Irak...
Ignorance is bless...


Greetz
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Slekken schreef:
Sasuke schreef:3. Bush is en blijft iemand die zijn eigen parlement de baas kan, Kerry lijkt me een watje en zal de slaaf van de publieke opinie worden wanneer hij aan de macht zou geraken.


De publieke opinie is toch nog altijd hetgeen echt telt in een democratie? Liever een president die slaaf is van publieke opinie dan 1 die de slaaf is van multinationals die hopen geld verdienen aan contractjes in Irak...
Ignorance is bless...


Greetz


en Kerry zijn campagne wordt door andere "gesteund" die ook wel wat er uit zullen halen
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

hi, :-D

het probleem ligt bij de yankees zelluf, zij hebben het devies:

"support your leader all the way"
:eek:
waar heb ik dat meer gehoord? :-(

zoiets van "Ein Reich, Ein Volk und Ein Führer"? :!:

van Ome Adolf....zouwen die amerikaners toch fascisten benne? :wink:

wat voor amerika goed is, is goed voor mij... :evil:

en de rest daar hebbe we scheit an...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

en Kerry zijn campagne wordt door andere "gesteund" die ook wel wat er uit zullen halen


Da's juist, maar daarvoor zullen hopelijk geen duizenden mensen moeten sterven...
(zoals oa bij Bush zijn Irak)

greetz,

Nob
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

amerika is een dom land, presidentverkiezingen zijn verre van democratisch!

je mag je kandidaat stellen maar enkel die met het meeste poen kunnen reclame maken. In de debatten deden enkel bush en kerry mee.
Als je naar canvas vorige week gekeken hebt dan weet je dat die conventies een groot opgezet spel zijn. De journalisten krijgen enkel het goede te zien van de kandidaat. ..

Is bush een goede president? nee
zal kerry een goeie president zijn? don't know

Ik vind gewoon dat amerika zich teveel moeit met wat er in de wereld gebeurt
*****
nog een plaskelke van op het net
*****
George W. Bush Resume

Past work experience:

* Ran for congress and lost.
* Produced a Hollywood slasher B movie.
* Bought an oil company, but couldn't find any oil in Texas, company went bankrupt shortly after I sold all my stock.
* Bought the Texas Rangers baseball team in a sweetheart deal that took land using tax-payer money. Biggest move: Traded Sammy Sosa to the Chicago White Sox.
* With fathers help (and his name) was elected Governor of Texas.

Accomplishments:

* Changed pollution laws for power and oil companies and made Texas the most polluted state in the Union. Replaced Los Angeles with Houston as the most smog ridden city in America. Cut taxes and bankrupted the Texas government to the tune of billions in borrowed money. Set record for most executions by any Governor in American history.
* Became president after losing the popular vote by over 500,000 votes, with the help of my fathers appointments to the Supreme Court.

Accomplishments as president:

* Attacked and took over two countries.
* Spent the surplus and bankrupted the treasury.
* Shattered record for biggest annual deficit in history.
* Set economic record for most private bankruptcies filed in any 12 month period.
* Set all-time record for biggest drop in the history of the stock market.
* First president in decades to execute a federal prisoner.
* First president in US history to enter office with a criminal record.
* First year in office set the all-time record for most days on vacation by any president in US history.
* After taking the entire month of August off for vacation, presided over the worst security failure in US history.
* Set the record for most campaign fund-raising trips than any other president in US history.
* In my first two years in office over 2 million Americans lost their job.
* Cut unemployment benefits for more out of work Americans than any president in US history.
* Set the all-time record for most foreclosures in a 12 month period.
* Appointed more convicted criminals to administration positions than any president in US history.
* Set the record for the least amount of press conferences than any president since the advent of television.
* Signed more laws and executive orders circumventing the Constitution than any president in US history.
* Presided over the biggest energy crises in US history and refused to intervene when corruption was revealed.
* Presided over the highest gasoline prices in US history and refused to use the national reserves as past presidents have.
* Cut healthcare benefits for war veterans.
* Set the all-time record for most people worldwide to simultaneously take to the streets to protest me (15 million people), shattering the record for protest against any person in the history of mankind. (http://www.hyperreal.org/~dana/marches/)
* Dissolved more international treaties than any president in US history.
* My presidency is the most secretive and un-accountable of any in US history.
* Members of my cabinet are the richest of any administration in US history. (the 'poorest' multi-millionaire, Condoleezza Rice has an Chevron oil tanker named after her).
* Had more states to simultaneously go bankrupt than any president in the history of the United States.
* Presided over the biggest corporate stock market fraud of any market in any country in the history of the world.
* Created the largest government department bureaucracy in the history of the United States.
* Set the all-time record for biggest annual budget spending increases, more than any president in US history.
* First president in US history to have the United Nations remove the US from the human rights commission.
* First president in US history to have the United Nations remove the US from the elections monitoring board.
* Removed more checks and balances, and have the least amount of congressional oversight than any presidential administration in US history.
* Rendered the entire United Nations irrelevant.
* Withdrew from the World Court of Law.
* Refused to allow inspectors access to US prisoners of war and by default no longer abide by the Geneva Conventions.
* First president in US history to refuse United Nations election inspectors (during the 2002 US elections).
* All-time US (and world) record holder for most corporate campaign donations.
* My biggest life-time campaign contributor presided over one of the largest corporate bankruptcy frauds in world history (Kenneth Lay, former CEO of Enron Corporation).
* Spent more money on polls and focus groups than any president in US history.
* First president in US history to unilaterally attack a sovereign nation against the will of the United Nations and the world community.
* First president to run and hide when the US came under attack (and then lied saying the enemy had the code to Air Force 1)
* First US president to establish a secret shadow government.
* Took the biggest world sympathy for the US after 911, and in less than a year made the US the most resented country in the world (possibly the biggest diplomatic failure in US and world history).
* With a policy of 'dis-engagement' created the most hostile Israeli-Palestine relations in at least 30 years.
* Fist US president in history to have a majority of the people of Europe (71%) view my presidency as the biggest threat to world peace and stability.
* First US president in history to have the people of South Korea more threatened by the US than their immediate neighbor, North Korea.
* Changed US policy to allow convicted criminals to be awarded government contracts.
* Set all-time record for number of administration appointees who violated US law by not selling huge investments in corporations bidding for government contracts.
* Failed to fulfill my pledge to get Osama Bin Laden 'dead or alive'.
* Failed to capture the anthrax killer who tried to murder the leaders of our country at the United States Capitol building. After 18 months I have no leads and zero suspects.
* In the 18 months following the 911 attacks I have successfully prevented any public investigation into the biggest security failure in the history of the United States.
* Removed more freedoms and civil liberties for Americans than any other president in US history.
* In a little over two years created the most divided country in decades, possibly the most divided the US has ever been since the civil war.
* Entered office with the strongest economy in US history and in less than two years turned every single economic category heading straight down.

Records and References:

* At least one conviction for drunk driving in Maine (Texas driving record has been erased and is not available).
* AWOL from National Guard and Deserted the military during a time of war.
* Refuse to take drug test or even answer any questions about drug use.
* All records of my tenure as governor of Texas have been spirited away to my fathers library, sealed in secrecy and un-available for public view.
* All records of any SEC investigations into my insider trading or bankrupt companies are sealed in secrecy and un-available for public view.
* All minutes of meetings for any public corporation I served on the board are sealed in secrecy and un-available for public view.
* Any records or minutes from meetings I (or my VP) attended regarding public energy policy are sealed in secrecy and un-available for public review.

For personal references please speak to my daddy or uncle James Baker (They can be reached at their offices of the Carlyle Group for war-profiteering.)
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Mijn stem breng ik niet uit, niet voor Bush en niet voor Kerry. :|

Laten we afwachten of er terug onregelmatigheden zullen zijn, zoals tijdens de vorige presidentsverkiezing.
Ongelofelijk voorval hoe de supermacht Amerika toen dagen lang naar die ponskaarten aan het kijken was.
Nu zullen het hun stemcomputers zijn zeker? en zullen zij het van harddisks moeten hebben.

Laten we liever in eigen boezem kijken, naar Europa waar zij heden ten dage ook niet uit de problemen geraken in het Europees parlement.

Hier bij ons in Europa eerst de zaken op orde stellen, beter hier onze stem eens laten horen.
De Amerikanen laten zich toch weinig beïnvloeden door meningen in de rest van de wereld.

Dat degene moge winnen en president worden in de states die de veiligheid globaal gezien het best onder controle krijgt.

Indien zij evenveel geld zouden uitgeven aan ontwikkelingshulp als wat zij verpulvert hebben aan de oorlog,...dan moest niemand nog honger lijden in de hele wereld.
(maar ja...daar hebben de wapenfabrikanten niets aan) :evil:

Amerika, wereldleider nummer 1, bezinning over je mogelijkheden om het "goede te doen" en "het kwade te laten".

God Bless The World.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Erger als Bush kan niet, dus geef Kerry een kans...
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zou voor Kerry stemmen :wink: Bush met al zn oorlogjes...
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Kerry, gewoon omdat ik nu al 2 leden van de Bush familie de revue heb zien passeren en verre van 'impressed' was...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Sasuke schreef:Ik heb Bush gekozen.

Waarom ?

1. Het interesseert me niet wie er daar aan de macht is, Amerika is en blijft Amerika en zal altijd Big Brother US zijn.

2. Omdat iedereen gewoon op "Kerry" stemt, omdat het "in" en "cool" is om tegen Bush te zijn, terwijl 80% nog niet eens weten waarom dat zo is.

3. Bush is en blijft iemand die zijn eigen parlement de baas kan, Kerry lijkt me een watje en zal de slaaf van de publieke opinie worden wanneer hij aan de macht zou geraken.

Grtz,

Sasuke

Ps: Voor de rest weet ik nu niet waarom er opeens wél politiek gezeik op ons forum word toegelaten, maar kom ...


1. Groot gelijk

2. Bullshit ! Of moet ik Bush-Shit zeggen? Jij zegt dat iedereen dus niet ziet wat Bush doet. Hij zegt voor vrijheid en democratie te staan maar hij beperkt de mensen in hun vrijheden. Ga maar eens kijken op US-luchthavens en vraag niet-blanken maar eens hoe de poltie zonder enige redenen hun huizen binnenstormt onder het mom van de yar on terrorism. En hij misbruikt God`s naam hiervoor. Schande! Tevens gaat hij ongevraag landen te lijf zonder VN-goedkeuring.

Als jij dat goed keurt dan ban je eenzelfde persoon als diegene die tijdens WO II zei "Zo lang het mij niet overkomt kan het mij niets schelen." en zit JIJ in een spreekwoordelijke Dachau! Dus: op een dag zal Bush`zijn politiek ook jou raken... maar dan is het te laat om er wat aan te doen.

3. Niet moeilijk om zijn parlement de baas te kunnen als 2/3 republikeinse parlementsleden zijn. Mmmmmm laat me denken. Zou een raar gezicht zijn als leden van zijn eigenste partij opositie zouden voeren tegen het beleid van hun president, niet?

Ik voeg nog een punt 4 toe.

Bush zorgde voor het grootste budgetair debacle in de US-begroting aller tijden. Hij schafte het programma af dat moest toelaten kansloze kinderen gratis naar school te laten gaan. Of mogen arme Mexicaantjes of Afro-Amerikaantjes niet aan hun toekomst werken? Tevens wist George Walker Bush de sociale zekerheid te kortwieken waardoor plots 35 procent van de inwoners plots geen recht meer heeft op gezondheidszorg. Hij loog ook over de massdestruction weapons in Irak, liet de zoektocht naar Bin Laden verwateren ondanks zijn belofte er alles aan te doen om Bin bij zijn lurven te vatten en hij trekt zich niets aan van de internationale regels (Een land in oorlog. Alles is dan toegelaten - misdrijven in Abbu Grayb, gevangenen in Guantanomo Bay hebben zelfs geen basisrechten, ... )

Ik stop met zagen over Bush want dan ben ik nog bezig wanneer de uitslag bekend is. Kortom: IEDEREEN is beter voor de toekomst van de USA dan George Walker Bush. De situatie in de USA zou U beter nauwer aan het hart liggen, beste Sasuke, want de USA bepaalt nog altijd wat er in de wereld gebeurt. Aangezien jij ook tot die gemeenschap behoort zou ik toch twee keer nadenken alvorens je zulke statements aflegt.


Met vriendelijke groeten,

Spock
ChristenDEMOCRAAT
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Waarom nu plots politiek wel kan op Userbase? Omdat dit maal de Amerikaanse verkiezingen een algemeen belang hebben en dus ook impakt hebben op ons dagelijks leven.

Dit is dus bijna even belangerijk als een derde wereldoorlog. Volgens Mark Eyskens of Professor Coolsaet zijn we bezig met een wereldoorlog. Die tegen terrorisme. Een verkiezing die de wereld al dan niet kan bevrijden van die oorlog moet toch wel belangerijk genoeg zijn om ook van invloed te zijn op een microwereldje als Userbase.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Waarom nu plots politiek wel kan op Userbase? Omdat dit maal de Amerikaanse verkiezingen een algemeen belang hebben en dus ook impakt hebben op ons dagelijks leven.


Ow ja, en Belgische verkiezingen hebben natuurlijk geen impact op ons dagelijks leven.
:?

greetz,

Nob
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

amerika heeft altijd de rol gespeeld van wereldleider en kben dat meer dan beu dat ze zich overal mee moeien.

let op de aanval op afganistan en irak waren niet voor de WERELDveiligheid maar voor de veiligheid van hun volk! (zo heb ik hem toch altijd horen praten (our safety)

maar als ik zo eens kijk op de televisie of op internet naar de meningen van amerikanen dan denk ik dat de gemiddelde amerikaan nog dommer is dan bush. en zo bang dat ze zijn van aanslagen :|

Moest er ene tegen het atomium vliegen, who cares, ik lig er nie van wakker.

Bush lapt gewoon alle regels aan zijn voeten, kyoto-akkoord kan de pot op, UN, veto-recht ook. bush doet het gewoon in eigen belang.

en dan die commerciële oorlog tussen democraten en republikeinen! :eek:
hondekoeken, ketchup,... allemaal in 2 smaken (bush, kerry) :|

Amerika is gewoon bezig met de wereld te verkloten! en ik heb het al gezegd een oorlog tegen terrorisme is olie op het vuur gooien
de pispaal <<
Gast

Nob schreef:
Waarom nu plots politiek wel kan op Userbase? Omdat dit maal de Amerikaanse verkiezingen een algemeen belang hebben en dus ook impakt hebben op ons dagelijks leven.


Ow ja, en Belgische verkiezingen hebben natuurlijk geen impact op ons dagelijks leven.
:?

greetz,

Nob


Ik denk niet dat een beslissing van Verhofstad invloed heeft op de internationale olieprijs of de financiële markten, vrede of oorlog in bepaalde delen van de wereld of de situatie in het Midden Oosten . Hoogstens zorgt onze regering voor extra nachtlawaai, verloren jobs of zogezegde belastingsverlagingen die ze dan weer te niet doen met extra taxmaatregelen en gratisse dingen (Hoezo gratis? We betalen er toch belatingen voor?)

Alle criteria die ik opsomde hebben rechtstreeks of onrechtstreeks invloed op ons bestaan in Vlaanderen. Diesel die boven de Euro komt, gigantisch hoge prijzen voor stookolie en gas, extra maatregelen op luchthavens, biometrische reispassen, Arabieren die uit ontevredenheid in Antwerpen en Brussel Joodse synagoges bekladden en dus daardoor wéér meer mensen naar het Vlaams Blok drijven, etc etc etc...

Of hoe een draak van een Amerikaanse President ons alledaagse leven kleurt. Na VTM kleurt Bush je dag. Tot vandaag mag ik hopen....
Spock@work

sorry, in alle enthousiasme heb ik vergeten in te loggen en twee keer gepost :oops:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Het antwoord van Globalvote
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mja,

Ik snap wel waarom iedereen op Kerry stemt hoor, waarschijnlijk omdat ze "denken" dat die geen oorlogsbeleid zal hebben. En ik vermoed ook van niet, omdat dat de enige manier is om aan de macht te blijven, en vandaar mijn beslissing. Bush was en is een sterke kandidaat die zijn inspraak in de regering nam en achter zijn initiatieven stond. Kerry lijkt me eerder iemand die geen eigen beslissing kan nemen en gewoon een publiekspresident zal worden.

Voor de rest blijf ik erbij dat de "War on Terrorism" niet zo slecht is. Zij die denken dat terrorisme kan overwonnen worden door liefde, gelijkheid, verdraagzaamheid en weet ik nog wat veel andere flower-power termen zijn veel te naief. Pas op, ik zeg er wel bij dat ik de fouten en het "niet bewijsbaar" racisme niet goedkeur, en ook ben ik niet content met al zijn beslissingen. Maar het idee op zich, dat het eindelijk eens gedaan moet zijn met terrorisme vind ik wel goed. En dat zoiets niet van een leien dakske kan is meer dan normaal. Rome was ook niet op 1 dag gebouwd.

Grtz,

Sasuke

PS: Spock, graag iets meer respect voor de vrije meningsuiting. Ieder mag en kan zijn mening vrij uiten zonder dat hij daarvoor moet afgebroken worden. Als ik jouw reactie op mijn eerdere post zie, dan hoop ik dat je afsluiter "Spock, Christen-Democraat" als een grap bedoeld was, zo niet, dan ben je een grote hypocriet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hoogstens zorgt onze regering voor extra nachtlawaai, verloren jobs of zogezegde belastingsverlagingen die ze dan weer te niet doen met extra taxmaatregelen en gratisse dingen (Hoezo gratis? We betalen er toch belatingen voor?)


Ow ja ik was vergeten dat als de regering beslist om de belastingen op de olieprijs te verlagen dat wij daar dan iets van merken. Ow ja, als de regering zegt dat ze 200 % meer taxen gaat heffen op cigaretten, dan merken wij daar iets van. Ow ja, als de regering zegt, geen sociale zekerheid meer (of geen pensioen voor u later spock), dan merken wij daar iets van. En als de regering zegt: alle prijzen met 30 % omhoog (milieutax) dan merken wij daar iets van.

Maar ik was natuurlijk ook vergeten dat jij met ooglappen op zit.

greetz,

Nob

ps. En als ik bvb zie dat 20 % van de mensen in mijn buurt ('t is maar iets hypotetisch da'k hier zeg) hun job verliezen, dan vind ik dat net iets erger dan als wanneer ik morgen 1 euro meer voor een complete tankbeurt zal moeten betalen. Misschien ben ik iets minder egoïstisch ingesteld, ik weet het niet.
pps. Ik keur Bush ook niet goed, maar Kerry heeft al gezegd dat hij juist dezelfde buitenlandse politiek zal gaan voeren... dus...
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Eergisteren nog een interessant interview gezien op CANVAS met Peter Stinger, hij werd ook eens op de rooster gelegd over Bush.

Hij gaf ook toe dat Bush te pas en te onpas God als referentie gebruikt.
Nog een markante uitspraak: Bush mag dan x jaar oud zijn, toch zit hij nog altijd in de mentale fase van een 12 jarige. Hij ziet alles in termen van goed en slecht en kan geen tussengradaties zien, wil geen compromissen maken.

Bovendien hebben ze op CANVAS ook een reportage gegeven waaruit blijkt dat Bush eerder een marionet is van zijn partij en van de rijke geldschieters, maar dat hijzelf eerder een kleurloos personage is.

Ik heb dan ook voor Kerry gestemd in de poll.
Hij laat tenminste nog buitenlandse waarnemers toe in zijn HQ, Bush laat alles achter gesloten deuren verlopen.

Veronique
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2004, 00:34
Locatie: Hell

Ik zou gewoon Bush stemmen om al die enorme hypocrieten in België eens goed op hun gezicht te zien gaan. Verhofstadt, Michel, Steve 'idiot' Stevaert,... En natuurlijk de Belgische Sovjetomroep namelijk de VRT. Een ongeziene hetse werd ontketend tegen Bush. Iedere BV die op TV kwam werd een microfoon onder zijn neus gestoken en werd snel gevraagd hoe fel hij Bush wel niet haatte. Toppunt vond ik die idiote kerel die die kortfilm op Cannes won en toen met van dat "brakke-engels" zei: "please do not vote bush". Hoe idioot gewoon. Amerika is een noodzakelijk kwaad guys, face it. We hebben ze een tijdje zitten jennen en toen kwam Rumsfeld even op TV en sprak doodleuk 1 zinnetje waardoor Verhofstadt heel snel van buikpijn naar het toilet moest lopen. Hij zei: "We kunnen het NAVO hoofdkwartier wel een paar 100 kilometer naar het oosten verleggen" En toen was het gedaan.
En denkt nu iedereen dat democraten het anders zouden doen? No Way. Zelfs de alomgevierde "vredespresident" Bill Clinton zei onlangs in een interview dat hij op het vlak van Irak dezelfde koers zou hebben gevaren.
Trouwens, Bush zal toch winnen. Amerika is een raar volk. Het maakt niet uit hoe slecht de economie is, of hoe veel werklozen er zijn, of hoe slecht de gezondheidszorg er is. Zolang hun land samen met haar inwoners wordt bedreigd zal het zeker stemmen voor de president die predikt dat er iets moet gedaan worden aan de "War on Terror".
De situatie in de USA zou U beter nauwer aan het hart liggen, beste Sasuke, want de USA bepaalt nog altijd wat er in de wereld gebeurt.
Inderdaad en daarom zeker Bush stemmen. Als we de VS niet in de koude oorlog gehad hadden dan stonden we nu zo ver als de Russen.
Arabieren die uit ontevredenheid in Antwerpen en Brussel Joodse synagoges bekladden
Ocharm ja, dat doen ze graag hè.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Blue-Sky schreef:Het antwoord van Globalvote


het grappige is dat de regio die het meest op Bush heeft gestemd het Midden Oosten is, zoude die echt blij zijn met oorlog en een vernield land? :|
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Als men een topic start welke ook maar iets met politiek te maken heeft, moet men er rekening mee houden dat er "Flameposts" (reply's) van komen.
Dat hadden we al eens op userbase, toen was ik tevreden dat er een slotje op kwam.

Nu nog één à twee dagen doorbijten, tot de uitslag in de states gekend is? :drool: :help:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, khad inderdaad beter moeten weten toen ik dit topic begon :|
Maar khad zowieso het idee dit maar tot voor de uitslag open te laten. Het was dan ook eerder de bedoeling van gewoon te stemmen, zonder echt om meningen te polsen.
Opvallend is wel dat we hier op UB niet die 1/9 op 10 verhouding hebben die op andere plaatsen in Europa wél hebben gezien.
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Persoonlijk moet ik van beide kandidaten niet hebben maar als ik dan toch moet stemmen krijgt Bush de voorkeur.
Kerry is fier op zijn oorlogsverleden maar keurt de koers van Bush af. Hoe zal hij (moeten) reageren als er iets voorvalt? Indien hij daarover geïnterpelleerd wordt zijn zijn antwoorden zeer vaag!
Het is en zal allemaal politiek blijven en het voornaamste vergeten de mensen, nl wat er achter de schermen gebeurt. Als president moet je constant compromissen sluiten en orders geven uit de (al dan niet correcte) informatie die je wordt verschaft. De inval in Afghanistan en Irak vind ik een goede zaak spijts de doden die er zijn gevallen. Terrorisme moet nu eenmaal worden bestreden. Zolang je er zelf niet mee geconfronteerd wordt kan je gewoon alles zijn beloop laten maar moesten dierbaren uit je kennissenkring gedood worden zou je er alles voor over hebben dat er iets wordt aan gedaan. Ik las de reactie van : moest er een vliegtuig op het atomium invliegen zou ik er niet wakker van liggen. Stel je dan gewoon de vraag hoe je zou reageren moest je kind, ouders, familieleden daar net op bezoek zijn. Wie wil leven in een dictatuur zoals Irak? De bevolking zelf kan niets ondernemen. Wie moet hen dan helpen?
Veel mensen schijnen te vergeten dat Irak al massavernietigingswapens heeft gehad en ingezet tegen de eigen bevolking. Ok, er is ook de kwestie olie maar moet de hele wereld dan buigen voor de eisen van een dictator?
Amerika is nu eenmaal een groot land dat veel naar zijn hand kan zetten maar is het dan allemaal zo slecht? Hoeveel Amerikanen hebben hun leven geofferd om ons te bevrijden? Ok, het was ook weer niet voor niets maar zou jij hetzelfde doen als ginder iets gebeurde?
Voor mijn part mag er nog veel harder opgetreden worden tegen terrorisme.
Ik wil er geen godsdienstige discussie van maken maar toch heeft de islam een heel grote invloed op al wat er nu aan het gebeuren is. Tijdens de oorlogsjaren in Yoegoslavië heb ik met eigen ogen gezien wat een godsdienst kan aanrichten en alle ellende die ermee gepaard ging.
Als het zou mogelijk zijn dat de Islam een inhaalbeweging van een paar honderd jaar doet zou er misschien veel veranderen. Het katholicisme houdt geen kruistochten en verbrand geen ketters meer.
Zolang er fanatiekelingen bestaan die in het 40 maagden sprookje geloven zullen er echter problemen blijven zijn.
Een land/staat met meerdere godsdiensten dat geen problemen kent is nu eenmaal een utopie. Kijk naar ons belgenlandje en waar zijn de probleemgebieden?

Just my opinion

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

In een land waar in sommige delen het bezit van een dildo illegaal is, maar het bezit van meerdere zware wapens niet, zou ik gewoon niet willen gaan stemmen.

http://zigmunto.w.interia.pl/laws1.htm

Een pot nat, moest ik amerikaan zijn, ik zou snel mijn koffers pakken en naar europa vluchten :mrgreen:
NuKeM
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Het was niet de bedoeling je af te breken, Sasuke.

Bush heeft nu eenmaal zijn Presidentschap slecht gevoerd. De bewijzen zijn er: heet grootste budgetair gat aller tijden, twee oorlogen in 4 jaar, meer werklozen, minder mensen met sociale zekerheid, minder jeugd op school, méér armoede, lagere taksen voor rijken, aantasten van persoonlijke vrijheden, en ga zo maar door.

Natuurlijk zou Gore, mocht hij President geweest zijn, Afghanistan ook binnen vallen en jagen op Bin Laden. Maar hij zou Afghanistan niet achterlaten in puin en meer troepen sturen om de veiligheid in het land te verzekeren door de warlords te ontwapenen. Hij zou ook blijven jagen op Bin Laden, tot hij achter de tralies zit. DAN pas zou Gore Irak aanvallen én enkel INDIEN de wapeninspecteurs hun werk niet konden doen of massavernietigingswapens zouden vinden. We weten allemaal dat Sadam met de voeten van de VN aan het spelen was. Gore zou de VN om een resolutie gevraagd hebben en dan met die resolutie Irak aanvallen... nadat Bin Laden gevat zou zijn. Gore zou ook een exit-strategie hebben met een plan voor vrede in Irak. Met hulp van de coalition forces zou hij dan beginnen aan de wederopbouw onder UN-vlag. De Irakezen zouden zeker niet doen wat ze nu doen. Rebelleren. Ze doen dat omdat ze de Amerikanen als een bezettingsleger zien. Net als wij... toen den Duits plots in onzen hof campeerde.

Dus kom alsjeblieft niet zeggen dat Bush goed was vor de USA en de wereld. Niets van aan. Hij heeft als eerste president ooit, zijn eigen land meer dan ooit in verdeeldheid gebracht en de wereld in een anti-amerikanistische bui. Daarom... het is hoog tijd dat de Europese Unie zowel politiek als militair een echte Unie gaat vormen en naar buiten treedt met één stem. We dienen een tegengewicht te vormen. Na zestig jaar hen dankbaar te wezen om ons te bevrijden van de Nazi`s, voor hun hulp bij de wederopbouw, is nu de tijd rijp om onder hun paraplu uit te kruipen. Overigens vergeten we al te vaak dat niet enkel de USA ons hielp bevrijden maar hoe zit het met de dankbaarheid aan de Polen die in de frontlinie stonden om als eerste de Duitsers een pak slaag te geven zodat de Amerikanen de Duitsers enkel op een hoopje moesten vegen en doorlopen naar Ahrnem. Daar moesten ze het zonder Polen stellen en kregen ze een pak slaag. Daarna kwamen de Canadezen en Britten hen te hulp en konden ze verder oprukken. Amerika heeft steeds hulp van anderen nodig gehad om het vuile werk te doen en gaan met de pluimen lopen. Nu probeert Bush solo slim te spelen en lukt het hem niet. Daar is ook Europa schuldig aan want internationaal van geen tel. Vandaar dat Kerry een kans moet krijgen. Hij hééft en plan om Irak op te bouwen en er weg te gaan. Kerry wil meer troepen in Afghanitan om Bin Laden op te jagen. Kerry heeft een plan om het leven van de middle class beter te maken. Hij gaat proberen het gat dat G.W. Bush achterlaat weer te dichten. Kerry gaat ook Europa meer betrekken in het beleid en zal het vredesproces in het middenoosten weer aanzwengelen.

Daarom: KERRY FOR PREIDENT
Gebruikersavatar
SIR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 27 nov 2003, 14:47
Locatie: Borsbeek, A'pen

NuKeM schreef:In een land waar in sommige delen het bezit van een dildo illegaal is, maar het bezit van meerdere zware wapens niet, zou ik gewoon niet willen gaan stemmen.


Al een geluk, ge kunt ze toch moeilijk met nen dildo naar Irak sturen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Spock schreef:Daarom... het is hoog tijd dat de Europese Unie zowel politiek als militair een echte Unie gaat vormen en naar buiten treedt met één stem.


We kunnen in Belgie nog niet eensgezind achter iets staan dat vast ligt volgens de grondwet (splitsing HBV), of samen tot een akkoord komen wat betreft dossiers zoals DHL... en dan denk jij dat we met Europa kunnen spreken van een Unie :lol: :lol: We hebben zelfs nog niet eens overal dezelfde munt :roll:

Spock schreef:Daarom: KERRY FOR PREIDENT


Zo een 'gladde'... nee dank je. (al beweer ik daar niet mee dat Bush de oplossing is).
jean

Prince of Darkness schreef:
Arabieren die uit ontevredenheid in Antwerpen en Brussel Joodse synagoges bekladden
Ocharm ja, dat doen ze graag hè.


Of ze schieten gewoon op diegene die kritiek hebben
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

't Ziet er naar uit dat Bush aan het winnen is.
Nu juist in de radio gehoord, hij staat ongeveer met 100 000 voor en ze hebben al 94% van de stemmen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

100.000 wat?

deze gegevens zijn 3 min oud:
Bush: 249 kiesmannen achter zich, 54.939.040 stemmen (51%)
Kerry: 242 kiesmannen, 51.297.360 (48%)
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ik heb dat toch gehoord in de radio rond 8 uur.
Maar ik weet het wel niet heel zeker dat dit het juiste getal is.
(Met 94% van de stemmen bedoel ik dat ze al zoveel stemmen hebben geteld van het totale aantal)

En ik heb ook gehoord dat de meeste Europeanen voor Kerry zijn en dit een nadelig effect heeft op de Amerikanen.
Gesloten

Terug naar “Test”